Spring naar bijdragen

Letterlijk Trubbelzak!


TRUBBELZAK

Aanbevolen berichten

Goedemorgen! 

Volgens de App: 
11 dagen en 9 uren :D
48 euro bespaard 
37 glazen laten staan
100% geen alcohol meer in het bloed
100% celgeneratie 
100% geen ontwenningsverschijnselen meer
35.69% algehele gezondheid 
81.25% fysieke gezondheid 
54.16% nieuwe neuronen in de hersenen
63,19% slaapkwaliteit verbeterd 
37,91 grijze massa in hersenen toegenomen 
12,63% toegenomen mentale helderheid 
9,47% gewichtsverlies 
4,21% verbeterde gezondheid van het haar 
3,11% levergezondheid verbeterd 
0,31% minder kans op kanker 
0,62% minder kans op beroertes 

7556 kilo calorieën vermeden, gelijk aan 21,5 uren aan fietsen of 16,7 uren aan joggen
12.4 uren meer vrije tijd 

Volgens mijzelf:
11 dagen, 9 uren, 38 minuten, 22 seconden, 3 miliseconden - and still counting ;) huilerig, moe, overprikkeld, overal pijn, meer roken, meer snaaien, water- en thee vergiftigingen, meer lol, echt lachen, echt orgasme, minder conflicten, geen black outs, mijn bed vinden, normale poep, elke ochtend trots, geen katers!! 

En ik ben er trots op ! 
Groetjes van Trubbelzak ... :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei bumperjim:

Alleen al voor dat orgasme zou je het doen ;) 9,47% gewichtsverlies is enorme bull. Zeker als je gaat snaaien :) zoals de meesten. Sterkte!!!

Echt hé!! De eerste dagen was het ergste, nu probeer ik gezond te snaaien, en een aatal kilometer per dag de bossen in te gaan - de weegschaal geeft letterlijk -2 kilo minder aan maar dat zal wel het opgestapelde vocht zijn geweest in de wallen onder de ogen :rolleyes: zelfs die heb ik niet meer in de ochtend. 

Dank! 
Ik zal het soms Nodig hebben!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei lady jane:

welkom TZ
en ik maar proberen je plaatje te ontrafelen
niet gelukt, wil je wat uitleggen erover
terwijl de trubbels langzamerhand plaats maken voor 
oogstmomentjes?

Heeeee Lady Jane, 

Plaatje ontrafeling: We gaan lekker tegen het gros in wandelen, de meesten een prikkie? Ikke niet. De meesten een Mondkappie? Ikke niet. 
Geen zwart schaap hoor, nooit geweest ook niet, maar eerder vallend onder de categorie geen wappie maar een snappie. Zo iets ... 

Oogsten ja, voelt lekker ... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Renee80:

Hoi Trubbelzak, welkom op het forum.

Treffend omschreven! Je gevoel voor humor heeft er alvast niet onder te lijden :D Keep on going! 

Dank, dank .. Er blijkt een bepaald gevoel voor humor te zijn, maar die app is geweldig! Ik kan niet wachten tot de grijze massa op 100 % staat, benieuwd wat dat moge brengen ... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-10-2022 om 10:12 zei Renee80:

Welke app gebruik je @TRUBBELZAK? Klaar voor een alcoholvrij weekend? ;)

Een Gratis App, want al mijn geld is naar de Alcohol gegaan :D Easy Quit Drinking ... 
Jaaaaah, eigenlijk wel klaar ervoor, daarnet klaar met werken, het weekend is begonnen ...

jij? 

 

bewerkt door TRUBBELZAK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei TRUBBELZAK:

Een Gratis App, want al mijn geld is naar de Alcohol gegaan :D Easy Quit Drinking ... 
Jaaaaah, eigenlijk wel klaar ervoor, daarnet klaar met werken, het weekend is begonnen ...

jij? 
 

Gisteren hele lastige dag (in het kwadraat maal tien), maar vandaag gaat ie goed... 

Als je zin hebt kom dan mee praten op de dagdraad onder Ditjes en Datjes... Geheel vrijblijvend natuurlijk ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-10-2022 om 15:30 zei Renee80:

Gisteren hele lastige dag (in het kwadraat maal tien), maar vandaag gaat ie goed... 

Als je zin hebt kom dan mee praten op de dagdraad onder Ditjes en Datjes... Geheel vrijblijvend natuurlijk ;)

Dank voor het verwijzen naar dat draadje @Renee80, het lijkt erop dat jullie elkaar daar al langer kennen, waarbij ik de gespreklijnen nog niet helemaal kan volgen, maar wie weet ga ik het leuk vinden, en anders is er genoeg te lezen waar tips en trics gehaald kunnen worden. Gisteren had ik een moment waar er een soort zucht heeft plaatsgevonden en ik wist ook niet precies hoe ik het moest ervaren of erdoorheen moest.

