Spring naar bijdragen

Vrijdag 1 december 2023


Dune

Aanbevolen berichten

Goedemorgen @Dune en @Beatrix
Buiten geeft de thermometer -7 aan en is het nog pikkedonker, 
binnen branden de lampen, is het nu 18 en staat inmiddels een bakje klaar. 
Je gaat goed Dune, en heerlijk dat je hele nachten door kunt slapen. 
Ben ik best een beetje jaloers op ;) 
En vroeg wakker? Ik vind het heerlijk, een lekker lange dag ..... 
Mooi, een bakje nu eerst even. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

straks voor het eerst sinds een maand ruim weer voorzichtig met volleyen starten.
best spanned. Nog last van linker knie en volleyen/wendsport is niet bepaald gezond daarvoor.
Na afloop vieren we traditiegetrouw sterklaas alvast, en mijn 3 filmvriendinnen en ik gaan nog extra
naar de film. Anatomy of the fall. En dan als mosterd na de maaltijd, mn kniebrace ophalen bij de post.
Dat is wel de goden verzoeken natuurlijk, maar goed liever mee dan om verlegen.
Hier was het 16,5 graden, dus ook hier ben ik mezelf aan het verwennen met cv èn een dekentje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Ik hoop dat ik hier mijn verhaaltje even mag doen, heb m ook op mijn verhaaltje gezet, maar denk niet dat veel het volgen aangezien ik niet vaak online ben, wat ik wel vaker zou moeten doen.... Als ik m ergens ander moet plaatsen hoor ik het graag. Maar tips van ervaringsdeskundigen zijn van harte welkom :)

Zo dat was een tijd geleden..... hier ben ik weer en nog steeds alcoholvrij door het leven. Het gaat met ups en downs. Zo wordt ik wakker en denk ik er totaal niet aan de hele week en zo blijft het maar aan me knagen. Dit heb ik vooral bij mensen die vrij veel drinken en die het altijd 'bar gezellig' hebben.... dan denk ik waarom kan ik dat nou niet meer? Een wijntje of biertje om iets losser te raken, dat mis ik. 

Ik merk dat ik wel goed kan ontspannen alleen, dus door meditatie, wandelen, sporten etc. Maar in een groep vind ik dat ongemakkelijk, tenzij ik mee heel erg op m'n gemak voel. Heb wel wat meer uitdaging gezocht, ik heb een voice-over cursus gedaan, erg leuk en leerzaam. En heb de rol als voorzitter op me genomen bij een groepje meiden waar ik bij zit..... daar voel ik me overigens erg op m'n gemak, dus heel erg zenuwen heb ik niet en het gaat me steeds makkelijker af.

@Lika inderdaad het gevoel gaat altijd weer over.... maar als ik in het moment zit vindt ik dat toch moeilijk om me dat te realiseren....

Over een paar weken ga ik met een vriendin naar een 40's feest, nu ben ik nooit zo erg van het dansen geweest, tenzij ik een fles wijn of een krat bier in m'n mik had.... maarja.... gaat dat op een 0% biertje ook lukken? Bij dansen heb ik altijd dat ongemakkelijke gevoel, alsof iedereen naar me kijkt, maar het lijkt me zo lekker om gewoon je ding te kunnen doen op de dansvloer! Ff lekker losgaan..... Iemand nog tips? Om nuchter de dansvloer op te gaan?

Het gekke is als ik weer die moeilijke momenten heb, dan realiseer ik me ook gerust wel als ik 1 wijntje neem dat ik dan weer in een gat val en dat dat totaal geen zin heeft....gelukkig maar, anders had ik allang aan de fles gehangen.

Het idee van "saai" begint me steeds meer te bekruipen, ik wil het liefst ook niet meer naar sociale gelegenheden, maar dat kan natuurlijk helemaal niet. Als ik er dan ben is het goed. Maar voorheen had ik er altijd echt zin in, nu niet meer, ik hoop dat dat wel een beetje terugkomt want voor m'n man is het ook niet altijd even leuk....

Tips altijd welkom!! Op naar de 11 maanden :D en iedereen succes weer vandaag! Geniet van het prachtige weer en de gezellige Sint tijd....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel herkenbaar @Koala84, maar dat kan je leren he?

