Spring naar bijdragen

Donderdag 27 juli 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

Is hier iemand die ervaring heeft met moerasspirea thee tegen zenuwpijn / neuropathie?

"Welke thee is pijnstillend?
Moerasspirea thee bevat salicylzuur, dit geeft een pijnstillende en ontstekingsremmende werking en dit kruid wordt dan ook al sinds de middeleeuwen gebruikt voor klachten zoals gewrichtspijn, hoofdpijn, zenuwpijn en tandpijn."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Roberto:

Is hier iemand die ervaring heeft met moerasspirea thee tegen zenuwpijn / neuropathie?

"Welke thee is pijnstillend?
Moerasspirea thee bevat salicylzuur, dit geeft een pijnstillende en ontstekingsremmende werking en dit kruid wordt dan ook al sinds de middeleeuwen gebruikt voor klachten zoals gewrichtspijn, hoofdpijn, zenuwpijn en tandpijn."

 

Ik heb er geen ervaring mee @Roberto, maar vond wel één en ander op internet.
Salicylzuur zit in de vorm van acetylsalicylzuur in asperine en dan is het pijnstillend. 
Maar salicylzuur op zich heeft geen pijnstillend effect. 
Het schijn wel koortsverlagend te zijn, misschien dat het daardoor de indruk wekt pijnstillend te zijn? 
In ieder geval wordt het gebruikt voor allerhande kwaaltjes en euvels. 
Dus gewoon proberen Roberto. 

 

bewerkt door Yvonne
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Roberto:

Is hier iemand die ervaring heeft met moerasspirea thee tegen zenuwpijn / neuropathie?

"Welke thee is pijnstillend?
Moerasspirea thee bevat salicylzuur, dit geeft een pijnstillende en ontstekingsremmende werking en dit kruid wordt dan ook al sinds de middeleeuwen gebruikt voor klachten zoals gewrichtspijn, hoofdpijn, zenuwpijn en tandpijn."

Salicylzuur is een werkende stof die je in aspirine vindt, helpt dat jou tegen zenuwpijn? Bij de meeste mensen niet.

Sommige mensen hebben baat bij een lage dosis van anti-depressiva (maar niet als je deze gebruikt in een hogere dosis wanneer je een depressie hebt) en andere mensen hebben baat bij een lage dosis anti-epileptica. Als dat allemaal niet meer helpt is er nog een optie voor een TENS, hier hoor je wel goede verhalen over. Dan blokkeren kleine elektrische stroompjes die naar je zenuwen gaan de pijnprikkel.

Als je iets natuurlijks zoekt zou je kunnen lezen over aconitum D10, kan je gewoon bij de Tuinen halen.

 

In ieder geval succes met de zoektocht naar een oplossing, hoop dat je wat aan deze info hebt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

een beetje voetbaldames op de achtergrond terugkijkend
zodat ik als het enigszins droog wordt op de fiets kan springen
om te gaan zwemmen. De rest van de buienklusjes maar bewaren tot
een betere dag. Gisteren aan laatste deel vd 7 zusters begonnen, dus
ik vermaak me wel. Sjonge wat een gewicht 's avonds in bed, 700 blz!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morning, we hebben vakantie in eigen land. Dit weer doet me erg aan vroeger denken. Het is wel goed voor me. Beetje uitrusten. Lezen, het regent toch. 
Ik merk aan mezelf dat ik het ook best lastig vind. ‘Wat gaan we doen?’ …. Dat is anders dan vroeger. 
Ik merk ook en dat is anders dan een paar jaar terug en erg fijn om te merken, dat het niet per se heel leuk hoeft te zijn omdat ik (we) vakantie heb (ben). 

Nu ga ik eieren bakken. Fijne dag!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei rapilos:

Sombere dag vandaag

Nee hoor, gewoon een beetje regen. Beter dan 30+ graden celcius, vind ik persoonlijk. En het is goed voor de plantjes. Het doet me ook een beetje denken aan vroeger. Zaten we drie weken in een huisje op de Veluwe. Er zaten dagen bij dat het veel regende, maar meestal viel dat wel mee en was je blij als je je laarzen kon aantrekken en door de plassen kon stampen als het even droog was. Als ik me verveelde vond ik dat nooit zo erg, want dan duurt de vakantie langer (volgens Jeroentje in Jan, Jans & de kinderen).

Zonder kater is het ook lekkerder om je te vervelen. Nu de vakantieperiode er is, is er minder stress en geen behoefte om te drinken. Met sociale gelegenheden doe ik het meestal ook niet, ik kijk eerder naar wat er op alcoholvrij gebied te drinken is. Net zoals ik liever geen vlees eet. Nu nog weer mijn zin om te wandelen en zwemmen opschroeven. Zo lijkt er altijd weer wat uit balans te zijn.

@rapilos bedoel je met 'ik geef het op' dat je je naam niet op het dagpact wilt zetten omdat het je niet lukt om een puntje voor je naam te fabriceren? Dat zou ik vrij absurd vinden en niet in overeenstemming met waarvoor het dagpact bedoeld is. Ik geloof nooit dat iemand zich daar serieus aan kan storen, wetende dat het niet iedereen technisch lukt. Je bent daar volgens mij ook niet de enige in.

 

bewerkt door Lonster1
toevoeging over dat het goed voor de plantjes is ook.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, @Lonster1 dan lijkt de vakantie langer:-) hihi…

Net een klein stukje met de hond gelopen. Toen kwam er weer regen. Over een uurtje nog een keer. Regen is niet zo erg, maar nat worden vind ik vervelend. Ik heb geen regenjas meer die past. Nou ja. Eerste wereld problemen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei rapilos:

 

Nee ik bedoelde eigenlijk, ik geef het op om puntjes te creëren.

Voortaan mezelf sochtends vroeg maar als eerste op het pact zetten, dan kan de rest na mij het wel corrigeren 

Joh, maak je niet druk om die puntjes. Lekker belangrijk. Het gaat erom dat je er op staat. Degene die graag puntjes wil, zet ze er wel op.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...