Claudius Geplaatst 30 november Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november Met Femke gaat het goed @Smaragdie Ze slaapt veel, soms wandelt ze een hele tijd rond in het appartement, alsof ze haar aantal stappen op een dag wil bereiken. Ze hoort nog zeer goed, maar op de deurbel reageert ze niet altijd, ook niet op bezoek. Spelen doet ze niet meer. Ze gaat nog goed op de geur af, als ik haar eten of water verplaats heb, weet ze het perfect te vinden. Smaragdie reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 30 november Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november (bewerkt) Ik weet niet hoe lang ik mij nog dagelijks moet laten controleren of ik alcohol gebruikt heb. Eigenlijk zou ik daar nu al willen mee stoppen. Ik vind het beledigend en gebrek van vertrouwen in mij van hun kant. Ik denk niet dat het voor mij nog langer iets bijbrengt. Maar ik vrees dat ze er nog minstens tot het einde van het jaar zullen mee willen doorgaan. 30 november bewerkt door Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragdie Geplaatst 30 november Rapport Share Geplaatst 30 november 3 uur geleden zei Claudius: Met Femke gaat het goed @Smaragdie Ze slaapt veel, soms wandelt ze een hele tijd rond in het appartement, alsof ze haar aantal stappen op een dag wil bereiken. Ze hoort nog zeer goed, maar op de deurbel reageert ze niet altijd, ook niet op bezoek. Spelen doet ze niet meer. Ze gaat nog goed op de geur af, als ik haar eten of water verplaats heb, weet ze het perfect te vinden. Fijn dus het gaat best goed met haar? Na alle beschrijvingen dacht ik soms dat best zielig was om haar te moeten laten leven omdat jij niet zonder haar kon. Ben wel blij dat je weer samen met haar bent. Hoe zit het het met jouw euthanasie wens/verzoek. Gaan ze het uitvoeren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 30 november Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 18 minuten geleden zei Smaragdie: Hoe zit het het met jouw euthanasie wens/verzoek. Gaan ze het uitvoeren? Nee hoor. De huisarts die ik toen bezocht wou er niet over nadenken. Smaragdie reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 1 december Auteur Rapport Share Geplaatst 1 december Ik had gedacht hier een nieuw topic over te openen, ik weet wel niet waar het dan te plaatsen. Er had verschillende maanden geleden een overleg plaatsgevonden waar ik uitgenodigd werd door een psyhologe, dat is een vorige psyhologe die niet meer in de verslavingskliniek werkzaam is. Daar waren een heleboel mensen aanwezig. Waaronder van de verpleging van mijn afdeling, ergotherapeuten, iemand van de sociale dienst, die psyhologe, mijn thuisbegeleiding, een psychiater in opleiding, ik vergeet er vast op te noemen. Tegen mij werd verteld dat iedereen op zo een vergadering evenveel inspraak had. Er werd heel wat besproken over mij, dan mocht ik ook mijn zegje doen. Dan kwam mijn huidige psychiater eraan er werd haar uitgelegd wat er besproken was. Er werd haar verteld dat ik bijna onmiddellijk naar huis wou. Er werd nog wat gepraat. Maar als de psychiater uiteindelijk antwoorde zweeg iedereen. Haar juiste woorden ben ik al lang vergeten. Maar ze dacht in de verste verte er niet aan om mij te laten gaan. Ze sprak zelfs terug over een bejaardentehuis. Ik vroeg toen aan de psyhologe of ik de zaal mocht verlaten. Waarom liegen mensen tegen mij in groep dat ze inspraak hebben? Misschien zien zij het zelfs niet eens als liegen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 2 december Auteur Rapport Share Geplaatst 2 december Vandaag heb ik een afspraak met mijn psychiater. Erg veel nieuw heb ik haar niet te vertellen. Ik ga haar wel vragen over de antabuse. Ik heb wel weer met chocolade gezondigd. @Smaragdie Gisteren was Femke aan 't klagen, tot ik haar bij me nam. Ik denk dat het meer dementie is als pijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 2 december Auteur Rapport Share Geplaatst 2 december Blijkbaar had ik me weeral eens in het uur vergist van afspraak met mijn psychiater. Ik heb haar wel gezien en gesproken, maar daardoor vergeten te vragen van de antabuse. Mijn dagtherapie loopt dit jaar af. We hadden het ook over mijn verlatingsangst. En blijkbaar heeft @lady jane volledig gelijk dat