Spring naar bijdragen

Sobriety for Life - Dagboek - 20 mnd


Woman

Aanbevolen berichten

De buren zijn geweest, super aardig en vriendelijk. 
Ik krijg de sleutel van hun huis en als ik hoor dat het misgaat met het hondje mag ik hem ophalen. 
Verder nog daarover gesproken hoe en wat. 

Ik ben superblij en opgelucht en ik vind het hartstikke leuk een extra hondje in huis te hebben zo af en toe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, wat heerlijk @woman. Dat is meer dan je had kunnen verwachten denk ik. Fijn hoor. 
En hopelijk is het lawaai van de schoolkinderen dan ook wat makkelijker te ondergaan... 
... gek, als het één meezit valt het ander daarna vaak ook wat makkelijker te ondergaan... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag. 

Ik voel me nog erg moe maar wel goed. Lang geslapen met een gerustgesteld hart. 

Bedankt voor het meedenken. Ik ben heel blij hoe dit is uitgepakt en dat de buren zo vriendelijk zijn. Dat is wel eens anders geweest. 

Nu begint het gevoel te komen dat dit echt mijn droomhuis is waar ik al zolang naar onderweg ben geweest. Vanmiddag komt een royale bank en ik ben begonnen met schilderen. Dan wordt het ook eigen. 

Kan ook nog niet zo goed geloven dat de reis is geindigd en dat mijn masterplan is gelukt. Wat een trip. 

Het is echt een paleisje, als ik smorgens de trap afloop van de bovenverdieping met ruime vide dan voel ik me een koningin. De douche voelt als een hoteldouche. Er moet nog een hoop gebeuren maar dat kan ik wel. Zo is er bijvoorbeeld een stoppenkast waarvan er gister al een stop uitvloog. 

Moest echt even ver terug in mijn geheugen hoe dat ook alweer werkt, zo'n stop vervangen. En gelukkig lagen er ook nieuwe stoppen. 

Tijd om de fietsbanden op te pompen en naar het noorden te fietsen om de zee te begroeten. 6 Km. Dat is echt dichtbij. Zou het zelfs kunnen lopen maar dat is voor de toekomst. 

Yey. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je straks uitgerust en weer in evenwicht bent,
zul je merken dat je de schoolgeluiden ook veel beter kunt verdragen.
Als ik moe ben is mijn gehoor veel gevoeliger dan anders, en ik irriteer me dan
aan veel geluiden en mensen die ze maken. Dan moet ik mezelf echt voor houden dat het geen
ruzie of agressie is, en dat ik degene ben die niet lekker in mijn vel zit.
Ooit woonde ik ook naast een basisschool en al heel snel klonken de geluiden gewoon en soms gezellig zelfs.
met de zee op 6 km voel ik me sjaloers Woman. Wat ga jij het goed hebben daar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Deze foto maakte ik gister tijdens de dagelijkse avondwandeling. Dit is vlakbij mijn huis. Ik woon aan de rand van het dorp, straatje uitlopen hoekje om en dan ben ik in het kleine bos en daarna alleen maar weilanden met nix. 

Elke avond een spectaculaire gig in the sky. 

In het vorige dorp, meer naar het midden van Nederland, was het ook mooi maar niet zo spectaculair als hier. 

Screenshot_20240709_145931_Facebook.jpg

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Het hondje is bij mij. 

Ik hou echt van hondjes, wat een groot geluk. 

Ik dronk veel alcohol omdat ik boos was op de wereld. Accepteren wat je niet kan veranderen? Dat kan ik niet. 

Verander wat je niet accepteert past me beter. Maar dat gaat niet als je dronken bent of een kater hebt. 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Heel goed en vast geslapen. Dat belooft veel goeds voor vandaag. 

Ik neem voor het slapen een nachtrust pilletje met o.a. valeriaan, dat valt goed. Voorheen nam ik valdispert en melatonine maar daar werd ik de volgende dag duf en misselijk van. Ik neem liever niets maar dat is utopisch verlangen. Misschien in de toekomst als ik wat meer genesteld ben in het nieuwe huis. 

Als ik smorgen wakker word voel ik dat ik zin heb in de dag. Wat is dat lang het tegenovergestelde geweest. Huilend wakker worden van de rouw of met een giga kater de hele dag in bed blijven liggen. 

Het lijkt nu zo logisch dat ik dat nooit meer wil, maar ervaring heeft me geleerd dat ik alles kan weerstaan, behalve de verleiding. 

Gister mijn haar geknipt en het zit nu wel een beetje gek. Ik ga vandaag een zelf care dag doen. Haar corrigeren, verven, lekker lang douchen. Meditaties en lekker op de bank. Hondjes verzorgen en wandelingen maken. 

Zondag komt visite en gaan we lunchen en naar zee. Ze hebben ook een hond dus dat wordt gezellige pret. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Woman changed the title to Sobriety for Life - Dagboek - 20 mnd

Hey Lady,

Het gaat goed. Ik ben een dagje ziek geweest. Kreeg een niesbui en die stopte niet. Echt bizar. Ik heb het wel vaker en gelukkig allergie tabletjes in huis. 

De woonkamer schiet lekker op qua schilderwerk. Dat wil ik graag af hebben dan is 1 ruimte helemaal eigen en voel ik me thuis. 

In tegenstelling tot veel mensen ga ik niet goed op warm weer. Ik ben een herfst mens en heb dus een heerlijke zomer!  

Zondag komt visite en dan gaan we eerst naar zee en dan blijft de jongste dochter een paar nachtjes logeren. Dat is hartstikke gezellig. 

Het huis is heerlijk. Ik slaap zo lekker boven in de slaapkamer. Echt fijn. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klinkt goed Woman, op die allergie na natuurlijk.
Maar deze reactie is te overzien lijkt het vanaf mijn luie stoel;)
Ik heb er voor het eerst van mijn leven ook een; ben gisteren gestoken
door een insect in het gras. Volgens internet onschuldig dus ik laat
die olifantenvoet die ik nu heb, maar vanzelf overgaan. wel slecht getimed
zo voor het weekend, maar geen andere reacties, dus het zal een daas ofzo
geweest zijn. Daar las ik eerdere berichten over. Jij lijkt gevoeliger te zijn,
misschien iets in de verf? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei dat klinkt niet fijn, Lady. 

Nee het is niet de verf hoor. Ik heb het wel vaker. Ik denk iets met weerstand. Vandaag weer extra supplementen genomen. 

Vandaag weer geschilderd en daardoor kreeg ik inspiratie. Een grote hoekbank gecentreerd om een televisie is niet mijn droomwoonkamer. Ik heb de bank losgehaald en de losse delen verspreid door de kamer gezet. Daardoor ziet het er speels en sociaal uit en ik kan steeds ergens anders zitten, een plekje voor de koffie, een plek om te liggen en mijn lievelingsstoel voor de avonden met een poef. 

Hierdoor ben ik heel blij geworden vandaag. Ik heb zin in de visite zondag en het kleine meisje wat komt logeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

De logeerpartij is afgelopen. 

Gister kwam de moeder haar weer halen en zijn we even naar de dijk geweest. De moeder vroeg of ik geen alcohol dronk, ik ken haar inmiddels wat beter dus heb verteld dat ik het te lekker vind en niet kan stoppen na 1 glas. Ze vroeg me of ik het erg vind als zij dan wel een glas drinkt. Nee, dat vind ik niet erg. Later dronk ze inderdaad een glas op het terras. 

Als ik heel eerlijk ben wil il eigenlijk niet meer omgaan met mensen die drinken. Maar ik ga het ze ook niet verbieden. Ik neem het wel mee in mijn overwegingen nog eens met haar op een terras te gaan zitten. Ik hoef maar 1 keer te denken, ach 1 glas kan toch wel? Nee dat kan het niet. Dan zit ik weer jaren vast aan een alcoholverslaving waar ik niet mee kan omgaan en niet mee wil leven. Ik heb gemerkt dat ik sterke zwarte thee erg lekker vind smiddags en dat ik daar van opknap na een dipje door vermoeidheid of warmte ofzo. 

Ben ik sterk genoeg om tegenover iemand te zitten die drinkt? Ik vrees van niet en vind dat moeilijk. Ik hou ook zo van gezelligheid en een uitnodiging afslaan geeft me een kluizenaarsgevoel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou zonde zijn om mensen te mijden die bereid zijn even niet alcohol te drinken, voor nu dan.
Dan doe je jezelf misschien tekort, want empatische mensen die je ook nog eens mag, zijn zeldzaam,
(zo werkt het bij selectieve ik). En later als jij sterker staat, kan het waarschijnlijk weer wel.
Dit is een leerfase voor je en wat je nu beslist hoeft niet zo te blijven natuurlijk.
Maar je mag dus selectief zijn, want je gaat voor kwaliteit in je leven, zo lees ik je tenminste al een poos.
En als er mensen en situaties komen die bij jou oproepen; ach 1 glas kan toch wel? Dan mag je je beseffen
dat je ook selectief kunt zijn en niets doen met die gedachtes/verleidingen. Dat is ff oefenen, maar valt
reuze mee eenmaal de knop echt om.  Dus het kind met het badwater wegspoelen is zonde, dan doe je jezelf
tekort.  Het fijne is dat je, eenmaal sterk, je ook sterke mensen aantrekt.(en die kunnen heel anders leven dan jij).
Ik vertel je niets nieuws geloof ik. schrijf het voor mezelf waarschijnlijk;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen die drinken ga ik uit de weg. Als zij persé dat wijntje moet drinken terwijl ze weet dat ik dat niet kan, ook al geef ik aan dat ik dat geen probleem vind....zit je in je eentje rokend en drinkend op het terras of met mij en je dochter ? 

Ze moest ook nog rijden. 

Maar ik ga dat voor haar niet beslissen. Het enige wat ik weet is dat ik rijden met alcohol gevaarlijk vind, roken vind stinken en het jammer vind dat ze niet in harmonie gezellig kon zijn zonder. 

Ik wil niet meer op een terras met rokers en drinkers. Dat is mijn eindconclusie. 

Mijn sobriety is top prioriteit nummer 1 en dat gaat voor alles. Dan maar saai thuis. Dat lesje heb ik al lang geleden geleerd. Ik zeg 8 keer nee en de 9e keer ben ik zwak, moe, gefrustreerd en zeg ik ja. Ik ben niet sterk, mijn vlees is zwak. 

De harde saaie werkelijheid. Maar wel een leven zonder kater. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk begint er een glimp door te schijnen van besef dat de verhuizing nu echt voorbij is en ook de jarenlange reis. Wat een heerlijk huis en wat een heerlijke omgeving. Ik weet dat het nog wel even gaat duren voordat ik echt geland ben en gesetteld. 

Vandaag weer met de meubels geschoven, ondanks dat het een grote woonkamer is, is het lastig in te delen. Ik zit graag in de grote fauteuil maar die kan maar op een paar plaatsen staan. Het lijkt er op dat ik nu de juiste setting heb gevonden zodat ook mijn spiegels ruim kunnen staan voor de danslessen en ik savonds gezellig kan zitten zonder dat ik mezelf zie in de spiegels. Ik kan dansen, zitten, liggen en het ziet er leuk uit. 

Volgende week het plan om de woonkamer af te schilderen zodat in ieder geval de belangrijkste ruimte gezellig is en voelt als thuis. 

Eventueel kan ik ook slapen in de woonkamer, het is erg warm boven en het is daar nog lang niet klaar. Dat irriteert me. De gordijnen zijn nog niet goed, de vloer is kaal met een vloerkleed. Het is wel echt een hele leuke slaapkamer. Als de woonkamer klaar is ga ik nog de rest van de zomer beneden slapen, dan kan ik boven de slaapkamer klaarmaken voor de herfst. 

