Spring naar bijdragen

Huiskamer van 30 augustus 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Zo gister was t wat minder de dag. En de avond. Down. Mn kaak doet zo'n pijn dat ik me beetje zorgen maak. Maandag maar de kaakfysio bellen. Heb vannacht zitten bijten en knarsen denk ik.

Ja krijg appjes van vrienden. Hoe is t daar int Radboud. Ik zeg dat ik al thuis ben. 1 reageerde met dit soort reacties:

"Maar zo kan t ook niet verder. Niet voor jou maar ook niet voor jullie beide" 

"Ik hoop dat je vecht voor je verbetering en niet lijdzaam afwacht..."

Nou daar word je dus niet blij van. Mn moeder zei ook al ja zo kan t niet verder. Je man gaat er aan onderdoor. Ja dat zijn geen fijne reacties. Wat kan ik met deze perspectieven? 

De arts zei ook al je verliest je gezondheid niet alleen maar ook je man familie vrienden als je naar huis gaat... Ja ja ja... Nou ja dat zien we dan wel weer. 

Maar ja klote voelt t wel. Je wilt graag melden dat t goed gaat. Maar ze weten lang niet in wat voor een hel ik zit. Uitleggen en omschrijven is te vermoeiend maar ook niet te doen. 

Nou proberen van me af te zetten en me niet teneer laten drukken door reacties als zo kan t ook niet verder... wat wil je dan denk ik dan? Dat ik mezelf van kant maak? Zo komt t haast over. Want de 2e zin luidt: het is ook voor mn man niet houdbaar... 

Niet echt helpend!

Tja t hoort bij de verwerking van teleurstelling. Teleurgestelde omgeving etc. 

Ps heb mezelf niet leeggekakt dus dat is beter... Mn hoofd is nog een verschrikking... pffft

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Louisa:

Zo gister was t wat minder de dag. En de avond. Down. Mn kaak doet zo'n pijn dat ik me beetje zorgen maak. Maandag maar de kaakfysio bellen. Heb vannacht zitten bijten en knarsen denk ik.

Ja krijg appjes van vrienden. Hoe is t daar int Radboud. Ik zeg dat ik al thuis ben. 1 reageerde met dit soort reacties:

"Maar zo kan t ook niet verder. Niet voor jou maar ook niet voor jullie beide" 

"Ik hoop dat je vecht voor je verbetering en niet lijdzaam afwacht..."

Nou daar word je dus niet blij van. Mn moeder zei ook al ja zo kan t niet verder. Je man gaat er aan onderdoor. Ja dat zijn geen fijne reacties. Wat kan ik met deze perspectieven? 

De arts zei ook al je verliest je gezondheid niet alleen maar ook je man familie vrienden als je naar huis gaat... Ja ja ja... Nou ja dat zien we dan wel weer. 

Maar ja klote voelt t wel. Je wilt graag melden dat t goed gaat. Maar ze weten lang niet in wat voor een hel ik zit. Uitleggen en omschrijven is te vermoeiend maar ook niet te doen. 

Nou proberen van me af te zetten en me niet teneer laten drukken door reacties als zo kan t ook niet verder... wat wil je dan denk ik dan? Dat ik mezelf van kant maak? Zo komt t haast over. Want de 2e zin luidt: het is ook voor mn man niet houdbaar... 

Niet echt helpend!

Tja t hoort bij de verwerking van teleurstelling. Teleurgestelde omgeving etc. 

Ps heb mezelf niet leeggekakt dus dat is beter... Mn hoofd is nog een verschrikking... pffft

Lieve Louisa  trek het je niet aan je bent al zo ziek en krijg een trap na mensen zijn zo hard laat het los ik wens je genezing                   liefs wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal, deze dag sluit ik me helaas aan bij de rest ik heb slecht geslapen. 

ik heb al weken hoofdpijn, maar ach dat hoort erbij naar mijn idee. ik neem er ook niks voor wil dit niet onderdrukken het is nog wel te doen hoor. maar nu sinds ërgisteren ook nog eens snotverkouden en keelpijn. ja dat slaapt niet goed. de griep heerst weer helaas, ja de normale dingen van het leven gaan ook door. gelukkig wel maar dit vond ik niet echt nodig. de keelpijn zakt weer wat weg gelukkig en de rest zal ook wel weer goedkomen.

mijn moto om te overleven in deze afbouw periode is. niet teveel achterom kijken, alleen om te ontdekken dat het toch echt wel wat beter gaat. dat is positief. zoals ik hier al meerdere keren heb gezegt ik schrijf mijn verhaal op. dan weet ik ook hoe het echt gaat en merk ik dat een slechte dag nu toch altijd nog beter is dan een tijdje terug.

naar mijn idee komt dit toch echt door ye accepteren dat het zo is waar ik in zit. en de enigste manier om daar uit te komen is door tegen jezelf te zeggen ik wil dit niet meer. dus ik ga voor mijzelf. niet meer in het verleden blijven hangen maar voor uit kijken. en dan vooral niet te ver. gewoon bij de dag leven. de dingen doen die lukken, lukt het even niet dan is dat jammer morgen weer een dag. niet doormodderen.

dat de mensen me niet begrijpen dat is nu eenmaal zo ook dat heb ik geaccepteerd. dat was idd het moeilijkste wat ik moest doorstaan. maar daar kan ik me wel kwaad overmaken maar dat kost me alleen maar energie. dat is het mij niet waard. dus zet ik die mensen een beetje aan de zijlijn ze weten ook niet wat ze er mee moeten. wanneer deze klus achter de rug is dan zie ik wel hoe ik mijn leven weer oppak. dat zal zeker anders zijn maar hoe geen idee. dat is een verrassing. ik praat nog gewoon met iedereen maar laat niet meer het achterste van mijn tong zien. maar leef wel enigszins egoïstisch. gaat iets niet of wil ik iets niet om dat ik weet dat dat niet goed voor me is dan doe ik het niet. niet voor een ander. en ze denken maar wat ze willen dat doe ik ook. de enigste die ik hier in wel betrek is mijn man, we hebben heel veel gesproken en voor hem is het idd heel zwaar. hij staat erbij en kinkt er naar en is hopeloos kan niks voor me doen. datijkt me ook heel lastig. probeer ook eens in de schoenen van een ander te staan misschien begrijp je dat dan ook iets beter. 

in een gespek niet klagen maar praten wat kan iemand echt voor je doen. in mijn geval mij met rust laten mij gewoon troosten indien nodig. en vooral niet met goedbedoelde adviesen komen. 

ik zeg vaak in voel meniet goed omdat ik weer wat gezakt ben met medicatie, of omdat ik toch teveel van mezelf gevraagd heb. dat weten ze nu. en ook mijn gezin accepteerd dat. we weten allemaal waar we staan.

voor de omgeving als die me vragen hoe gaat het, zeg ik nog steeds op en neer. het is zwaar maar ik zal erdoorheen moeten. en dat is een lange weg. maar ik doe mijn best.

ik wil er ook niet steeds overpraten in mijn omgeving. ik wil nog steeds graag gezien worden als dikkie en niet als die vrouw die het zo zwaar heeft.  dan blijf ik er in hangen en krijg je op een gegeven moment ook geen leuke dingen te horen. dan sta je overal buiten.

de echte ondersteuning vind ik hier wel. door te vragen hoe zouden jullie dat doen. of herkennen jullie dit. dan wet ik dat het erbij hoort en moet en kan ik weer verder. ik heb de touwtjes van mijntoekomst in de handen. en dat wil ik ook graag zo houxen. xus ik ben verantwoordelijk voor mijn doen en laten. hoe gaan jullie hier mee om?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Bellie:

Kop op @Louisa! Laat ze een poepje ruiken! Je kan het. 

Ik heb ook het één en ander te horen gekregen de afgelopen maanden.  Mijn beste vriendin werkt bij de apotheek en zei dat 15mg oxazepam en 10mg temazepam dagelijks voor een paar weken niks voorstelt.  Nou die opmerking heeft ze geweten! 

Menigeen weten mijn probleem en ik hoor niks van ze.  Ongemak bij hun? Het kan natuurlijk en daardoor komen er wel  eens opmerkingen die goed bedoeld zijn maar totaal verkeerd aankomen. Ze hebben geen idee. 1 ding weet ik zeker Louisa. Het er vanaf willen komen doe je niet voor hun, niet voor je collega's,  vrienden,  moeder of man.  Alleen maar voor jezelf.  Doe je het voor een ander dan wordt het nog zwaarder dan dat het al is. Maar als je het voor jezelf doet dan ben je gemotiveerd want dan heb je een  doel: beter worden!