autisme geen handicap is. Het word nog een zoektocht naar een psycholoog buiten de kliniek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragdie Geplaatst 2 december Rapport Share Geplaatst 2 december 7 uur geleden zei Claudius: Vandaag heb ik een afspraak met mijn psychiater. Erg veel nieuw heb ik haar niet te vertellen. Ik ga haar wel vragen over de antabuse. Ik heb wel weer met chocolade gezondigd. @Smaragdie Gisteren was Femke aan 't klagen, tot ik haar bij me nam. Ik denk dat het meer dementie is als pijn. Beiden is even erg maar wel lastig vast te stellen dan. Gelukkig wordt ze rustig als jij er bent. Hou dat wel goed in de gaten. Loslaten hoe lastig ook is zorgen voor en houden van. Sterkte en geniet zeker nog van Femke ja. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 2 december Rapport Share Geplaatst 2 december 10 uur geleden zei Claudius: Gisteren was Femke aan 't klagen, tot ik haar bij me nam. Ik denk dat het meer dementie is als pijn. @Claudius, hoe oud is Femke nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 2 december Auteur Rapport Share Geplaatst 2 december 1 uur geleden zei Roberto: @Claudius, hoe oud is Femke nu? Ze is geboren op Vrijdag 2 Oktober 2009, dus 15 jaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 4 december Auteur Rapport Share Geplaatst 4 december (bewerkt) De thuisbegeleiding is vandaag langs geweest, heel wat besproken, medicijnen voor een week gereed gezet. Ik had gevraagd dat er minder thuishulp zou langs komen, maar dat is voor hun blijkbaar nog wat onbespreekbaar. Ook ga ik een kristallen bol nodig hebben om te zien of de planning van de poetshulp geen conflicten geeft met mijn eigen planning, die planning voor de volgende week krijg ik steeds laat op de donderdagavond, maar zij eisen wel een week op voorhand verwittigd te worden als hun bezoek problemen oplevert. 4 december bewerkt door Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 6 december Auteur Rapport Share Geplaatst 6 december Ik heb gevonden dat ik in April 2020 al Antabuse geprobeerd heb. Selincro was een hele tijd later, geen van beidde middelen hadden het gewenste effect bij mij. Ik begin me af te vragen wat het nut is van de thuishulp die ik krijg. Okee de poetshulp maken zich nuttig. Maar de hulp bij huishoudelijke taken, nee het weinige dat ze daadwerkelijk doen is de moeite niet om hun daarvoor te betalen. Maar komen al die mensen niet om mij te controleren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 7 december Auteur Rapport Share Geplaatst 7 december Ik ben serieus in gewicht toegenomen. Mijn psychiater gaat niet tevreden zijn. Maar ik ga geen alchohol gebruiken, die weg sla ik niet meer in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 9 december Auteur Rapport Share Geplaatst 9 december Ik denk niet langer naar AA meetings te gaan, ik ging er nu naar twee per week. Maar ik zie de meerwaarde voor mij niet langer. Het is niet door de AA dat ik gestopt ben met alchohol te gebruiken. Het is de psychiater waarover ik hier zoveel geklaagd heb die ervoor zorgde dat ik geen zin meer had om alchohol te drinken. De AA gaat er ook niet voor kunnen zorgen dat ik geen alchohol meer ga kunnen drinken. Het is de psychiater waar ik nog veel gesprekken mee wil, zodat ik op het goede pad blijf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 10 december Rapport Share Geplaatst 10 december @Claudius, misschien heb je niet zoveel aan de AA meetings. Maar het bezoeken daarvan kan je wel structuur bieden, tijdinvulling. En eventueel een stok achter de deur zijn. Gewoon blijven bezoeken denk ik dus. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 10 december Auteur Rapport Share Geplaatst 10 december @Roberto Tijdinvulling geeft het zeker, ik dacht in het verleden ook SOS Nuchterheid te proberen maar die hebben hier plaatselijk geen bijeenkomsten meer. Nog langer naar de AA gaan zou aanvoelen voor mij als mezelf voor de gek houden, liegen tegen mijzelf. Ze lezen bij de AA steeds dezelfde teksten en er word ook verwacht dat je zelf voorleest. Dat deed ik in mijn jeugd zelfs niet in de kerk. Toen was het mijn vader die me in de kerk wou, nu zijn het de hulpverleners van de kliniek die verwachten dat ik naar de AA ga. Maar ik denk dat ze helemaal geen gebrek aan leden zouden hebben moest iedereen die ooit in een verslavingskliniek voor alcohol is geweest naar de plaatselijke AA zou gaan. Nee dan zouden ze leden moeten weigeren, nu moeten ze het soms met vier aanwezigen leden doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 december Rapport Share Geplaatst 10 december Niemand gaat ervoor zorgen dat jij de 0 aanhoudt @Claudius, behalve jijzelf. Zie de AA, je psych., dit forum als gereedschappen voor jou, je hoeft het niet alleen te doen. Maar wel zelf, dus jij bepaalt of en hoe je de gereeschappen die er tot je beschikking staan, hanteert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 10 december Auteur Rapport Share Geplaatst 10 december @lady jane @Roberto Maak je om mij geen zorgen. Tijdinvulling heb ik momenteel meer als genoeg. Aan de HerstelAcademie heb ik zeker wat, naar die bijeenkomsten ga ik graag. https://herstelacademie.be Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s De laatste bijeenkomst van de herstelacademie die ik bijwoonde vond ik maar niets. We hadden wel redelijk veel over alcoholverslaving gesproken, ook hoe we de komende feestdagen gingen doorkomen zonder alchohol. Ook over sommige (ex)psychiaters van de verslavingskliniek hadden we het. Naar de AA meeting op vrijdagavond ben ik niet geweest. Woensdag zie ik mijn psychiater weer, hopelijk vergeet ik haar deze keer niet te vragen over de antabuse, alhoewel ik daarop het antwoord wel denk te weten. Ik heb steeds veel aan de gesprekken met haar. Ook toen het het vechtgesprekken waren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden Ik had een goed gesprek met mijn psychiater vandaag, ik ben haar deze keer niet vergeten te vragen over de antabuse. Blijkbaar was ze niet op de hoogte van wat daarover in mijn dossier staat, maar ze wees me er al wel op dat het zeker geen snoepje is en er diverse bijwerkingen mogelijk zijn. Maar toen ze van mij hoorde dat het middel al tevergeefs bij mij geprobeerd was, was ze ervan overtuigd bij mij niet meer te proberen. Ze wist blijkbaar ook niet goed hoelang ik al zonder alchohol ben. Of ze had me verkeerd begrepen. Ik heb nu 130 dagen of meer dan 4 maanden nuchterheid. We hadden het ook over de AA en ze vond het wel best dat ik niet meer ga. We hadden het ook over diverse websites. Ook mijn gewicht kwam ter sprake en of ik nog choclade koop. Ze vroeg me ook naar Femke en dat het belangrijk is dat we blijven gesprekken hebben. Minder goed ging het gesprek met mijn thuisbegeleiding. Het lijkt me alsof die me weer aan de alcohol probeert te krijgen, maar het gaat haar niet lukken, maar ze heeft me wel redelijk depressief, en rusteloos gemaakt. Het liep op allerlei vlakken mis, als ik zwart beweerde over de thuishulp, beweerde zij wit. Ze stelde daarop een gesprek met drie voor, samen met de begeleiding van de thuishulp. Wat heb ik daaraan? Die gaan me zeker geen gelijk geven. Ook vraag ik mij af of het nodig is dat de thuisbegeleiding weet van de problemen met mijn thuishulp. Nu heb ik zoiets van dat ik ze beidde kan missen als kiespijn. Verder gaat het goed met mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wendy75 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden Betreft het thuishulp Claudius? Ik wou dat ik dat kreeg... Jeetje. Ik heb het zo druk, ik heb de tijd niet om mijn was op te vouwen. Met een vogel en 2 katten is een beetje hulp in de huishouding best lekker, maar ja. Fijn wel dat de psychiater je kan helpen. Das toch wel heel erg fijn, een luisterend oor. En wat goed he! Meer dan 4 maanden zonder alcohol, ik kan daar enkel over dromen.... Binnenkort ga ik weer stoppen. Ik hoop maar dat ik je niet ga inhalen (voor jou dan) maar als je zo door blijft gaan... Chapeau! Tip! Probeer eens chocolade met meer dan 85 procent pure chocolade (om 11.00 uur en om 16.00 uur is het beste tegen dipjes). Das nog goed voor je ook!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 2 uur geleden zei Wendy75: Tip! Probeer eens chocolade met meer dan 85 procent pure chocolade (om 11.00 uur en om 16.00 uur is het beste tegen dipjes). Das nog goed voor je ook!! Ik ben chochlade gaan kopen. Niet vertellen aan mijn psychiater hoor. 😇 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden