Spring naar bijdragen

Voor wie wacht komt alles steeds te laat


NellieSunshine

Aanbevolen berichten

Goeie morgen!

Het was heel moeilijk gisteravond,  op een bepaald moment zelfs *, maar het is gelukt: bij het spuitwater gebleven. Oef. Dat blijft toch niet duren hoop ik, dat feestjes verzuurd worden doordat ik niet "mag" drinken. Het is nochtans tijdens mijn 2 zwangerschappen zonder ook maar het minste probleem gelukt, ik probeer dat nu voor ogen te houden. Maar toen was het voor mijn baby, nu is het "maar" voor mezelf. De echte mindswich van nu zorg ik 100% voor mezelf zal wat tijd nodig hebben neem ik aan?

bewerkt door moderator
Schuttingtaal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd je doet het voor jezelf  , goed dat je gisteren vol gehouden hebt. 

Het randje zal er altijd  blijven dat je niet kan / mag of wilt drinken. 

Maat mijn ervaring  is dat het makkelijker  wordt je mind zal minder gaan protesteren .

Kom vandaag verder de zaterdag.

1 september  begint het september  pact doe je ook mee ?  De belofte afspraak  om de gehele maand september  niet te drinken. 

Door de afspraak  is de onderhandelingsfase mbt wel en niet drinken niet nodig. 

De afspraak  heb je immers gemaakt .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.jpeg.ca77dc178bd200d91bbfc20935589717.jpegja het wordt makkelijker. Een drink-mind gaat over. Je lijkt nu zielig, saai en weetikveel wat jouw brein zegt. Geloof het niet, want idd toen je het voor je baby deed was het vanzelfsprekend om het gezondste te willen. Ooit is er iets misgegaan dat we dat niet voor onszelf hebben geleerd.
Maar dit is een van de bonus beloningen, dat we nu alsnog de kans krijgen/nemen om onszelf op 1 te zetten. gezond egoisme. de hele omgeving wordt daar uiteindelijk ook beter van. Dus investeer in jezelf en houd vol. Het loont zo giga! Ik moet er niet eens meer aan denken de weekends te moeten/mogen drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei NellieSunshine:

Goeie morgen!

Het was heel moeilijk gisteravond,  op een bepaald moment zelfs kut, maar het is gelukt: bij het spuitwater gebleven. Oef. Dat blijft toch niet duren hoop ik, dat feestjes verzuurd worden doordat ik niet "mag" drinken. Het is nochtans tijdens mijn 2 zwangerschappen zonder ook maar het minste probleem gelukt, ik probeer dat nu voor ogen te houden. Maar toen was het voor mijn baby, nu is het "maar" voor mezelf. De echte mindswich van nu zorg ik 100% voor mezelf zal wat tijd nodig hebben neem ik aan?

Zie je het idee in je hoofd, dat je geen leuk feestje kan hebben zonder alcohol? Weet je er zijn zat mensen die nooit alcohol drinken en die hebben toch leuke feestjes en een leuk leven. Die hebben aan het eind van het feest waarschijnlijk zinvollere gesprekken ( met andere niet-alcoholisten) dan iedereen die op dat moment bezopen is.

Heel goed dat het je gelukt is. Ook al voelt het als een soort onrecht. Maar dat is koning Alcohol waar die gedachte vandaan komt want je doet het helemaal voor jezelf en je mag best wel eens wat voor jezelf doen, mama :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-8-2021 om 08:36 zei NellieSunshine:

Goeie morgen!

Het was heel moeilijk gisteravond,  op een bepaald moment zelfs *, maar het is gelukt: bij het spuitwater gebleven. Oef. Dat blijft toch niet duren hoop ik, dat feestjes verzuurd worden doordat ik niet "mag" drinken. Het is nochtans tijdens mijn 2 zwangerschappen zonder ook maar het minste probleem gelukt, ik probeer dat nu voor ogen te houden. Maar toen was het voor mijn baby, nu is het "maar" voor mezelf. De echte mindswich van nu zorg ik 100% voor mezelf zal wat tijd nodig hebben neem ik aan?

Hey Nellie, gaat het nog goed met je? Als ik mijn mening ook in 'de strijd' mag gooien dan denk ik dat je het jezelf misschien ook extra moeilijk maakte door naar een feestje te gaan het eerste weekend dat je nuchter bent. Lees ik dat wel goed? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Mila68:

Hey Nellie, gaat het nog goed met je? Als ik mijn mening ook in 'de strijd' mag gooien dan denk ik dat je het jezelf misschien ook extra moeilijk maakte door naar een feestje te gaan het eerste weekend dat je nuchter bent. Lees ik dat wel goed? 

Hey Mila, er kwam gewoon bezoek. Had ik niet zo veel zin in, maar ik wou mij nu ook niet gaan afzonderen. Ik zie al zo weinig mensen met die corona en zo. Maar vrijdag is uiteindelijk gelukt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei NellieSunshine:

Hey Mila, er kwam gewoon bezoek. Had ik niet zo veel zin in, maar ik wou mij nu ook niet gaan afzonderen. Ik zie al zo weinig mensen met die corona en zo. Maar vrijdag is uiteindelijk gelukt :)

Awww geen feestje dus... nou maar in ieder geval top dat je de trek heb overwonnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij helpt, als ik niet wil drinken terwijl anderen dat wel doen, is denken aan de volgende ochtend. Hoe je je zult voelen en wat je gedachtes zijn over de vorige avond.

Het je zielig voelen of denken dat niets meer gezellig is hoort bij het ontwenningsproces. Gewoon zo doorgaan, dag per dag. Niet nu al denken aan de volgende gelegenheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms wel en soms niet :) Als het té gezellig en jolig wordt, glip ik er tussenuit. Dat geeft soms een onbevredigend gevoel, omdat je niet meedeed. Maar daar ben ik wel weer snel overheen en in de ochtend ben ik dan heel tevreden met mezelf. Maar ik heb ook wel eens aan de thee en gemberbier gezeten en het heel gezellig gehad tussen de drinkers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar gelukkig zijn de meeste vrienden en kennissen tegenwoordig ook matig, of drinken ze niet standaard alcohol op een terras of tijdens een etentje. Tijdens een concert vind ik het moeilijker, dan komen er weer oude vrienden en die geven je gewoon bier in je handen, omdat je dit nu eenmaal jarenlang zo deed met elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...