Hoe moeilijk het ook is bij de opmerkingen; oor in oor uit en het er niet meer over hebben met die personen. We hebben niks aan personen die vragen hoe het gaat en ze verwachten het automatische antwoord dat het goed gaat. Dat is geen oprechte interesse tonen in iemand.  Ik ga daar mijn energie niet meer aan verspillen. Werk aan jezelf en schijt aan de anderen.  Maar hou wel de communicatie met je man.  Ik heb hier thuis ook vaak woorden er over.  Maar daarna is er er meer wederzijds begrip. Voor hem is het ook moeilijk natuurlijk.

Ik hoop oprecht dat je je rust wat kan vinden de komende dagen en het positiever in gaat zien.  Het is nu kort na Radboud dus wil je nu waarschijnlijk er nog niet willen denken,  maar mocht je met Erik er niet uit komen is misschien dat andere in Den Haag wat.  Begeleiding is overdag en de recensies over de zorg daar zijn erg positief. 

Sterkte meid!

geweldig @Bellie, het lijkt wel alsof we het hebben afgesproken, en onze gedachten komen behoorlijk overeen. zal wel door de benzo's komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dikkie en @Bellie mooi en krachtig gesproken. Ik ben ook blij met deze forum.

Gisteren ben ik naar een fam gegaan. Een paar uur heb ik me raar en vreemd gevoeld. Een rare angst onrust in mijn hoofd. Elke keer geprobeerd het op zij te zetten en te zeggen tegen mijzelf dit hoort erbij kan er toch niks aan veranderen. En op een gegeven moment was het weg. Dus hoppa toch weer gedaan. 

Wat gaan jullie vandaag doen. 

Liefs alina 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Alina:

@Dikkie en @Bellie mooi en krachtig gesproken. Ik ben ook blij met deze forum.

Gisteren ben ik naar een fam gegaan. Een paar uur heb ik me raar en vreemd gevoeld. Een rare angst onrust in mijn hoofd. Elke keer geprobeerd het op zij te zetten en te zeggen tegen mijzelf dit hoort erbij kan er toch niks aan veranderen. En op een gegeven moment was het weg. Dus hoppa toch weer gedaan. 

Wat gaan jullie vandaag doen. 

Liefs alina 

niks haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Louisa:

@Bellie @Dikkie @Wilhelmina thanks voor de opbeurende woorden...

Pms Is begonnen. Dus ja hormonaal ga ik nu denk ff niet positief worden... Maar hoop dat t meevalt! Ben nog denkend en verwerkend. 

Adem in en weer uit.

Jullie zijn lieverds!

Liefs 

sterkte er mee louisa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dikkie:

geweldig @Bellie, het lijkt wel alsof we het hebben afgesproken, en onze gedachten komen behoorlijk overeen. zal wel door de benzo's komen

Het konden mijn verhalen zijn, maar dan zonder man en zonder al die mensen die ik hierdoor verloren ben. Maar goed misschien is alleen zijn dan ook makkelijker, hoef je het ook niet steeds meer uit te leggen, want daar word je toch ook doodmoe van, en snappen doen ze het toch niet. Ik kan het zelf al niet snappen, dus logisch dat hun het ook niet snappen, maar dat kan natuurlijk wel erg pijnlijk zijn, en dat doet het bij tijden steeds weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bellie:

Ik met mijn grote mond over open communicatie naar je man....

Hij wil dinsdag met zijn allen naar de zee.  Ff er tussen uit.  We zitten sinds corona en mijn gedoegedoe veel op elkaars lip op de vierkante meter dus ik ken het wel begrijpen.  Maar het is 1,5 uur rijden en dan de hele dag weg en weer 1,5 uur terug. Dus ik zei dat ik niet weet of ik het wil en aan kan. Kreeg ik meteen het verwijt dat ik een spelbreker ben, we niks doen en het geen zak  aan is zo.  Nee vertel mij wat...

Ik zou denken dat die dan maar omgang met anderen moet hebben als het mij niet lukt. Hij hoeft echt niet zich met mij mee te gaan vervelen. Maar hij heeft haast niemand.  Is altijd op zichzelf geweest, heeft weinig hobby's en daar loopt ie nu tegen aan. Het is zo lastig dit, zou gewoon je huwelijk kunnen kosten al die problemen waar je mee geconfronteerd wordt.

Dus inderdaad @Mientje. Geen partner en alleen is misschien wel beter nu. 

Ik ben naar ons chalet gegaan om schoon te maken en denk dat ik maar hier wat langer blijf vandaag. 

