Spring naar bijdragen

baclofen


Gast

Aanbevolen berichten

Liesje kom op zeg

meteen bier halen als je je zin niet krijgt?

wegkiepen die troep!

ook met campral en baclofen

ben jij degene die bepaalt wat je slikt

en wat je in huis haalt.

En ook dan zul je leren met tegenslagen om te gaan zonder

drank erbij te halen.

hup meid, je weet beter en kunt beter!

en hardlopen gaat dan ook beter.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liesje,

Kop op meid, als Campral bij jou helpt is het toch ook prima.

Staar je niet blind op baclofen, het is net wat bb zegt bij de een help het en bij de ander niet.

Ik ben als oud chemisch/medisch analist mij gaan verdiepen in de chemische structuur van baclofen. Ik ben tot de voorzichtige conclusie gekomen dat het alleen kan helpen bij mensen met een geestelijke afhankelijkheid voor alcohol en niet bij een lichamelijke afhankelijkheid.

Grofweg de alcoholisten die de dag niet kunnen starten zonder op de rand van hun bed eerst de fles aan de mond te moeten zetten zal bl. mijn inziens niet werken.

Verder kunnen je slaapproblemen ook een van de ontwenningsverschijnselen zijn die zullen verdwijnen.

Probeer je voor het slapen te ontspannen, drink geen opwekkende middelen als koffie en cola maar neem een lekker sapje of kruidenthee.

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:) ja Smikkie...jij schrijft het en ik dacht het.

Als je nu al niet meewerkend bent kan je de rest wel schudden.

En zoals ik al schreef, Campral proberen kan toch geen kwaad.

Je weet nooit hoe een koe een haas vangt (ik wel :) )

Heb je vrijdag jl. wel een goed gesprek gehad met de arts, Smikkie ,

een beetje hoopvol gestemd ?

Je hebt gelijk...beter als je arts er vanaf weet en je kan begeleiden.

succes he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey frummers!

Ik was helmaal lyrisch over de verhalen van baclofen dat ik een beetje doordraafde. Ik ga de campral proberen.

Ik heb namelijk ook nauwelijks meer afkickverschijnselen, op het slapen en zweten na (en soms misselijk).

Het zou een verademing zijn als de craving over 2 weken veel minder is.

Even doorzetten! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik heb geen arts die me wil begeleiden, maar heb totaal

geen spijt van mijn eigengereide aktie. Hoewel ik jullie kritiek

wel begrijp, hoor. Ik zou het ook wel anders willen.

Via internet keurig de pillen gekregen.

Ik gebruik ze nu bijna 4 weken en het gaat erg goed!

Behalve dat ik geen trek meer heb (totáál niet!), ben ik sowieso veel

rustiger, hoe dat komt weet ik niet. En ik slaap ontzettend goed!

En ik heb geen trek meer in sigaretten, echt!

Ook geen bijverschijnselen, kortom:

had ik dit middel maar jaren eerder ontdekt!

Ik kan zelfs weer normaal met het openbaar vervoer, mijn fobie van 22 jaar

is opeens weg, ben van de week twee x op en neer naar Amsterdam geweest.

Normaal een marteling en dan gebruik ik oxazepam.

Nu niks gebruikt en alles ging goed. Geen paniek/angstaanval niks, naja!!!

Ik denk dat ieder zijn weg moet vinden in ADB-land, ik hoop nou toch echt

dat dit mij blijvend helpt. Vooralsnog ben ik heel erg blij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Romualdus

Grofweg de alcoholisten die de dag niet kunnen starten zonder op de rand van hun bed eerst de fles aan de mond te moeten zetten zal bl. mijn inziens niet werken.

_________________________________________________________________________

Romualdus, ik ben het niet met je eens.

...."ik....was zo'n persoon"
zodra ik wakker werd "moest" ik wat hebben.
3 à 4 flinke neuten jenever/whiskey/vodka of iets dergelijks en m'n dag kon beginnen en dat gestaag de hele dag door.

en zie...Baclofen werkt bij mij 100%


Link naar opmerking
Deel via andere websites

bb

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.

Niet iedereen kan je indelen in een raamwerk van "geestelijk" of "lichamelijk" verslaafd.

Vandaar opperde ik ook al "grofweg".

Hoe is je alcoholisme ontstaan?

Misschien was de geestelijke verslaving het onderliggende fundament voor je lichamelijke afhankelijkheid. Dit soort theoriën zijn niet te bewijzen, ik heb er uren aan besteed met een psychiater. Wij zijn er ook niet uitgekomen uit de "kip en het ei effect" oftewel oorzaak en gevolg.

Wel is bekend dat de geestelijke alcoholverslaving de meest hartnekkige vorm van verslaving is, een lichaam train je gauw maar de geest welke o.a. afhankelijk is van "impulsoverdracht" zal met medicatie bijgestuurd moeten worden.

Voor mij ook een logische verklaring dat baclofen inwerkt op het limbisch systeem van onze hersenen en de verbinding tussen gevoel en het rationele hersteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Romualdus,

ik ben een "uitzonderlijk" geval, op alle fronten (in positieve zin welteverstaan) hahaha...

( hee..niet lachen jullie).

Maar even serieus !

Ik ben zowel geestelijk als lichamelijk verslaafd, is niet te genezen maar wel onder controle te houden bij mij met behulp van Baclofen.

Ik zie het zo, "geestelijke verslaving is een tekortkoming van het "remmetje" in je hersenpan.

Als je maar lang genoeg "door kachelt" komt de "lichamelijke afhankelijkheid" er achteraan hobbelen met het

gevolg van oa. aantasting van zenuwbanen (polyneuropathie), hart en vaat problemen, etc etc

En "hoe" Baclofen het doet weet ik niet, interesseert mij ook niet, HET WERKT en dat is belangrijk (voor mij dan).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nancy,

een beetje late reactie van mij maar ik vind dar je het perfect doet hoor.

Een arts zou je niet beter kunnen helpen.

Ik heb het ook zonder begeleiding gedaan.

Ik ben nog geen 1 arts tegengekomen die wist van "hoe of wat"

Ga zo door :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bb
Goedemorgen Romualdus,

ik ben een "uitzonderlijk" geval, op alle fronten (in positieve zin welteverstaan) hahaha...
( hee..niet lachen jullie).

Maar even serieus !

Ik ben zowel geestelijk als lichamelijk verslaafd, is niet te genezen maar wel onder controle te houden bij mij met behulp van Baclofen.
Ik zie het zo, "geestelijke verslaving is een tekortkoming van het "remmetje" in je hersenpan.
Als je maar lang genoeg "door kachelt" komt de "lichamelijke afhankelijkheid" er achteraan hobbelen met het
gevolg van oa. aantasting van zenuwbanen (polyneuropathie), hart en vaat problemen, etc etc

En "hoe" Baclofen het doet weet ik niet, interesseert mij ook niet, HET WERKT en dat is belangrijk (voor mij dan).

quote>


Natuurlijk bb gaat het erom of het werkt ja dan nee.
En daar zijn wij het denk ik allemaal over eens, zonder baclofen hadden we aan een alcoholgerelateerde ziekte vroegtijdig gestorven.
Ik juich het ook toe dat iedereen op het forum elkaar wil helpen om van de alcohol af te komen.
Of je het met behulp van de AA, Refusal, verslavingskliniek of baclofen doe is niet belangrijk, het einddoel is belangrijk en telt alleen.
Ik probeer alleen een verklaring te vinden (tja mijn oud beroep medisch/chemisch analist) waarom het bij een grote groep werkt en bij een kleine niet. Vandaar mijn stelling dat het waarschijnlijk alleen bij zuiver geestelijk verslaafden werk en niet bij zuiver lichamelijk verslaafden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rom,

zuiver lichamelijke verslaving, bestaat dat dan?

Alvorens een lichaam ontwenningsverschijnselen gaat vertonen, dat duurt echt wel een tijd he.

Nu ja bij opiaten kan dat in een maandje of twee geregeld worden.

Maar alvorens je s octends trillend, brakend etc opstaat en pas beter bent na een halve fles vodca,

dat duurt toch een tijd lijkt me.

Dus als die tijd daarvoor heb je toch ook om de een of andere reden gedronken.

Volgens mij is de werking van baclofen gebasseerd op het bezet houden van de GABA receptoren.

Vgl, subuxone voor opiaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Romualdus,

Dat het bij een kleine groep niet werkt kan diverse oorzaken hebben.

* het niet gemotiveerd zijn om op tijd en dagelijks je dosis te nemen;

* het "bewust" doordrinken van alcohol;

* aanklooien met de dosis;

* niet het geduld kunnen opbrengen (het kan wel een half jaar duren voor gewenst resultaat);

* bij eventuele bijwerkingen (in het begin) afhaken/stoppen.

etc. etc. er spelen zoveel factoren mee.

en natuurlijk zijn er ook "serieuze" mensen waarbij het "stofje" niet aanslaat.

Vergeet niet...dat je géén enkele verslaafde met elkaar "kan/mag" vergelijken.

iedereen "reageert" anders op de Baclofen !

Mijn zienswijze: probeer het "minimaal een halfjaar" !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Romualdus,

ik heb onlangs gelezen dat een van de hypothesen is dat Baclofen vooral goed werkt bij mensen die alcohol gebruiken als zelfmedicatie voor een angst- of stemmingsstoornis.

Het moet gezegd dat ik onlangs een presentatie moest geven, en dat me dat goed is afgegaan. Dat zou vroeger ondenkbaar zijn geweest, gezien ik een sociale fobie heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jen,

Baclofen helpt bij mij inderdaad uitstekend en ik heb i.d.d. een stemmingsstoornis.

Door baclofen heb ik de dosering van mijn medicijnen tegen mijn manisch depressieve stoornis terug kunnen brengen tot 1/3.

Voor mij is baclofen een zege, geen craving/zucht naar alcohol en de lithiumcarbonaat (camcolit) van 1200 mg. naar 400 mg. en de sertraline van 150 mg. naar 50 mg. terug gebracht. Kortom ik voel mij als herboren en loop door de lagere dosering niet meer als een zombie rond. Tevens ook beter voor mijn nieren, lithiumcarbonaat is hier funest voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na mijn laatste uitglijder heb ik een ongelofelijke angst dat ik nooit van deze verslaving af zal komen.

Ik heb het boek van Olivier Ameisen gelezen en ben ervan overtuigd dat mijn verslaving heel sterk aan angst gerelateerd is.

Heb wel van kleins af aan geleerd om dat te verbergen en altijd lief en vrolijk te doen, ookal ben ik dat vaak helemaal niet.

Eigenlijk ben ik gewoon altijd bang dat ik de dingen niet aankan. Dat ik niet goed genoeg ben, enz.

En dat gevoel probeerde ik weg te drinken. Lukt natuurlijk niet. Komt dubbel zo hard terug, want nou heb je ook nog eens de handicap van de verslaving.

Enfin, ik denk dus dat Baclofen me zou kunnen helpen.

Op 12 december heb ik weer een afspraak met mijn verslavingspsychiater. Ik ga het dan aan haar vragen. Mocht ze het niet willen voorschrijven, dan ga ik het m.b.v. een vriendin (die ook psychiater is) verder op eigen houtje proberen.

Wat is verslaving een ongelofelijk complex probleem. "Ja, je moet wel willen stoppen" zegt men dan. Ik wil ook stoppen maar kan niet altijd mijn impulsen negeren. Als dat zo simpel was, waren er niet zoveel alcoholisten. Ik wil niet meer willen drinken. En naar het lijkt helpt Baclofen daarbij. Daarnaast natuurlijk bewuster leven, therapie, en alles wat maar kan helpen. Ik weet wel dat het geen wonderpil is die alles oplost. Ben ook hard bezig met het werken aan onderliggende problemen. Punt is alleen dat ik heel graag een steuntje in de rug zou voelen om geen trek meer te hebben. Om nooit meer in die valkuil te trappen. Wat een gemene, geniepige vijand is het toch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...