Spring naar bijdragen

Wimmelt weer terug


wimmelt

Aanbevolen berichten

Jaren en jaren is het goed gegaan maar een half jaar geleden sloeg het duiveltje weer toe in een voor hem/haar geschikt triggermoment. Het kan na zo lange tijd wel weer eens een keer was de gedachte die velen van ons bekend zal voorkomen. Nou, mooi niet dus! Paar dagen wel en dan weer een paar dagen niks, een worsteling waarvan ik wel weet dat dat snel weer bergafwaarts gaat. Twee weken geleden besloten dat het weer afgelopen moet zijn dus nu bijna twee weken helder! Maar ik weet dat het duiveltje snel weer kan toe slaan dus besloten me hier weer aan te melden als stok achter de deur en om met lotgenoten contact te hebben. Ik ben onlangs 70 geworden en heb besloten om nooit meer alcohol te nuttigen wat vast niet meer zo vreselijk lang zal duren, das anders dan wanneer je een stuk jonger bent, dat scheelt. Hoop nog wel een jaar of 10 van het leven te mogen genieten want ik weet dat het me al die jaren uitstelend is gelukt om me gelukkig te voelen zonder alcohol. Bob, ik heb mn 10 jarig jubileum niet gehaald dus je mag me van de lijst schrappen. Ik begin weer overnieuw. Ik hoop dat ik hier weer een positieve manier aan de droogmolen bij te dragen. Ik ga me zo meteen weer melden bij het dagpact, dat lijkt me de meest doeltreffende manier om het weer vol te gaan houden. Het lastigste gaat voor mij worden dat ik alleen woon, geen familie heb en aan niemand verantwoording hoef af te leggen en het begin is dat ik het verantwoording aan mezelf afleggen niet uit moet vlakken, in tegendeel. Ik ben gevoelig voor depressies maar die krijg ik voor 90% door alcohol, dat is me de laatste tijd wel duidelijk geworden. Alcohol betekent slecht slapen, malen en zweten. Ik ga er weer voor! Hoop jullie ook!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha die Wimmelt, welkom terug, al is het jammer dat daar drinken voor nodig was.
70, de leeftijd waarop verval zicht- en voelbaar wordt, werd me voorgehouden door
volleybalmaatjes die me voorgingen. Bij mij klopt het helaas ook, maar het maakt me
ook bewust van hoeveel ik nog wel kan, en dat velen veel minder gezond zijn.
En ja, ik ben ook gevoeliger geworden, en kwetsbaar. Dus ik probeer extra op te passen.
Verantwoording aan mezelf ook.  En ook samen met mezelf genieten en oogsten.
Wij moeten niet meer drinken joh, dat kunnen we niet met mate, en het kost ons meer
dan dat het oplevert. Kom maar lekker meeschrijven hier, het houdt je allicht alert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wimmelt. Het blijft linke soep voor velen, hoelang je ook droog bent. Dat geldt ook voor mij, als ik naar eerdere stoppogingen kijk. 
Jammer dat het je is overkomen, maar je zit er goed in en pakt de draad weer op. Ik wens je daar succes bij en weet zeker dat dat helemaal goed gaat komen.
Hou je goed Wimmelt!

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel twee oude bekenden, dus dat voelt vertrouwd. Lady Jane, ja het is wat, 70, ik kan het `zelf nog niet geloven. Ik schaar de voorkomende klachten maar onder PHPD (Pijntje Hier Pijntje Daar), dat maakt het wat lichter te dragen.

Het blijft linke soep inderdaad Mijn Gerrit dat heb ik nu wel weer gemerkt. Ik heb me hier op tijd weer aangemeld want er was alweer een stemmetje in mijn hoofd die fluisterde dat het al snel weekend is. Stemmetje kan nog zo hard roepen maar door hier weer te zijn moet stemmetje zn kop dichthouden. Als ik niet uitkijk duurt mijn weekend 10 jaar en dat gaat niet meer gebeuren. 1 is teveel en 100 te weinig was ik eerlijk gezegd weer vergeten. HET STEMMETJE KAN ME DAAROM DE POT OP. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wimmelt,

Wat goed dat je de weg terug op tijd hebt gevonden.

