Spring naar bijdragen

nog 1 fles, dan refusal


Lachebekje

Aanbevolen berichten

Alles teruglezende denk ik dat de hulpverlening van de Brijder in 10 jaar razendsnel achteruit is gegaan. En ik had er al niet een hoge pet van op.

Eerst laten ze je "rotzooien" met het gevaarlijke Refusal. Dan sturen ze je het weekend in met een doos Oxazepam. Terwijl ze weten dat je doordrinkt. Tsja.

Ik denk toch dat een opname het best zou zijn. Je bent dan helemaal uit je omgeving. Het missen van de drank is dan dragelijker. Als de Brijder je wegstuurt is het misschien een idee om je te verdiepen in commerciele verslavingsfirma's. Zij doen het weliswaar om geld aan je te verdienen, maar dat betekent niet dat ze slecht zijn, en daarom willen ze je graag hebben.

@Agnieta:

Als ik tevoren geweten had dat een prostaatonderzoek echt pijn doet, had ik die menstruatiepijn wel op de koop toe genomen en was ik vast een meisje geworden.

(sorrykonhetnietlaten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 92
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik krijg dit beicht niet verwijderd, snapte niet waar ik mijn vorige had geschreven, een beetje dubbelop sorry.

Hallo, ik hoefde niet naar de crisis opvang omdat ik nu echt van plan ben om samen met mijn man de refusal in te nemen. Ik voel me net een klein kind dat gecontrolleerd moet worden. Het is niet anders. Het niet drinken valt me zwaar daar ik ook psychische problemen heb. Ik hoefde ook niet te worden opgenomen op de psychiatrie omdat mijn man me het weekend begeleid en ik maandag weer terug moet komen om er verder over te praten. Ik heb voor het weekend slaappillen gekregen en ik moet 2 keer daags de oxasepam innemen.

Waar halen jullie de kracht vandaan om niet te drinken. Ik wil er wel zijn voor mijn kinderen die het door mijn psychiatrische toestanden erg moeilijk hebben. Ik weet gewoon niet waar ik nu de kracht vandaan moet halen, ben zo moe.

Ik hoop op wat reacties hier zodat ik daar kracht uit kan putten.

Liefs Huilebalkje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij HB, kwam de kracht in 1e instantie

vanuit mijn gevoel er voor mijn kinderen meer

te willen zijn dan voorheen. Zij kwamen in de puberteit en

ik wilde een zo goed mogelijk voorbeeld zijn, mede in de hoop

dat zij niet ook slecht met drank om zouden leren gaan.

dat is gelukt zoals ik er nu tegenaan kijk. En daar ben ik blij mee.

Toen ik merkte dat ik veel meer kracht had dan ik dacht (de kracht

om te blijven drinken bleek echt veel groter!) kwam er iets van trots

en me nederig voelen. Ik bleek niet zo'n slachtoffer en ontevreden mens

dan ik lang heb gedacht. Ik ging weer voelen i.p.v. verdoven en toen de

eerste rotdingen waren verwerkt kwamen ook de fijnere dingen weer aan bod.

Ik zie het nu als een grote onderhouds en schoonmaak beurt.

Als je de olie laat verversen komt eerst ook de zooi bovendrijven.

Eenmaal schoongemaakt en gesmeerd kan alles nog heel lang mee.

ik lees dat je veel op je man leunt nu. Dat is mooi zoalng hij dat kan en wil, maar

hij is natuurlijk niet je therapeut. Houd het open samen en kijk wanneer je samen

strijdt en welk deel jij zonder hem kan, met andere hulp misschien,

hoe gelijkwaardiger hoe beter lijkt me zo. Zeker straks na deze fase.

jouw nick is misschien meer een drankjanknaam dan je weet en wie weet wat voor

mooie nick er op je ligt te wachten.

Jij kunt dit ook HB, ik snap dat dit nu niet zo lijkt, maar geloof me alsjebleift!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lachebekkie je hebt ook een berichtje geplaatst op het Pactdraadje van Refu, antabus en bacdlofen.

Dit staat ook bij thema's rondom alcohol. Daar ga je dan ook naar de laatste pagina en zie je jouw berichtje staan.

Jij gaat er ook komen hoor als je maar blijft werken aan je verslaving. Iedereen heeft het in het begin moeilijk maar je zal zien dat als je echt een tijdje droog bent, het je wat gemakkelijker af gaat.

Probeer eerst te herstellen van je alc. gebruik. Dat heeft tijd nodig dus als je kunt rusten, doe dat dan. Verder veel eten zodat je maag vol zit. Dan heb je minder trek of hij verdwijnt helemaal. En verder rust rust en nog eens rust proberen te pakken. Veel water of thee drinken zodat je je vanbinnen goed schoon spoelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, misschien even voor de duidelijkheid, ik onder behandeling bij de brijder en echt ik ga niet drinken met die refusal. Daar ben ik wel zo bang voor!

De oxasepam kreeg ik van de pschiatrie, daar ben ik onder behandeling voor het hebben van DIS, depressie en zo. Ze hebben onderling al contact gehad en ook tijdens mijn cisisopname bij de brijder is er tussendoor contact geweest over de aanpak. Ik ben best tevreden zo.

Wat verwachte ik van de aa? Gewoon een luisterend oor, iemand die de strijd naar verdoving snapt. Maar dat was niet het geval, ik moest gewoon afleiding zoeken, iemand bellen, wat in huis gaan doen. Dat vind ik nu te moeilijk. Ik kan nu ook niet echt een vriendin bellen, want ze hebben aangegeven even afstand te willen. Ik heb al 2 jaar hulp van mijn vrienden om gemiddeld 3 middagen per week door te komen, omdat alleen zijn niet zo goed gaat. Wel kan ik de eigen kracht, zo heet de groep, mailen om ze op de hoogte te houden hoe het gaat. Dat doe ik elke dag en ik krijg ook reactie terug. Het contact op die manier is gelukkig wel gebleven. Doordat mijn netwerk nu niet stabiel is was er eventueel een opname nodig op de pschiatrie. Maar wat schiet ik daarmee op? Ik moet thuis door en leren om te gaan met al die gevoelens die op me af komen. Ik ben echt wel een zelfverzekerde vrouw, maar mis gewoon de kracht door het traumatische verleden en de herbelevingen die daarbij gepaard gaan om door te gaan zonder drank. Het ging zo lekker met die drank, ik deed weer vrijwilligerswerk, ik kon weer tekenen en schilderen, er zijn voor de vrienden om me heen, genieten van het sociaal leven. Ik kon voor mijn gevoel de hele wereld aan. En nu, moet dat op mijn eigen kracht, maar waar is die gebleven? Voel me nog niet sterker doordat ik niet drink, integendeel!

Vind het fijn dat ik hier terrecht kan en ben benieuwd naar jullie reacties. Tevens ga ik kijken of ik mijn naam kan veranderen. Hoop dat jullie me dan nog wel weten te vinden?

Liefs Huilebalkje.

ps. waar staat adb voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, kan niet slapen. Al een dikke week en de promethazine tabletten helpen me niet om het weekend door te komen. Ik moet heel eerlijk zijn, ik heb de refusal niet genomen om vannacht het laatste biertje te kunnen drinken. Ik ben echt niet verstandig bezig en dat ene biertje geeft geen roes. Ik ben wel meer gewend. Mijn man weet van niets en ik schaam me rot. Ik ben zo zwak. Jullie helpen me zo met al jullie goede bedoelingen en neem me voor om toch de refusal te slikken, doe ik dit? Waarom is het zo moeilijk om die wilskracht te behouden? Wil zo graag niets voelen. Morgen kan ik niet eens wat drinken, want mijn man is gewoon thuis. Schiet er niets mee op.

Ik maak er zo wel een zootje van, liefs Huilebalkje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LB, je wilt zo graag niet voelen,

daar zit denk ik je valkuil.

Het drinken laat ons al jaren voelen,

we voelen ons er waardeloos door, schuldig, zwak,

jankerig, mislukt, uitzichtloos en ga zo maar door.

Het niet drinken kan dat niet in één keer wegpoetsen.

Dus, net als een homeopatisch middel, zal het ons even

nog meer doen voelen. Want je lijf moet ontgiften, maar

je geest en psyche ook. Dit deel kun je niet overslaan.

En dat is maar goed ook. Wat zou het anders waard zijn, als je er

positieveren gevoelens voor in de plaats krijgt?

Dan zou het ene gevoel, moeiteloos overgaan, in het andere.

Het drinken is wat je zwak houdt en alleen jij kunt dit doorbreken.

Het lijkt, alsof je de beloning al vooraf wilt, maar zo werkt het niet.

Refusal is een prachtig hulpmiddel/gereedschap en jij kunt leren

die te gebruiken. Echt. Misschien die toch gaan slikken in bijzijn van je

verslavingsarts; die houd je niet zo makkelijk voor de gek.

Houd het niet bij goede voornemens (dat herken ik wel hoor) maar stel daden.

Vandaag slik je die pil en vandaag drink je niet!:present::musicnote::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijk hoor! Ik heb thuis problemen met mijn dochter van 21 en van de week stond de deurwaarder op de stoep. Ze heeft tot 6 oktober om aan te tonen met de bewindvoeder dat ze kan betalen. Niet dus. Dan word ons huis leeggehaald! Mijn zoon heeft ziijn waardevolle spullen al bij zijn vader gezet. Ik wil er wel voor haar en haar broer zijn, maar ze maakt het me niet gemakkelijk. Ik kan nu niet eens voor mezelf zorgen, zie het leven niet meer zitten en weet niet waar ik de kracht vandaan moet halen om door te gaan. Weer drinken is de makkelijkste weg, maar op de lange termijn natuurlijk niet. Ik red het alleen niet op deze manier thuis.

Ik probeer mijn man uit te leggen hoe moeilijk ik het heb zonder drank, maar helemaal begrijpen doet hij het niet. Het zit de godganse dag in mijn hoofd! Ben ik dan zo vreselijk verslaafd?

Liefs Lachebekje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, zo vreselijk verslaafd ben je.

Je man kan je niet helemaal begrijpen.

Als je het niet zelf hebt meegemaakt, is

het ook allemaal wel heel vreemd.

Maar ik denk dat jij niet verantwoordelijk bent voor

het geld van een 21 jarige dochter? of ben ik abuis?

Jouw man is niet de vader van je kinderen begrijp ik?

Misschien dan even de zorgen om je dochter aan haar

vader overlaten als dat kan. Jij hebt nu meer dan genoeg aan jezelf.

Je lijstje zo klein mogelijk houden dus.

Refusal of opname is nr 1. Niet druinken moet ik dus eigenlijk zeggen.

Wat nr 2 wordt komt zodra je dat kunt overzien, maar alles buiten niet drinken

leidt je af, vormt een excuus/smoes om te drinken. En dat wil je niet.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat de Brijder vandaag een goede oplossing voor je heeft. Dan maar opname. Alleen red je dit niet! Neem je nu elke dag die Refusal, onder toezicht van je man?

Het is heel waardevol dat je nog een relatie hebt, bedenk dat goed. Velen van ons zijn zo ongeveer alles kwijtgeraakt voordat de knop om kon.

Ik heb een beetje het gevoel NU is het moment! Ga ervoor a.u.b.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lachebekje
Dennis, jij slaat de spijker op zijn kop. Ik weet niet hoe het is om zonder alcohol te leven, weet alleen hoe ik ernaar verlang. Heb gisteravond stiekem de refusal niet genomen, heb de hele nacht eraan liggen denken hoe ik het vandaag met alcohol zou gaan invullen. Uit die slachtofferrol komen wil ik wel ,maar hoe en met wie? Ben vandaag weer bij de brijder geweest en heb eerlijk verteld over het niet innemen van de refusal. Hij wilde me laten opnemen om de eerste moeilijke dagen door te komen na het niet drinken, maar er was geen arts en hij kon pas vanmiddag laat contact leggen... Moest naar huis en hem beloven de refusal in te nemen. Dat heb ik niet gedaan. Ben ik dan eigenwijs en denk ik niet na over de gevolgen? Heus wel, maar de roes die de drank me geeft is gewoon veel sterker! Heb gisteren de hulplijn van de aa gebeld, maar daar had ik niet zoveel aan. Ik moest wat gaan doen in huis. Dat doe ik al tijden niet want ik ben zo depressief.., Af en toe doe ik de was en hou ik het beneden schoon, maar echt actief ben ik niet. Het gaat gewoon nog niet zo goed om te stoppen met de drank. Daar heb ik meer begeleiding bij nodig. Ben wel blij met dit forum en hoop niet dat ik eraf moet omdat het stoppen nog niet lukt!
Ik heb kinderen en een hele lieve man om voor te leven en toch lukt het stoppen niet dat is enorm balen en voel me erg zwak. Iets groters heeft me in zijn macht. Ga mogenochtend de refusal inemen met mijn man erbij. Heb verder morgen weer een afspraak bij de brijder met de hulpverlener en de verslavingsarts.
Bedankt voor jullie support, daar leef ik op!quote>


Dag Lachebekje,

Voor mij heel herkenbaar is de situatie waarin je nu zit.
Maar de basis van het succes tot stoppen met drinken is de weloverwogen en bewuste keuze die je zal moeten maken. De keuze dat je WILT stoppen met drinken. Wat hierboven geschreven is klopt allemaal. Weg uit die slachtofferrol. Zelf medelijden drijft je tot drinken.
Niet van ik mag niet drinken (waarom zou dat niet mogen), niet van ik kan niet drinken (waarom zou dat niet kunnen) maar ik WIL niet drinken. Zo lang deze keuze niet is gemaakt gaat t meestal ook niet lukken is mijn ervaring.
Mijn advies.........ga voor de spiegel staan en kijk je zelf aan. Ga huilen, wordt boos, ga schreeuwen, ga gooien en dan.......kijk je je zelf heel diep aan en zeg dan tegen jezelf.....
ik wil niet meer drinken. Niet voor je man, niet voor je kinderen maar voor jezelf omdat jij dat wilt.
Doe dit volgens het motto van deze site, per dag, per 24 uur.
Kijk elke dag weer opnieuw in die spiegel en zeg elke dag opnieuw tegen jezelf. Vandaag heb ik niet gedronken, morgen weer zo'n dag.
Dagen worden weken en weken worden maanden. Veel sterkte en bij nood.....gewoon terug vallen op ons.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lachebekje,

Voor mij heel herkenbaar is de situatie waarin je nu zit.

Maar de basis van het succes tot stoppen met drinken is de weloverwogen en bewuste keuze die je zal moeten maken. De keuze dat je WILT stoppen met drinken. Wat hierboven geschreven is klopt allemaal. Weg uit die slachtofferrol. Zelf medelijden drijft je tot drinken.

Niet van ik mag niet drinken (waarom zou dat niet mogen), niet van ik kan niet drinken (waarom zou dat niet kunnen) maar ik WIL niet drinken. Zo lang deze keuze niet is gemaakt gaat t meestal ook niet lukken is mijn ervaring.

Mijn advies.........ga voor de spiegel staan en kijk je zelf aan. Ga huilen, wordt boos, ga schreeuwen, ga gooien en dan.......kijk je je zelf heel diep aan en zeg dan tegen jezelf.....

ik wil niet meer drinken. Niet voor je man, niet voor je kinderen maar voor jezelf omdat jij dat wilt.

Doe dit volgens het motto van deze site, per dag, per 24 uur.

