VM1 Geplaatst 10 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2013 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 10 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2013 Wat ik hier doe Jaap is mensen helpen die het moeilijk hebben, verder niets. En dat lukt mij aardig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 10 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2013 Hendrikus, bb, jullie trekken verkeerde conclusies. Het zijn eigenlijk niet eens conclusies maar foute veronderstellingen. Nergens staat dat het allemaal zonder slag of stoot gaat. Ik heb dat in elk geval nooit geschreven. Wel durf ik te beweren dat er andere methodes zijn dan enkel baclofen maar daarvoor is dit forum dan ook groter dan dit draadje. Wat mij vooral bezig houdt is wat 30 jaar alcoholmisbruik met mij gedaan heeft, of dit te herstellen is of in elk geval in hoeverre. En kan ik actief iets doen om daar positief aan bij te dragen of moet ik maar gewoon afwachten (en uiteraard niet drinken). En ook: Zou baclofen daar iets aan bij kunnen dragen of help dit alleen bij het stoppen. Is dat het geval dan is het voor mij persoonlijk wel duidelijk en heb ik het absoluut niet nodig. Maar dan nog vind ik het interessant om ervaringen van anderen te lezen. Al was het enkel maar om te weten of ik het anderen in eventuele gevallen zou adviseren. Ik weet ook niet wat ik een jaar geleden gedaan zou hebben met de wetenschap van nu. Ik wist niets van baclofen, wist alleen dat ik wilde stoppen. Ik had hooguit wel eens van "iets" gehoord waarvan ik nu weet dat het refusal is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 10 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2013 Die vraag wordt wel vaker gesteld, wat doen die oudgedienden hier nog. Ik ben hier 1 van de langst komende denk ik. Ik kom hier nog steeds omdat ik het hier boeiend vind. Een plek met mensen die de kwaliteit van hun leven willen verbeteren. Dat vind ik nog steeds fijn om te lezen, het gaat ergens over. En mijn ontwikkeling gaat ook door. Ik loop in het leven ook tegen dingen aan. Dat is fijn om af en toe uit te wisselen. Ook hou ik van de anonimiteit, ben geen face-book gebruiker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arnold Geplaatst 10 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2013 Nog even een update voor het naar bed gaan Eerst elke dag 17 eenheden (10 blikjes bier en een fles wijn) dag 1 / 2 x 5 MG / 6 eenheden dag 2 / 4 x 5 MG / 0 eenheden dag 3 / 3 x 5 MG / 0 eenheden dag 4 / 3 x 5 MG / 0 eenheden vandaag ontzettend moe maar wat wil je na 3 uur slaap gemiddeld de laatste 3 nachten Groet Arnold Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 11 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2013 Dat is heel nobel van je bb. Zelf zit ik zo niet in elkaar. Mocht iemand iets aan mijn bijdragen hebben dan is dat mooi meegenomen. Ik schrijf hier omdat ik daar behoefte aan heb. En ik lees hier omdat ik daar behoefte aan heb. En meestal geeft dat nog enige voldoening ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2013 Dank je Miranda en ik hoop dat je er baat bij blijft houden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2013 Ja Jaap, ik ben nog niet zo slecht zoals andere soms denken. Ik vind het triest om te lezen hoe andere (sommige) worstelen en wil ze dan graag helpen. Wat jou betreft hoop ik echt dat je er baat bij hebt dat je hier schrijft. Als het je behoefte ten goede komt waarom dan niet, als het maar helpt. ps. dat tafeltje (mooi hoor) verraad je boerengedrag (geintje) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 11 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2013 Bedankt Dennis, Sieraad, Hendrikus voor jullie - voor mij - waardevolle bijdragen. (Dennis, ik hou wel van ettertjes die lange monologen afsteken ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 12 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2013 Nancy, Van harte gefeliciteerd met vandaag je zevende droge maand. Maak er een fijne dag van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2013 gefeliciteerd Nancy ik hoop dat dit jou tot nadenken zet om deze geweldige tijd op te geven. Niet doen ! daar krijg je spijt van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2013 he kijk nou, Romualdus is back in town Ik heb je een paar keer gezien maar je had het waarschijnlijk te druk op andere draadjes om even langs te wippen. Hoe is het of ben je gestopt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2013 en weg was tie weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 12 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2013 Bedankt voor de felicitaties! Tjonge, kan zelf niet geloven dat ik zover gekomen ben tot nu toe. Het plan is om toch echt nog meerdere maanden eraan vast te rijgen! Doen jullie allemaal mee?? Liefs, Nance Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2013 Jazeker doe ik mee, al vinden ze wat lekkerders uit, dan blijf ik dit toch slikken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 @bb en andere trouwe Baclofen gebruikers. Helaas heb ik tot november niet veel tijd op actief deel te nemen aan de interessante maar soms zinloze discussies op dit draadje. Het is soms krenkend hoe sommige mensen zich uitlaten over ons laatste redmiddel Baclofen. Laat een ieder zijn eigen weg in het langdurig alcoholvrije leven zoeken maar bestook een ander niet die dat heeft gehaald en graag een ander ook wil helpen. Met mij gaat het uitstekend, alcohol speelt al bijna 7 maanden geen rol meer in het leven. Mijn arts heeft al een voorgesteld te stoppen met Baclofen en dan te kijken of de craving/zucht terug komt. Aan dat experiment werk ik niet mee, waarom de bijna 7 maanden in de waagschaal stellen. Door mega drukke werkzaamheden was ik vergeten 3x 10 mg. Baclofen te nemen. Ik heb het geweten, onrust en een constante drang naar alcohol. Die vergeet ik dus nooit weer. Ik zit nog steeds op 50 mg, werkt uitstekend voor mij maar besef wel dat ik mij strikt aan die hoeveelheid moet houden om niet af te glijden. Het ga jullie allemaal goed en voor de onruststokers op dit draadje, als jullie klaar zijn met jullie "wetenschappelijk" onderbouwde en gekopieerde teksten van het Internet zoek dan eens het Refusal draadje op. Wellicht geeft het jullie ook een kick om daar met waarschijnlijk het glas in de hand onrust te zaaien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 "Aan dat experiment werk ik niet mee, waarom de bijna 7 maanden in de waagschaal stellen. Door mega drukke werkzaamheden was ik vergeten 3x 10 mg. Baclofen te nemen. Ik heb het geweten, onrust en een constante drang naar alcohol. Die vergeet ik dus nooit weer." Zo hebben wij 'onruststokers' (zonder glas in hand) geen "wetenschappelijk" onderbouwde en gekopieerde teksten van het Internet meer nodig om te wijzen op eventuele nadelen van baclofen... Ik hoop dat iedereen dit draadje goed blijft volgen en meelezen. Desalniettemin succes in de strijd tegen alcohol, al dan niet met een pil in je mik! ps (Van refusal zijn de nadelen wel bekend; je valt bijkans half dood neer bij alcoholgebruik, weet iedereen. Van baclofen zijn de nadelen nog niet bekend en is nog onderzoek nodig.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Ja hoor sieraad daar gaat weer een pil, hupsakee en hij zit er weer in. Weer een veilig gevoel en laat de rest maar klagen hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Leuk vergelijk, Joop. En ik vind ook dat wat je maar helpt aangegrepen moet worden, als het middel niet erger is dan de kwaal, tenminste. Jedoch de lobby-toon van sommigen hier doet het voor mij soms lijken alsof ze belangen in de baclo industrie of handel hebben. En ik vind het heel gezond dat er over de effecten, nega en posi, gepraat wordt. Lijkt me niet meer dan normaal. En ondertussen heb je mooi en passant de AAers neergesabeld, ook niet geheel kies, zeg maar. Want ook, als het voor hen werkt, soit! Laissez faire, laissez aller Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Lijkt me evident. Zowel dat het mijn conclusie is, als mijn conclusie. Ik vind het niet kies. De alweerwatvindert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 De betrokkenheid (bezorgdheud) is niet zogenaamd hoor.of jullie het nu leuk vinden of niet, inmiddels kun je op deze draad echte informatie vinden over baclofen. En niet alleen de, al dan niet door big pharma gesubsidieerde, reclame en propaganda lezen. Ik hoop oprecht dat mensen met die info hun voordeel kunnen doen en een goede keus kunnen maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Overigens is er ook een russsische baclofen-analoog op markt; phenibut. Gewoon zonder recept te bestellen bij nederlandse online drogisterijen. Voor- en nadelen zijn hetzelfde als bij baclofen. Misschien interessant voor als er geen recept voorhanden is... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Ik lees hier eigenlijk helemaal geen hetze tegen baclofen. Het enige wat ik lees zijn een paar kritische bedenkingen van mensen die durven na te denken, en een beetje gescheld van mensen die zich onterecht aangevallen voelen. Zolang iedereen het ermee eens is dat baclofen nog in de experimentele fase zit wat gebruik bij alcoholisten betreft, is er volgens mij niks aan de hand. Maar daar schijnt het schoentje te wringen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 13 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2013 Ik vind het overigens tekenend, jopie, dat je het woord "baclofenners" gebruikt. Sommigen hier wekken inderdaad de indruk dat het gebruiken van baclofen gepaard gaat met een soort van religie/geloof. Je bent vóór hen, of je bent tégen hen. Ik raak er allemaal maar van in de war. Ben ik nu een baclofenner, een seroxatter, een afvallige efexxorer, een opportunistische clozaner of een anti-AA'er? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 14 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2013 Jopie, onlangs zei Jane op dit draadje "c'est le ton qui fait la musique". Ik ben het daar niet helemaal mee eens, want dat zit toch een beetje in de sfeer van "laten we er hier een fijn draadje van maken". Maar toch denk ik nu dat ik jou op een "verkeerde" manier heb aangevallen. Niet direct, niet eerlijk, maar eerder retorisch. Mijn pa was nogal een fan van retorica, en als Dennis zegt dat hij het koningshuis met plezier verdedigt of aanvalt, naar gelang van wie er voor hem zit, dan meen ik te begrijpen wat hij daarmee bedoelt. Ik vond het zo'n grote verademing om mensen als Dennis en Sieraad op dit draadje te lezen. Alsof ik weer lucht kreeg, en dat valt bijna letterlijk op te nemen. Dus, Jopie, ik heb me laten meeslepen. Ik hoorde eindelijk weer een taal die ik begreep, woorden waarop ik kon reageren als ik daar zin in had, Nederlands met correcte grammatica, logica die ontwricht kan worden als ze niet klopt... En dan kom jij, Jopie, iemand die ik zeer respecteer en die op empatisch en emotioneel gebied erg veel te bieden heeft, verkondigen dat de mensen die in mijn ogen deze draad aan het redden waren bezig waren met een hetze? Ik geef toe dat dat me pijn doet. Ik gun bb absoluut zijn probleemloze alcoholvrijheid met baclofen, ik ben blij voor hem, laat daar geen twijfel over bestaan. Ik gun mezelf ook mijn gematigde gebruik met behulp van baclofen. Het is bb die me dat laatste niet lijkt te gunnen - sorry als ik nu als een kindje overkom, maar het moet even van mijn hart. Als heel dit forum in jip en janneke taal gevoerd zou worden, hoe zou jij je daar dan bij voelen? Om even je vergelijking met de AA af te maken: denk jij dat zij me zouden zeggen, terwijl ik zin heb in een Duvel omdat Duvelaanhanger mijn vader op sterven ligt: "Is dit een Belgenmop?" Ik nodig je uit, Jopie, om dit hele draadje te lezen en je dan opnieuw uit te spreken over de vraag wie er hier eigenlijk een hetze voert tegen wie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten