Spring naar bijdragen

Qweethut


Quinn

Aanbevolen berichten

Oorspronkelijk was hij de Griekse god van de vruchtbaarheid. Later werd hij vooral bekend als god van wijn en plezier. De Romeinen noemden hem Bacchus. Hij was de zoon van oppergod Zeus en koningsdochter Semele. Welke god wordt hier omschreven?

We zoeken dus de Griekse tegenhanger van de Romeinse god Bacchus.

bewerkt door Renee80
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Reacher:

Mevrouw mijn moeder
Ik heb Google naast mij op de bank dus ik weet niet of dit geldig is.

Ja hoor, hartstikke geldig wat mij betreft.... 

15 uur geleden zei Reacher:

Hoeveel Suske en Wiskes hebben poes of kat(er) in de titel en weet je de titels?

Geen flauw benul, volgens mij niet eentje, maar ik kan er hopeloos naast zitten... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK Reacher ik spring wel even voor je in. We blijven in het boekenthema:

Welke Nederlandse topschrijfster kreeg in 1974 (echt? is dat boek al zo oud?) de Gouden Griffel voor het beste historische jeugdboek? (extra punt als je jouw favo jeugdschrijver vermeldt ---> hier was dat Marc De Bel met het ei van oom Trotter) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Renee80:

OK Reacher ik spring wel even voor je in. We blijven in het boekenthema:

Welke Nederlandse topschrijfster kreeg in 1974 (echt? is dat boek al zo oud?) de Gouden Griffel voor het beste historische jeugdboek? (extra punt als je jouw favo jeugdschrijver vermeldt ---> hier was dat Marc De Bel met het ei van oom Trotter) 

Dat was vast Thea Beckman, wegens de beste schrijfster van jeugdboeken destijds.

Qua jeugdboeken, tja, ik mocht vroeger de bijbel lezen en de verplichte lijst van school. Als ik nou terugkijk naar wie er toen schreef, vind ik dat Evert Hartman een eervolle vermelding verdient.

Volgende vraag. Citaatje, want ik wil m'n stamppot appels eten.

Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...