Kijk elke dag weer opnieuw in die spiegel en zeg elke dag opnieuw tegen jezelf. Vandaag heb ik niet gedronken, morgen weer zo'n dag.

Dagen worden weken en weken worden maanden. Veel sterkte en bij nood.....gewoon terug vallen op ons.

-------------------------

PiSta.......gestopt april 2010.

Drinken kent geen enkele meerwaarde.

Niet drinken kent alleen maar plussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lachebekje,

Voor mij heel herkenbaar is de situatie waarin je nu zit.

Maar de basis van het succes tot stoppen met drinken is de weloverwogen en bewuste keuze die je zal moeten maken. De keuze dat je WILT stoppen met drinken. Wat hierboven geschreven is klopt allemaal. Weg uit die slachtofferrol. Zelf medelijden drijft je tot drinken.

Niet van ik mag niet drinken (waarom zou dat niet mogen), niet van ik kan niet drinken (waarom zou dat niet kunnen) maar ik WIL niet drinken. Zo lang deze keuze niet is gemaakt gaat t meestal ook niet lukken is mijn ervaring.

Mijn advies.........ga voor de spiegel staan en kijk je zelf aan. Ga huilen, wordt boos, ga schreeuwen, ga gooien en dan.......kijk je je zelf heel diep aan en zeg dan tegen jezelf.....

ik wil niet meer drinken. Niet voor je man, niet voor je kinderen maar voor jezelf omdat jij dat wilt.

Doe dit volgens het motto van deze site, per dag, per 24 uur.

Kijk elke dag weer opnieuw in die spiegel en zeg elke dag opnieuw tegen jezelf. Vandaag heb ik niet gedronken, morgen weer zo'n dag.

Dagen worden weken en weken worden maanden. Veel sterkte en bij nood.....gewoon terug vallen op ons.

-------------------------

PiSta.......gestopt april 2010.

Drinken kent geen enkele meerwaarde.

Niet drinken kent alleen maar plussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het eerste wat ik bij AA leerde, was dat wij machteloos staan tegenover alcohol. Dat je die machteloosheid juist moet toegeven. Dat is de eerste stap, de erkenning van de macht van alcohol. Die is inderdaad groter dan wijzelf, zolang wij drinken. Dus Lachebekje, je hebt helemaal gelijk als je zegt dat iets groters jou in zijn macht heeft.

Wat een pech dat je een AA lid hebt getroffen die niet veel inspirerends wist te vertellen.

het is zeker de moeite waard om eens een groep te bezoeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten eerste Lachebekje: je hoeft niet bang te zijn dat de deurwaarder jullie huis leeghaalt. Dat gebeurt tegenwoordig niet meer. Ze dreigen er nog wel mee en leggen soms ook beslag, maar tot een verkoop komt het niet meer. Is mijn werk, mensen met schulden bijstaan. De eerste stap die de deurwaarder moet nemen, is loonbeslag leggen op een deel van haar inkomsten. Mocht je meer willen weten, stuur dan een berichtje.

Verder viel me iets op in een van je vorige berichten, namelijk de zin: "Het ging zo lekker met die drank, ik deed weer vrijwilligerswerk, ik kon weer tekenen en schilderen, er zijn voor de vrienden om me heen, genieten van het sociaal leven."

Als het zo lekker ging met die drank, wat doe je dan hier en waarom zou je dan stoppen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat iemand dit nog leest. Ik wet niet zo goed waar ik moet zijn voor de dagelijkse support. Bij de dagdraad kent iedereen elkaar al en voel ik me een vreemde eend in de bijt. Ik heb ze nog niets zelf te bieden, heb zelf veel hulp nodig. Op dit moment gaat het niet goed. De ggz heeft alleen zwaardere slaappillen voorgeschreven en eventueel een langdurige opname. Daar ben ik niet mee geholpen, er word niet aan de oorzaak van mijn problemen gewerkt. De brijder heeft me op de wachtlijst gezet voor een 10 daagse opname om me meer te helpen met het leren leven zonder drank.

