Spring naar bijdragen

Dinsdag 18 juni 2024


Aanbevolen berichten

Mensen.. Ik krijg even een heel benauwd gevoel. Ik kan dus nooit meer drinken. Komt even heel erg binnen. Ik hoor van velen dat er 2 manieren zijn. Per dag bekijken of het voornemen nooit meer.. De leuke avondjes in de kroeg met een vriendin, zij zal binnenkort weer vragen, "gaan we weer lekker ff los"? Dat kan dus echt niet meer.. daar hoort gewoon drank bij, en Carnaval.. Koningsdag... De "feestneus" die ik was, kan ik nooit meer zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je hem dan toch niet binnen laat merkt hij dat zijn chantage niet werkt Roberto.
Misschien is dit zijn wraak voor alle wijn die jij bij hem binnenbracht ooit?
In elk geval gaat het hier op t forum om jou en niet om die onverbeterlijke buurman.
Houd vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Anitawest:

Mensen.. Ik krijg even een heel benauwd gevoel. Ik kan dus nooit meer drinken. Komt even heel erg binnen. Ik hoor van velen dat er 2 manieren zijn. Per dag bekijken of het voornemen nooit meer.. De leuke avondjes in de kroeg met een vriendin, zij zal binnenkort weer vragen, "gaan we weer lekker ff los"? Dat kan dus echt niet meer.. daar hoort gewoon drank bij, en Carnaval.. Koningsdag... De "feestneus" die ik was, kan ik nooit meer zijn

Adem in, adem uit. Dat "nooit meer" gevoel is gewoon een misplaatst paniekgevoel. Voordat je alcoholverslaafd raakte had je toch ook een leven? Je moet daar niet zo bij stil staan. Je bent gestopt met goede redenen. De meeste mensen die hier een terugval hebben, zeggen niet goddank ik drink weer!! Nee ze willen maar al te graag weer stoppen.

Gewoon dag voor dag bekijken, geen beren op de weg verzinnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt tijd, komt raad @Anita
mij helpt het om in het hier en nu te blijven.
De toekomst komt niet zoals je nu vreest.
Jij bepaalt nl zelf hoe jij handelt tzt, voor vandaag
is te overzien. En daar hebben we het dagpact voor, elke dag weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bumperjim:

...dat "werkt", ja wat is werkt. Als werkt betekent nooit meer wat drinken, ja dan is nooit meer wat drinken inderdaad de enige manier om nooit meer wat te drinken 😜

Volgens mij kan je gewoon het beste eerst eens rustig stoppen zonder plechtige beloftes voor de rest van je leven, dus dag 1, dag 2, enz enz en dan komen er vanzelf allerlei inzichten.  Het is een heel avontuur. 

Daar ben ik het wel mee eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Roberto,

Wat een heftig verhaal.

Ik hoef niet overtuigd te worden om te stoppen ... ik merk en weet zelf heel goed wat het probleem met alcohol is.

Het is nu de ontwenning, ik voel me zwaar waardeloos als de alcohol uitwerkt ... en als ik in de roes ben, besef ik ook maar al te goed hoe waardeloos ik me voel ... ik zit dus klem ....

Een lastige fase, aan de ene kant voelt het alsof ik dichtbij de doorbraak ben ... aan de andere kant lijkt de doorbraak ver weg ....

Pffff ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Anitawest:

Heb ook weer teveel tijd om te piekeren, en dat shitweer helpt ook niet...

Ja maar als het terrasjesweer is zoals hier helpt ook niet 🤣🤣🤣

Uiteindelijk zijn het allemaal excuses. Hoe langer je piekert, hoe groter de kans dat je een reden vindt om te drinken. Maar, als je je netjes aan je plan houdt, hoe langer je niet drinkt hoe minder trek je krijgt. Dan gaat het echt over maanden hè, niet een paar dagen natuurlijk. Nou ben ik daar zelf geen briljant voorbeeld van, maar omdat ik zowat alle mogelijk combinaties van drinken en niet-drinken getest heb sinds bijna 7 jaar, weet ik wel aardig hoe het werkt bij mij. Het ene glas roept het andere op, zo niet direkt dan wel de volgende dag of 2-3 dagen later nog steeds. Door die cyclus heen breken is de juiste weg. Simpel, uiteindelijk.

 

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei lady jane:

Allicht klopt het Strijkbout. En natuurlijk hebben adviezen weinig invloed op wanneer de knop omgaat. Maar juist omdat dat niet voorspelbaar is, blijven we hier als ervaringsdeskundigen schrijven wat bij ons werkt. In de hoop anderen te stimuleren, te behoeden voor het maken van dezelfde fouten, zelfs al weten we dat we dat niet kunnen. De intenties zijn integer, en zo ben ik ook benieuwd of jouw knop al kan? Wat heb jij bijv. nodig van hier? 

Nope, mijn knop is nog niet definitief om. Ik weet dat ik eerst aan de onderliggende dingen moet werken die maken dat het af en toe ff 'moet', anders blijven het dezelfde cirkeltjes. Vroeg of laat stuit ik op de muur, vind ik het leven zonder geen klap meer aan en ga ik me heel ellendig voelen. Moet eerst gaan werken op dat niveau. Hoop dat dat het dan ook echt zal wegnemen op den duur.

Voor nu heb ik er vrede mee dat ik dan weer ff een paar maanden stop, tegen de muur stuit dan op den duur en dan weer ff 'moet', waarna ik er vervolgens dan op den duur weer he-le-maal klaar mee ben, en dan weer een poos stop. Hoe gek het ook klinkt, het werkt voor mij zo wel op die manier. En ook weer niet, net hoe je het bekijkt, haha.

Nu ben ik weer gestopt, en vind het heerlijk gestopt te zijn. Maar na een maand of 2, tja, ik weet dat het vroeg of laat weer een keer niet te houden is en ik het nuchtere leven op den duur weer ga haten en het me de neus uit komt. Ik weet waardoor dat komt. Daar wil ik aan gaan werken. Zal dat dan het dan op den duur definitief oplossen? Ik hoop het wel.

Al wil ik toch ook ergens echt de sporadische avondjes per jaar met vrienden en drank eigenlijk niet opgeven. Die zijn gewoon echt leuker dan zonder.

Ja, het is een lastige.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bumperjim:

Ja maar als het terrasjesweer is zoals hier helpt ook niet 🤣🤣🤣

Uiteindelijk zijn het allemaal excuses. Hoe langer je piekert, hoe groter de kans dat je een reden vindt om te drinken. Maar, als je je netjes aan je plan houdt, hoe langer je niet drinkt hoe minder trek je krijgt. Dan gaat het echt over maanden hè, niet een paar dagen natuurlijk. Nou ben ik daar zelf geen briljant voorbeeld van, maar omdat ik zowat alle mogelijk combinaties van drinken en niet-drinken getest heb sinds bijna 7 jaar, weet ik wel aardig hoe het werkt bij mij. Het ene glas roept het andere op, zo niet direkt dan wel de volgende dag. Simpel, uiteindelijk.

 

 

Klopt!! Terrasjesweer helpt ook niet. Wil gewoon iets te zeuren hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Strijkbout2:

Nope, mijn knop is nog niet definitief om. Ik weet dat ik eerst aan de onderliggende dingen moet werken die maken dat het af en toe ff 'moet',

 Nee joh stop nou eerst gewoon, dan wordt de rest veel makkelijker om mee te dealen :rose:

oh wacht je was al gestopt schrijf je 🤣

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Strijkbout2:

Nope, mijn knop is nog niet definitief om. Ik weet dat ik eerst aan de onderliggende dingen moet werken die maken dat het af en toe ff 'moet', anders blijven het dezelfde cirkeltjes. Vroeg of laat stuit ik op de muur, vind ik het leven zonder geen klap meer aan en ga ik me heel ellendig voelen. Moet eerst gaan werken op dat niveau. Hoop dat dat het dan ook echt zal wegnemen op den duur.

Voor nu heb ik er vrede mee dat ik dan weer ff een paar maanden stop, tegen de muur stuit dan op den duur en dan weer ff 'moet', waarna ik er vervolgens dan op den duur weer he-le-maal klaar mee ben, en dan weer een poos stop. Hoe gek het ook klinkt, het werkt voor mij zo wel op die manier. En ook weer niet, net hoe je het bekijkt, haha.

Nu ben ik weer gestopt, en vind het heerlijk gestopt te zijn. Maar na een maand of 2, tja, ik weet dat het vroeg of laat weer een keer niet te houden is en ik het nuchtere leven op den duur weer ga haten en het me de neus uit komt. Ik weet waardoor dat komt. Daar wil ik aan gaan werken. Zal dat dan het dan op den duur definitief oplossen? Ik hoop het wel.

Al wil ik toch ook ergens echt de sporadische avondjes per jaar met vrienden en drank eigenlijk niet opgeven. Die zijn gewoon echt leuker dan zonder.

Ja, het is een lastige.

Ik begrijp je helemaal @Strijkbout. Maar terwijl ik je lees, zie ik mezelf. Het zouden mijn woorden kunnen zijn en ik wil zo niet leven, dus ik wil er vanuit gaan dat ik niet telkens er weer even aan proef en weer weet hoe lekker de roes is. Ik ga het dan veel moeilijker voor mezelf maken. Maar nogmaals héél herkenbaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Strijkbout2:

Nope, mijn knop is nog niet definitief om. Ik weet dat ik eerst aan de onderliggende dingen moet werken die maken dat het af en toe ff 'moet', anders blijven het dezelfde cirkeltjes. Vroeg of laat stuit ik op de muur, vind ik het leven zonder geen klap meer aan en ga ik me heel ellendig voelen. Moet eerst gaan werken op dat niveau. Hoop dat dat het dan ook echt zal wegnemen op den duur.

Voor nu heb ik er vrede mee dat ik dan weer ff een paar maanden stop, tegen de muur stuit dan op den duur en dan weer ff 'moet', waarna ik er vervolgens dan op den duur weer he-le-maal klaar mee ben, en dan weer een poos stop. Hoe gek het ook klinkt, het werkt voor mij zo wel op die manier. En ook weer niet, net hoe je het bekijkt, haha.

Nu ben ik weer gestopt, en vind het heerlijk gestopt te zijn. Maar na een maand of 2, tja, ik weet dat het vroeg of laat weer een keer niet te houden is en ik het nuchtere leven op den duur weer ga haten en het me de neus uit komt. Ik weet waardoor dat komt. Daar wil ik aan gaan werken. Zal dat dan het dan op den duur definitief oplossen? Ik hoop het wel.

Al wil ik toch ook ergens echt de sporadische avondjes per jaar met vrienden en drank eigenlijk niet opgeven. Die zijn gewoon echt leuker dan zonder.

Ja, het is een lastige.

En... als je dan zo'n "sporadisch" avondje hebt, blijft het dan bij dat ene avondje weer voor een tijd? Hoe doe je dat dan??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Anitawest:

Ik begrijp je helemaal @Strijkbout. Maar terwijl ik je lees, zie ik mezelf. Het zouden mijn woorden kunnen zijn en ik wil zo niet leven, dus ik wil er vanuit gaan dat ik niet telkens er weer even aan proef en weer weet hoe lekker de roes is. Ik ga het dan veel moeilijker voor mezelf maken. Maar nogmaals héél herkenbaar

Hmmmm nah, bij mij is het anders. Avondjes met vrienden (gelukkig zijn het er niet zo veel, anders was dat natuurlijk ook weer niet goed) vind ik werkelijk meerwaarde hebben. In mijn eentje zuipen voor tv/computer niet bepaald. Die roes is misschien lekker voor even. Maar al gauw wordt het eigenlijk maar bewustzijnsvernauwing, een wazige boel en de volgende dag weet ik het amper nog. En de volgende dag verrot, gaar en een zombie. Vind dát eigenlijk maar heel weinig waarde nog hebben. Dat is voor mij niet 'steeds weer proeven hoe lekker de roes ook alweer was'. Maar dat is een wel een proces geweest hoor. Denk dat de euforie die ik eerst altijd had in de eerste fase van de dronken avond bij mij ook gewoon minder geworden is. En daar deed ik het meestal voor. De verdoofde fase vind en vond ik nooit zo geweldig. Die fase vind ik duisterder.

bewerkt door Strijkbout2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei bumperjim:

Het kan, hè, maar als je er vervolgens weer mee wilt stoppen dan is het weer een hoop werk. 

Ja. Eraf komen kan echt weer heel lastig zijn. 

Een verslaving gaat 'slapen' als je stopt, naarmate de tijd vordert. En je maakt 'm weer wakker zodra je het weer een keer doet.

Laat het je na een paar dagen langzaam maar zeker weer de verslaving los, gaat de heerlijkheid van het gestopt zijn weer de overhand nemen.

de honeymoonfase komt ook weer steeds weer terug. Dat is dan wel weer fijn.

Ik besef me dat ik een afwijkende vreemde idioot ben op dit terrein.

bewerkt door Strijkbout2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Anitawest:

Dat bedoel ik... Ik ben weer overtuigd (voorlopig het komende uur :lol:) ga iets doen hier

Ik moey eerlijk zeggen dat ik dat tot voor kort helemaal niet als een probleem zag, ben ook nooit een binger geweest, maar ik zie nu zelfs na 1-2 glazen al meerdere effekten op mn gezondheid en mentaal, en dat heeft me wel ah denken gezet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...