Spring naar bijdragen

Even voorstellen en mee in de arrenslee


Stuiter

Aanbevolen berichten

@Anitawest dat is de eerste stap! Heel goed van je om alvast wat ervaringen te lezen. Dat deed ik ook veel. Soms nog, maar dat wordt minder. Heb alle podcasts geluisterd die er zijn. Bijvoorbeeld eerlijk over Alcohol van Koos van Plateringen. Heel leerzaam en weet dan vooral: je bent niet alleen! En zoals @bumperjim zegt. Stop met die twee wijn. Die zijn al zo slopend. Een nieuwe baan kost al bakken energie, daar heb je ook diepe slaap voor nodig. Sggz ken ik niet. Ik lees dat daar geen wachtlijsten zijn. Jammer dat je er toch op een bent belandt. Ik heb schematherapie bij Novadic gedaan (ik roep nog steeds: dit was géén verslavingstraject. Haha wat dan wel...). En bij de KOPP groep (kinderen van ouders met psychische problematiek.) Dat heeft me heel erg geholpen. Niet dat je dat specifiek moet doen, maar een groep waarbij je gelijkgestemden hebt en herkenning. Dan houdt je het makkelijker vol. Heel erg veel succes met jouw reis! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Jeetje. Ik moet dit nu toch schrijven. Helaas heb ik de afgelopen maand een uitglijder gehad en gisteren ook. Het is een erg zware tijd met werk en de jongste die niet slaapt. 4 uur per nacht is soms veel en dat breekt op. Ik zorg erg goed voor mezelf, maar het ging dus 2x fout. De eerste keer was vorige maand op vakantie. Alle andere ouders waar we mee op vakantie waren dronken en sommigen dronken veel. Ik heb daarbij gezeten en vond dat enigszins prima. Tot ik toch besloot een "wijntje" mee te doen. Wat resulteerde in 3 wijn en in de keuken nog stiekem 1.

Ik zag dat als een uitglijder en dat was weer even een wake-up.

Gisteren na een heel vermoeiende week thuis de verjaardag van mijn partner thuis gevierd. De kinderen waren erg veel aandacht aan het vragen en ik zat niet stil. In de ochtend had ik een allergische reactie gehad op xylometazoline neusspray en antihistamine genomen en naar de huisarts gemoeten. En overgevoelige reactie die niet veel voorkomt. Ik was de hele dag toch wat overdonderd en suf van de antihistamine. 

Toen de visite er was heb ik stiekem een wijn en een bier gedronken. Vroeg iedereen naar buiten gewerkt en daarna nog openlijk bij mijn partner 2 bier gedronken. 

Uiteraard werd ik om 2 uur 's nachts wakker en heb niet meer geslapen. Dat terwijl de jongste gewoon door heeft geslapen voor het eerst. Ik baal ontzettend en voel me er shit bij. Ik was zooooo goed op weg. Al bijna 10 maanden. Ik ga wel weer verder met alcoholvrij!!! Ik vind dat het allermooiste en fijnste wat er is en het mooiste cadeau aan mezelf. Ik ben bang dat ik lichamelijk nu alle voordelen weer teniet heb gedaan. 

Zucht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarschijnlijk valt het lichamelijke juist wel mee @Stuiter
het gevaar zit meer in je psychische verslaving.
je brein geeft je excuses om te drinken, het is aan jou om
dat te leren negeren. of juist te onderzoeken waarom je
er zo lang niet en nu 2 x wel aan toegaf. Dus niet de uiterlijke
aanleidingen die je nu beschrijft, maar de onderliggende zucht
waardoor je op een aanleiding ligt te wachten om te drinken.
Als je daar achter komt is het waarschijnlijk niet meer nodig
uitglijders te hebben in de toekomst. Geen makkelijk proces.
Ik denk dat dit een van de redenen is dat men zegt altijd verslaafd te blijven?
Ook als je niet drinkt? Ik ben daar voor mezelf nog niet achter of dat klopt.
of misschien niet voor alle verslaafden hetzelfde is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is eerlijk verteld en goed bij jezelf geanalyseerd, lijkt me zo. Op één punt na: nee, natuurlijk heb je niet lichamelijk weer alle voordelen teniet gedaan. Waarom denk je dat? Als je nu door blijft drinken, ja, dan wel misschien. Maar je gaat toch weer alcoholvrij verder? Misschien wel nog sterker gemotiveerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane zet me wel tot nadenken. Ben best onzeker en het heeft alles te maken met goed, leuk, gezellig, enzovoort te willen zijn en altijd bezig te zijn met anderen. Die druk ervaar ik in dat soort gezelschappen en daar wil ik voor vluchten. Denk dat dat een van de kernoorzaken is. Ik kom er door niet te drinken achter dat ik helemal niet zo'n sociaal extravert persoon ben maar erg veel plezier heb aan de natuur, en goed boek en mijn thuis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier nog zo een.
tijd voor wat gezond-egoisme dan misschien.
jezelf op 1 zetten op een goede manier
geeft meestal een win-win opbrengst:heart:
en als een boemerangeffect merk je soms als kers
op de taart dat mensen je toch weten te waarderen of leuk vinden
om jezelf dan en niet om/door de alcohol.
Ik heb er minder maar wel selectievere vrienden aan overgehouden.
En bij twijfel of oppervlakkiger kontakt speel ik mijn; ik ben graag op mezelf-kaart uit.
Dan houd ik het bij mezelf en kom ik niet in ego dingetjes terecht, want als ik dan teveel
uit ga leggen kom ik in eindeloze discussies terecht, maar bereik hen niet echt.
Soms kom ik dat nog tegen. En ik kan daar niet meer tegen juist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bob:

Dit is eerlijk verteld en goed bij jezelf geanalyseerd, lijkt me zo. Op één punt na: nee, natuurlijk heb je niet lichamelijk weer alle voordelen teniet gedaan. Waarom denk je dat? Als je nu door blijft drinken, ja, dan wel misschien. Maar je gaat toch weer alcoholvrij verder? Misschien wel nog sterker gemotiveerd.

Ik denk dat omdat ik altijd lees en hoe dat 1 glas al zoveel negatiefs met je lijf doet. Ik denk dan dat het weer maanden duurt voor Ik weer ben waar ik was maar dat is misschien ook paniek om niks. .. ja ik ben zeker weer gemotiveerder. Meteen thuis alles verteld en hier mijn verhaal gedaan. Even weer mijn hoofd rustig maken en het niet te groot maken nu. Was en ben goed bezig, dat moet ik me aan vast houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:

hier nog zo een.
tijd voor wat gezond-egoisme dan misschien.
jezelf op 1 zetten op een goede manier
geeft meestal een win-win opbrengst:heart:
en als een boemerangeffect merk je soms als kers
op de taart dat mensen je toch weten te waarderen of leuk vinden
om jezelf dan en niet om/door de alcohol.
Ik heb er minder maar wel selectievere vrienden aan overgehouden.
En bij twijfel of oppervlakkiger kontakt speel ik mijn; ik ben graag op mezelf-kaart uit.
Dan houd ik het bij mezelf en kom ik niet in ego dingetjes terecht, want als ik dan teveel
uit ga leggen kom ik in eindeloze discussies terecht, maar bereik hen niet echt.
Soms kom ik dat nog tegen. En ik kan daar niet meer tegen juist.

Precies! Mezelf op 1 zetten. De allerlastigste opgave. Doe je goed. Ik heb daarin nog een weg te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug, enne 2 uitglijders maar wel beseffen dat het andere toch veel beter was. Dat is het goede nieuws ook meteen en wil er weer aan werken! Enne jij kan het, die wetenschap geeft je vast een booster om weer verder te gaan op je droge pad!

succes! Het gaat je vast (weer!) lukken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 28-9-2024 om 16:24 zei Dune:

Welkom terug, enne 2 uitglijders maar wel beseffen dat het andere toch veel beter was. Dat is het goede nieuws ook meteen en wil er weer aan werken! Enne jij kan het, die wetenschap geeft je vast een booster om weer verder te gaan op je droge pad!

succes! Het gaat je vast (weer!) lukken

Gelukkig heb je helemaal gelijk en was het weer even een wake up call en geen terugval. Voel me sterker dan ervoor! Heb dingen in de kern aangepakt: meer rust en meer nee zeggen. Soms even stilstaan en echt bij mezelf inchecken wat ik aankan en wil. Het blijft oefenen, maar dat is voor mij wel de sleutel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...