Spring naar bijdragen

nieuw :)


Ernatje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik (vrouw, 40j, België) ben nieuw hier. Sinds een dikke 2 weken na jaren verslaving eindelijk gestopt met drinken. Ik deed al meerdere pogingen, maar heb het nog nooit zolang volgehouden. Nu hoop ik hier wat steun te vinden en natuurlijk ook zelf te steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Ernatje:

Hallo,

Ik (vrouw, 40j, België) ben nieuw hier. Sinds een dikke 2 weken na jaren verslaving eindelijk gestopt met drinken. Ik deed al meerdere pogingen, maar heb het nog nooit zolang volgehouden. Nu hoop ik hier wat steun te vinden en natuurlijk ook zelf te steunen.

Goedenavond Ernatje 

Welkom, dat is al erg knap dat je al meer dan twee weken bent gestopt dan heb je het ergste al achter de rug nu vol houden veel lezen en schrijven . 
 

Jac 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Jac! Ik moet wel toegeven dat me dit enkel lukte nadat ik eindelijk de stap gezet heb om naar de huisarts te gaan. Daarvoor mezelf altijd wijs gemaakt dat ik het wel eens gewoon zomaar kon doen in mijn eentje. Ben echt content dat ik de stap gezet heb! En de Campral die ik neem helpt enorm. Ik heb nog cravings, maar veel minder heftig dan anders. Ik zie dat jij ook redelijk recent op dit forum gekomen bent. Ik hoop dat het voor jou ook allemaal goed lukt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja inderdaad vrij recent nadat ik de knop heb omgezet na jarenlang drinken heb ik me aangemeld op het forum ik ben nu de 10 de dag sober

ik ben blij dat dit forum bestaat en heb er heel veel baat bij, ervaringsverhalen houden me scherp, reacties van mede forum leden oftewel ervarings deskundigen mensen zoals jij en ik zijn lief, begrijpend , eerlijk en soms confronterend en houden me scherp 

Je kan je kleine of grote problemen van je afschrijven positief of negatief je wordt niet beoordeeld of de les gelezen. 
 

ik heb een week geleden dit ook al een keer geschreven op het forum als je in je eigen omgeving met naasten gaat praten begrijpen ze het allemaal maar ze snappen het niet en soms zijn er ook dingen die je niet wilt bespreken met je omgeving en dat kan hier wel anoniem

jac

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Erna, wat goed dat je de eerste 2 weken al in je pocket hebt!
Als ik terug kijk, wat was dat problematisch drinken toch eenzaam.
En wat fijn dat het stoppen en gestopt blijven, dat hier niet meer is.
Van schaamte naar weer trots zijn. Daar kan hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op dit forum. De knop om zetten kan echt, en zoals ik het lees lijkt het me dat je die knop nu inderdaad gevonden hebt.  Laat hem gewoon uit staan en natuurlijk is dat vreemd in het begin. Maar wel veel beter. Niet meer twijfelen want dan begint alles zomaar opnieuw en dat wil je gewoon niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ernatje:

Bedankt voor de lieve reacties iedereen :rose:

Goedemorgen Ernatje 

Ik zag dat je ook op zoek bent naar een maatje misschien is het leuk om het forum ditjes, datjes en dagdraad eens te bekijken dat is een dagelijkse actief forum waar altijd wel iemand online is en waar dagelijkse beslommeringen worden besproken en daar kan je de mede forumleden (wat in principe allemaal maatjes zijn) beter leren kennen, hoogstwaarschijnlijk komt daar een maatje bovendrijven die bij je past ,alsook het dagpact waar je je sochtends als je wil kan aanmelden in het pact om te beloven aan me mekaar maar meer aan jezelf om het vandaag droog te houden kijk eens rond misschien is het wat voor je 

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...