Spring naar bijdragen

Voorstellen


Ansje

Aanbevolen berichten

Mijn naam is Ansje. 58 jaar en sinds jaren drink ik witte wijn. Vroeger (voor de Corona) begon ik dus rond 18.30 Tegenwoordig is dat rond de klok van 17.00. Ik drink snel, dat wil zeggen 2 glazen in een kwartier, en dan drink ik rustiger en kom aan een liter wijn per dag. Ik werd afgelopen weekend ziek. Lijkt op griep, coronatest is negatief. Omdat ik ziek werd en dus ook geen trek had in eten of drinken dacht ik kappen met die handel! Maar ik merk dat ik afkickverschijnselen heb. Dit is de vijfde dag en ik werd wakker met weer een knallende koppijn. Ik ben op internet gaan zoeken naar detox en ik lees dat dit 10 dagen kan duren. Gisterenavond had ik al weer trek in een wijntje, maar ik heb het niet gedaan omdat ik even door wil zetten. Mijn doel is om zo af en toe een wijntje te drinken... Mijn sociale patroon is 3 tot 4 keer per week uit eten, soms ook lunch met. Ik woon in een drukke horecabuurt, ken iedereen. En iedereen drinkT...S’nachts gebruik ik slaapmedicatie 2 mg. En die spoel ik weg met wijn. Zoals gezegd dit is dag 5. Wat is jullie ervaring met detox? Verder moet ik nog zeggen dat mijn eetlust heel slecht is. Ik merkte dat ik at wanneer ik trek had en ook heel weinig. Dit heb ik sinds de tweede dag weer helemaal op de rit. 3 keer per dag en tussendoor fruit. Ook al twee keer vers gekookt. Die afschuwelijke hoofdpijn. Kom ik daar ooit vanaf? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Ansje
je kunt yerba maté drinken tegen de hoofdpijnen van detox
maar als het verloopt als gemiddeld, nemen die verschijnselen
wel sneller af dan 10 dagen. De rest van je bericht is meer verontrustend.
Om echt sociaal te kunnen drinken zou je echt een hele lange tijd niets
moeten nemen. Dan is zelfs op celniveau alles uit je systeem en heb je
psychisch ook een jaar alles meegemaakt zonder alcohol.
Mijn ervaring is dat de psychische verslaving veel sterker doorwerkt dan
de fysieke. Ik zal hieronder een filmpje plaatsen van 30 min. die je veel
duidelijker dan ik het kan, vertelt hoe het werkt met je verslaving in stand houden.
Ikzelf ben op mijn 55ste gestopt en ben daar nog elke dag blij mee. succes!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, goed dat je er iets aan doet. Eerste stap gezet! Heel vervelend die hoofdpijn, heb ik ook best een tijd last van gehad maar het gaat gelukkig over. Je kan hier veel steun vinden en je iedere dag op het dagpact zetten (afspraak met jezelf dat je vandaag niet drinkt) Om 'af en toe' een wijntje te drinken daarvoor moet de gewoonte er wel eerst helemaal uit zijn is de ervaring hier. Ben zelf 1 jaar en 7 maanden alcoholvrij geweest, nu drink ik heel af en toe 2 a 3 glazen wijn maar het is wel alert blijven. Zet m op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik heb geen reden. Ik heb een heel rijk leven daar bedoel ik mee, leuk fijn huis, een part-time baan. 2 kinderen die het goed doen. Een relatie van bijna 30 jaar. Het is erin geslopen. Daarbij drinkt iedereen om mij heen, ik ken niemand die het niet doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei knakker:

Welkom hier Ans, goed om iets aan die wijndrift te gaan doen. Ja, die ontwenningsverschijnselen zijn wel redelijk gebruikelijk. Je lichaam is druk bezig om alle troep die er steeds in werd gegoten schoon te maken. Dat kost even tijd. Laat je er niet door ontmoedigen, want het voelt misschien een beetje onrechtvaardig dat juist nu je de kurk in de fles laat je als dank een knallende koppijn krijgt. Maar hou vol, je krijgt er uiteindelijk een keurig opgeruimd lichaam en hoofd voor terug. Had je trouwens een speciale reden dat je dronk?

