Spring naar bijdragen

Nieuw hier


Niempje

Aanbevolen berichten

Even mijzelf voorstellen, 

Ik ben niempje, een 38jarige vrouw en mama van 2 kinderen. 

Vanmorgen heb ik beslist dat ik vanaf NU stop met drinken.  Nooit gedacht dat ik in de problemen zou komen door alcohol maar het voorbije jaar is dit toch gebeurd...  Wat begon als savonds eens een glaasje wijn evolueerde naar een fles... Naar het kopen van partyboxen zodat de lege flessen minder zouden opvallen. Mijzelf voorliegen dat ik geen probleem heb omdat ik toch enkel savonds drink. Maar als ik begin kan ik niet meer stoppen na 1-2 glazen... 

De laatste weken loopt het plots de spuigaten uit. Smorgens niet meer alles weten van de avond voordien, niet meer weten hoe laat ik ben gaan slapen,... Smorgens de eerste uren niet goed functioneren. En het besef dat het eens vreselijk fout kan gaan als er snachts iets met de kinderen is. 

Ik heb zonet alles in het toilet gegoten zodat ik vanavond niet meer in de verleiding kan komen voor dat ene glaasje dat niet 1 glaasje blijft... 

 

Ik hoop hier een beetje steun te vinden, ik schaam mij dood dat het zover gekomen is... 

Ik heb in mijn dichte familie gezien hoe alcohol je leven kan verwoesten en nu heb ik het toch zelf zo ver laten komen... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je er  bent , welkom. 

Alcohol  is sluw en verwarrend  en levert niets op alleen ellende als je het constructief blijft inzetten. 

Vooral je kinderen zeg je , door gebruik kan je niet de mama zijn die je wilt .

Succes en sterkte met je eerste dag .

Heb je het moeilijk kom dan hier van je af schrijven .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier. Je hebt een goed besluit genomen. Als je eenmaal op zo'n pad zit en er niet mee stopt wordt het in de parktijk steeds meer op een dag en steeds minder controleerbaar. En inderdaad, na 1 of 2 glazen werkt de rem niet meer dus kun je beter dat eerste glas ook maar helemaal niet eens meer nemen. 

Ik deed er langer over voordat ik (op mijn 65ste pas) tot dat inzicht kwam en er mee stopte, maar ik heb er helemaal geen spijt van. Op het begin is het wennen maar inmiddels taal ik er niet meer naar. Het leven is trouwens mooier of in elk geval echter zonder die verdoving, vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat eigenlijk heel goed! 

Alsof ik het had voelen aankomen is mijn zoon vrijdagnacht heel ziek geworden. Ik was zo ontzettend blij die nacht dat ik gewoon volledig nuchter was. Gisteren was het randjekantje of we naar spoed moesten of niet waardoor ik er eigenlijk ook helemaal niet aan dacht om dan ook maar iets te drinken. 

En nu kan ik alleen maar denken..  Zie je wel dat het helemaal niet slim is om te drinken met kinderen in huis, je weet maar nooit. 

Ik heb er dan vandaag ook totaal geen moeite mee dat er niets in huis is. Tuurlijk heb ik wel zin in dat gezellige wijntje op zondagnamiddag. Maar mijn verstand heeft de bovenhand nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...