Nu moet je man leren meer rekening met je te houden. Dat heeft hij eerder niet hoeven doen en natuurlijk de situatie leren accepteren hoe hij op dit moment is. En wij weer grenzen aangeven en ook onszelf accepteren in wie we nu zijn. 

Het heeft invloed op iedereen in huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bellie ik heb ook maar 1 vriendin en die zie of hoor ik zelfs nauwelijks. Voor de rest is de zorg voor mijn minderen al een  opgave, paar jaar terug vond ik het heel erg om altijd alleen te zijn en bijna geen vreindinnen, maar nu waar ik me in bevind, vind ik het wel prima. Nu hoef ik ook niks uit te leggen. Ik vind het al erg genoeg dat mijn kinderen al vaak moeten horen mama is moe. 

@Louisahoe bedoel je het is nu pms. Je bedoelt dat je dat er nu erboven op hebt. Naast al je klachten van de afbouw.

@Doorgaanje zegt het altijd zo mooi, idd dit is ook voor ons een leerproces om eerlijk en open te zijn naar onze partners, ook als dat dan betekend dat we niet altijd gezellig kunnen zijn of met alles mee kunnen doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helemaal met je eens doorgaan, er komt zoveel op je pad en dus ook voor degene waar je mee samenleeft. ten 1ste de burn-out en de manier hoe hij je overkomt. vaak met ziekte komt hij aan het licht. dan de ozekerheid van corona, daar heeft bijna iedereen last van. dan de pillen, en voor vele voor mij iig wel van keihard werken endan opees stop en de hele dag alleen thuis zitten. te veel veranderingen. geen vakantie dit jaar om even weer wat anders te ondernemen. het is idd geen wonder dat er huwelijken kappot gaan. ik moet er niet aan denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bellie:

Ik met mijn grote mond over open communicatie naar je man....

Hij wil dinsdag met zijn allen naar de zee.  Ff er tussen uit.  We zitten sinds corona en mijn gedoegedoe veel op elkaars lip op de vierkante meter dus ik ken het wel begrijpen.  Maar het is 1,5 uur rijden en dan de hele dag weg en weer 1,5 uur terug. Dus ik zei dat ik niet weet of ik het wil en aan kan. Kreeg ik meteen het verwijt dat ik een spelbreker ben, we niks doen en het geen zak  aan is zo.  Nee vertel mij wat...

Ik zou denken dat die dan maar omgang met anderen moet hebben als het mij niet lukt. Hij hoeft echt niet zich met mij mee te gaan vervelen. Maar hij heeft haast niemand.  Is altijd op zichzelf geweest, heeft weinig hobby's en daar loopt ie nu tegen aan. Het is zo lastig dit, zou gewoon je huwelijk kunnen kosten al die problemen waar je mee geconfronteerd wordt.

Dus inderdaad @Mientje. Geen partner en alleen is misschien wel beter nu. 

Ik ben naar ons chalet gegaan om schoon te maken en denk dat ik maar hier wat langer blijf vandaag. 

@Bellie Ik snap dit zo goed, wat moeilijk voor jou. Mijn zus stond hier in de buurt met de caravan en wilde mij even ophalen voor een paar uurtjes, maar omdat mij dat ook weer een dag ziek zijn kost, zei ik nee. Toen zijn ze even bij mij langs geweest voor een kop koffie en dat deed mij toch wel goed, ook al snappen ze er niets van, zo'n uitje is toch lekker ontspannend, enz, kwamen ze toch even langs. Jouw man weet het wel maar voelt jouw niet, heel begrijpelijk, maar o zo moeilijk. Natuurlijk ben ik wel eens extra eenzaam als ik mij zo rot voel, maar ik ben toch blij dat ik dit een ander niet aan hoef te doen. O wat moeilijk toch allemaal. Kunnen ze niet zonder jou gaan? Een hele dag voor jezelf zou toch ook weleens goed voor jou zijn. Wat zou ik je toch graag helpen en wat zou ik jouw man dit graag uitleggen. Heel veel sterkte en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Doorgaan:

Nu moet je man leren meer rekening met je te houden. Dat heeft hij eerder niet hoeven doen en natuurlijk de situatie leren accepteren hoe hij op dit moment is. En wij weer grenzen aangeven en ook onszelf accepteren in wie we nu zijn. 

Het heeft invloed op iedereen in huis.

is er niet iets wat jullie samen kunnen doen @Bellie. wij zijn laatst ook even weg geweest niet een hele dag maar toch. het was voor mij wel weer een overwinning. en dan is het me wel een slechte dag waard. nu wel moet ik zeggen een paar weken terug niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Dikkie:

is er niet iets wat jullie samen kunnen doen @Bellie. wij zijn laatst ook even weg geweest niet een hele dag maar toch. het was voor mij wel weer een overwinning. en dan is het me wel een slechte dag waard. nu wel moet ik zeggen een paar weken terug niet.

@DikkieWat  vind ik dit mooi. Wat goed van jou, maar ook van jouw man natuurlijk. Maar het moet natuurlijk van alle partijen kunnen. Mijn ene zus had al jong last van depressies en lag toen ook heel veel op bed, bij ons had het ook invloed op iedereen in ons gezin. O wat was ik geregeld boos en ook verdrietig om haar, echt begrijpen deed ik het niet, tot ik het zelf kreeg, en nu denk ik..o..o..Wat heb ik haar vaak verkeerd beoordeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Mientje:

@DikkieWat  vind ik dit mooi. Wat goed van jou, maar ook van jouw man natuurlijk. Maar het moet natuurlijk van alle partijen kunnen. Mijn ene zus had al jong last van depressies en lag toen ook heel veel op bed, bij ons had het ook invloed op iedereen in ons gezin. O wat was ik geregeld boos en ook verdrietig om haar, echt begrijpen deed ik het niet, tot ik het zelf kreeg, en nu denk ik..o..o..Wat heb ik haar vaak verkeerd beoordeeld.

dat is waar mientje helemaal met je eens. daarom zeg ik ook is er niets wat jullie samen kunnen doen. ik bedoel iets dichter bij huis. of gewoon samen een blokje om in de auto. en ergens gewoon een ijsje kopen ofzo. ff uit die rottige omgeving. gek genoeg heb ik als ik in een hele andere omgeving ben veel minder last. soms de dag daarna wel. dat komt door de opgebouwde spanning.

in het begin als ik ff thuis weg was. bvb ff bij de kinderen dan kon ik de stap om weer naar huis te gaan heel moeilijk nemen. weer naar dat rothuis met die rotsfeer. ik hoor ook heel vaak mensen die niet lekker in hun vel zitten dat ze willen verhuizen. en later als alles weer normaal is er niet aan moeten denken. dat is ook zo'n vluchtreactie

bewerkt door Dikkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Alina:

@Bellie ik heb ook maar 1 vriendin en die zie of hoor ik zelfs nauwelijks. Voor de rest is de zorg voor mijn minderen al een  opgave, paar jaar terug vond ik het heel erg om altijd alleen te zijn en bijna geen vreindinnen, maar nu waar ik me in bevind, vind ik het wel prima. Nu hoef ik ook niks uit te leggen. Ik vind het al erg genoeg dat mijn kinderen al vaak moeten horen mama is moe. 

@Louisahoe bedoel je het is nu pms. Je bedoelt dat je dat er nu erboven op hebt. Naast al je klachten van de afbouw.

@Doorgaanje zegt het altijd zo mooi, idd dit is ook voor ons een leerproces om eerlijk en open te zijn naar onze partners, ook als dat dan betekend dat we niet altijd gezellig kunnen zijn of met alles mee kunnen doen. 

Ik heb elke maand last van pms. De hormoonschommelingen maken me dol.

Ik bouw nog niet af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Bellie:

@Louisa heb je wel eens DIM of progestron crème geprobeerd van dr. Lee? Vooral  die crème wordt vaak ingezet bij pms in de 2e helft van de cyclus.  Je kan dmv een speekseltest laten testen wat jouw verhoudingen zijn van je hormonen tov van elkaar in die 2e 

Eerst moet ik die klote pammen eraf krijgen. Dat moet echt. Hoe bang ik ook ben. Ik moet! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bellie:

Snap ik. Maar hormonale disbalans kunnen lijken op afbouw klachten. Ik spreek uit ervaring.  En het zou lijkt mij juist fijn zijn om door pms te kunnen onderdrukken.  Maar ik snap dat je 1 ding tegelijk wil

Ja dat wel aan ondersteuning van een natuurarts te denken. Ik zat ooit bij Gottswaal. Maar die nemen geen patiënten meer aan maar zij is zo goed! In haar had ik alle vertrouwen. Ga t toch proberen ;) wie weet... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...