 

Zelf viel ik na vijf jaar droog terug. In het zesde jaar twee fikse uitglijders.  Niet fijn maar hop, in de actie.

Je weet dat je het kunt en ook wat het je oplevert om weer voor 0 te gaan!

Zelluf doen, niet alleen.

Heel veel succes! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Kruidenthee, ik ben ook blij dat ik me hier weer heb aangemeld, nee het was niet fijn zo n terugval na lange tijd. Alsof ik weer teruggeworpen werd in een donkere put en er maar moeilijk weer uit kon klimmen. Het is wel gelukt om er zelfstandig weer uit te komen  maar heb wel door dat ik het ADB forum nodig heb als stok achter de deur om weer droog te blijven, inderdaad wel zelluf doen maar niet alleen. Ik merkt nu al dat ik weer veel vrolijker ben, lekkerder slaap en weer zin heb om dingen te gaan doen want dat schiet er dan ook weer bij in. Zeker nu de Herfst en winter er weer aankomen is enig thuiswerk wel nodig om me niet te gaan vervelen met alle risico s van dien. Dat gaat vast gebeuren. De sportschool was er ook weer bij ingeschoten, die ga ik ook weer oppakken om het ouwe lijf een beetje in stand te houden. Jij ook succes met blijvend stoppen! Ga je volgen en gefeliciteerd met je jubileum (zag ik ergens).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Roberto, ja, ken jou ook nog wel hoor, goed dat je hier nog bent. Ik heb het 9 jaar volgehouden inderdaad. Kun je maar zien.

Kruidenthee, ik ga je lezen, volgen klinkt teveel als inbreuk op je privacy en dat is niet de bedoeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@wimmelt, welkom terug, ik ken jou nog wel….. wat ongelofelijk knap 9 jaar sober, balen dat je er weer bent ingetrapt, het blijft altijd aanwezig he!? Gevaar loert om de hoek.

maar hee wat een goed besluit heb je genomen, jij kan het, dat heb je allang bewezen, doorgaan waar je bent gestopt met stoppen! Ik doe met je mee!

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen wimmelt . Kan me je heel eerlijk gezegd niet herinneren maar ken de naam als 1 van de lijsttrekkers van het jaarpact . Onaantastbaar,  onnavolgbaar , zo voelde dat voor mij .  Dat jij je hier weer meld nu  , daar heb ik veel respect voor en maakt mij ook weer nederig , want ik waan me met 6 jaar droog in een veilige haven.  Altijd zullen we op onze hoede moeten zijn,  wanneer het alcohol monster eenmaal je leven is binnen geslopen , altijd ligt hij op de loer om toe te slaan op een zwak moment.  

Heel veel succes met het terugdoen van de geest in de fles .  Je hebt al eens bewezen dat je dat kunt. Alle vertrouwen dat het je weer gaat lukken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @Francoise, ook al een lange tijd, 6 jaar maar inderdaad blijf op uw hoede en ik kan je vertellen dat toen ik weer over de schreef ben gegegaan ik dat heel afschuwelijk vond en het gevoel had van totale wanhoop. Hoe kom ik hier ooit weer uit en kan ik maar niet beter niet meer aanwezig zijn op deze wereld met deze ziekte. Maar letterlijk het idee “ik laat me niet kisten, ook niet door mezelf” heeft me weer doen besluiten te stoppen. Dat moest echt wel van diep uit mn tenen komen. Het oude liedje met depressies, slecht slapen, brakke dagen was echt niet leuk en dat was diep in de vergetelheid weggezakt en nog erger omdat ik een stuk ouder was geworden en ook veel slechter tegen drank kon. Maar hier ben ik weer, vol goede moed. En toch weer een beetje wijzer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...