Spring naar bijdragen

Donderdag 8 juni

Dune

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen, dagpact

Dune

voel me heel goed super gemotiveerd en ik ga er voor

voordeel is dat ik nul craving heb gehad, maar dat is eng want dat kwam tot stand door toegeven… hoop maar dat ik niet het hondje van Paflov word…. Die stuur ik dan linea recta terug naar zn hok!

fijne dag, ga kleinzoon van 3 uit zijn bedje sleuren… nouja wel lief natuurlijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen iedereen.

Ik heb me nog niet voorgesteld onder het topic 'voorstellen'. Dat komt nog, maar zeker vandaag wil ik me inschrijven voor het dagpact. Vandaag heb ik een extra uitdaging voor de boeg, nl een personeelsfeest. Het stemmetje in m'n hoofd speelt constant met me: "drink er toch eentje en daarna overschakelen op fruitsap" ... Grappig, vorige week (toen ik nog niet gestopt was) zei het stemmetje voortdurend: "Hopelijk kan je het proper houden op het personeelsfeest en op tijd stoppen" ... 

Nu ik me inschrijf bij het dagpact, voel ik me gemotiveerd en sterker in m'n schoenen om toch niet voor dat 'ene glas' te gaan. Ik zou graag dag 6 aanvinken en trots op mezelf kunnen zijn als ik dat aangeboden glas kan weigeren. Het gaat vooral om dat eerste glas hè. 

Fijne dag! 

Dagpact:

Dune

Fonny

Kadootje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers.
Ik heb heerlijk geslapen, nu eerst tijd voor een bakje. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png
Fijn dat het weer goed gaat @Dune
En @Fonny weer terug op de rails, mooi. 
Ik hoop dat het verdriet wat jou tot uitglijden aanzet minder of beter beheersbaar is inmiddels? 
@kadootje welkom hier. Het gaat vast lukken vanavond.... 

DAGPACT:
Dune 
Fonny
Kadootje
Yvonne 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.  Heerlijk nuchter de zonnige dagen tegemoet . Ik tik bijna de 5 jaar aan . Voel me er goed bij . Al tikt toch nog wel eens dat  verslavingsmonster op mijn schouder en zegt .... "maar wat als ..... er iets heel ergs met je kinderen gebeurd ....dan hou je het toch niet vol ".  Pfff .  Zolang ik de 0 aanhoud , koers ik stevig nuchter door.   De eerste niet nemen , dan hou je het onder controle 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,,

@kadootje,
Welkom hier.

Voor je personeelsfeest van vanavond heb ik een tip ;
Bedenk van tevoren wat je wilt drinken
bijvoorbeeld een lekkere sinas , of een frisse spa rood.
Zelf vind ik een 0% biertje, soms wel lekker, heb je toch nog het idee dat je een beetje "mee doet 

@lady jane,
heb jij gisteren dan op het strand gelegen ?
ik vond het daarvoor best nog wel koud.
was ook heel stil op het strand, maar voor een wandeling wel heerlijk !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Véééél te laat op. Zo zonde van de dag. Maar ook weer lekker uitgerust nu, zal wel nodig geweest zijn. Spannende week geweest tot nu toe. En beter slapen dan een borrel denk ik dan maar.

Welkom @kadootje

DAGPACT:
Dune 
Fonny
Kadootje
Yvonne
Beatrix
Rapilos
Toos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei kadootje:

Wat bedoel je hiermee? 

Lijkt alvast goed te werken. 

De craving (trek) bouwde zich bij mij op in dagen totdat ik toegaf… het resultaat is dat ik nu geen craving (meer) heb. Dat is goed en slecht tegelijk, snap je het nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Dag 4 en ga me beter voelen. Voel meer energie. Heerlijk gevoel!

Volgende week ga ik een weekje naar Kreta met mijn dochter. We zijn beiden van het lekkere eten met een wijntje. Dat is voor mij 50% vd vakantie. Voor het eerst deze week zie ik er niet tegenop. Toch belachelijk dat je tegen een vakantie op gaat zien omdat je niet kan (en wil) drinken. Mijn dochter is op de hoogte en is supertrots dat ik eindelijk die stap heb genomen. 