Vanavond zomergasten kijken. Vanmiddag mijn fiets checken of ik al een fietstocht kan maken. Als dat nog niet lukt geeft niet dan is het niet het juiste moment daarvoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zondag heb ik de mooiste fietstocht ever gemaakt. Ik ben naar Westhoek gefietst via een omweg en daar de zee begroet met mijn voetjes in het water. 

Langs de dijk weer terug. Tussen de schapen door. 

Dat had ik nodig. Ik voelde me zo onrustig door de verhuizing, dat is nu weg. Cortisol eruit getrapt denk ik. 

Het voornemen dat elke week te doen. Voor de rest van mijn leven. Heerlijk. 

 

 

Screenshot_20240730_103907_Gallery.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister een supergoede dag. Een aantal missies tot goed einde gebracht waar ik héél blij mee ben en wat licht en ruimte geeft om te leven. 

En dat doet de wasmachine piep en staat er een kraantje in de display te knipperen. Zucht. Echt serieus geen moment kan ik zitten nog. Maar ik weet ook dat de storm uiteindelijk gaat liggen en dat het dan goed is. Nog wat laatste pruttel dingen zodat echt alles geland is in het nieuwe huis. 

Vandaag schilderen, een lamp ophangen en voorzichtig eens kijken naar de wasmachine of ik daar iets van snap. 

Het wordt erg leuk. Woonkamer heeft een art nouveau vibe met beetje retro. Het heeft een hoog plafond. Er moeten nog andere gordijnen maar dat kan pas als het schilderwerk klaar is. 

Vandaag voelt goed. Ik hoorde wel de buurman vannacht met een deur slaan, dat is iets waar ik niet goed tegen kan als ik lig te slapen. Ik probeer het niet groter te maken door te negeren maar toch....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! 

Gister een heel gedoe. Wasmachine monteur geweest, dat doe ik ook nooit meer. Omdat ik een wasmachine heb van een goed merk en wat duurder dacht ik, wellicht is er nog een kans. 

Ik kreeg eerst een heel klaagverhaal over de app via welke ik hem geboekt had. Hoop gemopper en geklaag. Ik dacht tik tok tik tok, de factuur rekent per uur, dus laten we tot zaken komen. 

Trommel is gescheurd en er komt geen water meer in. Nieuwe kopen dus en dat kon ook via hem. Babbel de babbel das toch handig, wat is nou beter dan een wasmachine kopen bij iemand die hem ook kan repareren? Ja daar zit natuurlijk wat in. Maar dan geen wassen droger combi want dat is minder goed ofzo blabla verkooppraatje blabla. Mijn antwoord was, heb je een visitekaartje, ik denk er nog over na. 

Toen hij weg was een nieuwe wasmachine besteld bij Coolblue. Een wassen droger combi voor een goede prijs. Deze wordt zondag geleverd, aangesloten en ze nemen de oude mee. 

Geld is nu wel op. Er komt nog 1 meubelstuk en dan kan ik voorlopig goed wonen, slapen en leven. 

Ik hoop echt dat dit met de wasmachine het laatste was en dat ik nu kan stoppen met hele dagen alleen maar regelen regelen regelen en kan genieten van mijn nieuwe leven. 

Ik voel me erg moe en gaar. Hoog tijd om op te laden. Dat geldt ook voor mijn bankrekening...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nieuwe wasmachine draait. Ik voel me helemaal opgelucht. Ik zag em al weer hangen dat er iets met de kraan kapot was maar dat is gelukkig niet zo. 

Hopelijk was dit het laatste stressding voorlopig en kan ik even uitrusten en een dagroutine opbouwen. 

Ik ben begonnen met elke dag 10 minuutjes dansen om het weer op te bouwen. Dat is ook leuk om weer te doen en ik word er blij van. Na het ontwaken direct na de koffie. 

Gister was ik naar een braderie. Echt heel leuk. Ik pas daar goed tussen met mijn merchandise. Volgend jaar wil ik een kraam huren. Superleuk om naar toe te werken! 

Vandaag de hele dag wassen. Stapels wasgoed liggen er. Dan is alles weer schoon en fris. 

Puf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...