Spring naar bijdragen

Huiskamer van 31 augustus 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Doorgaan:

Hoi alina

Ja ik begrijp je helemaal. Ik loop daar ook tegenaan. Ik heb ook bedrijfsarts nog dan inderdaad school afspraken.  En dan blijkt je opeens weer druk bezet.   Dat van dat wandelen kun je gewoon laten. Je doet al genoeg zo. Tuurlijk is wandelen goed. Maar niet als het niet gaat. En niet uit schuldgevoel.  

Belangrijk is om te kijken hoe jij je beter kunt voelen. En niet teveel naar anderen kijken.  Ik herken het wel daar niet van. Zeker van hoe doen die anderen dat toch? Maar wij zien alleen de buitenkant. Jezelf vergelijken met anderen is ook wel menselijk. Dus het is niet raar. Maar niet zo erg dat je jezelf minder waard vind of jezelf niet goed genoeg.  Je mag best trots op jezelf zijn. En dat je meer kan. Die tijd komt echt wel terug. 

hoi @alina, jij komt wel buiten toch, je brengt de kinderen naar school dus komt ook wel onder de mensen. dwing je zelf daarin niet idd net wat doorgaan zegt. eerlijk gezegt vraag ik me vaak af hoe mensen met kleine kinderen het redden. die kun je niet even uitzetten. ik zou dat dan weer niet trekken. maar ik neem aan dat je ook wel eens gelukshormoontjes van die kleine monstertjes krijgt. geniet daar dan aub van. niemand is hier gelijk. pik op waar je iets mee kunt en laat de rest voor een ander staan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bellie:

Misschien stomme vraag.  Maar hebben jullie het ook dat je je goed voelt en dan opeens minder door bijvoorbeeld hoofdpijn, misselijk en dat je dan in 1x vanuit het niets zo chagrijnig en emotioneel wordt?

ja zeker bellie, dan word ik ineens emotioneel. ik heb dan idd teveel gedaan. laatste keer ben ik gewoon op de bank gaan zitten. en alle tranen lekker laten lopen. mezelf verwend met een ijsje. en toen was het weer klaar. na een paar uurtjes. dat was dus de bekende grens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet niet of jullie omroep friesland kunnen ontvangen, wij hebben ziggo en hebben alle regionale zenders. dus misschien even zoeken. 

maar hier komt iedere maandagavond een uitzending over de ggz. en als ik het goed begrepen heb gaat het over verslaving aan antidepressiva en dergelijke.

ze zenden op ieder uur de uitzending uit. misschien ff ondertiteling erbij zoeken. ik heb het ook nog niet gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Bellie:

10mg oxa is inderdaad niet hetzelfde als 10mg tema. Kennelijk is Tema krachtiger. Ik heb ook 3mg  diazepam voor de 10mg oxazepam gekregen. 

Voor de temazepam wilde ze mij 4,5mg diazepam geven. Ik heb ooit 1x voor de nacht ivm nekkramp 5ng diazepam gehad.  Ik was totaal knock out en 3 dagen suf.  Daarom wil ik het echt niet omzetten.  En dat komt ook bij dat het psychisch ook weer een klap is. Ben ik net klaar met 3mg kan ik weer opnieuw beginnen. 

30 mg Oxazepam = 10 mg Diazepam
20 mg Temazepam = 10 mg Diazepam.

Inderdaad is Temazepam krachtiger, vooral als inslaper. Toch zijn de verschillen niet echt heel groot. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Lisss wat fijn om te horen dat het nu beter gaat.

Ja ik heb dat ook maar dan meer aan het einde van mijn menstruatie en weer erna, erg uitgeput. 

Ik heb ook in het verleden fysio gehad betreft ademen en dat heeft mij tot de dag meer bewust gemaakt om elke dag wel een reminder te krijgen automatisch  om door mijn buik te ademen. 

 

Sporten moet je proberen ook gedoseerd te doen. Want dat jaagt de corisol ook omhoog heb ik begrepen. Maar miss dat dit alleen geldt als je een burnout hebt. 

 

Ik heb nog veel schommelingen op de dag. En dan vooral kwa energie. En al een paar dagen soort spanningshoofdpijn, miss is dat ook wel een symptoom van afbouw.  En slapen is elke nacht wel heel afwisselend, van veel wakker tot iets minder vaak, slaap wel gauw in tusse door. 

Dadelijk weer school gesprek en dan lekker wandelen en dan zit de dag er weer op.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Alina:

Hoi @Lisss wat fijn om te horen dat het nu beter gaat.

Ja ik heb dat ook maar dan meer aan het einde van mijn menstruatie en weer erna, erg uitgeput. 

Ik heb ook in het verleden fysio gehad betreft ademen en dat heeft mij tot de dag meer bewust gemaakt om elke dag wel een reminder te krijgen automatisch  om door mijn buik te ademen. 

 

Sporten moet je proberen ook gedoseerd te doen. Want dat jaagt de corisol ook omhoog heb ik begrepen. Maar miss dat dit alleen geldt als je een burnout hebt. 

 

Ik heb nog veel schommelingen op de dag. En dan vooral kwa energie. En al een paar dagen soort spanningshoofdpijn, miss is dat ook wel een symptoom van afbouw.  En slapen is elke nacht wel heel afwisselend, van veel wakker tot iets minder vaak, slaap wel gauw in tusse door. 

Dadelijk weer school gesprek en dan lekker wandelen en dan zit de dag er weer op.

 

Alina

Die schommelingen op een dag betekent dat je nog teveel doet. Probeer echt te minderen waar mogelijk en laat het man dingen voor je doen. Het is voor je herstel. Misschien alleen concentreren op je kinderen en je zelf en je man met bv eten koken en kopen en wat stofzuigen en tafel dekken. Ga ook 1.5 uur lekker liggen. Niks doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Doorgaan:

Alina

Die schommelingen op een dag betekent dat je nog teveel doet. Probeer echt te minderen waar mogelijk en laat het man dingen voor je doen. Het is voor je herstel. Misschien alleen concentreren op je kinderen en je zelf en je man met bv eten koken en kopen en wat stofzuigen en tafel dekken. Ga ook 1.5 uur lekker liggen. Niks doen. 

Ik bedoel natuurlijk je man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...