Spring naar bijdragen

harald


harald

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei harald:

Ik zit in een binge en ik heb hulp nodig.

Dat klinkt anders dan dat verhaal over zwemmen gisteren. Of ging dat niet over zwemmen? Het was een beetje cryptisch. Dus je stuurt de politie weg met de mededeling dat er niks aan de hand is en je gaat zo verder?

Het is weekend, dus je zult je behandelaar wel niet kunnen bellen. Of wel? Doe je dat dan maandag? 

Vergeet niet te eten en water te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé  Harold,  wat naar dat er gebeld is naar de politie. 

Ene kant wel fijn dat er zorgen om je gemaakt worden,  maar andere kant dat anonieme  bellen daar valt wat van te zeggen .

Mijn kinderen zijn door een politie inval weggehaald  door een belletje van mijn buurvrouw. 

Het was ronduit een overval in mijn huis   een hoop  geklop  gebonk op de ramen ik raakte met een flinke alcohol slok op rond uit in een shock  daarmee ben ik op papier voor stomdronken  uitgemaakt .

Hopelijk  vind je zelf de weg naar wat goed voor je is .

Probeer iig te stoppen met drinken. 

Zorg daarnaast goed voor  jezelf .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh dus je hebt gisteren iemand uit het water gehaald. Wat goed van je. Denk ik tenminste, want als je onder invloed bent is dat niet erg slim misschien. 

Nog niet lang geleden sprak je over een opname, dat lijkt me een best goed idee om te bespreken morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik me niet goed uitgedrukt heb @Lonster. Ik heb niemand gered. Het was meer om aan te geven, dat als iemand hulp nodig heeft, ik voor aan sta om te helpen.

Ik zal morgen oa over opname praten. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik het wel wil. Maar misschien is het wel het beste voor me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah dus het was toch een metafoor. Ja iemand anders helpen is makkelijker dan om hulp vragen. Iemand helpen geeft je een goed gevoel, een gevoel van kracht. Om hulp vragen geeft je een machteloos gevoel. Je hebt iets nodig van de ander, waarvan je denkt dat je het zelf zou moeten kunnen. Maar om hulp vragen kan ook juist een kracht zijn. Je hiervoor openstellen heeft moed nodig. Zoals Jane al zegt: als je jezelf kunt helpen, kun je daarna pas eigenlijk een ander helpen.

Vertel ook eerlijk dat de politie in je huis stond. En dat je hulp nodig hebt. Eerder, toen je niet onder invloed was, vond je een opname een goed idee. Lees maar terug. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn behandelaar weet al dat de politie geweest is. Ik mag haar ook in het weekend appen. Mits ik niet overdrijf met appen natuurlijk. Gisteren gevraagd of zij de politie had gebeld, maar dat was niet het geval.

Hulp vragen is inderdaad je kwetsbaar open stellen. En dat kan ik dus niet goed.

Een opname is waarschijnlijk wel het beste, maar ik ben er nog niet over uit. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

over van alles eigenlijk
je uiten hier
reacties krijgen
eruit filteren wat jou helpt
(misschien zelfs om er op terug te komen later?)
even ontladen in de piekers
een lijstje maken van wat je wilt vragen
van wat je wilt doen zelf al
en wat je zelf nog kunt bedenken
want dat zijn meestal de belangrijkste dingen voor jezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-3-2022 om 10:07 zei harald:

Vorige week gesproken met mijn psychiater en voorlopig geen ad en trekremmer meer. Hij zou het liefst zien dat ik opgenomen zou worden voor een klinische behandeling van minimaal 3 maanden. Op die locatie zijn ze gespecisaliseerd in de behandeling van mensen die meervoudige diagnoses hebben. Ik zou het wel graag willen

Dit is nog maar kort geleden. Ben je misschien in het dal gedonderd omdat je te snel met de ad gestopt bent. En de trekremmers.

Nou Harald, doe rustig aan vandaag. Morgen verder met je behandelaar, om een plan te maken hoe je weer uit het dal kunt kruipen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...