Koffie op en ga lekker sporten nu.

Fijne dag allemaal!

DAGPACT:
Dune 
Fonny
Kadootje
Yvonne
Beatrix
Rapilos
Toos

Cheetah5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei kadootje:

Goeiemorgen iedereen.

Ik heb me nog niet voorgesteld onder het topic 'voorstellen'. Dat komt nog, maar zeker vandaag wil ik me inschrijven voor het dagpact. Vandaag heb ik een extra uitdaging voor de boeg, nl een personeelsfeest. Het stemmetje in m'n hoofd speelt constant met me: "drink er toch eentje en daarna overschakelen op fruitsap" ... Grappig, vorige week (toen ik nog niet gestopt was) zei het stemmetje voortdurend: "Hopelijk kan je het proper houden op het personeelsfeest en op tijd stoppen" ... 

Nu ik me inschrijf bij het dagpact, voel ik me gemotiveerd en sterker in m'n schoenen om toch niet voor dat 'ene glas' te gaan. Ik zou graag dag 6 aanvinken en trots op mezelf kunnen zijn als ik dat aangeboden glas kan weigeren. Het gaat vooral om dat eerste glas hè. 

@kadootje begrijp dit helemaal. Bij dit soort feestjes kan ik me ook heerlijk verschuilen achter de alcohol. Blijf die motivatie voelen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, dag 2 voor mij. Ik was er klaar mee om smorgens met erg weinig energie aan de dag te beginnen. Heb het sporten deze week ook weer opgepakt. 

Ik moet weer eens even normaal gaan doen.. 

DAGPACT:
Dune 
Fonny
Kadootje
Yvonne
Beatrix
Rapilos
Toos
Cheetah5
Prana

Freekie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Ik luister tegenwoordig de podcast “Wat wil je drinken”. Heel veel verschillende verhalen van mensen die gestopt zijn met alcohol. Een opmerking van 1 van de geïnterviewden (weet niet meer welke) is me bij gebleven toen hem/haar werd gevraagd wat het stoppen met alcohol precies had gebracht. Antwoord was: “je bent nu 24/7 met jezelf”. Vond ik erg herkenbaar. Niet meer zoeken naar die “bevrijding”/verlichting aan het eind van iedere dag zorgt er gek genoeg voor dat je meer bevrijd bent dan voorheen. 

Dus vandaag drink ik niet.

DAGPACT:
Dune 
Fonny
Kadootje
Yvonne
Beatrix
Rapilos
Toos
Cheetah5
Prana
Pytje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook maar weer eens melden.

Nog steeds aan het bijkomen van mijn toneeluitvoering.

Een van mijn rollen, was best heftig.Een aangeschoten vrouw, die haar lover gaat bellen.

Aan de andere kant, werkt het ook gelijk therapeutisch.

Hilarisch, als je mij bezig zag, met dubbele tong, af en toe een hikje ertussen.2 flessen wijn naast me op toneel.Tineke Schouten was er niets bij :D

Ik ga ze missen, de hechte groep.

Gelukkig eind augustus weer bij elkaar en tussendoor 2 keer een samenkomst.

Over tot de orde van de dag.

Vanmiddag een optreden met m'n smartlappenkoor.

We zullen niet omkomen van de kou vanmiddag..

Zaterdag een Shantyfestival.

De angst om te gaan drinken is volledig naar de achtergrond.

Ik drink gewoon niet, wel zo makkelijk en ook wel praktisch, denk ik, met dit weer.

Er is veel meer ruimte voor andere dingen, nu de drank mijn gedachten niet meer beheersen.

Fijne dag allen :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal (kan nog net B)). Werkdag zit er alweer op. Zo even een broodje en wandelen met de hond. Al heeft die er niet zo’n zin in vandaag. Vanmorgen al overgeven onder mijn bureau :( Het is dat hij geen druppel alcohol krijgt, maar anders zou je er haast wat van gaan denken

@Pytje Dat is wel een interessante dat 24/7 met jezelf zijn. Merk zelf dat het leven zonder drank helemaal niet zo zwaar is als ik had verwacht. En dat ik het prima aankan, terwijl ik altijd dacht dat ik hiervoor drank nodig had…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...