Spring naar bijdragen

Denk dat ik geen ruggengraat heb


Mick310

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

ik post niet snel iets op het internet, maar vandaag dan toch.

Al jaren heb ik een verslaving. Alcohol. (Dit is de eerste keer dat ik het uitspreek) 

Op dit moment ben ik op vakantie.

Al jaren drink ik veel. 5 Sterke biertjes (8%), vaak op een slechte avond nog een flacon vodka. 
 

als i dan ver heen was wilde ik alleen maar weg en verder de vernieling ingaan. 

Op dit moment ben ik dus op vakantie, ik ben voor het eerst alleen weg van mijn gezin en merk dat ik hier nog meer drink. Ik voel me onzeker en als dat gevoel op komt koop ik bier. 

ik zou heel graag anoniem willen blijven maar zo graag tips willen krijgen over hoe ik mezelf weer kan vinden.

een verdrietige papa

 

bewerkt door Mick310
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mart , wat is je plan . Wil.jw stoppen of minderen ?

De meesten hier hebben inmiddels ondervonden dat minderen niet lukt. Wanneer je je alcoholgebruik wil aanpakken,  zul je sowieso een hele tijd de nul moeten vasthouden .  Je zegt dat je anoniem wil blijven dus een afspraak met je huisarts zit er ook niet in ? Het kan enorm opluchten Wanneer je juist met "je probleem " naar buiten treed . Er zijn er namelijk heel erg veel die worstelen met deze  legale harddrugs.  Je mag trots op jezelf zijn dat je je probleem gaat aanpakken. 

Ga weer leven Mart , genieten van.je kinderen . Je loopt nu eigenlijk aan de lopende band verdoofd door het leven . Ik gun je zoveel meer . Je bent het waard  papa Mart

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Mart. Goed dat je hier bent gekomen. Een belangrijke stap om voor het eerst je probleem uit te spreken. Je voelt nu waarschijnlijk vooral sores & ellende, maar het kan juist het keerpunt worden. Ik denk dat je wel degelijk een ruggengraat hebt, maar gedrenkt in alcohol wordt dat een soort rubberen staaf die bij tegenwind direct doorbuigt naar de verkeerde kant, zodat je opnieuw met je snoet in het bier terecht komt. En op die manier blijft het jammeren en jezelf beklagen. 
 

Het roer kan ook om. We vergeten dat vaak omdat jezelf verdoven met een nieuwe shitload alcohol veel makkelijker - en eerlijk is eerlijk - ook prettiger is. Het is ook niet eenvoudig, maar het kán wel. Hier op het forum wemelt het van de mensen die zich hier net als jij ooit op een droeve dag met de fles onder de arm hebben gemeld en die nu weer fier rechtop lopen. Er is altijd hoop Mart. Je hebt een hoop om het voor te doen. Een nieuwe baan. En veel meer natuurlijk, je kinderen, je gezin. Waarschijnlijk voel je je daar nu juist schuldig & ellendig over. Maar er is veel meer te redden dan wij in onze sombere alcoholische momenten denken.

Ik hoop dat je erin slaagt daar op Madeira van de sores een soort keerpunt te maken. Jouw verhaal raakt me. Geef niet op, maar krabbel overeind, en probeer voorzichtig voetje voor voetje weer vooruit te gaan. En blijf hier schrijven, hoe rot je je ook voelt, want dat helpt echt. Madeira is trouwens een verdomd mooi eiland, was je dat al opgevallen?

Moedig voorwaarts!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Mart1983,

'Een verdrietige papa'. Ja dat was ik ook. Tot ik besloot niet meer te drinken en van de 1 op de andere dag was ik een trotse papa. 

En voor wat betreft je titel: 'Denk dat ik geen ruggengraat heb': het feit dat je in de spiegel hebt gekeken en hebt erkend dat je een verslaving hebt, is al een hele goede stap op weg naar herstel. Ik ben ook benieuwd naar je eerdere pogingen om te stoppen of te minderen (als die er waren), en wat nu je plan is.

Veel succes en blijf schrijven en lezen hier. Dat helpt mij in ieder geval.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt als een mooi keerpunt. Op Madeira besloot ik dat ik er mee klaar was, dat drinken. Lekker naar buiten gaan en wandelen, vroeg naar bed. Kijken of er ook iets anders te drinken is waar geen alcohol in zit en genieten van de volgende ochtend zonder kater. 

Je voelt je onzeker, het klinkt of je iets aan het onderzoeken of afsluiten bent daar op Madeira. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel erg bedankt voor jullie berichten. Na mijn bericht heb ik veel aan jullie berichten gehad en voelde me gesteund!! Nu een aantal dagen verder enkel nog bij uit eten gaan (2 keer)Max 2 biertjes gedronken en veel activiteiten gedaan. Heel veel gewandeld, ook veel tranen gelaten. Afscheid genomen van destructieve leven. Ik ga dit volhouden!!

nogmaals ontzettend bedankt voor jullie berichten!

 

 

 

bewerkt door Mick310
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...