Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 juni 2024


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei bumperjim:

Ik vind het een beetje vrijblijvend om iemand ervan te beschuldigen tegen zichzelf te liegen. Hoe moet je je daar nu weer tegen verdedigen?

Voor zover ik hier nu lees wordt er niemand van beschuldigd dat zij tegen zichzelf liegt en hoeft ook niemand zich te verdedigen.
Voor mij ligt het aan de definitie van 'sjoemelen', dat is voor mij geen liegen.
Ben je aan het lijnen en neem je toch een gebakje dan is dat voor mij ook sjoemelen met je zelf.
Marchanderen is een soortgelijke term.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Roberto:

Voor zover ik hier nu lees wordt er niemand van beschuldigd dat zij tegen zichzelf liegt 
 

Dat zei LadyJane over Musashi.

Afgezien daarvan is sjoemelen en alcohol of lijnen een bekende combinatie zoals je schrijft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjoemelen heeft voor mij alles met stiekem te maken. En daar voel ik me dus niet op aangesproken. Ik vind mezelf eerlijk naar mezelf en naar het forum toe. Ik drink niet niet. Maar wel vaak niet en ik probeer minder. Dat lukt soms niet. Hoe duidelijk kan je het hebben? 
ik ben ook niet op dieet. Ik probeer gezond te eten en af en toe eet ik ook niet gezond. Dat is gezond. 80/20 regel is de richtlijn maar die lijn is bij mij zeker niet recht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel doe trouwens is mezelf voor de gek houden, denken dat ik het ‘nodig’ zou hebben of dat het me goed zou doen. Terwijl dat niet zo is.

Maar dat is dus niet stiekem. 

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het was maar een vergelijking over hoe ik het woord sjoemelen interpreteer en dat tegen mezelf werkt.
Maakt verder niet uit, blijkbaar leggen we dezelfde woorden op verschillende manieren uit.
Het gaat erom dat je (h)erkent wanneer je jezelf voor de gek houdt. Verder geen oordeel naar jullie hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje een rommel maar aan dag gehad vandaag. Om boodschappen geweest, was gelukkig niet heel druk. Tussen de middag de airfryer aangeslingerd en samen gelunched. Wat regel zaken gedaan en straks aan de bami met een simpele 🥗 salade.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Ayla89:

Goedemorgen! Ik ben de eerste, ook wel eens leuk. 

Er is hier nog geen zon, maar wat niet is kan niet komen. 

Fijne dag allemaal! 

Dagpact

Ayla89

"Wat niet is kan nog komen" bedoelde ik natuurlijk. Laten we het er maar op houden dat het vroeg was. Gelukkig heeft de zon zich daar niet door tegen laten houden en heeft zich toch even laten zien.  

11 uur geleden zei bumperjim:

Ik zie ook steeds beter hoe het werkt bij mij trouwens. Maandagavond droog blijven is simpel. Vrijdagavond droog blijven is lastig. Drinken heeft bij mij te maken niet met stress maar juist met het wegvallen van de stress. Daat hoort kennelijk meteen alcohol bij, maar zonder dat ik begrijp waarom. 

Ik herken dit enorm! Alleen dan niet alleen aan het einde van de week, maar ook aan het einde van een drukke dag. Ik heb het onbewust gelinkt aan ontspanning en ik vraag me af of ik zin krijg in drinken omdat de stress wegvalt, of dat de stress wegvalt omdat ik mag drinken. Ik ben er nog niet over uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ayla89:

  

Ik herken dit enorm! Alleen dan niet alleen aan het einde van de week, maar ook aan het einde van een drukke dag. Ik heb het onbewust gelinkt aan ontspanning en ik vraag me af of ik zin krijg in drinken omdat de stress wegvalt, of dat de stress wegvalt omdat ik mag drinken. Ik ben er nog niet over uit. 

Hoe het ook zij, oorzaak en gevolg gaan door elkaar lopen als een soort spaghetti en je gaat denken dat je de alcohol nodig hebt om "even lekker te ontspannen". Nou ontspant het natuurlijk ook idd maar dat kan ook op andere manieren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond allen, ik kan met trots zeggen hier dat ik weer op de goede weg ben. Vandaag een zeer stressvolle dag achter de rug, ga ik voldaan deze dag afsluiten. 

sinds 02-06-2024 geen drup meer gehad. Ik zal vast naar een ander draadje moeten hoppen, maar wilde het toch even met jullie delen. 

 

Yeli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bob:

Goed bezig @Yeli! En prima dat je het ons hier laat weten.

Heb maar ff mijn eigen draadje gemaakt, wel zo netjes. heb het nu even nodig om wat dingen van mij af te kunnen achrijven, op een plek die voor mij heel vertrouwd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...