Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Monster xxxx lief!!! Ja langzaam heb ik het idee dat ik het allemaal nog niet zo slecht doe ...nu niet naast m'n schoenen gaan lopen... Ik moet het hebben van mensen die in mij zijn blijven geloven. En die nu ook in mij geloven. Zij doen dat voor mij als ik het niet meer geloof. Zij zorgen ervoor dat het lukt. Langzaam heb ik genoeg geloof in mezelf.. Nog niet. Tot die tijd doe ik het zo .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baclofen werkt zo'n 4 uur, je bouwt eerst een bepaalde waarde in je bloed op en dan 3 x per dag bijhouden. 

Het went, hoewel ik er ook een ster in ben om er één te vergeten. Ik heb er veel steun aan, dus moet echt alert blijven

om het op tijd in te nemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi goedemorgen. Gisteren een dip. Heftig. Een zwart gat . Doos pillen bijna leeg en dacht ' ik vul het niet meer bij, ben het zat' . Vanmorgen weer een helder hoofd. Doos bijgevuld en ingenomen. Stabiel ben ik hier niet in. Door de pijn heen gaan dacht ik heel de tijd. Verdoven helpt niet, alles wordt er een ramp mee. Telkens mezelf maar weer streng toespreken. Voorlopig weer rust met de volle doos pillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach arme An...

 

Drinken,alcohol, is niet je probleem. Alcohol is slechts de tijdelijke oplossing voor het probleem.

Het probleem is niet waaraan je verslaafd bent, maar de verslaving zélf. Dat gevoel, dat verlangen naar iets buiten je

dat je probleem zal oplossen. Dát is je verslaving. Met een pilletje dat de mogelijkheid van drinken onmogelijk/onwenselijk maakt

schuif je alleen maar voor je uit wat zo nodig is om werkelijk vrij te worden van drankzucht: het aanpakken van je ziekte verslaving.

Je kent de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik weet dat het echte probleem aangepakt moet worden, de verslaving. Het pilletje stelt het uit. Zolang ik er nog geen oplossing voor heb, zal het zo moeten. Toch weet ik dat ik vorder in mijn denken. Weten dat de drank mij geen goed gevoel geeft. Het is een  idee dat moet slijten in mijn brein. Vandaag heb ik 'm maar weer genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind het griezelig

zoals je schrijft ZBB

net alsof je niet echt de keus

hebt gemaakt nog om te stoppen

en ja dan ben je levensgevaarlijk bezig.

sorry als dit bot klinkt, maar zo voelt het voor mij/

als je twijfelt ga dan alsjeblieft met een professionele

verslavingsarts overleggen en stappen nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZBB, ook ik ben het eens met Jane en Loen, het is levensgevaarlijk als je erbij gaat drinken, onderschat het niet!

Ik heb ooit antabus geslikt (= hetzelfde als refusal) en had veel last van bijwerkingen. Maar goed, die kunnen overgaan.

Eén keer bij gedronken en ik werd  héél ziek, knalrood, heel benauwd, mijn hart ging als een gek tekeer, niet goed!

 

In het verleden kregen mensen die refusal/antabus voorgeschreven kregen, bij de huisarts (dus onder begeleiding) een half glas alcohol

te drinken i.c.m. refusal.  Ja, echt waar! Om ze te laten ervaren wat het met je doet als je er toch bij drinkt! De huisarts bleef al die tijd bij je,

dus dit is beslist niet iets wat je in je eentje moet ervaren.

 

Er werd eerder gesproken over campral. Dat heb ik ook gebruikt. Nu gebruik ik baclofen, heeft hetzelfde effect. Geen trek meer ervaren.

Of bijna niet. 

Dat wil niet zeggen dat je er dan al bent, maar het helpt wel enorm. 

 

Ook ik ben naar de Jellinek gegaan. Daar werd bij mij een stoornis vastgesteld, daar is ook aan gewerkt en was daar heel blij mee.

Ben pas een maandje weg bij de Jellinek, maar mis ze erg. Was fijn daar.

 

ZBB, zoek hulp, je hoeft het niet alleen te doen. En pilletjes kunnen je door een periode heen helpen, daar is niks mis mee. 

Dus doen!

Maar als je refusal wilt gebruiken, moet je eigenlijk voor de volle honderd procent weten/willen dat je er echt niet bij gaat drinken,

dit kan namelijk echt dodelijk zijn!   Maar nogmaals, zoek iets anders dat je nu kan helpen, actie !!!!

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn dagen dan is de dag een 5 of 6. Dat is niet erg. Een dagje wat minder. Hoort erbij soms is m'n dag een 8 of 9. Die dagen koester ik en denk dan : t kan. De dagen dat het een 2 of 3 is zijn zwaar, niet door te komen. Vandaag een 1.

Bar en boos . Maar heb niet het idee dat ik wil drinken, lost t ook niet op. De gedachte: morgen gaat het hopelijk beter geeft me hoop. Het is niet Blijvend. Ik zou met iemand moeten praten. Ik prop de gedachtes weer op in mijn hoofd. Daar ga ik morgen maar eens werk van maken. In ieder geval geen drank. Zeker niet met al die refu in mijn lijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...