Spring naar bijdragen

Nooit meer roken


smart

Aanbevolen berichten

Wij (meissie en ik) gaan d'r weer voor vandaag. We hebben vanmorgen 't laatste plukje shag verdeeld, nog 'n paar peukies en dan is 't weer op.

Bij 't laatste peukie gaat ook de asbak in de garage de container in.

Die uit de auto had ik al weggepleurd, bleek toch wat prematuur, hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miss raar en totaal onvrijdenkend en zo nog wat maar ik zou dat denk ik niet kunnen.

Zo s ochtends nog een paar laatste overgebleven fags oproken en dan stoppen.

Ik zou zelfs s nachts langer wakker blijven om ze op te krijgen.

Maar ey, heeuuul veeuuul succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock,

goed van jou en je meissie, samen zal het vast beter gaan, kun je elkaar moed inpraten. Niet de put in dus hĆØ?

Asbakken weggooien heb ik nooit in geloofd, te nadrukkelijk, ik zet ze in de schuur, uit het zicht.

Er komt vast wel eens een roker langs en weggooien kan altijd nog.

En VM : een goed moment is er nooit, als je daarop wacht kun je net zo goed doorroken tot je laatste snik. Als ik het goed begrepen heb is er ook voor jou een medische reden om te stoppen. Die dat dan ook!!!

Je moet er toch doorheen en schade aan je longen komt niet meer goed.

Is vast ook wel een afschrikwekkend filmpje van, in de trant van "Rain in my Heart."

Ik had gisteren de rode loper uit willen leggen voor alle nwe stoppers,

helaas lag er te veel sneeuw. Achteraf maar goed ook, want er was niemand om er over heen te lopen.

Het is even afzien, maar te doen, kijk maar om je heen, de rokers raken steeds meer in de minderheid en in de knoei.

Dat was 1 v.d. redenen dat ik er genoeg van begon te krijgen.

Het staat zo slap als je als enige de deur uit moet om binnerend een peuk te roken waar je (ik tenminste) dan toch niet van genieten kan.

Het enige moment dat ik nog lastig vind, is voor het opstaan, toen ik nog rookte, had ik de dekens sneller van me af dan nu, het vooruitzicht op de 1e sigaret gaf me moed. Idioot natuurlijk.

Verder dringt het steeds meer tot me door dat ik bevrijd ben en ik ben echt geen zweverig type.

Denk ook stiekum : hoeveel zou ik al uitgespaard hebben?

Vast wel ā‚¬ 200, stel je eens voor wat je daarmee kunt doen.

In mijn geval had dat betekend rood staan na de woestijnreis, de inbrekers en de gebruikelijke rekeningen rond de jaarwisseling.

Ik schrijf dit allemaal niet voor mezelf, maar in de hoop dat de stoppers gestopt blijven en de aarzelaars over de streep te trekken.

Morgen kom ik hier weer om te kijken hoe het er voor staat, vooral met Haddock (en z'n meissie).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm.. had prachtige voornemens, maar het is er nog niet van gekomen.

Vandaag ook weer na het opstaan niet gerookt en zonder shag de deur uit gegaan naar het werk. Vanmiddag moest ik plotseling eerder naar huis (ziek kind) en toen ben ik toch weer gezwicht.

Heb er nog steeds vertrouwen in dat het een keer zal lukken, maar blijkbaar waren de afgelopen dagen niet dat moment. Weer eventjes een nieuwe dag prikken...

De drank laten staan gaat me nu trouwens wel redelijk af. Dat valt me dan weer mee en daar ben ik ook wel erg blij mee.

Speelt wel regelmatig door mijn hoofd, maar om nou te zeggen dat het erge trek is, nee.

Alcohol gaat goed, roken nog niet :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Yvonne
Hahaha Had, lagen er geen peukjes meer in de vuilnisbak dan? :D
quote>


Nee, in al m'n wijsheid had ik die al in de houtkachel gegooid, grmmmmmmppppppphhhhhhh.
Heb wel idioot lang uitgeslapen vandaag om maar niet te roken, hahaha.

De snurker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nu in mijn 7e week, het gaat goed, kan alleen niet zeggen dat ik me zoveel beter voel, hoest best nog, vooral na het wakker worden. Vraag me af of dat oude troep is of dat het komt doordat ik mijn ontstekingsremmerinhaler niet meer gebruik, want wegbezuinigd en die ervoor in de plaats is gekomen is uit het jaar 0 en vies.

Maar sinds een paar dagen voel ik me helemaal niet tof, denk dat ik toch een soort verkoudheid onder de leden heb en heb daarom vandaag toch maar weer een puf genomen. Had willen wachten tot de 14e, om het aan het antirook vrouwtje te vragen.

Haddock,

ja, waarom begint een roker weer?

Het is mij vaker gebeurd dat ik hier mee deed en ongeveer samen met iemand gestopt was. Als ik dan weer begonnen was en die ander kon trots melden zoveel tijd niet meer te roken, dan had ik spijt als de haren op mijn hoofd, want zag duidelijk dat ik ook al zover had kunnen zijn.

Geloof dat ik een keer gelijk op ging met Witte. Kun je nagaan.

Yvone,

ja, ja, die peuken waar ik overheen gefietst ben niet meegerekend, was ik even vergeten.

Maar doet er ook niet toe, het eindresultaat is dat telt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik stopte met roken heb ik ook nog een flink aantal maanden door gerochelt

Het eerste half jaar heb ik nog 2 astma aanvallen en luchtweginfecties gehad...pretnisonkuren

Daarna ging het pas beter met mijn longen

Feb krijg ik weer een longfunctie hoe het er nu voor staat

Kan wezen dat ik mijn onderhoudspufjes voor longen niet meer nodig heb

Ik ben nog steeds blij dat het me gelukt is en tis echt de moeite waard om het volte houden

30 jaar roken heeft ook een tijd nodig,net als 30 jaar alcohol

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O.O.O., Haddock toch!!!

En je meissie? heeft die het wel volgehouden?

Gewoon verder gaan, bjna niemand redt het zo maar even de "1e x" .

De beloning wacht achter de horizon op je.

Het werkt trouwens raar in het hoofd. Vorige week zag ik Jan Marijnissen bij P&W en gelijk dacht ik aan roken. Hij is ook een eeuwige stopperd (hart)

en dezelfde avond las ik in een interview dat hij (weer) gestopt was.

Gisteravond had ik bitterballen gemaakt, geen zin in koken en daarna kreeg ik toch een trek in roken!!!

Ja de associatie met feestje, drankje, sigaretje, denk ik.

Was best even moeilijk want onverwacht, maar ging weer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huttela,

bedankt voor je uitleg, staat me nog wat te wachten. Maar denk dat het ook een soort verkoudheid was, gaat vandaag veel beter.

Ben toch maar weer met die inhaler begonnen tot ik naar de praktijkondersteuner, alias het antirookvrouwtje moet.

Ze zal heel blij kijken, dat weet ik zeker, want ze weet niet dat ik weer gestopt ben (en blijf!)

Ik heb maar niet bij de afspraak gevraagd om longfunctietest, heb er een hekel aan.

Toch piep ik soms nog als ik in bed lig, maar weet zeker dat als ik nog gerookt had, ik nu een bronchitis zou hebben en mss ook wel weer aan de prednison moest als het niet over ging.

Dat wil ik liever niet natuurlijk.

Nou ja, meer kan ik nu niet doen, dan volhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lidia

Dat herken ik ook heel goed

De associatie met vette hap,feestje enz dat alles moeilijker is

Zodra je weer op die gezonde toer bent dan is het weer makkelijker

Beetje hetzelfde effect als een verschoond bed..daarwil je het liefst ook gedoucht en fris in liggen

Hele dagen voor de buis hangen en gezond doen werkt ook niet...tenminste niet bij mij

Goed bezig jij ...toch weer een prednison kuurtje bespaard met alle narigheid erbij

en je bezorgd je antirookvrouwtje ook nog een fijne dag :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bedoelt dat je eerst ff stopt met stoppen Had?

Dan kun je die lange afstand ook wel vergeten voorlopig, geen centimeter kom je dan vooruit :P

Maar zonder gekheid: Kan het me wel indenken hoor.

Even de boel maar laten gaan, wachten tot je echt weer je eigen tolerantiegrens hebt bereikt, dan is het toch net een stukje makkelijker die knop om te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Yvonne
Even de boel maar laten gaan, wachten tot je echt weer je eigen tolerantiegrens hebt bereikt, dan is het toch net een stukje makkelijker die knop om te zetten.quote>


Dat is een hele mooie voor het smoezenboek!

Maar wel zoals het bij mij ook werkt, stoppen als ik het nog niet spuugzat ben heeft lerende uit ervaring nooit gewerkt. Maar als ik even kort nadenk over nadelen van roken vs voordelen dan is het niet moeilijk om roken spuugzat te zijn.....het afrekenen bij de kassa waar je peuken duurder zijn dan alles wat je eet en drinkt op een dag.....conditie...stank.....de enorme waslijst van chemicaliƫn stoffen in sigaretten.....dat je feitelijk geen eigen wil hebt maar slaaf bent van de peuk......maar ja spuugzat. to be or not to be....Ik ben het spuugzat en heb makkelijk praten. Als je het nog niet spuugzat bent wat dan te doen. Doorroken tot je het wel bent en hoe zat moet je dan zijn voordat je spuugzat bent??

Mijn update; heel simpel ik rook nog steeds niet geen sigaret in mijn mond gehad. Twee dagen terug wel in verleiding toen ik met avonddienst een peuk aan het roken was met cliƫnt (hij rookt ik houd vast) Dat was opeens niet vies meer maar heerlijk die geur. Toen snel weer aan het werk gegaan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...