Spring naar bijdragen

baclofen


Gast

Aanbevolen berichten

hmm,

had gezegd hier "weg" te blijven...

maar vol/lees wel..

ik kan een heeeeeeeeeeeeeeleeeeeeee hoop copy paste dingen gaan doen. (ook eigen ervaring etc..)

allerlei vlakken, Methadon vs bupe etc...

maar heb ik geen zin in.

Wat blijft:

diegene die goed geholpen zijn met Bacl , lyrica of wat dan ook..

blijf bij wat jullie het beste helpt en het minst "ongezond" is..

ik lees mee....

Daarbuiten ,

Sier-raad-- :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo wordt het tenminste een echt draadje over baclofen... iedereen lekker slikken wat hij slikken wil, maar wel met volledige info.

Daarnaast ben ik het met dennis eens en is het compleet van de pot gerukt om mensen te adviseren over schema's. Het enige juiste advies is om schema's te bespreken met een bevoegd en baclofen-wise arts. Dat het überhaupt hier wordt toegstaan... gevaarlijk.

Thanks vlaamsmeisje :sun:

Ik ga lekker drugs- en drankvrij slapen. Fijne nacht iedreen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, nou Hendrikus.... dat ik ergens niet over schrijf, wil niet zeggen dat ik me er niet in heb verdiept. De voors heb ik een half jaar geleden, toen ik ging stoppen met alcohol, al ruim onderzocht. De voors zijn al ruim uitgemeten in o.a. dit hosanna-draadje en de Nederlandse wiki over baclofen. Ik heb toen alsnog besloten het niet te gebruiken en het op eigen kracht te doen.

Om (toekomstige) gebruikers van baclofen een helder beeld te geven, besloot ik de tegens op dit draadje te posten.

Overigens is het op de meeste alcohol/drugs-fora verboden om medisch advies te geven. Het verbaast me dat het hier wordt toegestaan. Hieronder een forumregel van een buitenlands forum;

Although members are encouraged to relate their personal experiences, post options, and express opinions, it is inappropriate to urge other members into particular actions or inactions regarding their medical treatment. Although we are here to help those that wish to quit ***, the decision to quit (or not quit) is for the individual to take in consultation with a suitably qualified medical practitioner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat waren wij vrouwen met de anticonceptiepil eigenlijk ook al...

Wat het effect was van jarenlang hormonen slikken, kon men

ons toen ook nog niet zeggen.

Maar je hebt wel gelijk, we doen dit op eigen risico.

Maar nogmaals, ik zie het als een middel om een periode te

overbruggen en als ik sterker in mijn schoenen sta, wellicht dat ik

dan probeer te stoppen met die pillen. Hoewel dit drankloze leven mij

zó goed bevalt, dat ik echt niet een terugval meer wil. En daar ben ik

dan wel bang voor.

Alle info hier ben ik blij mee, het zet me tot nadenken en dat is goed.

Miranda, je gaat goehoeddddd !!!!!!!!!!!! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: miranda
sieraad....leven en laten leven!!!

ik ben nu 6 maanden "aan de baclofen" en het gaat HEEL goed met me, geen bijwerkingen, geen cravings, gewoon een nieuw, gezond leven!!
die 60mg pd, in vergelijking met 3 flessen wijn....is peanuts!!
quote>

Miranda, met dit bericht heb je 100 % gelijk. Je bent, mét behulp van baclofen, tot een resultaat gekomen dat er mag zijn en veel en veel beter is in vergelijk met de oude situatie.
Ook ik ben, zonder hulp van welk medicijn dan ook, tot een resultaat gekomen. Eveneens veel en veel beter dan de oude situatie.

Maar daarmee blijven een aantal vragen recht overeind. B.v.: "Wie heeft het nu het makkelijkst gehad", of, "Welk resultaat is het beste" en ook: "Zijn we wel tot een vergelijkbaar resultaat gekomen". enz.
IK heb hier zo één twee drie geen antwoord op. Misschien ben ik wel beter af door alsnog baclofen te gaan gebruiken. Wie zal het zeggen.
Een precies antwoord zullen we ook nooit krijgen omdat situaties en personen nu eenmaal verschillen.
Eén ding staat voor mij echter vast. Wanneer we om het hardst gaan roepen: "Ik heb gelijk, ik weet het beter" of, nota bene, gaan schermen met termen als gelovigen en ongelovigen, komt niemand daarmee een millimeter verder.
We kunnen hooguit proberen om te leren van elkaars ervaringen. Daar horen ook kritische vragen bij en daar is ook niets mis mee. Zolang het maar in wederzijds respect gebeurt en met een "open mind" naar elkaar toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat denk jezelf, jij die elke dag moet knokken van hoe kom ik de dag door zonder

een slok of een baclofengebruiker die elke dag z'n pilletje slikt en lachend aan de slag gaat.

Hoe makkelijk wil je het hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om nog eens een ander aspect te noemen:

Bij refusalgebruikers zie je op langere termijn ook wel een psychische ontwenning optreden. Door niet te drinken leer je vanzelf hoe anders om te gaan met problemen, die voorheen weggedronken werden.

De koppeling met drank wordt steeds meer losgemaakt, op eigen kracht allerlei ervaringen opdoen, etc etc.

Ervaren dat het mogelijk is, leven zonder te moeten drinken.

De ontwikkeling die stilstond of vertraagd werd weer oppakken.

En dat is werken maar geeft ook een enorme boost.

Dat vind ik eigenlijk veel interessanter.

Want dat je fitter voelen en nuchter zijn met baclofen (of op welke manier dan ook, met of zonder pillen), gezonder is dan 3 flessen wijn op een dag, dat lijkt me wel duidelijk.

(top, Miranda, echt).

Bij refusal zie je ook vaak dat als mensen te snel stoppen, ze weer terugvallen.

Maar ik heb vaak het idee dat men dan stopt met de refusal om weer te kunnen gaan drinken. Een achterdeurtje openzetten.

Het zal ook van de verdere ontwikkeling afhangen, hoe je leert met moeilijke, en ook met successen, om te gaan. En of je dan wilt stoppen met een hulpmiddel of, zoals bij refusal, alleen nog slikt bij risicosituaties die men zelf nog niet vertrouwt. Maar dat laatste weet ik niet of dat met baclofen kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bb wie zegt dat Dylan moet knokken elke dag.

En wie zegt dat Baclofengebruikers niet tegen moeilijke zaken aanlopen?

Hoe dan ook loop je tegen problemen aan, die horen namelijk bij het leven.

Hoe ga je bijvoorbeeld om met weerstand, als je niet van iedereen applaus en gelijk krijgt?

Misschien is het wel goed juist om die problemen tegen te komen en er mee om te leren gaan. Dan kun je groeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Kate, ik, bijvoorbeeld, gebruik verder ook niets en heb het niet moeilijk.

Toen ik nog zoop... toen had ik het moeilijk.

Ik denk inderdaad ook dat als je jezelf dempt, je niet kunt groeien.

Daarom zou ik baclofen alleen een korte periode gebruiken (maar ik gebruik het niet) om in het begin de scherpe kantjes er af te halen.

Kennelijk is bb is zo bang dat hem zijn baclofen wordt ontnomen, dat 'ie bij voorbaat al geagiteerd is door de ontwenningsverschijnselen en alleen nog kan jij-bakken.

Ik heb nog geen weerlegging gehoord t.a.v. het baclofen-ontwenningssyndroom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zal ik dan toch maar gaan copy-pasten?

want dat blijft hier aan de gang zeg maar....

het lijkt wel op een welles -nietes gedoetje ondertussen...

daar gaat het toch niet over..

Om een vb te geven (andere sector , andere verslaving..)

Zo is er ook al een aantal jaren een discussie over verschil bupe-meth.

En ook GHB verslaving , baclofen of afbouwen met medische GHB.

Wat ik dan denk,

wat voor de ene werkt kan voor de andere dan weer niet werken.

Als het maar werkt!!

Zonder medicatie kan ook, maar niet altijd.

Soms is de verslaving zo hardnekkig dat medicatie nodig is, levenslang zelfs.

Prima toch! Zolang het gebruikte middel niet erger is als waar het oorspronkelijk voor diende, het stoppen van een verslaving (cfr Methadon is erger dan heroine bv).

Maar vooral,

RESPECT

geen gepush, geen gedoe...

iedereen op hun manier..

prima toch..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Sierraad

Ik kan het niet weerleggen heb daarvoor de kennis niet in huis.

Uiteraard heb ik gelezen over baclofen withdrawalsyndrome en zelfs een rapport gelezen(weet niet of een link toegestaan is). Mede hierop heb ik mijn beslissing gebaseerd om baclofen te gaan gebruiken. Ik gun het je van harte dat stoppen voor jou zonder veel moeite en/of problemen ging. Ik benijd je zelfs een beetje want als dat bij mij zo was gegaan had ik nooit overwogen een middel te gaan gebruiken.

Uit wat ik gelezen heb, heb ik opgemaakt dat dit syndrome vooral kan ontstaan bij mensen die 24/7 iedere twee tot vier uur baclofen gebruiken met een pomp dus geen orale toediening.

Dat het ook kan gebeuren bij orale toediening heb ik ook gelezen maar bij beide is een MAAR aan verbonden en dat is dat dit in vrijwel alle gevallen geld bij abrupt stoppen van baclofen en niet bij verantwoord afbouwen/stoppen.

Of baclofen voor mij "het" middel is, weet ik nog niet. Ik ben eerder gestopt maar iedere keer begon ik weer omdat ik toegaf aan de craving.

Wel merk ik nu dat ik af en toe helemaal niet aan drinken denk ( en roken ook trouwens ).

Er is dus wel een proces aan de gang wat zonder baclofen tot dusver niet gelukt is.

Op dit moment is voor mij de kwaal erger dan het middel en hoop door deze ondersteuning lang....heel lang vrij te blijven van alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry hoor, was in z'n algemeenheid bedoeld.

Als ik zo kijk (af en toe) bij de d&d dagdraad zie ik wel degelijk mensen die

het moeilijk hebben.

Maar Dylan en sieraad natuurlijk heb je uitzonderingen die het wel eventjes

zo doen. Gewoon stoppen en niet zeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens een anesthesist is het een lachertje wat betreft de hoeveelheid die wij nemen en kan het kan dus helemaal

geen kwaad, dus waar maak ik me zorgen over.

Hij gebruikt ongeveer 1200 tot 1400mg p/d bij patiënten, is natuurlijk een ander verhaal maar toch..

Ik wilde het toch even kwijt.

Dus...ik ga lekker door, waarom zou ik stoppen met een goed medicijn dat daadwerkelijk helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hendrikus ik ben zonder zucht en trek

zonder de alcohol gekomen, maar wel door dit forum.

Daarvóór heb ik jarenlang gejojo-d

mijn reden om hier te blijven lezen en schrijven is dat het

me scherp houdt en ik ben een beetje (veel) met dit forum

vergroeid geraakt.

4 jaar geleden zou ik waarschijnlijk ook aan de baclofen zijn gegaan

als ik er ooit van had gehoord, en dan had ik nooit geweten dat ik het

ook zonder kan.

Waarschijnlijk kan ik ook zonder forum:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk... now we're talking. Dat is info en praat waar we wat aan hebben.

En dat was mijn bedoeling. Niet om baclofen gebruikers onderuit te halen. Maar om het plaatje rond baclofen helder te krijgen.

Thanks bb en Soni. Baclofen lijkt me hoe dan ook beter dan de drank, dus blij dat het jullie helpt!

Hendrikus, je kunt ook op dit forum komen als ervaringsdeskundige om anderen te steunen...

VlaamsMeisje kreeg nog een x-je van me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...