Spring naar bijdragen

Vrijdag 21 mei 2021


niks

Aanbevolen berichten

Een hele goede morgen allemaal,

wederom herfst vandaag :wacko:
Wilde gisteren de grote planten vol met bloemknoppen nog opbinden, want stel je voor dat het hard gaat waaien, dan waait alles kapot
Niet gedaan, eigenlijk geen tijd voor gehad, en nu gaat het dus vanmiddag stormen !
nou, weet niet of ik vandaag met dit weer nog de energie heb om nog helemaal naar de tuin te gaan hoor

Ja, die prik...heb ook wel heel lang getwijfeld @ikkanhet, maar denk toch dat we maar moeten vertrouwen op de deskundigheid van de "geleerden ".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ha, gisteren voor het eerst AOW gehad !
Yehh... :D
Helaas nog maar net over de 200 euro, maar ja dat komt omdat ik de 26e jarig ben, dus maar een paar dagen van de maand krijg
Maar volgende maand, dus wel het volle bedrag
Ongelooflijk, en dat voor niets doen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei rapilos:

En ha, gisteren voor het eerst AOW gehad !
Yehh... :D
Helaas nog maar net over de 200 euro, maar ja dat komt omdat ik de 26e jarig ben, dus maar een paar dagen van de maand krijg
Maar volgende maand, dus wel het volle bedrag
Ongelooflijk, en dat voor niets doen :D

Ik krijg pas over 11 jaar iets leef van de liefde :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei knakker:

 Dat wordt vaak ook ten onrechte gezien als 'dat het dan voorgoed te laat is'. 

Ja dat gevoel dus, dat is onverdraaglijk. Als je erin gelooft tenminste :) 

Ja ze weten niet wat ze moeten kiezen maar ze zijn al wereldwijzer dan ik ooit. Toen ze de stelling van Pythagoras geserveerd kreeg, hadden we 's avonds een existentiële discussie want die is echt Nergens Goed Voor. En ik kon lullen als brugman maar ik kwam geen stap verder ook omdat ik natuurlijk op mijn vergevorderde leeftijd weet dat Pythagoras Echt Nergens Goed Voor is. Ik probeerde nog iets met parket kopen voor een driehoekige kamer of zo, maar kansloos :) De ellende is dat Vlinder zo principieel is dat ze dan ook verder weigerde om er ook maar een seconde tijd aan te besteden. "En sowieso wiskunde laat ik toch vallen". En ook daar had ze gelijk in. Toch is het een attitude waar ik soms kriegel van wordt want soms moet je in het leven weleens inschikken en even het spelletje meespelen ook al zie je er de zin niet van.

Of misschien zit ik er zelf naast??? :huh:

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei jopie:

Mijn ervaring, na schade en schande, is dat dat geldt voor alles wat je inhoudelijk concreet ongevraagd zegt, adviseert, invult, stiurt. Vertrouwen schenken is een passief uitgestraalde boodschap die lijkt op :

"schat ik ben benieuwd wat jij gaat doen,  Het maakt niet uit, het maakt mij niet uit, jij hebt alles in je om overal iets van te maken. Ik heb alle vertrouwen in jou, lieve dochter" 

Heerlijk even een doordenker van jopie.

OK dus als je iemands zelfvertrouwen wilt vergroten moet je hem of haar gewoon vertrouwen.

Klinkt wel als een plan eigenlijk.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

BJ als iemand geen doel voor ogen heeft,
kan een ander m die niet aanpraten
laat staan afdwingen.
Ik had die vroeger niet, mijn kinderen nu ook beiden niet.
Hun vader lijkt op jou, maar deed 2 studie aan de uni tegelijk
en kidz hebben zijn hersens, maar mijn (gebrek) aan discipline.
Ik ben op mn 35e omgeschoold en vond eindelijk mijn roeping.
Kon toen moeiteloos leren en vooral doen.
De helft van mijn werkzaam leven dus kantoorbaantjes, die leuk werden
door de mensen en omgeving, de andere helft door de inhoud, en ook de mensen.
Het gaat zoals het gaat.
Laat je schuldgevoel maar gaan, ze is in de 16 jaar vast wel zelfstandig en een leuk
mensje geworden. Maar je kunt niet echt iets inhalen/goedmaken. Je kunt er wel
zijn voor haar nu, en haar accepteren en waarderen voor wie ze nu is.
Geloof me, als ik dochter hoor over dat gepush dan heb ik medelijden met hem nu, want
ze opent zich niet meer echt voor hem. Zo jammer. Gelukkig is de weerstand naar hem
nu grotendeels weg en gaat ze wel weer redelijk met hem om, maar dat heeft 10 jaar geduurd.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei lady jane:


en kidz hebben zijn hersens, maar mijn (gebrek) aan discipline.
 

Ja dat dus, precies dat. De Stier zou het zomaar bevestigen.

En ook dat ik te pushy ben :) 

Ik zal het wel anders doen, vragen of ik iets voor haar kan betekenen of zo t.a.v. de studiekeuze.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei bumperjim:

 

Ik zal het wel anders doen, vragen of ik iets voor haar kan betekenen of zo t.a.v. de studiekeuze.

ik zei en zeg; meid je mag ook in het asiel gaan werken, daar ligt wel een passie die je al kent
en wat er dan op je pad komt, je kunt altijd nog aanpassen/veranderen/uitbreiden
(liefst zag ik dan ook dat ze dierengeneeskunde zou kiezen natuurlijk)
maar ze doet inmiddels al 3 (tussen) jaren tele. werk op een klantenservice en weet nog steeds niet
of ze wel ooit gaat studeren. Het werk begint gelukkig te vervelen, dus langzaam zal er wel iets ontstaan uit die onvrede.
Maar ze is wel verliefd en gelukkig inmiddels, en leert van haar kok echt goed en creatief koken.
Ik heb 200% vertrouwen dat ze haar weg gaat vinden ooit en dat is wat ze voelt.
Ze hoeft niet te studeren. En de jaren die ze al wel studeerde is ze het verkeerde pad op gegaan
ik laat haar los in haar keuze en weet dat alles wat pusht bij haar averechts werkt.
In mijn hart hoop ik wel op een studie psychologie, ze is zo onwijs gegroeid het afgelopen jaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei lady jane:

ik zei en zeg; meid je mag ook in het asiel gaan werken, daar ligt wel een passie die je al kent
en wat er dan op je pad komt, je kunt altijd nog aanpassen/veranderen/uitbreiden
(liefst zag ik dan ook dat ze dierengeneeskunde zou kiezen natuurlijk)
maar ze doet inmiddels al 3 (tussen) jaren tele. werk op een klantenservice en weet nog steeds niet
of ze wel ooit gaat studeren. Het werk begint gelukkig te vervelen, dus langzaam zal er wel iets ontstaan uit die onvrede.
Maar ze is wel verliefd en gelukkig inmiddels, en leert van haar kok echt goed en creatief koken.
Ik heb 200% vertrouwen dat ze haar weg gaat vinden ooit en dat is wat ze voelt.
Ze hoeft niet te studeren. En de jaren die ze al wel studeerde is ze het verkeerde pad op gegaan
ik laat haar los in haar keuze en weet dat alles wat pusht bij haar averechts werkt.
In mijn hart hoop ik wel op een studie psychologie, ze is zo onwijs gegroeid het afgelopen jaar!

Studeren is ook geen garantie op geluk natuurlijk. Ach ja, laat maar los :) dan kan ze je verrassen.

Vlinder wil iets humanitairs gaan doen zegt ze sinds lange tijd. Ik zeg dan kan je t beste eerst een vak leren en dat dan in een arm land gaan doen. In plaats van alleen maar lunchpakketjes uitdelen. Maar wat bij papa een "vak" is is altijd iets saais of iets met wiskunde.

Maar goed ik stop met pushen, trouwens ik moet echt aan het werk nu, ik heb zelf ook geen discipline :P het was ruimschoots voldoende over bumperjim vanochtend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Ik heb best veel meegelezen over het wel of niet vaccineren. Het valt mij op hoeveel leden het hier wel gaan doen / gedaan hebben. Bij mij in de omgeving wilt bijna helemaal niemand het vaccin. Een enkeling daargelaten. Zelf ga ik hem ook niet nemen. Het is allemaal nog niet bewezen, en tot nu toe is het slechts een groot experiment wat nog in de kinderschoenen staat. Wilt trouwens niet zeggen dat ik niet in Corona geloof. Ik heb het over de betrouwbaarheid en de werking van het vaccin. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor veel mensen zeggen, het kan niet veilig zijn als het in zo'n korte tijd gemaakt is. Maar het vaccin tegen polio, is in 3 jaar tijd gemaakt en wordt nog steeds gebruikt. Begin jaren 50, de techniek en de middelen om een vaccin te maken, waren natuurlijk veel minder dan er nu voor handen is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...