Spring naar bijdragen

Hoi 2


bumperjim

Aanbevolen berichten

Nou ik ben mn "hoi" draadje kwijt na 6 maanden inactiviteit. Kzal wel niet goed zoeken.

Enfin omdat het trending is om 5 jaar terug te kijken, kijk ik terug op mn eigen 5 jaar:

ergens eind sept 2017 gestopt

tijdje niks gedronken

toen heel af en toe 1 glas gedronken

soms 1 glas

soms 1 glas soms 2

heel af en toe 3 maar dan echt heeeeel af en toe

maart 2020 was het ineens lockdown

regelmatig 1 glas

af en toe een hele fles :huh:

langzaam aan steeds vaker en in feite dagelijks 1 glas vaak 2

elk weekend toch wel 1 fles

Iedereen heeft het me gezegd en ik wist het en ik zag het natuurlijk maar het ging zooo langzaam.... dat ik niet doorhad dat ik me niet zo lekker meer voelde als toen ik gestopt was.

Het was weer normaal om wakker te worden met dat vage baalgevoel dat ik van 1 biertje al krijg.

Bier is lekker en een kater niet en het houdt elkaar ongeveer in evenwicht qua kosten en baten als je kijkt naar 1 bier op zich. Maaaar, er is niet zoiets als 1 bier. Maandag 1 bier, dinsdag 1 bier, woensdag 1 bier (ach misschien 2), donderdag 1 bier en vrijdag heb ik al geen zin meer in bier want dat drink ik de hele tijd dus gaat er een fles wit open.

Wat hadden we ook alweer gezegd over voor jezelf een fles wijn opentrekken? Dat zouden we niet meer doen. Want die gaat leeg. Ja dus :huh:

Hoe meer je drinkt, hoe lager de baten maar hoe hoger de kosten. Maar je merkt het niet want je rolt er heeeel langzaam in. Tot je eindelijk even nadenkt zoals nu.

Ik heb nog steeds geen trek in voor eeuwig stoppen. Maar dat hoeft ook niet allemaal vandaag. Vandaag gaan we voor vandaag stoppen. En morgen komt morgen.

Wijsneus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je eerlijk bent tegen jezelf. Ik denk dat als je eenmaal een probleem met alcohol hebt dat je dan altijd op moet blijven letten, zeker als je niet helemaal stopt. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat dat zo is. Het geeft ook niet, ik moet me ook iedere dag wassen, daar klaag ik ook niet over. 

Je oude draadje is trouwens makkelijk te vinden als je bij je eigen berichten kijkt, dan kun je bij je eerste bericht je oude hoi-topic aanklikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Hoe meer je drinkt, hoe lager de baten maar hoe hoger de kosten. Maar je merkt het niet want je rolt er heeeel langzaam in. Tot je eindelijk even nadenkt zoals nu.

 

Eigenlijk gaat het gewoon vanzelf dus,  wat is er op tegen om gewoon zo door te gaan? Als de gewenning weer zo is dat je je er niet lekker bij voelt even niets? En dan weer beginnen met één of twee? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Etty:

Eigenlijk gaat het gewoon vanzelf dus,  wat is er op tegen om gewoon zo door te gaan? Als de gewenning weer zo is dat je je er niet lekker bij voelt even niets? En dan weer beginnen met één of twee? 

Hmm ja maar het moet dan dus geen gewenning meer worden. Beter opletten en ingrijpen. Geen excuses, Covid, oorlog, klimaatverandering, benzineprijzen, of het feit dat het dinsdag is. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij hebt het vaker gehad over alcohol = een drug.   Misschien er meer mee omgaan als een recreatieve druggebruiker?  Die hoor je soms zo verstandig omgaan met het doseren van het effect, om een zo optimaal mogelijke ervaring te krijgen en dat niet te verpesten door het te vaak te doen. 

Maar ja, bij een pilletje kun je je zelf minder in de maling nemen dat het je om iets anders gaat dan het effect. De smaak bijvoorbeeld. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je de smaak los zien van het effekt? :) Ik weet het eigenlijk niet.

Maar ja, idd, realistisch zijn tegen jezelf en toegeven dat het om het effekt gaat, zelfs bij de eerste of enige.

Elke dag een effekt is geen effekt want er is altijd meer nodig, das een feit (en desondanks stonk ik erin)

Gewoon het spul zien zoals het echt is, een verdovend middel. Niks meer en niks minder. Ja die benadering spreekt me wel aan. Zo gauw je trek krijg kan je dan meteen jezelf afvragen wat wil ik nu kennelijk weer verdoven?

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

2 uur geleden zei bumperjim:

Gewoon het spul zien zoals het echt is, een verdovend middel. Niks meer en niks minder. Ja die benadering spreekt me wel aan. Zo gauw je trek krijg kan je dan meteen jezelf afvragen wat wil ik nu kennelijk weer verdoven?

Ik kan dat na mijn uitglijder alleen maar beamen BJ.

Succes man!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...