Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 september 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers, 
Jeetje, wat is het goed te merken dat het weer later licht wordt. 
Maar goed, het zomerweer houdt nog even aan, de zonneschermen hoefde ik gisteravond niet op te halen dus. 
Kattekoppen en hond hebben hun lekkertje gekregen, de slakken mogen nog even rondhannesen voor ik ze verplaats. 
Eerst maar een bakje. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-9-2023 om 13:22 zei Woman:

Hallo Forummers, 

Ik kom weer eens een poosje meepraten. 
Ik ben jaren hier niet meer geweest en er is veel veranderd in mijn leven. De eerste keer dat ik hier kwam is 14 jaar geleden. 
De grootste veranderingen zijn wel dat ik (ook) ben gestopt met roken, dat ik uit de stad ben verhuisd naar het platteland, 
 

Welkom terug. Heb je al die tijd niet gedronken?  En waarom maakt het dorpsfeest je nu ineens zo onzeker? Zo te lezen woon je daar wel prachtig! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag! 

Ik heb niet al die tijd drooggestaan. Toen ik hier voor het eerst kwam dronk ik echt heel erg veel. 2 Flessen thuis elke dag en dan nog naar de kroeg een paar keer in de week. Zelfs als ik een kater had dronk ik een fles. Afbouwend heb ik toen 4 jaar helemaal niet gedronken. Geen druppel. 


Toen dacht ik, ik kan het wel zonder het forum en nog geen jaar later, bedacht ik hoe gezellig het zou zijn om weer eens een flesje te halen. Het hoeft niet op, ik kan dat toch zelf beslissen blabla. De glijbaan naar beneden want binnen een half jaar zat ik weer in de kroeg. Daar heb ik lang gezeten in die kroeg. Jaren. Zelfde gedrag. Strompelend naar huis, onderweg vallen, gekneusde rib enzo nog meer. 


Ik kreeg medicijnen en dat ging niet samen. Ik heb toen online hulp gezocht van een persoonlijke mentor. Dat was moeilijk om toen te stoppen maar door de medicijnen lukte dat redelijk. Niet helemaal droog maar af en toe een terugval. 
Toen ben ik gestopt met roken. Dat heeft veel veranderd en inzicht gegeven in verslavingsgedrag. Stoppen met roken was 14 dagen afkicken en heel zwaar. Dat wil ik nooit meer dus dat was een grote les. 


Toen kwam corona en had ik tijd om overal over na te denken. Niet drinken werd makkelijker want de kroeg was dicht en ik merkte dat het niet roken heel veel verschil maakte. Omdat mijn danslessen stil stonden ben ik verhuisd. Eerst naar een grote stad, aan de rand met uitzicht over weilanden. Zodat ik kon kiezen. Wil ik nog leven in de stad met alle verleidingen of ga ik het roer omgooien en een nieuwe weg in. Dat was vorig jaar en ik heb toen twee keer gedronken. Niet heel veel maar toch te veel. De verleiding was groot en de graving werd groter.


Waar ik nu woon zijn geen winkels en er is geen café of restaurant. Boodschappen worden bezorgd en 1 keer in de maand ga ik winkelen in een ander dorp. Daar zie ik ook mensen 'smiddags al drinken op het terras. 
Mijn leven is nu zo fijn dat ik echt niet meer wil drinken. 


Het dorpsfeest maakt me onzeker omdat het 3 dagen is. 1 Dag zou ik geen problemen mee hebben. Ik heb foto's opgezocht en het is in een grote tent met biertappen en een deejay. 
Ik zal de muziek heel hard horen. Tot 3 uur snachts. Dus volgende dag moe en gefrustreerd. De buurman hier verderop heeft een Bali strandtent in zijn tuin. Ik denk dat het daar ook heel gezellig gaat worden. 
Ik merkte dat het in mijn hoofd al begon te wiebelen. Het kan toch best een keertje. Nee, dat kan het niet. 


Ik wil dansen, mediteren en me goed voelen. Mijn huisje gezellig maken en de natuur in. 
Uiteindelijk wil ik naar zee. Dat is mijn Masterplan. Een huisje vlakbij de waddenzee. Die huisjes zijn er. Je moet geluk hebben en inschrijftijd opbouwen voor de woningbouw. 
Ik leef alleen met mijn honden. In coronatijd kon ik niet anders en ik merkte dat ik dat fijn vind en dat het me rust geeft. Dat betekent ook verantwoording. Nu gaan zorgen voor mijn oude dag. Geen familie om op terug te vallen. Waar wil ik oud worden? De jaren gaan snel. 

Een korte samenvatting van de tijdlijn van 14 jaar. Bijzonder om te schrijven. Waar stond ik toen en waar sta ik nu? 

Fijne middag! Ik ga naar buiten. :sun:





 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Spirit, 
Ja klopt hoor, toen ik hier net kwam woonde ik nog in een flat. Kort daarna verhuisde ik naar het huis van mijn vader. 
Ik deed toen inderdaad aan doggydance met mijn lieve Zowie die er alweer 2 jaartjes niet meer is. Ik heb haar wel meegenomen naar Friesland :heart:

Mijn doel is het dorpsfeest nuchter doorstaan. 
Ik heb wat rondgevraagd en de feesttent komt op een parkeerplek te staan aan het andere eind van het dorp. Klein dorpje dus ik zal het alsnog horen maar gelukkig niet naast de deur. Ik denk wel dat er ook andere activiteiten rond mijn huisje gaan plaatsvinden. 

Voor vandaag meld ik me weer droog af. Ik had een leuke zweterige dansles vanmiddag. Zojuist gegeten en nu fijn naar boven beetje tv kijken nog. 

Tot morgen!
 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Woman,

Ik ken je hier niet van vroeger maar het klinkt alsof hier een trouwe bezoeker was. Mooi open verhaal vertel je, veel meegemaakt met een denk ik voor veel mensen hier 'voorstelbare' terugval. Het even proberen, soort van 'denken' dat het wel kan en dan afglijden wat je waarschijnlijk ergens van te voren wel wist...Met het gevaar dat ik het onterecht zo voor je invul natuurlijk. Maar als ik het zo lees ben je een hele duidelijke goede heldere weg ingeslagen. En het kan toch bijna niet zo zijn dat iets als een Dorpsfeest, hoe belangrijk voor je ook, dan een gevaar voor je gaat zijn? Even een gek idee: kan je niet 'gewoon' de eerste dag aanwezig zijn, de tweede dag veilig het dorp verlaten en dan op de derde dag van het feest al dan niet kijken of je aansluit? Voor mij klinkt dit simpel, maarja makkelijker gezegd dan gedaan waarschijnlijk......

In ieder geval, hou vol en succes! En blijf hier schrijven dan blijf ik je lezen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...