Spring naar bijdragen

baclofen

Gast

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Zo weer super vroeg op..hebben jullie daar ook mee te maken. Vind t niet erg daar ik geheel ben uitgeslapen..Maar om vijf uur al op vind ik toch iets te vroeg.

Voor de baclofen kon ik gewoon verder slapen..nu ben ik echt wakker..misschien slijt dit nog.

Ik zit nu aan de 3x 20 mg en een 4e x neem ik 10 rond half negen s'avonds..voorals nog geen trek.

Toch paar moeilijke momenten gehad..maar me hier snel over heen kunnen zetten.

Vanmiddag weer naar de huisarts..vraag weer om 10 mg tabletjes..hij had mij vorige x 25 mg mee gegeven..maar dat word zo een gepuzzel met breken :P

Fijne dag allemaal..

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou vol trijs, Ook ik ben meest vroeg op had om 11 uur al een beetje slaap. Niet erg want dan ben je na 7 uur alweer fris uit de veren. Ik hoe de 0 nu goed vast en dat gaat prima met 3 dd 25 mg. Mijn maat houd ook goed vast was cocaïne verslaaf gaat nu naar 3dd 20 mg. Werkt ook daarbij goed. Hioj heeft helaas suikerziekte dat maakt het niet makkelijker. Maar het gaat gelukkig prima met hem qua verslaving. Ga weer lekker een rondje fietsen mooi weer.

Ariverdeci

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste mensen.

Het valt me op dat jullie bepaalde ervaringen, zeker wanneer deze ervaringen gedeeld worden door medegebruikers, toeschrijven/koppelen aan het gebruik van baclofen. In dit geval wijziging in slaapritme of slaapervaringen.

Veel logischer lijkt het mij dat veel ervaringen gekoppeld zijn aan wijziging in alcoholgebruik. Zeker wanneer niet baclofen-gebruikers hetzelfde ervaren, zoals bij slapen.

Ik weet niet in hoeverre sommigen zich op dit forum beperken tot dit draadje, (niets mis mee overigens, ieder zijn ding) maar het kan in elk geval geen kwaad om ook eens wat verder te kijken en denken om tunnelvisie wat dit soort zaken betreft, te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trijsje, kan je de pilletjes wel breken? Ik heb me ooit laten vertellen dat dat alleen kan als er een gleufje inzit. Als je zomaar de helft van een pilletje neemt is het niet gezegd dat je precies 50% van de werkzame stof binnenkrijgt.

Die 7 uur slaap, en dan uitgerust zijn lijkt wel iets magisch. Ik heb het ook. Heel veel mensen melden dit. Ik snap niet dat Baclofen niet vaker wordt ingezet tegen slapeloosheid. Ik leed daar nu niet aan, maar God knows en ik ook dat te weinig slaap, of slaap van slechte kwaliteit je in korte tijd vrijwel krankzinnig kan krijgen. Nu worden daar altijd benzo's voor gebruikt, met de bekende nadelen.

Voor mijn angsten doet het niet veel. Het lijkt eerder een soort fel-realisme op te wekken waardoor mijn angsten beter lijken binnen te komen. Zodat ik de dringende behoefte krijg om allerlei losse eindjes eindelijk eens aan te pakken.

Maar mijn oorspronkelijke idee om mijn chronisch hoge anxiety-levels dmv Baclofen aan te pakken, waardoor mijn extreem-gevaarlijke binges als vanzelf zouden moeten verdwijnen...............ik weet het niet.

Het verandert in ieder geval IETS. Maar ik vind het raar. Maar wel heel interessant. Ik heb het filmpje van Bobby ademloos bekeken.

Mijn einde komt inmiddels in zicht, (neehoor, ik ben niet suicidaal ofzo, maar mijn pillen raken op). Ik zit nu op 160mg. Ik ben van plan om razendsnel op te bouwen tot ver boven de 200mg. Ik heb daarna nog genoeg om het veilig te kunnen afbouwen. Ik weet dan in ieder geval wat het voor me doet. Ik wil dan ook gaan drinken. Ik vermoed dat het daar uitstekend tegen werkt. Ik MOET weten of met name het "doordrinkeffect" is verdwenen.

Mijn eerdere experiment met weinig pilletjes was erg frustrerend.

Er is wat beweging onderaan op dit forum. Een stukje van Tactive en ook iets over een onderzoek waar ze mensen voor zoeken. Maar dat gaat niet over Baclofen. Ik heb het nog niet goed bekeken.

Anyway, of je nou van fietsen houdt of niet, ga naar buiten! Het is Altweibersommer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het sinds een paar dagen weer moeilijk, na 2 weken nuchterheid. Heb geen bw van 3 x 10 mg. Zal ik toch proberen het weer op te schroeven? Mijn vorige ervaring hiermee was slecht en beangstigend. Ik ga in ieder geval mijn bankpasje zo wegbrengen, na de boodschappen. Kan ik er voorlopig niet in een opwelling drank van gaan halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dylan ik geloof werkelijk niet dat mensen die baclofen gebruiken aan tunnelvisie leiden. Klinkt mij nogal denigrerend. Mijn vriend die cocaïne verslaafd is/was, slaapt ook goed en heeft een ander middel stop gezet. Daarnaast ben ik een gehele tijd clean geweest na mijn eerste opname zonder baclofen en het slaapritme was daar niet vergelijkbaar. Geef mij daar wetenschappelijk een verklaring voor. Het neven effect van baclofen wordt door de gebruiker als prettig ervaren. Maar nee in jou ogen is dat wellicht de oorzaak van een pathetische tunnelvisie???

Dennis, Ameisen moest ook behoorlijk hoog zitten met de dosering. Ik ben benieuwd. Misschien is het voor jou wel noodzakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alowa,

Bobby cool dat het voor je vriend met cocaïne verslaving ook goed uit pakt! Zo ondersteunen we elkaar een beetje toch. Is baclofen dan gevaarlijk met suikerziekte?

Hoi Dennis ja in mijn 25 mg pilletjes zit een gleufje hihi. Dus das geen probleem. Dus vanmiddag bij de huisarts zag hij in zijn systeem geen 20 mg pilletjes ook niet van 10..dus nu heeft hij de apotheek opdracht gegeven de pilletjes voor mij te maken..Die van 25 te vermalen en nieuwe van 20 mg te maken. Wel tof van hem..maar volgens mij zijn er toch wel 20 mg tabletjes..ach maakt mij niet uit als ik maar op die 20mg zit. Ga morgen langs de apotheek kijken of t gelukt is.

Wel lastig lijkt mij Dennis je angsten ben je hiervoor in therapie? Oeps en je pillen bijna op..? verstrekt je huisarts deze niet? Ben wel benieuwd naar je experiment..niet een haar op mijn hoofd die dat zelf wil uittesten.

Heb vanavond ook een bijeenkomst van mijn werk afgezegd..kan t nog niet opbrengen om niet te drinken (denk ik) als er ergens gedronken wordt..dus voorlopig deze situaties omzeilen.

Het hersenonderzoek wat jij denk bedoeld wat bij mededelingen in het Spinoza Brain Imaging centrum /AMC kunnen baclofen gebruikers niet aan mee doen. Ik had me er voor aangemeld ..vind dit soort initiatieven zeer positief.. Ze werken met scans en elektrische prikkels op je hoofd..baclofen zou dit beïnvloeden.

Monika goed zo jezelf indekken doe ik ook..jammer dat je je even niet lekker voeld..heb je weer meer trek..hoe komt dit denk je? Gewoon extra langzaam opbouwen? Heb je 5 mg tabletjes? Anders niet 5 maar 2 ½ erbij toch! Sterkte...je mag me altijd een pb sturen als je moeilijk zit..ben helaas niet altijd online..

En tunnenvissie wow..nou nee ook ik lijd hier totaal niet aan..ik ben iemand die zelf eerst op onderzoek uit ga. Ik heb nooit slaap problemen gehad..met of zonder drank..Dylen deze opvatting van jou vind ik juist een uiting van tunnelvissie in zich hebben..;)

Groetjes en een fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de ondersteunende woorden, heeft mij goed gedaan.

Voor allen een bosje bloemen:present: uit dank voor jullie medeleven en een dikke knuffel :sun:

Voor de heren ;) maar een glas water, tja iets anders zit er niet in want zij drinken en roken niet (meer) toch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krijg nou wat!

Waar o waar lezen jullie in mijn stukje van gisteren dat ik baclofen gebruikers tunnelvisie verwijt? Al zou je het, na het lezen van diverse reacties, verdorie wel gaan denken.

Strikt genomen beweer ik zelfs het tegendeel. Immers, je kunt pas iets voorkomen wanneer het (nog) niet aanwezig is.

Ik hoef ook niets te verklaren, ik beweer namelijk niets. Ik stel slechts (o.a. bij mijzelf) vast. Met als eenvoudig voorbeeld dat het simpele stoppen met alcohol het slaapgedrag beïnvloedt c.q. verbetert. En daarin sta ik bepaald niet alleen. Vrijwel elke stopper zal dit kunnen beamen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja met mij gaat alles goed maar jullie hebben het over slapen he ?

Nou ik moet je vertellen dat ik sinds ik die "amitriptyline (voor neuropathie) slik, ik wel

11 tot 12 uur per dag slaap, buiten de uurtjes s'middags nog. Schandalig toch !!!

Dit is gewoon niet leuk meer, ik slaap alleen nog maar, wel lekker rustig zo, hahaha

Ik overweeg dan ook te stoppen met die amitriptyline maar die arts zegt dan weer, stop maar met die Baclofen. Nou dat doe ik dus nooit he !!! ik zal wel zien, kijk wel naar een oplossing.

Tot zover even, voor de mensen die zo gaan eten: eetsmakelijk gewenst en neem een lekker bakkie koffie toe. Fijne avond nog, Doeiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi bb, welcome back. De natuurlijke leider van deze draad is weer terug!

Trijsje, raar verhaal van die pillenvermaling. Volgens mij zijn van alle "merken" Baclofen de 10mg pilletjes het gebruikelijkst.

Voor mezelf kan ik me niet meer voorstellen dat 5mg meer of minder ook maar iets uitmaakt, maar ik besef dat dat voor iedereen verschillend is. Lief dat de apotheek dat voor je doet.

Therapie gehad. Veel en intensief. Hielp, maar doet niets aan mijn biologische tekortkomingen.

Dylan, ik ken de slaapeffecten waar je op doelt. Ik ben niet iemand die pas onlangs gestopt is met dagelijks drinken. Het is ondoenlijk om alles van iedereen te lezen en te onthouden. Veranderingen zijn echt opvallend. Ik schaar ze vooralsnog onder de bijwerkingen van een steeds hogere opbouw. Ik lees ook andere threads, ook over andere onderwerpen. Ik probeer juist nadrukkelijk geen tunnelvisie te hebben, en alles objectief te beoordelen op zijn merites. "Ruzies tussen methodes" probeer ik te vermijden, maar alle tegenwerpingen zijn welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vakantie was prima. Slechts 2 dagen minder weer van de 28 dagen die ik gefietst heb. Ik was in 10 dagen al in Berlijn. doorgestoken naar de Poolse grens en naar de Oostzee. Langs de Oostkust weer terug naar Nederland. Totaal bijna 2200km. Baclofen heeft in mijn ogen absoluut geen negatief effect op sporten. Ik heb af en toe wel gebruikt. Smaakte eigenlijk niet en kon met moeite 2 of meer drinken. Was meer een test, net als Ameisen gedaan heeft. Verder weer op 0. Bevalt me beter. Ik merk dat mijn concentratie bij gebruik sneller achteruit gaat is niet erg prettig. Daarnaast heeft mijn lever een behoorlijke tik gehad dus lekker water of thee. Ze hebben in Duitsland trouwens goede alcohol vrije bieren (wit bier) Beter als in Nederland. Verder gaat alles prima blijf nu op 75 mg per dag en eigenlijk nauwelijks craving. Moet nu de conditionering doorbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...