Tot die tijd moet ik het thuis zien te rooien en dat valt niet mee. Ik hoop op dit forum wat terug te krijgen zodat ik de dagen doorkom. Ik weet niet zo goed waar ik moet zijn en om nu telkens een nieuw topic te openen lijkt me ook niet zinvol.

Groetjes Lachebekje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monica, het ging lekker,maar ik dronk toen al behoorlijk wat stiekem. Ik leefde op de drank een weekend zonder ging fout, werd ik ziek van missen van de alcohol. Ook had ik steeds grotere hoeveelheden nodig voor hetzelfde effect. Heb gisteravond de refusal wel ingenomen en vandaag dus niet kunnen drinken. Ik vind het moeilijk om inderdaad voor de spiegel te staan en voor mezelf te stoppen. Ik voel me een mislukkeling en zwak. Het voelt nu alsof ik ben ingestort, huil de hele dag en wil er niet meer zijn. Heb echt nog genoeg om voor te gaan, maar voel het nu niet en mis de kracht.

Bedankt voor jullie reacties, ze zijn momenteel erg belangrijk voor me.

Liefs Lachebekkje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LB,

als het voor jou fijner, veilig blijft om voor nu op deze draad te posten dan doe je dat gewoon!

De mensen (wij) volgen je wel!

Veel andere zinnige dingen die al niet gezegd zijn kan ik voorlopig niet toevoegen.

Behalve , STERKTE , hoe dan ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga voor die korte opname. Een heel lange opname heeft waarschijnlijk geen zin, Ik heb 6 of 9 maanden opgenomenen gezien die heel goed "presteerden" maar na hun ontslag linearecta een taxi namen naar de kroeg. Ze zijn daar blijkbaar nog steeds alleen maar gericht op ontwenning/onthouding/gedragsverandering. . Ze doen niets tot weinig met iets als PTSS. Ik dacht dat daar inmiddels verandering in was gekomen maar jouw verhaal brengt me op het idee dat dat alleen maar marketingreclame was.

Korte opnames zijn uitstekend. Ze ontwennen je veilig en comfortabel(er) van je acute verslaving. Het geeft je dab de mogelijkheid om zelf een pad te kiezen naar werkeijk herstel. Je geeft zelf al aan dat het je thuis niet gaat lukken, Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Je hebt even een "powershock" nodig.

Dat je man jouw probleem niet helemaal begrijpt snap ik nog wel. Dat hij "toeziet" op je Refusal, terwijl er blijkbaar nog gewoon bier in huis is, snap ik dan minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet je jezelf eens heel eerlijk afvragen, of je echt wel zelf wilt stoppen. Of je echt verlangt naar een nuchter leven. Ik lees bijvoorbeeld dat je het moeilijk vind, om 'voor jezelf' te stoppen. Refusal hebt ingenomen en 'dus niet hebt kunnen drinken'.

Er spreekt helemaal geen blijdschap uit, dat je een dag droog hebt gestaan. Ik lees in al je berichten, dat je 'moet' stoppen. Je hebt je man nodig om de Refusal te slikken, een opname nodig om noodgedwongen nuchter te worden. Ik denk dat niets zal helpen, als je niet het diepe verlangen hebt om nuchter te leven.

Er zijn hier ook tips gegeven, waar je niets mee doet. Zoals een groep van de AA bezoeken (mensen die je dag en nacht kunt bellen), of Baclofen nemen, waardoor de trek minder wordt. Het lijkt erop, dat je niet echt wilt weten hoe andere alcoholisten van de drank af zijn gekomen. Je informeert er niet naar.

Tenslotte: Jij bent echt geen ernstiger geval dan wij, we zijn allemaal hetzelfde als het om drankzucht gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LB, ik ben het met Monica eens, ik had je ook al eens gewezen op het gebruik van baclofen.

Dan loop je geen risico en kan je best nog wat bij drinken in het begin.

Ik heb hier al gelezen dat er ook verslavingsklinieken zijn die ermee werken.

Je wilt wellicht wel stoppen, maar nooit meer kunnen drinken is een grote stap.

Met baclofen kun je het afbouwen en de meesten gebruiken na langere periode helemaal geen drank meer, omdat het minder in je gedachten zit. Jij worstelt elke dag met welles/nietes.

Het lijkt erop alsof je hele dag in beslag genomen is door die gedachtes.

Voor mijn gevoel ben je ook behoorlijk depressief.

Je besluiteloosheid zegt me genoeg.

Alcohol kan een mens ook depressief maken. als je ermee mindert of stopt kan dat als sneeuw voor de zo'n verdwijnen.

Geef eens antwoord op de reacties van Monica en mij.

Je mag boos zijn! Als het uit machteloosheid is heb ik daar alle begrip voor.

Als je man de drank kan laten staan, kan je vragen hem evt. tijdelijk even boodschappen te doen.

Dan hoef je niet langs gevaarlijke schappen te lopen.

Maar nogmaals, ik denk dat jij beter aan de baclofen gaat, veel minder gevaarlijk medicijn en je bouwt het langzaam op zonder in een keer te MOETEN stoppen, wat voor jou een onmogelijke opgave lijkt.

Geef aub hier een reactie op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi LB,

Ik heb ook nog een advies voor je en die gaat als volgt... Luister niet naar de adviezen van alle deskundologen hier en accepteer de professionele hulp die je geboden wordt. Een gemene vraag, ben jij op dit moment in staat om te oordelen dat de hulp die ze je voorstellen goed of niet goed is? Stop met vissen en ga ervoor. De mensen in de zorg hebben echt het doel jou beter te maken! Ik heb zelf gekozen voor een opname in een kliniek met veel ervaringsdeskundigen. Mensen die net als wij ook aan de grond zaten/zitten en niets anders voor ogen hebben dan jou herstel. Pak je rust door te zeggen ok, hier ben ik, help me, ik kan het niet alleen! Ga ervoor, het kan echt:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rickert, nu ga je me toch te ver. Dit forum is er om ervaringen uit te wisselen. Wij zijn allemaal ervarings-deskundigen. Je kunt ons niet belachelijk maken met de opmerking dat zij niet moet luisteren naar ons, 'deskundologen'. Maar als een nieuweling niet eens vraagt hoe wij konden stoppen, krijg ik twijfels. Nog meer twijfels als er niet op al onze tips wordt ingegaan. Als die nieuweling dan ook nog een landuriger opname afwijst en een zeer korte periode van 10 dagen verkiest, lijkt mij de kwestie duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mjah Rickert,

Er is nu eenmaal een enorm aanbod van hulp in de verslavingswereld. Allerlei meninkjes. Van AA tot medicijnen, en alles ertussenin. Allerlei vormen van professionele en ook niet-professionele hulp. Hoe moet je daar een keuze in maken? Het lijkt geen slecht idee om ervaringsverhalen van anderen te lezen en uit te kiezen wat daarin voor jou de krenten uit de pap zijn.

We geven allemaal tegenstrijdige adviezen. Ik zou niemand aanraden om op een van ons helemaal blind te varen. Het is rommelig, zo'n forum. Veel moet je nemen met een korreltje zout. Maar al die ervaringen en invalshoeken bij elkaar vormen volgens mij de kracht van dit forum.

Jij hebt een keuze gemaakt in het aanbod die jou goed bevallen is. Jouw tip ( je bent wel degelijk ook een deskundoloog) is om helemaal te gaan voor professionele hulp. Maar welke dan? Ah, jij hebt de keus gemaakt op basis van ervaringsdeskundigen. En wat hebben we hier op dit forum? Juist.

Maar je hebt misschien wel gelijk dat we wat minder stellig zouden kunnen zijn als het gaat om specifieke adviezen aan iemand die we niet kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...