Renee80 Geplaatst 18 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2022 Hij wacht op de strooiwagen! Quinn, Bob en Reacher reageerden hierop 1 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renee80 Geplaatst 18 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2022 OK ik maak het goed met een volwassen echte quizvraag wacht ff... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renee80 Geplaatst 18 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2022 (bewerkt) Oorspronkelijk was hij de Griekse god van de vruchtbaarheid. Later werd hij vooral bekend als god van wijn en plezier. De Romeinen noemden hem Bacchus. Hij was de zoon van oppergod Zeus en koningsdochter Semele. Welke god wordt hier omschreven? We zoeken dus de Griekse tegenhanger van de Romeinse god Bacchus. 18 oktober 2022 bewerkt door Renee80 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 18 oktober 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2022 Dionysos, ook god van de vreugde. Overmatige vreugde, alles in overtreffende trap. Citaatje. Want dat vind ik leuk. Als ik zou willen dat je het begreep, zou ik het beter hebben uitgelegd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 18 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2022 Tsja, dat kan bijna van niemand anders dan van Cruijff zijn.... Hoewel het ook van Van Gaal zou kunnen zijn als de tweede helft van het citaat wat minder vriendelijk gesteld was. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 18 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2022 Volgens mij ben jij ‘m Vonneke Leuk dat jij ook mee doet @Renee80! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 18 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2022 Welk boek krijg je cadeau in de bieb tijdens 'Nederland Leest' in November? Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renee80 Geplaatst 18 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2022 Een gokje: iets van Jeroen Brouwers? Anders moet je een tip geven @Yvonne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 19 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2022 Tip van de sluier: Het thema is 'oud worden jong blijven' en de schrijver is Yvonne Keuls. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 19 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2022 Mevrouw mijn moeder Ik heb Google naast mij op de bank dus ik weet niet of dit geldig is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 19 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2022 Hoeveel Suske en Wiskes hebben poes of kat(er) in de titel en weet je de titels? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 19 oktober 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2022 diepe stilte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 19 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2022 Geen fan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 19 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2022 Er bestaat slegs 1 strip! Kunsie64 en Reacher reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 19 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2022 Mevrouw mijn moeder is een mooi boek!! dat van die strips weet ik dan weer niet:-( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 20 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2022 15 uur geleden zei Reacher: Mevrouw mijn moeder Ik heb Google naast mij op de bank dus ik weet niet of dit geldig is. Ja hoor, hartstikke geldig wat mij betreft.... 15 uur geleden zei Reacher: Hoeveel Suske en Wiskes hebben poes of kat(er) in de titel en weet je de titels? Geen flauw benul, volgens mij niet eentje, maar ik kan er hopeloos naast zitten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 20 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2022 De kattige kat, de poezelige poes, de koddige kater. Ik ben er wel ff klaar mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 20 oktober 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2022 17 uur geleden zei Reacher: Geen fan? Ook geen niet fan, maar ik weet er maar weinig van. Dus, tja, geen idee. Waar ben je klaar mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 20 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2022 Nah met vragen stellen. Maar dan kun je ook geen antwoord meer geven want dan ben je weer aan de beurt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 20 oktober 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2022 Jawel hoor. In de regels staat dat je gewoon iemand aan mag wijzen. En als dat er nog niet staat, dan bij deze. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renee80 Geplaatst 20 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2022 OK Reacher ik spring wel even voor je in. We blijven in het boekenthema: Welke Nederlandse topschrijfster kreeg in 1974 (echt? is dat boek al zo oud?) de Gouden Griffel voor het beste historische jeugdboek? (extra punt als je jouw favo jeugdschrijver vermeldt ---> hier was dat Marc De Bel met het ei van oom Trotter) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renee80 Geplaatst 20 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2022 PS Kop aan kop met Johan Ballegeer - Geen meiden aan boord Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 20 oktober 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2022 9 minuten geleden zei Renee80: OK Reacher ik spring wel even voor je in. We blijven in het boekenthema: Welke Nederlandse topschrijfster kreeg in 1974 (echt? is dat boek al zo oud?) de Gouden Griffel voor het beste historische jeugdboek? (extra punt als je jouw favo jeugdschrijver vermeldt ---> hier was dat Marc De Bel met het ei van oom Trotter) Dat was vast Thea Beckman, wegens de beste schrijfster van jeugdboeken destijds. Qua jeugdboeken, tja, ik mocht vroeger de bijbel lezen en de verplichte lijst van school. Als ik nou terugkijk naar wie er toen schreef, vind ik dat Evert Hartman een eervolle vermelding verdient. Volgende vraag. Citaatje, want ik wil m'n stamppot appels eten. Logic is the beginning of wisdom, not the end. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renee80 Geplaatst 20 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2022 Dat klopt @Quinn! Kus van de juf en een bank vooruit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 20 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2022 Het was vast Cruijff niet.... maar geen flauw benul @Quinn. Overigens zijn er aardig wat goede schrijvers van jeugdboeken, maar mijn favoriete jeugdboek blijft nog altijd 'De tuinen van Dorr' van Paul Biegel. En goeie grutjes... dat boek stamt al uit 1969.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden