Spring naar bijdragen

Donderdag 14 april 2022


nancy

Aanbevolen berichten

Dat is ontzettend balen 

hebben ze enig idee hoelang het leveren en monteren van de schroef is?

het is morgen goede vrijdag en dan ook nog Pasen. 
 

ze zeggen weleens je koopt geen boot maar een probleem. 
 

het is herkenbaar hoor,hier bij mij gaan er ook om de haverklap dingen kapot.  
 

omdat ik er op woon word alles ook nog eens veel intensiever gebruikt in vergelijking met mensen die er af en toe eens een paar dagen mee weg gaan. 
 

maar wat je zegt,wat kapot is moet worden vervangen/gemaakt ongeacht wat het kost. 
gelukkig kan ik zelf veel,dat scheelt,maar ik wil niet weten hoeveel geld ik maandelijks en al helemaal niet wat ik er in totaal ingestoken heb. 
 

alles waar ‘boot’ voorstaat betaal je de hoofdprijs. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou fijn zijn als het al op zo n korte termijn geregeld kan worden. 
 

je kan bij je verzekering eens informeren of het de moeite waard is en of ze een deel vergoeden. 
ivm je No claim korting en eventueel eigen risico  

ik heb ook al risk maar wel met een eigen risico van 750,-

Ik heb in 2013 een touw in de schroef gehad waardoor ik op de keien ben beland

een kostenpost van 16000,- euro!

alles is netjes betaald door de verzekering toen. 

bewerkt door Zbb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik startte met lezen om half 7 vanmorgen, ik lees nu nog. Dat is dus....inmiddels 9 uur. Hoezo verslaafd. Ik ben intussen wél aangekleed, dat wel. 

Ik ga weer ff verder lezen. Over het Franse verzet in de Tweede Wereldoorlog. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook niet vooruit te branden

heb wel me boodschappen gedaan vanochtend met het bootje daarna naar dat eiland gezeild waar ik het over had,maar wandelen doe ik morgen. 
 

ik moet het eiland nog rond varen maar dat doe ik morgen ochtend vroeg,daar heb je een steigertje  waar je alleen overdag mag aan leggen en aangezien het eiland 10 km groot is wil ik er wel heel de dag voor uittrekken. 
 

even verder luieren nog en dan het avond eten maar eens voorbereiden. boeren braadstuk van de slager,rode bietjes en aardappelen. 
 

bewerkt door Zbb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat hebben ze er laatst aan gedaan, Bor? Ik geloof niks met de schroef he. 
 

Ken de botenwacht niet.
Ik zou liever naar n goede vertrouwde monteur gaan. Je schroef valt er niet zomaar af. Waarschijnlijk is de spiebaan uitgelubberd, dan kan het. Zal ie opgezuiverd of opnieuw gefreesd moeten worden.

Nieuwe schroeven zijn duur, goeie monteur kan je helpen zoeken naar n tweedehands.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie weet hoe je een boeren braadrib klaarmaakt?

ik kom er op het internet niet uit

het lijkt gewoon op een hele dikke speklap

maar op het internet hebben ze het over aanbraden en dan sudderen/stofen?

ik dacht dat je ze gewoon flink moest bakken?

heb het nog nooit klaargemaakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn ribbetjes toch?? Heb je een oven aan boord? 

Eerst aanbraden in een pan en dan in een braadslee o.i.d. 180 graden in de oven, ongeveer 10 minuten per kant. Iets langer kan ook. En van tevoren marineren. 

bewerkt door nancy
Tikfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Zbb:

Oké bedankt @nancy

ja ik heb een oven aan boord :)
 

dan maak ik hem morgen maar

vandaag nog maar een keer karbonade’s eten dan. 

Wacht even, als érg dik zijn, dan moet je ze echt langer in de oven doen. Dit kan oplopen tot 30 min. per kant. Kijk nog even op internet v.w.b. de marinade. Ik ken je smaak niet! Zoet of zout...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-4-2022 om 15:41 zei Hadocque:

Wat hebben ze er laatst aan gedaan, Bor? Ik geloof niks met de schroef he. 
 

Ken de botenwacht niet.
Ik zou liever naar n goede vertrouwde monteur gaan. Je schroef valt er niet zomaar af. Waarschijnlijk is de spiebaan uitgelubberd, dan kan het. Zal ie opgezuiverd of opnieuw gefreesd moeten worden.

Nieuwe schroeven zijn duur, goeie monteur kan je helpen zoeken naar n tweedehands.

Botenwacht is is juist een vertrouwde hoor. Het is een soort ANWB op het water; bij pech wordt je binnen 24 uur geholpen door een erkende monteur.