 

43 minuten geleden zei lady jane:

welkom Ansje
je kunt yerba maté drinken tegen de hoofdpijnen van detox
maar als het verloopt als gemiddeld, nemen die verschijnselen
wel sneller af dan 10 dagen. De rest van je bericht is meer verontrustend.
Om echt sociaal te kunnen drinken zou je echt een hele lange tijd niets
moeten nemen. Dan is zelfs op celniveau alles uit je systeem en heb je
psychisch ook een jaar alles meegemaakt zonder alcohol.
Mijn ervaring is dat de psychische verslaving veel sterker doorwerkt dan
de fysieke. Ik zal hieronder een filmpje plaatsen van 30 min. die je veel
duidelijker dan ik het kan, vertelt hoe het werkt met je verslaving in stand houden.
Ikzelf ben op mijn 55ste gestopt en ben daar nog elke dag blij mee. succes!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, Ansje! Uiteindelijk zal het wel lonen hoor. Het zijn tijdelijke ongemakken in het begin. Je verhaal is voor mij wel herkenbaar; we zijn van dezelfde leeftijd en het drinken is er - ook bij mij - gedurende al de jaren hiervoor ingeslopen, totdat het een vervelende gewoonte werd. Op een gegeven moment wordt het  dan "hoe meer tijd, hoe meer drank". Dat beangstigde mij. 

Het is zeker de moeite waard om het wat langer  vol te houden en  jezelf de kans te geven om ook de positieve effecten te gaan ervaren. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Ik zou adviseren dat je doel voorlopig zou moeten zijn ervan af te raken, niet nu alweer tot doel stellen af en toe te drinken (dwz 3-4 keer per week en soms ook bij de lunch zo las ik) want dan schiet je meteen weer terug in je "groef". Wat anderen al zeiden, de gewoonte is veel sterker en hardnekkiger dan het fysiek/chemisch/biologische.

Detox kan een paar weken duren, je lichaam is druk bezig het gif te verwijderen.

De hoofdpijn vergeet je vaak zo gauw je in de spiegel ziet hoe fris en fruitig je bent geworden, niet meer naar alcohol stinkt en geen lodderoogjes meer ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Etty:

Of je wel een reden hebt, daar kom je vanzelf achter als je een maand of langer niet drinkt.  Dan merk je dat je misschien toch wat ongemakkelijke gevoelens wilt weg drinken.  Dat er ondanks de voorspoed in theorie er toch dingen zijn in je leven die je anders zou willen. Soms vinden we dat we niet mogen klagen en dat doen we dan ook maar niet. Maar toch knaagt er iets. Maar zo niet, en het is alleen de hoofdpijn en een fysieke afhankelijkheid die je parten speelt, perfect!

Qua hoofdpijn, drink je genoeg water, thee enz? 

 

Succes!

 

 

59 minuten geleden zei bumperjim:

Welkom! Ik zou adviseren dat je doel voorlopig zou moeten zijn ervan af te raken, niet nu alweer tot doel stellen af en toe te drinken (dwz 3-4 keer per week en soms ook bij de lunch zo las ik) want dan schiet je meteen weer terug in je "groef". Wat anderen al zeiden, de gewoonte is veel sterker en hardnekkiger dan het fysiek/chemisch/biologische.

Detox kan een paar weken duren, je lichaam is druk bezig het gif te verwijderen.

De hoofdpijn vergeet je vaak zo gauw je in de spiegel ziet hoe fris en fruitig je bent geworden, niet meer naar alcohol stinkt en geen lodderoogjes meer ;) 

Ik drink veel water. Thee en Spa appel is ook een favo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...