Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Tja, hij is weer aan de beurt vandaag, maar het duiveltje doet zijn werk weer. Na alle angst en onrust en gek worden van de overprikkeling heeft nu mijn sombere mood het nodig gevonden om in mij te kruipen. En het duiveltje maar meteen uitgenodigd. Samen wachtend op de drank.

Ik weet nu dat ik na 8 dagen met deze dosering weer veilig kan drinken. Aan de ene kant hoop ik dat er voor die tijd een bezinningsmoment komt. anders zie ik het somber in. Ik ben het gewoon vreselijk zat allemaal. Ik zou morgen een face-to-face gesprek hebben bij Intact, maar mijn man heeft op mijn verzoek en ook op zijn advies die afspraak afgebeld. We willen allebei dat er een gesprek komt samen met mijn psycholoog. Ik kan op het moment amper een gesprek aan met mijn casemanager of mijn psycholoog. Laat staan met een wildvreemde. Na vijf minuten begint het al te zingen en te draaien in mijn hoofd.

Overdag als ik probeer dingen te doen moet ik eenvoudige taken uitzoeken want anders begint het gezing ook weer en kan ik echt beroerd worden. Maar saaie makkelijke dingen doen houdt weer in veel denken en daar kan ik ook juist weer overprikkeld door raken. Word er helemaal tureluurs van. En als ik dan maar een flink eind met de hond wil gaan wandelen heb ik last van het licht, het verkeer de hele omgeving. Het is echt niet leuk meer zo. Zit bijna de hele dag op mijn hobbykamer wat te haken en te roken. Bah.

Sorry dat ik zo klaag, maar ik kan me wat leukers voorstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En terwijl ik nog even zit te denken over al mijn klaagzangen bedenk ik wat de alcohol dan wel voor me moet doen. Dan wordt het de komende week alleen maar onrustiger in m'n hoofd totdat ik weer kan drinken. En daarna.... Dus toch maar gauw de refu geslikt. Toch goed dat ik het hier even heb opgeschreven allemaal. En nu naar het bos met de hond. Het licht is niet meer zo scherp. Misschien vind ik daar wat evenwicht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik dacht exact hetzelfde toen ik je 1e posting las

en was erg opgelucht dat jij zo snel ook je conclusie trekt meis.

Wat een gevecht toch steeds. Maar al is jouw bijdrage nu dan

slechts je Refu slikken zodat je niet kunt drinken, dan wacht je maar

tot je een volgende stap kunt zetten Blekje. Wees mild als je rust

nodig hebt, en streng als je merkt dat je gaat sjoemelen en jezelf

richting drinken gaat denken. Ik hoop dat je nazorg hebt na die opname?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier gaat het al beter dan in de kliniek hoor. Daar zat m'n hoofd soms zo vol dat ik zelfs de simpelste dingen niet meer kon bedenken. Stond ik in de keuken om een boterham te nemen, kon ik toch maar niet verzinnen wat ik daar allemaal voor nodig had. Dan voel je je pas ongelukkig en zo stom. Gelukkig hadden ze voor overvolle hersens een oplossing bedacht: de comfort room. Een prikkelarme maar wel gezellige ruimte waar je rustig met eventueel een muziekje in je eentje kon zitten met gedempt licht en een heerlijke relaxstoel. Tjonge wat heb ik die kamer vaak gearresteerd. Zat ik lekker met wat relaxmuziek wat met m'n telefoon te spelen of proberen te haken. Na een tijdje kon ik dat ook weer en was mn hoofd weer een beetje op orde. 

Ik ben nu wel blij dat ik de refu genomen heb. Dat idee geeft me nu weer wat rust. 

Het probleem is vooral dat ik meer wil dan ik nu aankan. Ik moet rustig de tijd nemen om te herstellen, maar ik ben te ongeduldig en wil weer een leuk quiltprojectje starten. En ik kan me er maar niet bij neerleggen dat ik nu gewoon even genoegen moet nemen met overzichtelijke dingen zoals haken of een spelletje op m'n telefoon. Gisteren kon ik gelukkig alweer een serie op tv volgen. Dat was voor het eerst sinds vele weken weer. Dus het gaat wel weer goed komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als eerste; ik vind het heel dapper van je ZBB dat je dit middel bent gaan gebruiken. Ik ben begonnen met een dosering van 500 mg twee tabletten en daarna twee maal per week. Alleen de eerste drie dagen wat vervelend gevoel in mn maag gehad en suf. Daarna ben ik heel erg suf geworden. En nu gebruik ik alleen tweemaal per week 250 mg. Ik weet niet of ik er bij kan drinken en durf het sowiewo niet te proberen, maar ik heb nu nergens bijwerkingen van gehad toen ik met deze dosering begon (een lange tijd na die eerste poging).Probeer door te zetten joh. Het geeft echt rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is het anders. Was gister na lange tijd bij de AA. Op zich ook een goed teken.

Ik zat er met frisse tegen zin.

Ondanks mijn tegenzin drink ik wel mooi niet. En laat me nu EINDELIJK EENS ACCEPTEREN DAT DIT NOOIT MEER KAN.

Ik blijf toch naar mensen kijken die niet goed met drank omgaan, maar toch wel meedoen, blijven doorgaan en zogenaamd goed functioneren.

Het idiote is dat ik prima zonder drank kan.

Nu alweer bijna 2 jaar refusal.

Ik streef ernaar om af te bouwen. En zonder door het leven te gaan.

Vandaag in ieder geval genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom afbouwen An??????? Dit pilletje doet niets als je niet drinkt. :blush:  Gewoon blijven slikken zou ik zeggen en helemaal geen risico gaan lopen. Het is nog niet zo heel lang geleden dat je gedronken hebt, of zit ik er nu erg naast.

Die gedachten om te streven naar een leven zonder Refu, kunnen je wel eens flink voor de gek houden hoor.

 

 ZBB. welkom op ons draadje en heel veel succes.

 

Hier ook weer geslikt. :)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren ook weer geslikt. Zonder enige moeite. Even vergeten te melden hier. Het gaat een stuk beter met me en ik kan me nu weer wat beter concentreren op mijn hobbyprojectjes. Dat voelt goed. Ik kom ook goed tot rust in mijn gereorganiseerde kamertje. Even helemaal weg van de grote boze wereld waar het allemaal veel te ingewikkeld geworden is voor me de laatste tijd. Lees: waar ik het zelf allemaal veel te ingewikkeld heb gemaakt.

 

Vanmiddag is het alleen best weer druk daarboven na een gesprek met mijn psycholoog en daardoor heb ik weer veel trek. Af en toe heb ik dan spijt dat ik de refusal genomen heb. Ik vind het dan best moeilijk om rust te krijgen in mijn hoofd met al die interne en externe prikkels waar ik de laatste tijd zoveel last van heb. Ik deed dat met de alcohol en nu dat niet meer kan is het erg lastig geworden. Toch ben ik dan ook weer blij met de refusal want veel momenten lukt het wel weer goed bij mezelf te komen en dan is het weer rustig. Dus al met al gaat het hier best goed mensen.

 

Ik lees hier ook goede verhalen. Fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Blekje, dat het toch weer wat beter gaat. En dat je je refusal weer hebt genomen.

Het lijkt echt bij je te horen deze periode. Een aantal dagen van grote onrust en twijfel, gevolgd door weer een betere periode.

Ik hoop dat het nu weer even rustig blijft. Ga goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb altijd veel last van ups en downs. Maar die wisselen elkaar niet zo snel af als de laatste tijd. Op het moment hoop ik in wat rustiger vaarwater te komen. Ik heb gemerkt dat ik goed tot rust kan komen in een wat beter georganiseerde omgeving en afgezonderd. Dus gewoon in mijn eentje op mijn hobbykamer die een totale metamorfose heeft ondergaan. Mijn dochter heeft dat grotendeels voor me gedaan en ik ben er erg blij mee. Het is nu mijn eilandje geworden als het ware, waar ik mijn gedachten kan ordenen zonder dat ik overspoeld word door alles wat er in het leven op me afkomt en waar ik me zo door laat overweldigen en meeslepen. 

Gewoon even bij mezelf komen, bij mijn gevoel. dat verloren dreigt te gaan in al die prikkels van buitenaf en van binnenuit. Heerlijk is dat. Ik zit daar lekker mijn hobby uit te oefenen spelletjes op mijn telefoon of gewoon helemaal niets. Ik wist niet dat ik dat zo fijn vond zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...