gwen Geplaatst 26 september 2012 Rapport Share Geplaatst 26 september 2012 Nova, het is heel goed dat je meteen weer op de kar geklommen bent. En je schrijft duidelijk: "Ik verkies niet drinken boven drinken" Dit is blijkbaar nodig geweest om niet met een veromantiseerd beeld van drinken je nieuwe leven in te gaan. Een van de grootste redenen van glijers die ik hoor op meetings. Nova, blijf je proces delen. Het werkt. (en ik lees je graag!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 september 2012 Slik, zo die zit er weer in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 27 september 2012 Rapport Share Geplaatst 27 september 2012 Geslikt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 27 september 2012 Rapport Share Geplaatst 27 september 2012 Bedankt Gwen! Voor je lieve en ondersteunende reacties :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 27 september 2012 Rapport Share Geplaatst 27 september 2012 Genomen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Geslikt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 oktober 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2012 Geslikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 oktober 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2012 Yep, hij zit er weer in hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 oktober 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2012 Mensen waar blijven we allemaal? Kom op. Hier weer geslikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Nova Goed dat je het niet drinken boven het drinken verkiest je hebt al mogen ervaren hoe fijn het niet drinken is goed om meteen weer op te staan en verder te gaan! En dat 'broeden' is herkenbaar ook hier iemand die het toen een keer niet kon laten maar het heeft uiteindelijk wel definitief mijn ogen geopend dat drank niets oplost maar mij alleen maar meer ellende bezorgt. Nova, weer lekker verder gaan met waar je mee bezig was door het eerste glas niet te pakken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 10 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2012 en geslikt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 oktober 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2012 En hij zit er weer in hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 oktober 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2012 Geslikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 15 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2012 Geslikt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 oktober 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2012 ik heb hem er weer in zitten. Rust voor een paar dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 oktober 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2012 Geslikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Ik wil ook graag refusal gaan gebruiken, maar ik vind het zo eng. Ik werd vroeger ziek gemaakt door mijn moeder, dus elk middel dat me eventueel ziek kan maken geeft me doodsangst. Maar ik heb die stok achter de deur echt nodig. Daarom een paar vraagjes: Wat voor verschijnselen krijg je als je (per ongeluk) toch alcohol drinkt (of het door het eten zit)? Wat is de normale dosering? Kom je met refusal ook van de trek af? Ik weet dat ik dat eigenlijk aan mijn arts moet vragen, maar dat durf ik niet goed. Alvast bedankt kanjers! En goed bezig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 oktober 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Goeie morgen R. Liesje. De nadelen van het gebruik van Refusal is dat, als je drinkt, dat je dan erg ziek wordt. Je komt onder de rode plekken te staan, krijgt een snelle hartslag, hoofdpijn, rare smaak in je mond, kotsen, moe, warm en dan weer koud. Je ontregeld je hele lichaam. En als het erg tegen zit kun je een hartstilstand krijgen. De normale dosis is, in het begin Ć©Ć©n per dag, en dan bouw je dat langzaam af naar b.v. twee per week. Net waar je je safe bij voelt. Ik slik twee x een kwart per week omdat ik weet dat ik daar genoeg aan heb. Ik slik het nu zo'n 20 jaar en kon daardoor mijn drinken toch beperken tot 1 x per week, daarvoor heb ik heel veel gezopen. Na die week kon ik weer een keer drinken, maar kreeg er toch nog last van omdat dat spul bij mij ongeveer zo'n 10 dagen in m'n lijf blijft zitten. Maar iemand anders kan na 1 dag niet ingenomen te hebben, weer drinken. Verder kan je een vieze ijzersmaak in je mond krijgen. Voordelen zijn dat ik veel meer rust heb in m'n hoofd. De onrust van weer te kunnen gaan drinken is er niet meer. Als ik ooit trek krijg, weet ik dat ik toch niet kan drinken dus is die trek zo weer weg en komt die rust er weer. Ik word niet meer belemmerd door trek maar kan genieten van een hoop dingen. De trek wordt ook veel minder naarmate ik langer niet drink. Geen last meer van zware katers, en ik voel tenminste weer. Ik zou het iedereen aanraden die niet op eigen kracht van de alc. af kan blijven. En ik heb nooit last gehad van b.v. een kersenbonbon te eten of eten met drank te nemen. Daarvoor zit er te weinig alc. voor mij in. Daarom heb ik hem dus ook weer geslikt vanochtend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 26 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2012 Lieve Bol, Bedankt voor je uitgebreide info! Ik denk dat refusal een heel goed hulpmiddel is. Het gevoel dat je gewoon niet kan drinken, maakt het al makkelijker. Ik ga er nog even over nadenken, maar ik weet dat de verleiding vanzelf weer te groot wordt om toch die eerste te pakken, vandaar die stok achter de deur. Wat goed dat je he zo trouw neemt, petje af voor jou! Liefs, Liesje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 oktober 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2012 Graag gedaan R. Liesje. Ik hoop echt dat je ermee gaat beginnen als het op een andere manier niet lukt. Sterkte meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 28 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2012 Gabbelebabs gisteren was het de 27e..... voor jou een bijzondere datum hĆØ meid, je staat nu op 10 maanden...echt een felicitatie waard dikke knuffel want die heb je met recht verdiend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 oktober 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Geslikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Thanx Sha , dat is leuk om te lezen ja voorbij de 10 maanden, ik durf nu aan een jaar te gaan denken, al moet ik juist in december heel allert blijven, daar ben ik vorig jaar geslipt, maar ja, het is ook december waarin ik mijn 1e jaar droog kan vieren,' dus moet mijn gevoel maar eens omdraaien denk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Gabs, het zou toch geweldig zijn als jij 2013 droog gaat inluiden en ik heb zomaar het voorgevoel dat je dit helemaal gaat waarmaken!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Daar kunnen we de arreslee wel weer voor uit de stalling halen. Dat was in 2009 een pact gedurende de feestdagen, van 24/12 t/m 1 januari dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden