Spring naar bijdragen

Vrijdag 28 juli 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

17 uur geleden zei Lonster1:

Nee hoor, gewoon een beetje regen. Beter dan 30+ graden celcius, vind ik persoonlijk. En het is goed voor de plantjes. Het doet me ook een beetje denken aan vroeger. Zaten we drie weken in een huisje op de Veluwe. Er zaten dagen bij dat het veel regende, maar meestal viel dat wel mee en was je blij als je je laarzen kon aantrekken en door de plassen kon stampen als het even droog was. 

Ja, he. helelemaal mee eens. 
Ik kan me ook nog zomervakanties herinneren uit de tijd dat mijn kinderen klein waren: zes weken regen. 
Lekker binnen tenten bouwen onder de tafel, toen ze wat groter werden op zolder, knutselen, spelletjes en lekker met laarsjes, regenjasjes en kinderplu samen de hond uitlaten en stampen in de plassen... 
Voor mijn gevoel hadden we meer regen- dan zonvakanties.... 

15 uur geleden zei Toos:

Joh, maak je niet druk om die puntjes. Lekker belangrijk. Het gaat erom dat je er op staat. Degene die graag puntjes wil, zet ze er wel op.:P

Precies! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit weer doet me idd ook aan vroeger denken.Ik krijg er een goed gevoel bij.Die hitte hoeft van mij echt niet.Kan ik ook mijn leuke regenjas aan.Beter dan de hele dag in flodders lopen en je niet weet waar je het zoeken moet.Heb de koelmat nog niet nodig gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer dezelfde ervaring als van de week in de supermarkt, lekker gerookte zalm gehaald, vind ik lekker maar duur en bedacht dat ik voor wijn meer betaalde zonder met de ogen te knipperen, dus vandaag lekker toastje met zalm in het kader: verwen uzelf :)

zo gezegd zo gedaan thuisgekomen bedacht ik wat ik nog allemaal wel en niet ga doen vanavond en bedacht me toen opeens: 

geen seconde aan het wijnvak gedacht net zo min als aan het schap wc papier ofzo…. Nah hoe dan? (Zou het de campral zijn die dit ‘ding’ wist in mijn systeem? Wel fijn vind ik ….

nu lekker zalm :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dune:

lekker gerookte zalm gehaald, vind ik lekker maar duur en nu lekker zalm :P

@Dune, wist je dat zalm een extreem hoog percentage aan vitamine B12 bevat?
Op de tweede plaats staat tonijn.
Dus beter zalm en tonijn eten dan een B-complex slikken of andere voedingssupplementen.

ps 1 
Bij mij laatste bloedonderzoek had ik een aantal maanden geleden voor het eerst een B12 tekort.
Dat moet ik binnenkort nog eens laten testen.
Naast voor het eerst te hoog Alat.
Gamma GT was ook te hoog, dat was vorig jaar voor het eerst.

ps 2
Ik heb ook meerdere keren thiamine injecties gehad.
Waarvoor weet ik niet meer.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Salmon:

Hier vandaag voor t eerst in misschien wel 15 jaar een terrasje gepakt met een spa rood. Eigenlijk was het net zo gezellig als met een wijntje maar het was wel even wennen.

@Salmon, al een tijdje geleden stond mijn fiets op instorten en heb ik een nieuwe / tweedehands fiets gekocht.
Met maar 1 sleutel en geen reserve sleutel.
Het was koopavond en ik dacht: laat ik in het centrum bij de schoenlapper / sleutelmaker een reservesleutel bij laten maken.
Dus op die fiets gestapt richting centrum.
Het was tien over zes, die sleutellapper ging al om zes uur dicht.

Vervolgens dacht ik: dan haal ik maar een magnetronmaaltijd bij AH  aan de overkant, ik moest nog eten.
Vervolgens dacht ik: ik kan ook eerst een soepje gaan eten op het terrasje bij een nabij gelegen werk-, leerproject / restaurant.
Soepje van de dag was mosterdsoep, lekker.
Ik schoof aan bij een man alleen, die dronk een glaasje wijn.
Naast hem zat een stel, die dronken een biertje.
En ik had dus een mostersoepje besteld.

Er ontstond een spontaan viergesprek, waar autisten zoals ik meestal allergisch voor zijn.
Was best gezellig, zij aan een biertje / wijntje, ik aan een mosterd soepje.

Bij het afrekenen zag ik aan de muur het toetje van de dag.
Dat wil ik ook wel en ging weer bij die man aan tafel zitten.
Die had na mij ook een mosterdsoepje besteld en een hoofdmaaltijd met een tweede glaasje wijn erbij.
Toen de ober zijn hoofdmaaltijd bracht, spaghetti met kip en peultjes,
zei ik tegen de ober: doe mij die hoofdmaaltijd ook maar.
Die ober reageerde met: het is gebruikelijk om eerst een hoofdmaaltijd te bestellen en dan pas een toetje.
Waarop ik reageerde: dat toetje is toch al koud, zet maar op onze tafel neer, ik bepaal zelf wanneer ik wat eet.
Toen die man bij mij aan tafel zat en mijn toetje zag wilde hij ook zo'n toetje.

Ok, tussendoor hadden wij een gezellig, spontaan viergesprek.
Over vakanties, verre landen, eten en goede wijn, et cetera.

Plotseling vroeg die man mij iets wat ik niet verstond.
Hij week af van het onderwerp, daar houd ik niet van.
Daarnaast is mijn linkeroor zo goed als doof.

Wat zei jij? Vroeg ik vriendelijk.
KEN JIJ DE HOMOCAMPING IN ZUIDHORN?
Dat schreeuwde hij in mijn oor.
Nee, zei ik, ik ken geen enkele camping in Nederland.

Kortom:
Het kan ook heel gezellig zijn op een terrasje zonder alcohol.


 


 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...