Sjir Geplaatst 14 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2021 Goedendag, ik ben sjir 44jr en heb al allerlei verslavingen gehad.Gokken,roken (gewone sigaretten) en diverse drugs... met deze ben ik al jaren gestopt Sinds een paar dagen gestopt met alcohol en de e-sigaret. Tot ergens op het forum! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 14 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2021 Hey Sjir! Welkom! Ik zag je berichtje op mijn draad. Goed dat je hier bent. Ieder doet het op zijn eigen manier. Ik heb er baat bij om mijn gedachten te spuien en heb nu ook een documentje gemaakt waar ik alles opschrijf vanaf mijn pubertijd zo'n beetje. Het helpt mij te reflecteren. Dit is niet mijn eerste stop. Heb het al eens een maand of 8 volgehouden, maar toch weer begonnen. Ik voel me tot nogtoe sterker dan eerst. Althans dat denk ik Wat is jou doel ? Succes in ieder geval. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjir Geplaatst 14 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 januari 2021 Al een keer 8 maanden! Goed zeg! en hou die gedachte vast! ik heb in mn carrière van 25 jaar met +- 10 halve liters bier p/d hoogstens 2 dagen gehaald (en dan ook nog omdat ik te beroerd was door griep oid). mn doelen...tja lastig.... zo lang mogelijk niet drinken, 1jaar is volgens forumgebruikers in vele opzichten een eye opener. ik hou me nu nog voor dat als we gaan wandelen of iets doen ik best 1 of 2 biertjes mag op een rustplaats, maar in mn achterhoofd weet ik dat ik daartegen moet vechten omdat dat niet gaat werken. De rest van mn doelen komen nog wel,nu eerst maar eens die eerste weken doorkomen.ik ben op dit moment erg bedompt in mn hoofd en ben een beetje uit evenwicht. hopelijk trekt dat snel weg want over een maand moet ik met een hoogwerker 30 bomen rooien.ben nu al in de stress om op 30 meter te staan,maar ook dit is iets wat ik graag doe dus hopelijk stap ik er gewoon in en begin te zagen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 14 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2021 Pff ja ook goed doorgedronken dus. Mij helpt het om ´gewoon´elke ochtend te voelen hoe fijn het is om nuchter te zijn en dan te besluiten om vandaag niks te drinken. Te ver vooruit kijken levert alleen spanning en twijfel op. Je hebt ook een appjes om mee te tellen. Ik gebruik alcoholvrijheid. Misschien ook een goede reminder voor als je je eens minder voelt. grt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjir Geplaatst 14 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 januari 2021 Van dag tot dag lijkt mij ook de beste insteek. Ik heb net bij een vriendin die in de gezondheidszorg zit een pot multivitamine en magnesium besteld om dat doffe en bedompte gevoel zsm weg te krijgen. Moest net nog even naar het werk om wat uit te leggen aan een collega. krijg ik weer een aanvaring met mn baas (mn vader). bijna naar de supermarkt gereden voor drank!!! snel naar huis en mn mond aan de kraan gezet. nu proberen af te schakelen. Die app is idd een leuke bijkomstigheid zie je de beurs weer voller worden haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 14 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2021 Goed opgelost ! Het is natuurlijk ook geen reden om te drinken. Nuchter gaat het je straks nog beter af. Ik drink de hel dag water zowel los als bij de koffie. en 1 jaar is ook een mijlpaal. Dan heb je zo"n beetje alles meegemaakt, incl. verjaardag, kerst en vakanties (na corona dan ) maar daar wil ik voorlopig niet aan denken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 14 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2021 Shir ook een bierdrinker dus. Welkom ik haalde dagelijks ook wel 10 tot 12 halve liters bier. En dat vaak dagen/weken aan een stuk. Als ik het lees denk ik al dat is toch geen leven. Maar toch doenhe als die drankduivel tevoorschijn komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjir Geplaatst 14 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 januari 2021 We gaan voor nuchter Johan,jij bent iets eerder begonnen dus ik hou je in de gaten! idd @ikkanhethet leven bestaat grotendeels uit je drankvoorraad op peil houden en opruimen.Daar voelde ik me best snel al van verlost dus dat was al een goed teken! heb een beetje afgebouwt maar toen ik zag dat ik ging jojoën alles opgezopen en gestopt.niks nog ff proberen af te tellen,dat werkt niet bij mij. we gaan ervoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 14 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2021 We gaan er zeker voor en gaan ons steeds beter voelen ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjir Geplaatst 14 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 januari 2021 Bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjir Geplaatst 14 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 januari 2021 2 uur geleden zei ikkanhet: We gaan er zeker voor en gaan ons steeds beter voelen ook. Dat gaan we zeker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 15 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2021 7 uur geleden zei Sjir: Dat gaan we zeker! Nu alweer wakker, misselijk en hoofdpijn. Zo'n last had ik niet eens toen ik dronk althans niet zo vaak. Nu dagelijks. Maar we gaan dapper door. Sjir reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 15 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2021 Pas op hè met je verslaafde brein, straks ga je geloven dat alcohol je beste vriend was. Alcohol is vergif en het maakt je dood. Dat je je nu zo beroerd voelt heeft alles met alcolhol te maken. Sjir reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 15 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2021 1 uur geleden zei bumperjim: Pas op hè met je verslaafde brein, straks ga je geloven dat alcohol je beste vriend was. Alcohol is vergif en het maakt je dood. Dat je je nu zo beroerd voelt heeft alles met alcolhol te maken. Nee hoor, alcohol zal nooit mijn vriend worden. Het heeft me altijd mijn kop in het zand laten steken maar niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 15 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2021 Sterkte vandaag! Vandaag niet drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 15 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2021 Hoe is het hier ? Weekemd begonnen, maar geen drank dit keer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjir Geplaatst 16 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 2021 Al 2 dagen met de kettingzaag bezig geweest in het bos. het was ouderwets heerlijk! normaal smoes ik me terug naar huis om snel ff te zuipen maar vandaag niet. heb wel last van obstipatie maar dat zal hopelijk weer overgaan na de bekende klysma’s,zakjes poeder en vezels. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 16 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2021 Topperr! Hou vast en gewoon doorgaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 16 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2021 Gaat goed hè ' fijn om de rust te ervaren om niet weg te hoeven sjeesen om te kunnen gaan drinken . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2021 Top man! Drink je wel voldoende? Thee en water, desnoods koffie bedoel ik he? (Voor alle duidelijkheid...) Fijn dat je mee komt doen hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 16 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2021 Probeer ook eens meer vezelrijk te eten ' ipv de zakjes laxeermiddelen enz . Maakt je darmen vaak wat luier . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 17 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2021 12 uur geleden zei Sjir: Al 2 dagen met de kettingzaag bezig geweest in het bos. het was ouderwets heerlijk! normaal smoes ik me terug naar huis om snel ff te zuipen maar vandaag niet. heb wel last van obstipatie maar dat zal hopelijk weer overgaan na de bekende klysma’s,zakjes poeder en vezels. Heel goed!! Bezopen met een kettingzaag in de weer gaan is ook wel haast een garantie om een been kwijt te raken. En wat Lieke zegt, fuk de zakjes, gewoon gezond eten. Sterkte!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjir Geplaatst 17 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 januari 2021 Ik heb altijd goed gegeten en gedronken maar obstipatie hoort helaas bij mij (geboren met hirschprung als één van de eersten).met het stoppen teveel haribo gehad.dan moet er nu een kinderhoofdje uit... ook dit gaat weer over haha fijne zondag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 21 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2021 Mogge ! Hoe gaat het hier ? Nog droog gehouden ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjir Geplaatst 21 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2021 Ja hoor dat lukt tot nu goed! Heb meer drang naar de e-sigaret. Wel veel last van hoofdpijn de laatste dagen en die spons in de kop moet ook nog weg haha jij ook nog op het goede pad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden