Spring naar bijdragen

baclofen


Gast

Aanbevolen berichten

Tja...dit euvel hoor je vaak.

De meeste artsen zijn hier niet mee bekend.

Weet je arts uberhaubt wel van jouw alcohol verslaving ?

Had je wel kopieƫn van al "baclofen-gebruikende personen" meegenomen of iets dergelijks ?

Dat scheelt aanmerkelijk.

Lees je "goed" in, zodat je weet waarover je praat !

Ć©n...blijven zeuren.

Succes Liesje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liesje,

Neem artikels geprint van het internet mee van Olivier Ameisen, de kruistocht van een verslaafde en van de Apothekers waarin staat dat baclofen o.a. wordt voorgeschreven voor alcoholverslaving. Mocht het helemaal niet lukken (ook bij een andere arts) kan je het altijd nog kopen (op eigen kosten) bij inhousepharmacy.biz.

En het help echt hoor, ik ben al bijna 4 weken vrij van craving/zucht/trek naar alcohol.

Ik heb thuis (zit tot 10 dec. in Indonesie) nog het e-mail adres van een verslavingsarts in Amstelveen die het voorschrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB, bedankt, het is binnen!

Goed bericht hier, dit is de derde week dat ik het gebruik, en.....

GEEN TREK MEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan haast niet, maar denk er vaak niet aan,

vergeet zelfs om 5 uur dat het uur U is begonnen (tot 8 uur).

Blijf gewoon bezig en sta er niet bij stil.

Wat gek zeg, na zoveel jaren...ik kan het amper geloven!!!

Hmmm, even afwachten of dit zo blijft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben inderdaad gestopt met roken met behulp (toevallig !) van de Baclofen.

Ik had Ć©cht niet de intentie om met roken te stoppen.

Ik kreeg gewoon minder trek (zin), pakte soms een sigaret en na een uur lag het er nog (onopgerookt).

Zo langzamerhand vergat ik zelfs sigaretten mee te nemen.

Nou...dan stoppen we toch, hoe makkelijk wil je het hebben...

Als ik me goed herinner, was dat met Will ook het geval of hij gestopt is weet ik niet maar hij had ook dat gevoel.

Ik weet dat ik vaak (onterecht) als leugenaar word afgeschilderd maar ze moeten eens weten wat Baclofen

met je doet...."ONGELOOFLIJK"

Ik weet niet hoe dat komt, ik hoef het ook niet te weten, ik weet dat het helpt ! dat is voor mij voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spike,

Je hebt geluk man dat je verslavingsarts het je op een presenteerblaadje aanreikt.

Voor velen van ons baclofen gebruikers is het een hele weg geweest om het van een arts voorgeschreven te krijgen.

Ik kan vanuit hier niet bepalen hoe zwaar jouw depressiviteit is, maar baclofen helpt daar ook tegen.

Let wel, alcohol is een beruchte veroorzaker van depressiviteit.

Als baclofen bij je aanslaat ben je sowieso van je alcoholprobleem verlost en waarschijnlijk voor het grootste gedeelte ook van je depressiviteit.

Als je alcoholprobleem is opgelost en je blijft licht depressief vraag dan eens aan je arts om Sertraline.

Veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB, mijn verslavingsarts geloofd niet in Baclofen. Zou de trek niet wegnemen en een hoop bijwerkingen hebben. Ik heb niet het hele draadje gelezen, maar wel veel positiefs! Dat wil ik dus ook, maar hoe krijg je een verslavingsarts zover, behalve deze verhalen meenemen (jaja, die weten niet waarover ze het hebben, bladiebladiebla).

Hellup!

X Lies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Liesje,

tja... dat die verslavingsarts er niet in geloofd begrijp ik, kost hem z'n baantje, weer een cliƫnt minder.

Het blijft zoeken, misschien is een andere (wel begrijpende) arts een optie ?

Welk gedeelte van NL. woon je ?

Ik wil gerust even snuffelen op andere fora voor adressen/hulp-instanties die wel helpen.

Als ik Spike zo lees dan gaat de Jellinek hier een eind in mee en zo zullen er vast wel meer zijn.

Romualdus had/heeft ook een "bijsluiter" waarin staat dat Baclofen wordt gebruikt voor/tegen alcohol.

(moet je even tussen zijn berichten zoeken)

Ɖcht....anders gewoon overal aankloppen !

succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Liesje even opgezocht bij posting van Romualdus.

Als je deze uitprint en meeneemt de volgende keer sta, je denk, een stuk sterker.

_____________________________________________________________________________________________________________________

Overigens denk ik dat mijn arts o.a. het groene licht heeft gegeven op de info over baclofen op deze site http://www.apotheek.nl/Medisch...spx?mId=10704&rId=1630

Waarin o.a. staat dat baclofen wordt voorgeschreven bij alcoholverslaving

______________________________________________________________________________________________________________________

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry...even verbetert .

kon bovenstaande niet verkleinen

__________________________________________________________________________

Overigens denk ik dat mijn arts o.a. het groene licht heeft gegeven op de info over baclofen op deze site http://www.apotheek.nl/Medisch...spx?mId=10704&rId=1630

Waarin o.a. staat dat baclofen wordt voorgeschreven bij alcoholverslaving.

___________________________________________________________________________

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bb, je hebt gedeeltelijk gelijk, wat mijn persoontje betreft. De baclo heeft er idd voor gezorgd dat ik veel minder trek heb in de eerste plaats (ook voor het roken), in de tweede (heel belangrijke) plaats, dat ALS ik eens een keertje drink, ik niet telkens doorga tot oblivion. Ik kan nu gerust met de vriendin een flesje wijn drinken aan tafel en daarna stoppen. Ik weet dat je dit niet zo graag hoort bb, maar bij mij is het nu eenmaal zo. Maar buiten dat doet de baclo nog veel meer voor mij !!!

Rust en kalmte in het hoofdje

Geen bijwerkingen (voor zover ik weet toch niet)

Klaardere kijk op dingen

Meer moed om alles bij de horens te vatten

Minder, vƩƩl minder andere meds

Minder roken en de ultieme goal, uiteindelijk stoppen met die vuiligheid.

Ik zit nog steeds aan 2x 25mg per dag, en als ik er echt aan ga beginnen (stoppen met roken), dan ga ik dat opnieuw een beetje optrekken tot 3 of 4x 25gr/dag. Ik werk hier zuiver op gevoel en hoe mijn lichaam reageert. Eens goed gestopt, terug naar de kalme 2x 25.

Dat is het plan, nu de uitvoering nog hƩ ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D HĆ© die Will, fijn je weer een keer te lezen.

Hoe je het doet maakt niet uit, als het maar goed gaat.

"Boompie bij het schuurtje laten", he ;)

Ik kan je tekst niet helemaal lezen, ik heb iets verkeerds gedaan maar wordt

(hopelijk) verholpen door de moderator.

je leest me later wel.

toedeledokie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toppie Miranda,

Fijn voor je dat je ook al direct resultaat merkt en geen bijwerkingen hebt.

Ga zo door, en wat bb zegt "bouw het rustig op".

Ik zit nu op 3x 10 mg. en merk dat het wat minder effectief gaat worden.

Momenteel zit ik nog in Indonesiƫ en heb geen surplus aan pillen bij me.

Ik moet dus wachten tot over 2 weken met het verhogen.

Zal dan aan mijn arts een maandrecept vragen voor 200 tabletten zodat ik speling heb in de dosering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...