Spring naar bijdragen

Zaterdag 23 maart 2024


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Dune:

maar ik denk dat jouw drink gedrag de meeste weerstand oproept. Dit forum dient om de leden te steunen in het Alcohol de baas zijn/worden/blijven. Dat doen ze met elkaar.

@Dune, ik denk dat je hier de kern wel mee raakt.
Die weerstand tegen mijn drinkgedrag had ik al wel door.
Ik probeer anderen te ondersteunen, mijn bijdragen zijn echt niet allemaal onzinnig.
De adviezen die ik hier geef is vaak hardop praten tegen mijzelf.
Maar ik voel mij zelf vaak niet ondersteund.

Wie de bal kaatst vangt hem terug.
Ik kan best tegen een stootje.

Maar als ik mij even terug trek op mijn eigen draadje en daar heel rare reacties krijg van LJ en BJ, niet helpend en ondersteunend, voelt voor mij echt niet prettig.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Nienes:

Ik reageer niet zo vaak op jouw berichten omdat ik domweg niet goed weet wat ik erop moet zeggen. 
Jouw manier van communiceren is niet mijn manier, maar dat geeft niet, alleen vind ik het  minder makkelijk om erop te reageren. 

@Nienes, bedankt voor jouw reactie.
Dit forum loopt gelukkig vrij goed in tegenstelling tot de andere forums.
Je kunt niet op alles en iedereen volgen en reageren, doe ik zelf ook niet.

Er zijn verschillende communicatiestijlen.
Zelf zie ik een sterk verschil tussen mannen en vrouwen, hoe zij communiceren.
Dat is wat zwart / wit, omdat wij allemaal individuen zijn.

Het onderscheid man/vrouw en homo/hetero is niet meer van deze tijd.
Het is nu LHBTIQIA + XYZ.
Iedereen zit wel ergens in die schaal.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk denk ik niet in hokjes Roberto, het maakt mij geen bal uit of iemand homo, transgender, lesbisch of genderneutraal , binair, nonbinair ….whatever is. Ik vind de nádruk die daarop ligt altijd een beetje vreemd. Ik loop ook niet van de daken te gillen dat ik hetero ben. Dat doet er toch niet toe? Ben een mens. Das genoeg :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Ik voel bij mij een onderdrukte boosheid opkomen.
Regelmatig lees ik hier dat de knop om moet.
Waar zit die knop dan?
En wat te doen als die knop als een kookwekker weer terugloopt.
En wat te doen als die knop kapot blijkt te zijn?
En niet meer te repareren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Dune:

Persoonlijk denk ik niet in hokjes Roberto, het maakt mij geen bal uit of iemand homo, transgender, lesbisch of genderneutraal , binair, nonbinair ….whatever is. Ik vind de nádruk die daarop ligt altijd een beetje vreemd. Ik loop ook niet van de daken te gillen dat ik hetero ben. Dat doet er toch niet toe? Ben een mens. Das genoeg :D

@Dune ach, laat maar zitten.
Naar een behoorlijk aantal landen kan ik niet op vakantie, omdat daar de doodstraf  staat op homosexualiteit.
Kun jij mij een land noemen waar de doodstraf staat op heterosexualiteit buiten het huwelijk?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto daar word mee bedoelt dat we anders moeten gaan denken. Niet een letterlijke knop natuurlijk.

smorgens opstaan en voor jezelf besluiten: ‘vandaag drink ik niet!’ (Wat er ook gebeurd of tegen valt)

de rest van de dag alles doen of laten maar die eerste niet inschenken. Zou je dat een keer lukken? 1 dag maar! Kijken hoe dat gaat. Want dat kan jij ook. Het is even simpel als verdomd moeilijk! 
de eerste niet nemen. 
zou het je lukken om daar eens aan te denken? Overwegen? Dan kom je op het dagpact. En als het lastig word kom je posten om dat aan te geven. 

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik nu echt flauw uit de hoek wil komen zou ik kunnen zeggen dat ik als ‘gewoon’ hetero gediscrimineerd wordt B)

maar dat ga ik niet zeggen, voor je t weet ontketen ik dan weer een groot drama. Mij niet gezien :P

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Roberto:

Het onderscheid man/vrouw en homo/hetero is niet meer van deze tijd.
Het is nu LHBTIQIA + XYZ.
Iedereen zit wel ergens in die schaal

Onder verslaafden geen onderscheid, de rest is kul daar zit wel degelijk onderscheid in ondanks dat iedereen roept dat het niet zo is 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Roberto:

@Dune ach, laat maar zitten.
Naar een behoorlijk aantal landen kan ik niet op vakantie, omdat daar de doodstraf  staat op homosexualiteit.
Kun jij mij een land noemen waar de doodstraf staat op heterosexualiteit buiten het huwelijk?

Dat is idd wel heeeel heftig! Je hebt gelijk, daar sta ik niet bij stil. Shame on me :blush: 

wat ik bedoelde te zeggen dat jij of ieder ander voor mij niet anders is als je homo if wat dan ook bent. Ik zie personen als mens, ongeacht huidskleur of geaardheid 

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Roberto:

@Dune ach, laat maar zitten.
Naar een behoorlijk aantal landen kan ik niet op vakantie, omdat daar de doodstraf  staat op homosexualiteit.
Kun jij mij een land noemen waar de doodstraf staat op heterosexualiteit buiten het huwelijk?

@Roberto Dat is inderdaad waar en vervelend en wellicht zal het in die landen ook in aantal generaties gaan veranderen zoals het hier ook ooit is veranderd , ik geloof sinds 1971 dat het niet meer strafbaar was om seks te hebben met iemand van het zelfde geslacht onder de 21 jaar maar ook werd er in 1971 een wet afgeschaft dat ook overspel strafbaar was .  Dat is 50 plus jaar geleden maar die landen die homoseksualiteit strafbaar vinden daar wil je toch ik the first place niet heen en als je dat wel voor zou staan , dan staat het toch ook niet op je voorhoofd dat je homosexueel bent of zou je de behoefte en het recht willen hebben om in het stadspark van Karachi op een bankje te gaan zitten tongzoenen 

 's Lands wijs, 's lands eer,

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Jac:

ik geloof sinds 1971 dat het niet meer strafbaar was om seks te hebben met iemand van het zelfde geslacht onder de 21 jaar maar ook werd er in 1971 een wet afgeschaft .

@Jac, dat was Artikel 248bis WvS, toen was ik 14.

Artikel 248bis van het Wetboek van Strafrecht - Wikipedia

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Jac:

https://ind.nl/nl/over-ons/achtergrondartikelen/seksuele-gerichtheid-als-asielmotief

Ook hier lijden de goeien onder de kwaden zoals altijd en overal

@Jac, mooie link.
In de praktijk laat de IND het behoorlijk afweten, dat is wat ik eigenlijk bedoelde.

Het gaat hier vaak om mensenrechtenactivisten.
Wij kunnen in Nederland natuurlijk niet miljoenen LHBT-plussers van de hele wereld opvangen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Dune:

de rest van de dag alles doen of laten maar die eerste niet inschenken. Zou je dat een keer lukken? 1 dag maar! Kijken hoe dat gaat. Want dat kan jij ook. Het is even simpel als verdomd moeilijk! de eerste niet nemen. zou het je lukken om daar eens aan te denken? Overwegen? Dan kom je op het dagpact. En als het lastig word kom je posten om dat aan te geven. 

@Dune, ik ben al een aantal dagen in overweging om cold turkey te stoppen.
Als ik mijn naam op het dagpact zet voorzie ik dat van opsommingstekens.
Vorig jaar zat een aantal mensen daar eindeloos over door te zeuren.
Dat dat verplicht was blablabla chocoladevla.
Dat weerhoud mij nu.

Ik ben in overweging om niet stiekem te drinken, maar om stiekem te stoppen.
Dat gaat mij niet lukken in mijn eentje.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Roberto:

@Dune, ik ben al een aantal dagen in overweging om cold turkey te stoppen.
Als ik mijn naam op het dagpact zet voorzie ik dat van opsommingstekens.
Vorig jaar zat een aantal mensen daar eindeloos over door te zeuren.
Dat dat verplicht was blablabla chocoladevla.
Dat weerhoud mij nu.

Ik ben in overweging om niet stiekem te drinken, maar om stiekem te stoppen.
Dat gaat mij niet lukken in mijn eentje.


 

Jij moet als geen ander weten hoe het werkt je zal het smoezen boek dicht moeten slaan dan Ik zou het doen als je al met de gedachte rondloopt, ik had hier gelezen dat de berg om te stoppen te hoog lijkt maar je kan er ook omheen lopen de eerste stap is de lastigste maar als het grote boek dicht is dan moet het toch te doen zijn je hebt het vaker gedaan beter uitglijden dan niet stoppen dan ben je in ieder geval alweer on the road tot niet drinken ik weet het ook niet hé, lul ook maar wat maar uit me nek dat het een easy peasy job is maar misschien raakt het de wal 

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...