Dus nu moet ze het gewoon doen, dat moet gewoon! Geen geintjes meer hoor.:)

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Oskar:

Maar hoe vond jij die documentaire @Francoise? Ik zag gisteren weer eens dat tv-programma van hem, Verslaafd. Interventie bij jongeman van 25, die zich bij het zien van die hele tv-crew een kriek schrok en het op een lopen zette. Aan zijn benen wisten ze hem nog van de schutting te trekken. En toen maar schreeuwen allemaal: wil je dan dood, etc. Uiteindelijk toch nog waterlanders en hop naar de kliniek, die hij na drie dagen weer verliet. Maarten Dammers vond het wel een geslaagde interventie.

Hij vond het een geslaagde interventie omdat hij nu weliswaar nog gebruikte maar veel minder , een andere baan en een vriendin had .  Helemaal stoppen was m nog niet gelukt 

Ik vond het wel een heftig verhaal , heb zelf nooit zo diep gezeten dus herken me daar niet in . Ook zijn kinderen en vrouw waren best veel aan het woord , hoe het voor hun was . 

Je kan dus echt diep gaan .   Hij wilde "rock en roll" zijn . Hij kan het nog navertellen en nu echt gaan leven en  ervaren hoe mooi dat is.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Oskar:

Maar hoe vond jij die documentaire @Francoise? Ik zag gisteren weer eens dat tv-programma van hem, Verslaafd. Interventie bij jongeman van 25, die zich bij het zien van die hele tv-crew een kriek schrok en het op een lopen zette. Aan zijn benen wisten ze hem nog van de schutting te trekken. En toen maar schreeuwen allemaal: wil je dan dood, etc. Uiteindelijk toch nog waterlanders en hop naar de kliniek, die hij na drie dagen weer verliet. Maarten Dammers vond het wel een geslaagde interventie.

Hij vond het een geslaagde interventie omdat hij nu weliswaar nog gebruikte maar veel minder , een andere baan en een vriendin had .  Helemaal stoppen was m nog niet gelukt 

Ik vond het wel een heftig verhaal , heb zelf nooit zo diep gezeten dus herken me daar niet in . Ook zijn kinderen en vrouw waren best veel aan het woord , hoe het voor hun was . 

Je kan dus echt diep gaan .   Hij wilde "rock en roll" zijn . Hij kan het nog navertellen en nu echt gaan leven en  ervaren hoe mooi dat is.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Oskar:

Maar hoe vond jij die documentaire @Francoise? Ik zag gisteren weer eens dat tv-programma van hem, Verslaafd. Interventie bij jongeman van 25, die zich bij het zien van die hele tv-crew een kriek schrok en het op een lopen zette. Aan zijn benen wisten ze hem nog van de schutting te trekken. En toen maar schreeuwen allemaal: wil je dan dood, etc. Uiteindelijk toch nog waterlanders en hop naar de kliniek, die hij na drie dagen weer verliet. Maarten Dammers vond het wel een geslaagde interventie.

Hij vond het een geslaagde interventie omdat hij nu weliswaar nog gebruikte maar veel minder , een andere baan en een vriendin had .  Helemaal stoppen was m nog niet gelukt 

Ik vond het wel een heftig verhaal , heb zelf nooit zo diep gezeten dus herken me daar niet in . Ook zijn kinderen en vrouw waren best veel aan het woord , hoe het voor hun was . 

Je kan dus echt diep gaan .   Hij wilde "rock en roll" zijn . Hij kan het nog navertellen en nu echt gaan leven en  ervaren hoe mooi dat is.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Oskar:

Maar hoe vond jij die documentaire @Francoise? Ik zag gisteren weer eens dat tv-programma van hem, Verslaafd. Interventie bij jongeman van 25, die zich bij het zien van die hele tv-crew een kriek schrok en het op een lopen zette. Aan zijn benen wisten ze hem nog van de schutting te trekken. En toen maar schreeuwen allemaal: wil je dan dood, etc. Uiteindelijk toch nog waterlanders en hop naar de kliniek, die hij na drie dagen weer verliet. Maarten Dammers vond het wel een geslaagde interventie.

Hij vond het een geslaagde interventie omdat hij nu weliswaar nog gebruikte maar veel minder , een andere baan en een vriendin had .  Helemaal stoppen was m nog niet gelukt 

Ik vond het wel een heftig verhaal , heb zelf nooit zo diep gezeten dus herken me daar niet in . Ook zijn kinderen en vrouw waren best veel aan het woord , hoe het voor hun was . 

Je kan dus echt diep gaan .   Hij wilde "rock en roll" zijn . Hij kan het nog navertellen en nu echt gaan leven en  ervaren hoe mooi dat is.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...