Gewoon lekker gek doen en dansen.Niemand kijkt daar gek van op hoor.Die hebben vaak wel wat anders te doen, om naar jou te kijken.Ik zoek de laatste tijd juist veel groepjes mensen op.Mijn nieuwe koor is zo leuk.Wat heb ik genoten, afgelopen woensdagmiddag en ze willen mij als vrouwelijke piraat, dus dat wordt kijken voor leuke kleding en...ze hebben bestaan he in de gouden eeuw.Er was ene Anne Bonny en dat was geen lieverdje.deinsde nergens voor terug.Gisteren boerenkool op, waar ik nu nog last van heb.Te zware kost blijkbaar.Voor vanavond maar wat salade met kip.Beetje een zenuwachtig gevoel vandaag.Weet wel hoe het komt.Morgen is m'n zoon jarig.Ik ga er natuurlijk heen.Meteen cadeautjes voor de kleinkids kopen en inpakken.Vanavond ook weer clubavond.Niet zo'n zin in en ik merk dat mijn motivatie iets minder gaat worden daar.Nog geen sprake dat ik ga stoppen, want dit zijn ook een groepje mannen, die ik al zolang ken.Veel optredens hebben ze niet.Dan heb ik nog m'n Smartlappenkoor, wat ook heel leuk is.Extra feestavonden durf ik nog niet zo aan, die ze wel eens organiseren.Dat laat ik liever aan me voorbij gaan.Dat word teveel, want als ik niet drink, doe ik toch minder gek.Bij toneel daarentegen gedraag ik me knettergek.Daar kan dat ook! Druk? Nee hoor, goed te overzien, maar de zin voor vanavond moet nog even komen.Eigenlijk is er voor mij weinig te doen, want we moeten meeoefenen met een harmonieorkest.Dat zal best oorverdovend worden.Tsja, zo blijf ik wel onder de mensen, dat wel.Vereenzamen wil ik niet.Hier op de bank in het zonnetje aan het typen.1 december.De eerste keer dat ik niet in een binge zit in deze periode.Voelt veel beter!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Koala84:

Over een paar weken ga ik met een vriendin naar een 40's feest, nu ben ik nooit zo erg van het dansen geweest, tenzij ik een fles wijn of een krat bier in m'n mik had.... maarja.... gaat dat op een 0% biertje ook lukken? Bij dansen heb ik altijd dat ongemakkelijke gevoel, alsof iedereen naar me kijkt, maar het lijkt me zo lekker om gewoon je ding te kunnen doen op de dansvloer! Ff lekker losgaan..... Iemand nog tips? Om nuchter de dansvloer op te gaan?
 

@Koala84, ik ben een danser, 60+, maar kan prima uit mijn dak gaan zonder alcohol.
Dat ongemakkelijke gevoel dat iedereen kijkt heb ik allang achter mij gelaten.
Als eerste ga ik op de dansvloer staan, de rest kan volgen.

Heb ik ook meerdere keren uitgeprobeerd na een of andere voorstelling.
Niemand durft als eerste te gaan staan bij het applaudisseren.
Ik wel, de rest kan volgen.

Probeer maar eens uit, geeft je een krachtig gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spiritik lees je. De eerste keer dat je niet in een binge zit deze periode? Geweldig!!!

@Koala84misschien andere dingen gaan doen ? Wandelen met vriendinnen. Vind ik nu leuker dan naar de kroeg:-) Naar concerten ipv dansen voor mij. Film, museum? Ik doe veel meer andere dingen dan vroeger. 
 

Verder: @lady janemijn eerste zelfgehaakte deken is bijna af. Hij wordt zo mooi!! Doe voorzichtig met je knie ajb? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Koala84:

Het idee van "saai" begint me steeds meer te bekruipen,

vraag eens aan iemand die jou kent uit je dranktijd en vraag eens of je toen opwindend was?
Of welk woord je denkt dat op jou sloeg? Misschien zit het idee in jouw brein verankerd? We
hebben wel vaker een minder goed zelfbeeld van onszelf, en als je nu "saai" zegt verheerlijk je misschien
hoe je je toen voelde. Maar ergens zet je gewoon een achterdeurtje open dan, en speelt met vuur.
(sommige mensen zagen drank als een vriend die later een vijand werd, door te stoppen kan het werken als
afscheid na een verloren iemand aan de dood, en van de doden niets dan goed he. ) Maar het was je vriend nooit echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wow @Lika, een fotootje wordt tzt op prijs gesteld (mag per pb eventueel)
 

en nog even voor @Koala84 ooit leerde ik dansen zonder gene op de Nataraj-meditatie.
In groepsverband en iedereen was geblinddoekt. Na de eerste aarzelende minuten gaf ik me
over door de muziek en heb werkelijk de hele ruimte doorgedanst zonder te botsen. Zo vrij.
Dat was in gewone omstandigheden niet mogelijk, dus oefende ik thuis in een grote ruimte.
En durfde wel daardoor vaker met ogen dicht te dansen. En nog later ook dat gevoel met open ogen.
Iedereen is dansend veel meer met zichzelf bezig hoor, net als met drinken eigenlijk. toitoitoi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Roberto:

@Koala84, ik ben een danser, 60+, maar kan prima uit mijn dak gaan zonder alcohol.
Dat ongemakkelijke gevoel dat iedereen kijkt heb ik allang achter mij gelaten.
Als eerste ga ik op de dansvloer staan, de rest kan volgen.

Heb ik ook meerdere keren uitgeprobeerd na een of andere voorstelling.
Niemand durft als eerste te gaan staan bij het applaudisseren.
Ik wel, de rest kan volgen.

Probeer maar eens uit, geeft je een krachtig gevoel.

Jeetje wat heerlijk dat je dat doet! Misschien moet ik ook de gok maar eens wagen …

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:

wow @Lika, een fotootje wordt tzt op prijs gesteld (mag per pb eventueel)
 

en nog even voor @Koala84 ooit leerde ik dansen zonder gene op de Nataraj-meditatie.
In groepsverband en iedereen was geblinddoekt. Na de eerste aarzelende minuten gaf ik me
over door de muziek en heb werkelijk de hele ruimte doorgedanst zonder te botsen. Zo vrij.
Dat was in gewone omstandigheden niet mogelijk, dus oefende ik thuis in een grote ruimte.
En durfde wel daardoor vaker met ogen dicht te dansen. En nog later ook dat gevoel met open ogen.
Iedereen is dansend veel meer met zichzelf bezig hoor, net als met drinken eigenlijk. toitoitoi.

Bedankt @lady jane, mooie tips, ga ik zeker ook mee aan de gang :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Spirit:

Wel herkenbaar @Koala84, maar dat kan je leren he?

Gewoon lekker gek doen en dansen.Niemand kijkt daar gek van op hoor.Die hebben vaak wel wat anders te doen, om naar jou te kijken.Ik zoek de laatste tijd juist veel groepjes mensen op.Mijn nieuwe koor is zo leuk.Wat heb ik genoten, afgelopen woensdagmiddag en ze willen mij als vrouwelijke piraat, dus dat wordt kijken voor leuke kleding en...ze hebben bestaan he in de gouden eeuw.Er was ene Anne Bonny en dat was geen lieverdje.deinsde nergens voor terug.Gisteren boerenkool op, waar ik nu nog last van heb.Te zware kost blijkbaar.Voor vanavond maar wat salade met kip.Beetje een zenuwachtig gevoel vandaag.Weet wel hoe het komt.Morgen is m'n zoon jarig.Ik ga er natuurlijk heen.Meteen cadeautjes voor de kleinkids kopen en inpakken.Vanavond ook weer clubavond.Niet zo'n zin in en ik merk dat mijn motivatie iets minder gaat worden daar.Nog geen sprake dat ik ga stoppen, want dit zijn ook een groepje mannen, die ik al zolang ken.Veel optredens hebben ze niet.Dan heb ik nog m'n Smartlappenkoor, wat ook heel leuk is.Extra feestavonden durf ik nog niet zo aan, die ze wel eens organiseren.Dat laat ik liever aan me voorbij gaan.Dat word teveel, want als ik niet drink, doe ik toch minder gek.Bij toneel daarentegen gedraag ik me knettergek.Daar kan dat ook! Druk? Nee hoor, goed te overzien, maar de zin voor vanavond moet nog even komen.Eigenlijk is er voor mij weinig te doen, want we moeten meeoefenen met een harmonieorkest.Dat zal best oorverdovend worden.Tsja, zo blijf ik wel onder de mensen, dat wel.Vereenzamen wil ik niet.Hier op de bank in het zonnetje aan het typen.1 december.De eerste keer dat ik niet in een binge zit in deze periode.Voelt veel beter!!

Ik moet idd dat schaamte gevoel laten liggen en gewoon doen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Koala84:

Het idee van "saai" begint me steeds meer te bekruipen, ik wil het liefst ook niet meer naar sociale gelegenheden, maar dat kan natuurlijk helemaal niet. Als ik er dan ben is het goed. Maar voorheen had ik er altijd echt zin in, nu niet meer, ik hoop dat dat wel een beetje terugkomt want voor m'n man is het ook niet altijd even leuk....
 

Ach @Koala84, waarom zou je saai zijn? Misschien is 'relaxed' meer van toepassing? Je hebt niet meer van alles en allerlei mensen om je heen nodig om je goed te voelen blijkbaar? Niks mis mee hoor. 
Eerlijk gezegd vind ik de meeste sociale toestanden juist behoorlijk saai de laatste jaren ;)

18 uur geleden zei Spirit:

Beetje een zenuwachtig gevoel vandaag.Weet wel hoe het komt.
Morgen is m'n zoon jarig.Ik ga er natuurlijk heen.

Gefeliciteerd met jouw zoon @Spirit, maak er een gezellige dag van. 
Fijn dat je er heen gaat, het is wel eens anders geweest, dit is dubbel feest voor jou zo. 
 

8 uur geleden zei Lika:

mijn eerste zelfgehaakte deken is bijna af. Hij wordt zo mooi!! 

Leuk @Lika, wat is dat genieten hè? 
Ik ben ook een fervent haakster. Zo heerlijk en zo rustgevend... 
Ook ik ben wel benieuwd naar een fotootje... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...