Hoe overkom jij zulke moeilijke dagen/momenten?
En hoe lang duurt dat op- en af tussen een goede en minder goede dag? :blush:

Na een lange dag werken in de tuin, héérlijk weertje, mijn lichaam één en al schreeuwende pijn-drama want ik kon amper lopen van de uitstralende zenuwpijnen, werd de behoefte aan een koud biertje heel erg groot waar een innerlijke onrust ontstond om even die pijnvermindering te ervaren waar ik normaliter een aantal achterover zou slaan ... wat nu .... want ik zat al aan de grens paracetamollekes (ik slik geen zware pijnkillers). 

Een biertje in gedachten werd niet zomaar een biertje in gedachten, maar een lonkende geel gouden nectar met druppeltjes op het glas dat aan het einde van een regenboog te vinden zou zijn. Tja, en dan is er geen regenboog, want ik heb de drank die ik dagelijks dronk twee weken geleden uit huis gegooid en hier in dit dorp zijn alle winkels gesloten op zondag.

Dan maar even op bed gaan liggen, mediteren en in het lichaam zakken met de ogen dicht, voelen. Een koptelefoon met een geleide meditatie hielp eigenlijk wel, goed ademen en naar het lichaam gaan. Na een klein half uurtje was het gevoel wel wat gezakt dus ik loop naar beneden en geef vervolg aan de dag, ondanks de fysieke pijn heb ik er ook voor gekozen om heel vroeg te gaan slapen.

Een klein trucje helpt mij (soms) ondanks dat het lijkt alsof ik mijzelf daarmee voor de gek houd. Doe ik net alsof het drie dagdelen ochtend is en dat er geen late middag en vroege avond (drankjestijd) bestaan B). Neeeeeeeeeeeeeeeee, het is géén late middag en géén vroege avond, maar nog steeds ochtend en in de ochtenden drink ik niet, daarmee basta. 

14 dagen en 08 uren, ik vier het met een koffietje :clock:




 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei TRUBBELZAK:


Hoe overkom jij zulke moeilijke dagen/momenten?
En hoe lang duurt dat op- en af tussen een goede en minder goede dag? :blush:

 

Je kunt wel invloed hebben op de duur.  Wat voor mij het meest belangrijke is, is dat ik op het verlangen geen gedachten plak als: 'ik mag dit niet voelen, ik moet blij zijn, sterk zijn, en nu ben ik zwak. De poging om te stoppen is mislukt en ik kan net zo goed opgeven.'  Ik voelde me fijn en krachtig omdat het me lukte niet te drinken, en dan kwam er een ontzettende zin in een glas (nooit zin in één) en weg was dat fijne gevoel.  

Als je mindset is: 'als deze gevoelens en gedachten komen, dan is dat volkomen normaal, eerder regel dan uitzondering, laat het maar even gebeuren', dan kunnen ze in alle vrijheid weer wegebben na een kwartiertje. En steeds weer opkomen, maar gaandeweg steeds minder. En het vertrouwen dat het opkomt en weer weggaat wordt door je ervaring steeds groter. 

 

bewerkt door Etty
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Etty:

Je kunt wel invloed hebben op de duur.  Wat voor mij het meest belangrijke is, is dat ik op het verlangen geen gedachten plak als: 'ik mag dit niet voelen, ik moet blij zijn, sterk zijn, en nu ben ik zwak. De poging om te stoppen is mislukt en ik kan net zo goed opgeven.'  Ik voelde me fijn en krachtig omdat het me lukte niet te drinken, en dan kwam er een ontzettende zin in een glas (nooit zin in één) en weg was dat fijne gevoel.  

Als je mindset is: 'als deze gevoelens en gedachten komen, dan is dat volkomen normaal, eerder regel dan uitzondering, laat het maar even gebeuren', dan kunnen ze in alle vrijheid weer wegebben na een kwartiertje. En steeds weer opkomen, maar gaandeweg steeds minder. En het vertrouwen dat het opkomt en weer weggaat wordt door je ervaring steeds groter. 

 

Ja, dat precies als ik het zo inlees wat je schrijft en probeer in te voelen, het niet mogen voelen is het heel lang zo geweest en het leek alsof er een bepaalde knop plotseling omging naar een oprechte ik wil voelen, ik wil ALLES voelen (ondanks best eng) zijn er al heel wat momenten van niet fijn voelen geweest en opeens mocht dat er zijn, of zo iets. Maar ik ben er nog niet hoor, oh nee nog lang niet denk ik :blush: vandaar dit aansluiten bij een forum, het kunnen sparren met ervaringsdeskundigen die de weg al zijn voorgegaan op vele fronten. 

Dank je wel voor jouw uitleg ... 
Elke dag is er eentje om te vieren, maar dan met een glaasje water. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...