Spring naar bijdragen

Zondag 15 mei 2022


Aanbevolen berichten

Ik vind het stom dat Ajax uitgezonden wordt en er tussendoor geschakeld wordt naar stukjes Heerenveen. Zend dan gewoon Heerenveen uit want Ajax is er immers al, wij nog niet he.

Nou ja het is veel te warm om zo te mopperen en er zijn wel belangrijkere dingen om me druk over te maken (Maar stiekem toch:angry:)

En het is vreselijk dat m"n boot stil in de haven ligt met zulk weer, dat hoort ook al niet zo, sjucht..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een beetje teveel gedaan de afgelopen tijd. 
 

en zit ook even niet echt lekker in me vel. 


zit al plannen te maken om in me volgende vrije week me is even flink te gaan bezatten. 

paar dozen bier mee en ergens achteraf met me boot voor anker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff @Zbb Eerste wat bij me opkomt is een; Mag ik met je mee?

Zulke plannen verzin ik ook steeds in me hoofd. Vervelend is dat he. Maar laten we maar denken aan die ellendige vorige keer wat er van kwam.

Ben je trouwens alweer begonnen met stoppen met roken? Of beter even nog maar niet.. Ik zou onlangs ook weer een poging doen maar het is hier thuis op dit moment nogal spannend dus de timing lijkt me gedoemd te mislukken. Belangrijker voor nu is voor mij niet drinken, dat is voor nu al lastig genoeg.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat gevoel heb ik de laatste tijd ook wel eens hoor, even lekker bezatten.....

Pffff..maar lieve mensen laten we dat nou alsjeblieft niet doen hè.

Al die spijt achteraf...

En hoe langer we niet drinken hoe beter het uiteindelijk moet gaan toch.

En @Zbb,

Al ruim 6 maanden toch voor jou ?

nou niet gaan verpesten hoor !

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het zou willen doen moet ik nu al stoppen met de antabus,gelukkig heb ik nog even tijd om er eens goed over na te denken. 
 

het zou inderdaad zonde zijn van me 6 maanden @rapilos

en nog erger waarschijnlijk,de spijt,de ellende …
 

nog twee maanden  en ik zit boven me persoonlijk record. 

bewerkt door Zbb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Zbb:

zit al plannen te maken om in me volgende vrije week me is even flink te gaan bezatten. 

Jep, heb ik ook soms nog als het mij qua vermoeidheid over de schoenen loopt.

Het goede doel had er een liedje over: waar is hier de nooduitgang!
Het vervelende is alleen dat je de volgende dag gewoon weer door de voordeur van het leven naar binnen wordt gedonderd, ziek en je brein op windkracht 12.

Beter idd maar even aangeven dat de nooduitgang lonkt, f’ck het mechanisme, deurtje blijft dicht B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Maverick:

Jep, heb ik ook soms nog als het mij qua vermoeidheid over de schoenen loopt.

Het goede doel had er een liedje over: waar is hier de nooduitgang!
Het vervelende is alleen dat je de volgende dag gewoon weer door de voordeur van het leven naar binnen wordt gedonderd, ziek en je brein op windkracht 12.

Beter idd maar even aangeven dat de nooduitgang lonkt, f’ck het mechanisme, deurtje blijft dicht B)

Ja dat is het waarschijnlijk ook,de vermoeidheid en dan nog het niet lekker in me vel zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Zbb:

Ja dat is het waarschijnlijk ook,de vermoeidheid en dan nog het niet lekker in me vel zitten. 

Beide zijn denk ik ook aan elkaar gekoppeld. Als ik mezelf te weinig rust gun dan doet dat het ook het lekker in mijn vel zitten aardig geweld aan. Andersom ook, als ik me niet zo fijn voel is dat ook weer vermoeiend.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Remi1:

Nou dan kan ik de hoop dat het overgaat dus ook wel laten gaan, want het gaat niet over @Maverick?
Jij bent toch al heel lang droog?

Ik sta idd al een aardig tijdje droog, maar dat wil niet zeggen dat ik mij nooit meer slecht of vermoeid voel. HALT is voor mij ook nog steeds van toepassing vind ik.

Denk wel dat mijn reflex om te vluchten in verdoving wat minder hard inkomt dan wanneer je net stopt. Ik heb ondertussen wel geleerd wat meer aan de oorzaak te doen ipv symptoombestrijding. 

 

 

bewerkt door Maverick
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zbb:

Ik heb een beetje teveel gedaan de afgelopen tijd. 
 

en zit ook even niet echt lekker in me vel. 


zit al plannen te maken om in me volgende vrije week me is even flink te gaan bezatten. 

paar dozen bier mee en ergens achteraf met me boot voor anker. 

Beter ander leuke plannen maken met een betere afloop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Zbb:

Ja varen maar dan zonder die dozen bier 

ik heb nog tijd om er over na te denken. 

Ja je bent super goed bezig. Een keer bezatten wat waarschijnlijk eindigt in een binge is het niet waard en wil je niet. In gedachten gewoon eens terug gaan naar hoe miserabel je je de laatste keer voelde. Dat helpt mij om te denken, nee dank je dat niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja jullie hebben gelijk ….

de ellende,de binge,het ziek zijn,het weer moeten drinken,het vertrouwen in mezelf,het kleine beetje vertrouwen wat ik heb terug gewonnen in me omgeving. 
 

half jaar Dagpact,alles naar de filesteinen 

nee het is het niet waard. 
 

het is leuker om over een half jaar te zeggen dat ik het een jaar heb volgehouden. 
 

daarna kan ik altijd nog verder kijken. 
 

ik heb mezelf een jaar nuchterheid beloofd/gegund. 
 

ik blijf bij mijn plan en drink niet. 
 

dank jullie wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo.....zo gaat die discussie dan in het hoofd he, tot aan plannen maken aan toe. Sneaky devil en zo tricky.

Toch is er, tenminste bij mij, altijd vooraf iets geweest wat getriggert heeft. Wat @Maverick zegt; de oorzaak aanpakken klopt, is waar, maar wat nou @Maverick als het een situatie is die triggert maar dat je die situatie niet veranderen kunt omdat die gewoon zo is?

Ik loop hier de laatste tijd bijna 24/7 rond als een opgefokte vuurpijl. En dan is het symptoombestrijding, maar ik weet wel dat drinken de druk even van de ketel haalt om daarna weer verder te kunnen. Of maak ik hier nu een grote denkfout?

Aanvulling; Misschien moet ik er maar bij vertellen dat ik niet een binger ben, althans niet zoals ik hier weleens lees. En ik drink ook niet (meer) op een manier dat ik perse in een roes moet komen. Overdagdrinkster hier, die rustig maar gestaag drinkt ben ik, wat, als je gaat tellen veel teveel is volgens de maatstaven en ook veel te vaak voorkomt. Sterke drank ik niet (meer), bier wel want daar wordt ik niet aangeschoten van, laat staan dronken en functioneer ik intussen ook nog gewoon op.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...