Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Heb het draadje gevonden en er is me niet echt duidelijk wie nou deze medicatie voorschrijft ? Aankomende donderdag heb ik weer een gesprek staan bij Tactus en wil het toch aan de orde brengen dat ik een stok achter de deur nodig ben.

Wat ik nog niet helder heb is wat Antabus is en wat Refusal is. Zijn beide in tabblet vorm of is het vloeibaar? Per persoon lees ik verschillende informatie over het innemen. Is het iets wat je jaren kan slikken, zitten er nog nadelen aan langdurig gebruik ?

hopenlijk kunnen jullie mij wat van informatie voorzien dan wel hier of via pb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Ms Luzac,

Die medicatie is bij mij voorgeschreven door de h.a.

Refu en antabus zijn allebei pillen die als je ze slikt, en je zou gaan drinken, je ontzettend ziek wordt. Je komt onder de rode vlekken te zitten, je hart slaat op hol, je gaat braken, krijgt het warm en koud, een hele hoge bloeddruk en je wordt daardoor ontzettend moe.

De voordelen zijn dat je niet meer kunt drinken en daardoor heel veel rust krijgt in je hoofd. je hoeft niet meer bezig te zijn met de drank omdat je toch niet kunt drinken.

Wanneer ik trek krijg is die ook zo weer weg omdat ik weet dat, als ik toch zou gaan drinken ik erg ziek word en het risico van een hartaanval sterk aanwezig is.

Het is voor mij een wondermiddel en ik slik het daarom ook al tientallen jaren.

Het enigste dat ik heb is een ijzersmaak in m'n mond. Daarom slik ik twee halven per week daar heb ik meer dan genoeg aan omdat dat spul 10 dagen in mijn bloed blijft zitten.

Ik hoop dat ik je genoeg informatie heb kunnen geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds gisteravond besloten om nu om de dag een halve refu te gaan slikken.

Van de week al een keer vergeten en nu bewust ermee bezig. Mocht er toch een moment komen van: yek, voelt niet oke, dan slik ik gewoon een halve op het moment zelf.

Gisteren dus niet genomen, vanavond wel weer een halve.

Voor mijn eigen gevoel voelt dit helemaal oke en dat ik het aankan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin morgen voor het eerst met refusal.

Moet eerst alcohol uit het bloed dus vanavond niet drinken (na 22 jaar wijn leuten).

Ben het beu om elke ochtend me door de dag te slepen tot 18.00 uur ik dat grvoel met wijn kan wegspoelen.

Misschien niet het juiste moment zo net voor kerst maar ik wil absoluut eens fijn wakker worden op de 25 december zonder kater en schuldgevoel.

En wanneer is het wel het beste moment om te stoppen???

Liefs,Isa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Isa40
Ik begin morgen voor het eerst met refusal.
Moet eerst alcohol uit het bloed dus vanavond niet drinken (na 22 jaar wijn leuten).
Ben het beu om elke ochtend me door de dag te slepen tot 18.00 uur ik dat grvoel met wijn kan wegspoelen.
Misschien niet het juiste moment zo net voor kerst maar ik wil absoluut eens fijn wakker worden op de 25 december zonder kater en schuldgevoel.
En wanneer is het wel het beste moment om te stoppen???
Liefs,Isaquote>


Goed bezig Isa zo denk ik er ook over. Vanavond ga ik het bespreekbaar maken met mijn vertrouwenspersoon.

heb het nodige inmiddels al gelezen https://http://www.consumed.nl/medicijnen/2342/Refusal%C2%AE
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het heel fijn te lezen dat er weer nieuwe mensen bezig zijn om op alle mogelijke manieren te proberen om adb. te worden. Chapeau mensen. Jullie zullen zien dat het echt de moeite waard is om deze weg te bewandelen, zeker als je het gevoel hebt dat die andere wegen niet zo goed lukken.:present::sun: We gaan er voor hƩ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa, ik slik normaal ook refusal. Ben nu eerlijkheidshalve al ongeveer twee maanden gestopt.

En ik kan je zeggen het heeft alleen het gewenste effect als je gewoon iedere dag een hele tablet slikt.

Dan kun je echt niet meer drinken. Al die verhalen over een halve, en een of twee keer per week is geen optie.

Als je wilt stoppen met die rotte alcohol dan moet je het zo doen zoals ik zeg.

Misschien hard, maar is de enige remedie.

Veel succes, sterkte en je mag me altijd Een PB sturen

liefs

Jootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jootje
Isa, ik slik normaal ook refusal. Ben nu eerlijkheidshalve al ongeveer twee maanden gestopt.
En ik kan je zeggen het heeft alleen het gewenste effect als je gewoon iedere dag een hele tablet slikt.
Dan kun je echt niet meer drinken. Al die verhalen over een halve, en een of twee keer per week is geen optie.
Als je wilt stoppen met die rotte alcohol dan moet je het zo doen zoals ik zeg.
Misschien hard, maar is de enige remediequote>


Ik wil hier wel even op reageren Jootje. Nog half vorige maand verkondig je hier op het draadje de refusal wel te slikken?? dat je later zelfs de neiging hebt gehad om het een keer niet te nemen! Op 15 december vertel je zelfs een keer geprobeerd te hebben te drinken met een halve refu op??
Ook daar heb ik daarna op gereageerd en vraag me nu daadwerkelijk af of jij wel of niet slikt??

Tevens denk ik niet dat jij de gewezen persoon bent om Isa te vertellen dat een halve of 1 a 2 refusal geen optie kunnen zijn. Dat het moet op jouw manier omdat het de enige remedie is????
Dit lijkt mij toch echt meer iets voor haar huisarts of aan haarzelf.

Wat voor jou niet werkt kan voor haar misschien wel werken, zie al het eerdere geschrevene van gebruikers hier op het draadje.
Ik slik een halve per dag en voor mij werkt het prima, ben nu zelfs overgestapt op een halve om de dag.

Nee Jootje, ik ben het niet eens zijn met je posting en hoop dan ook dat Isa haar eigen plan trekt.

Uiteindelijk gaat het erom dat die knop in je hoofd omgaat, dat je zelf erachter staat te willen stoppen met de alcohol dan pas heeft het slikken denk ik meer effect.
Als die knop niet om is kun je slikken wat je wilt maar betwijfel ik of je de strijd van de alcohol gaat winnen. Denk het zelf namelijk niet.

Blijft bij mij dan toch de vraag openstaan waarom je geen hele per dag slikt als je graag van de alcohol af wil......?



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sha. :):present:

Jootje je bent vergeten te schrijven achter de zin, Al die verhalen over een halve, en een of twee keer per week is geen optie, (voor jou.) Maar voor mij wel hoor. Ik heb nu een beetje het gevoel dat je mij niet geloofd en dat vind ik niet prettig.

Ik doe het op mijn manier en dat is de juiste (voor mij) en iedereen moet uitvogelen wat het beste is voor hem of haar. Jouw waarheid geld voor jou niet voor mij. Ik doe het nu al bijna 2 jaar op deze manier en met heel veel succes.

O en hij zit er hier weer in hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jootje, laat bovenstaand geschreven nu geen reden zijn om hier weg te blijven want dat is natuurlijk alles behalve de bedoeling hĆØ! Jij bent hier ook om AdB te willen worden toch! Ik ga ervan uit dat we allemaal volwassen genoeg zijn om ook tegen elkaar te kunnen zeggen als we het niet eens zijn met elkaar.

Groet Shahire :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi terug net refusal genomen,de eerste in mijn leven op een datum niet te vergeten kerstavond 2011.

Gisteren ruzie gehad met manlief dt hij me zou aten opnemen als ik niet stopte.

De maat is vol dit was het latste ruggeduwtje wat ik nodig had.

Ik heb maar een vierde genomen dus 125 mg,want gisteren was om 2100 mijn allerlaatste rode wijn ( ongeveer zes glasjes op dus moet nu wel uit mijn bloed zijn)

Maar ik denk met de kerstdish in het vooruitzicht dat het zo beter is als stok achter de deur,een gendarme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraag wat betreft refusal hoelang is hier de werkingsduur van? ik heb namelijk 2 dagen de refusal niet genomen en gisteren toch even een paar borreltjes geprobeerd maar ik kreeg de bekende verschijnselen toch (rood gelaat, rode ogen, bonzende hoofdpijn, en wat onrustig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Unknown ook dat is bij iedereen verschillend. Bij mij duurt Ć©Ć©n of een halve tablet 10 dagen voor ie uitgewerkt is, maar er zijn mensen waarbij het korter duurt. Maar men gaat er van uit dat dat spul 14 dagen in het bloed zit.

Maar als je hem neemt, sta er dan ook achter want, hoe moeilijk ook, het is gevaarlijk om te gaan drinken, echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar ben ik nu ook even niet over uit, ik heb het zon 12 dagen vol gehouden, de weekenden ervaar ik nogal als saai zonder drank.

Vrienden van mij gaan dan uit of ergens drinken ik ga dan niet mee omdat ik dan weer geconfronteerd wordt met de drank wat het uiteindelijk alleen maar nog moeilijker maakt. Wanneer ik dan savonds alleen thuis zit neig ik nogal eens wat te gaan drinken net zoals gisteren. Het was trouwens niet aangenaam om er dan toch bij te drinken, ik had direct spijt, ik wist echter niet dat dit gevaarlijk kan zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Unknown, je gaat nogal gemakkelijk met

je gezondheid om lijkt me. Lees je de bijsluiter niet

van de Refusal? En heeft degene die het je voorschreef er niets bij verteld?

Ik schrik eigenlijk van je posting: de weekends zonder drank ervaar ik nogal als saai,

2 dagen niet slikken, toch een paar borreltjes. je kunt in het ziekenhuis belanden zo.

Wat wil je met de rest van je leven? Alcoholist blijven? Of stoppen met sjoemelen en

kijken wat saai is eigenlijk, hoe je je leven leuker kan maken zonder dat het echt saai

is en de saaie momenten, die iedereen heeft, leren mee te maken, zodat je de spannende ook weer herkent en waardeert.

Zo genoeg gepreekt, jij mag aan het werk:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Shahire
Hey Tinkerbelle,

Ik heb de bijsluiter vanmorgen nog eens doorgelezen en ik lees dat:

de onaangename disulfiram-alcohol verschijnselen (rood gelaat, bemoeilijkte ademhaling, bonzende hoofdpijn, misselijkheid, braken en versnelde hartslag) kunnen ook nog optreden
tot 14 dagen na het stoppen van de toediening van disulfiram (het werkzame bestanddeel).

Als ik dit allemaal zo lees in de bijsluiter is het voor mij zeker een geweldig stukje gereedschap, zoals Jane zegt, om zeker wetens niet te gaan drinken.
Wees je ervan bewust dat je dit alsnog allemaal kan overkomen als je een dagje geen refu slikt.
Mij dus mooi niet gezien, het idee alleen al dat je dit ervan kunt krijgen :huh:

Wanneer u tijdens de behandeling met Refusal toch een grote hoeveelheid alcohol heeft ingenomen kunnen de gebruikelijke onaangename verschijnselen gevolgd worden door:

ernstige afname van de ademhaling
ernstige stoornis van de bloedsomloop
stoornissen in het hartritme
hartaanval
acuut hartfalen
bewusteloosheid
plotselinge dood

quote>


Even boven gehaald van de draad november 2011!




Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Isa40
Hoi terug net refusal genomen,de eerste in mijn leven op een datum niet te vergeten kerstavond 2011.
Gisteren ruzie gehad met manlief dt hij me zou aten opnemen als ik niet stopte.
De maat is vol dit was het latste ruggeduwtje wat ik nodig had.
Ik heb maar een vierde genomen dus 125 mg,want gisteren was om 2100 mijn allerlaatste rode wijn ( ongeveer zes glasjes op dus moet nu wel uit mijn bloed zijn)
Maar ik denk met de kerstdish in het vooruitzicht dat het zo beter is als stok achter de deur,een gendarme.
quote>


Isa, ik hoop dat het een mooie stok achter de deur voor je is
voor mij in ieder geval wel sinds ik het slik
viel me op dat je vandaag voor het eerst neemt en dan 1/4
ik moest de eerste 3 dagen er 3 tegelijk nemen
misschien om een bepaalde 'spiegel' op te bouwen (?)
in ieder geval hoop ik dat het het gewenste resultaat voor je opleverd :present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,gisteren eerste dag zonder alcohol in 22 jaar.

Vraagje moet je refusal innemen in de ochtend of s avonds?

Ben bng om overdag vermoeid rond te lopen vandaar en de pil rond vijf uur in te nemen.

Ja en waarom de eerste drie dagen 750 mg?

Ik heb het gevoel inds jaren strijd in mijn eigen hoofd een stok achter de deur te hebben gevonden die werkt..........

Isa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slik weg:) De eerste drie dagen 750 nemen is om een spiegel op te bouwen. Zodat er flink Refu door het bloed zit en daarna 250 om de dag om het een beetje op pijl te houden. Eigenlijk hoeft dat niet en is het zelfs een beetje raar. Het is immers beter eerst een kleinere dosis te nemen om te kijken hoe je erop reageerd. 1 per 2 dagen is genoeg. Het duurt een dikke 48 uur en dan is de werking bijna weg. Ook al ervaren sommigen dat het wel 7 dagen kan duren en een enkelling de 14 dagen wat in de bijsluiter staat. Aldus mijn verslavingsarts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vanavond hele tablet genomem 500 mg,heet hier wel anders nl.eperal ipv van refusal.

Gek na het avondeten begint de trek naar alcohol weg te trekken,dus echt dieptepunt tussen 18.00 en 20.00 uur.

Nu blij tweede dag geen wijn......morgen fis op na 22 jaar zon 4 katers per week.

Isa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...