Tobbertje Geplaatst 16 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2011 Lieve Witte en Ekstertje:present:bedankt voor jullie bemoedigende woorden en hart onder de riem.Ik meld vandaag dag 3 droog, en dan nog 2 op eigen kracht zien te volbrengen en dan zaterdag beginnen met de medicatie... ik ben heel benieuwd...Ik ben nog steeds hoopvol.Liefs, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 17 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2011 Hallo lieve pacters:heart:Ik ben toch vanmiddag begonnen met de medicatie, ik zie wel hoe het uitpakt. Misschien vallen de bijwerkingen wel mee. Gewoon de koe bij de horens gevat, en beginnen.Dit wordt dag 4 droog!Liefs, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 17 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2011 Heej Fruitvlieg:present:Ik slik alleen Campral, en dan volg ik dus de internetbehandeling bij re-set.nu. Het is hetzelfde ongeveer als de ADB behandeling alleen iets meer op de persoon toegespitst. Iets gedetailleerder dus.Er zit ook een stuk cognitieve training bij. Altijd handig. Veel opdrachten, maar dat geeft niet want je blijft wel alerter. Ook het alcoholdagboek dat je elke dag bij moet houden.Ik heb net de 2e dosis tabletten in genomen, (moet tijdens of vlak na het eten) en tot nu toe merk ik nog geen bijwerkingen. Hopelijk blijft dat zo.Tot nu toe heb ik goede hoop maar het zit natuurlijk nog echt in de beginfase, dit is de eerste dag met medicatie. Misschien ben ik morgen wel hondsberoerd... je weet het niet.Maar ik blijf positief!Ik had nog nooit van Campral gehoord, maar mijn huisarts noemde meteen dit medicijn. Het zit in de zelfde groep als Refusal en Antabus maar is een ander medicijn. Het is een ander bestanddeel; acamprosaat. Refusal en Antabus bestaan uit disulfiram... dus dat is het grote verschil.Het schijnt minder 'zwaar' te zijn dan Refusal en Antabus, maar dat is omdat ik leversteatose heb en medicijnen moeten daarom hierop afgestemd worden.Ik ben er wel blij mee, die stok staat nou achter de deur en geeft me moed en meer zelfvertrouwen... en daar draait het toch om.Ik hou jullie op de hoogte hoe het gebruik ervan verloopt. Hopelijk goed, dus...Liefs, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 18 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2011 Ik ben benieuwd hoe of het vandaag met je gaat Tobbertje! Hoe voel je je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 18 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2011 Hallo lieve pacters:heart:Ik voel me prima! (nog) geen last van bijwerkingen van de Campral. Heb alleen erge honger... zou dat normaal zijn, of ... Nou ja, ik ga zuurkoolstamppot maken met speklappen... mmmmmmmm.Bunkeren! haha.Net thuis van het werk, door de regen gefietst, maar ik heb tot nu echt nergens last van. Ook geen zucht naar alcohol. Maar wat jij schreef, Fruitvliegje, dat erdoorheen drinken, dat wil ik toch echt niet gaan doen. Ik wil echt niet drinken. Ik heb al lekker tomatensap gekocht voor vanavond bij de buis en japanse zoutjes, en lekkere thee gekocht. dus ik wil echt weer terug naar die droge periode van drie maanden. Hoe meer ik eraan terug denk, hoe meer zin ik heb om dus NIET te drinken.Zo, en nou snel aan mijn fornuis:DFijn weekend en ik hou jullie op de hoogte.Dag 5 droog!Liefs, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2011 Zo gaat ie goed;zo gaat ie beteralweer een megameter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Mag ik ook meedoen?Dit wordt dag 6 na 2 maanden droog een giga terugval gehad!Ik vind totale abstinentie zo "ongezellig",maar weet dat na de tweede bij mij alle remmen los gaan,dus toch maar beter helemaal niks,heb in de afgelopen 40 jaar wel genoeg naar binnen gegoten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Jammer Sailor, we waren maatjes. Ik had zo vaak het gevoel dat ik iedere keer naar jou moest p.b.en om te vragen hoe het ging. ik moest zo vaak trekken aan je, en dan nog waren de antwoorden w.b. het drankgebruik, vaak erg oppervlakkig. Vanuit jezelf kwam er nooit iets. We hebben toen afgesproken dat, als jij het moeilijk zou hebben, jij mij zou p.b.en maar heb niets meer gehoord. Zou het niet prettig voor je zijn als we de draad weer op pakken? Of dat je een ander maatje zoekt? Nu blijf je het gevecht alleen leveren en het gaat zo vaak toch verkeerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Hallo lieve pacters:present:Voor mij vandaag dag 6 droog, dus ik loop gelijk met Sailor. Wel goed dat je je meldt, Sailor, al snap ik de reactie van Bolletje ook wel. Als je het moeilijk hebt zou je aan de bel moeten trekken, en ik weet dat dat ook een fout van mij was. Ik had ook maatjes die ik kon p.b-en maar om de een of andere reden dit ik dat dan toch niet of nauwelijks. Voor mijzelf is dat een soort schaamte om toe te geven dat je het niet alleen kunt. Of dat je anderen niet wil lastig vallen met je zwakke momenten... Maar ik weet nu ook dat juist het forum er is om je te helpen in moeilijke en ook gemakkelijke tijden. Want als je meldt dat je goed gaat, kunnen anderen daar misschien ook weer kracht uit putten.En als je komt melden dat je het zwaar hebt krijg je ook steun en opbeurende reacties die je dan weer net over het kritieke punt heen helpen.Ik heb tot nu toe geen problemen met de Campral-medicatie. Ik voel me goed, en ik heb er na morgen de eerste droge week weer opzitten! Dat is me lang niet meer gelukt.De weegschaal was vanochtend ook weer een stuk vriendelijker:D Bijna 2 kilo afgevallen in een week...Ja, dan besef dat alcohol ook nog eens een calorieënbom is, óf het stimuleert het hongergevoel, ik kreeg altijd enorme trek als ik gedronken had... dat is nu weer over.Maaaaaaar... ik ga niet te euforisch zijn want dat heeft me doen beseffen dat je ook weer heel hard terug kunt vallen. Dus ik ga voorzichtig, stapje voor stapje... dag na dag...Vanavond ga ik een mooi fotoboek van onze hond in elkaar knutselen op internet. Van onze lieve Akita...Fijne afleiding en mijn man kan naar hartelust actiefilms kijken, dan is die ook weer blij, haha.Succes iedereen, en samen staan we sterk!O ja, en Jane ook nog bedankt voor jouw reactie na mijn laatste berichtje van gisteren op de pact-draad.Ik moest er wel om lachen: echt zo'n bekende slogan, haha. Thanks!Liefs, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 20 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2011 bolletje,we pakken het draadje gewoon weer op ok?heb er vreselijk moeite mee om hulp te vragen,ben een echte lone wolf!mooi weer associeer ik altijd met sloten bier helaas,dus dit is weer ff een moeilijke periode.viel mij gisteren op hoeveel lege blikjes er in de berm liggen,enfin deed ik vroeger ook helaas als ik op de fiets zat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2011 Fruitvlieg, ik geloofde het ook niet maar die wonderpil bestaat wel degelijk. Begrijp het nog steeds niet maar het werkt nog steeds (6 mnd. al).sterkte bb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2011 quote: Originally posted by: sailorbolletje,we pakken het draadje gewoon weer op ok? heb er vreselijk moeite mee om hulp te vragen,ben een echte lone wolf! mooi weer associeer ik altijd met sloten bier helaas,dus dit is weer ff een moeilijke periode. viel mij gisteren op hoeveel lege blikjes er in de berm liggen,enfin deed ik vroeger ook helaas als ik op de fiets zat! We gaan er weer voor hé Sailor. Met goede moed samen vechten tegen de alcohol. We zijn sterk.geef maar aan wanneer je me nodig hebt dan ben ik er hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 20 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2011 ja het zal wel weer aan mij liggen,maar hoe verzend je nu een pb?ik klik op dat slotje,in dit geval bij bolletje,dan krijg je "send private message bolletje" je tikt een heel verhaal,maar er zit nergens een verzendtoets????en toen???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2011 Sailor die verzendknop zit toch links onderaan het berichtje ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 20 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2011 Hallo lieve pacters:present:Ik ben vandaag weer droog doorgekomen, ondanks het mooie weer, want ja... dat is erg uitnodigend om met een glas in de zon te gaan zitten genieten, maar ook ik heb het vandaag volbracht met een paar koppen koffie, en wat fris en ik moet zeggen dat het eigenlijk best wel meeviel! Dat had ik niet gedacht.Even een vraag aan BB: Slik jij ook Campral? Zoals ik lees al 6 maanden? Ik moet ook een jaar van mijn huisarts. Tot nu toe gaat het goed, heb geen last van bijwerkingen, dus ik ben er tot nu toe erg blij mee.Mijn 1e droge week zit erop! joehoe!! Ik ben echt blij:DIk ga voor week 2!Succes allen, en morgen wordt het nog mooier weer en dinsdag ook... dus we moeten nu echt samen sterk zijn, maar dat kunnen we!Liefs, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 20 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2011 Tobbertje voor je droge week , Toppie! op naar week 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 21 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2011 nee hoor bol,als je op antwoord klikt,krijg je links onderin "op discussie antwoorden" maar als je het slotje aanklikt is het blanco,probeer maar!vandaag lente,en het begin van de tweede week,het wordt stralend weer,dus ik neem voor de zekerheid maar een refusalletje in.vind dat eigenlijk een zwaktebod,maar ja het is ff niet anders,eerst maar eens een paar maanden droog staan zonder trekmomenten en dan stoppen we er weer mee,om op eigen benen verder te gaan.helemaal fail safe is die pil trouwens niet,heb er in het duistere verleden wel eens dwars doorheen gezopen,tis ff slikken maar waar een wil is is een weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2011 Tobbertje, heb ook Campral gebruikt voor +/- 5mnd. Had er helaas geen baat bij daar mijn trek te hevig was. Had geen bijwerkingen van Campral.Begrijp me goed want ik sta zeker niet negatief t/o dit medicijn, alleen bij de één helpt dit en bij de ander dat, het blijft uitproberen. Heb zelf haast alles geslikt wat er maar was.Hoop dat het bij jou aanslaat, succes.groetjes bb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 21 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2011 Sailor, als je met je muis op de rechter onderhoek van het venster gaat staan kun je hem naar beneden en opzij trekken met de linker muistoets ingedrukt houden. Dan komt de send private massage toets tevoorschijn.Uitzoomen kan ook met ctrl en min toets. Dan komt de knop ook in beeld.Hoop dat het je lukt. Succes.Door refusal heendrinken is dat niet gevaarlijk? Niet doen hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 21 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2011 Jaap ik heb zeker de goedkope versie,ik kan trekken en uitvergroten wat ik wil,maar geen send knop!is idd heel link door refu heen drinken,lag ook binnen no time op de crisis! wat drank allemaal niet doet met een mens!nu ik niet meer versuft van de drank depressief lig te wezen,word ik voor de verandering weer eens manisch! oppassen,want als ik zo'n hallelujah stemming ben gaat het vaak fout,denk dan dat ik de hele wereld incl. mijn drankprobleem wel aan kan!ik leef continu in een delicaat evenwicht met mijn medicatie en alcohol verstoord dat grandioos! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 21 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2011 Hallo lieve pacters!Vandaag aan mijn 2e droge week begonnen; en mijn weegschaal gaf alweer een kilo minder aan vanochtend, dus dat stimuleert me om door te gaan op deze weg. Ik voel me echt goed, geen bijwerkingen, veel meer energie en ik heb vandaag heerlijk van het prachtige weer genoten.Eerst met de hond zo'n anderhalf uur gewandeld, daarna heerlijk in de tuin gezeten in een hoekje in de zon uit de wind, zalig! Paar koppen koffie, en wat fris... ik begin weer echt in het ritme te komen van het niet drinken. Bevalt me goed.Gaby; bedankt voor je peptalk.Sailor, dat is toch wel link om je door de refusal heen te drinken, of niet? Dat lijkt me toch met gevaar voor je leven... Ik lees van BB dat Campral je niet geholpen heeft... ik heb zelf zoiets van, oké, ik slik dit medicijn, dus drink ik niet. Ik wil niet uitproberen wat het effect zou zijn als ik wel zou drinken mét de medicatie...Ik vind dat echt eng... Dat is in mijn geval dan misschien maar goed.Eén ding is zeker: we knokken allemaal op onze eigen manier, en dat is toch waar het om gaat.Succes weer allemaal; zeker met dit terrasjes-weer... We kunnen het!Dag 8 droog!Liefs, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 21 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2011 Sailor, dat manische heb ik ook, drink nu 2,5 week niet. Strots he. Is tijdelijk heb ik gehoord.Heel gek dat de knop er niet is. Wat je zou kunnen proberen is een andere browser downloaden en installeren. Ik gebruik meestal Mozilla Firefox. Ook Google Chrome is een alternatief. Als je die woorden googled krijg je ze wel te pakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 21 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2011 Tobbertje, BB gebruikt baclofen, daarvan verdwijnt de trek. Is vrij nieuw. Wordt nu verder onderzoek naar gedaan. Ik weet er weinig van.Je gaat goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 21 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2011 bol doe mij een lol en stuur eens een onzin pb-tje,eens kijken of ik het op die manier beantwoord krijg, en anders idd maar eens een andere browser proberen,ik word altijd helemaal razend als dat stomme ding het niet doet,vroeger greep ik altijd gelijk naar de fles in zulke situaties,werd het meestal niet veel beter van trouwens.dag 8 zit er alweer bijna op,makkie,niks te in de zon op een terras,hele dag bewolkt,en dan is het nog koud ook,dus voor mij weinig trek in bier vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2011 Tobbertje, ik bedoelde niet dat je Campral moet uitproberen met alcohol !!! maar dat je als de ene niet helpt een ander middel moet proberen, totdat je wel het juiste middel hebt gevonden. (misverstandje ?!)succes,het gaat nog steeds prima met je, houden zo !bb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden