Spring naar bijdragen

Huiskamer 29 augustus 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Hm geen Bel in de nacht. Dus die heeft geslapen!! 

Nou ik ook. Ben zo moe en op terug van Radboud. 

Gister 37.7 en beroerd en krampen in darmen. Had eerst sputterpoep in de middag. In de avond heel mn darmen geleegd. Dat luchtte op en rest van de avond op bed gelegen en ik dacht gelukkig dat ik niet 2x naar de medicijnkamer in het Radboud moet lopen en kan blijven liggen... 

Werd heel naar wakker. Ik denk alle spanning die los komt... Nu zit ik in rustig vaarwater - hoofd is wat ontprikkelt - en dan krijg je de klap. Voel me ziek..malaise... 

Ben heel wazig en verward in mn hoofd. Moet mn draai nog vinden. Had me zo ingesteld 3 maanden weg te zijn. Het wil nog niet helemaal landen...

En dan de arts die zei dat ik mn gezondheid ga verliezen als ik naar huis ga en t zelf niet kan... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Bellie:

Haha, nou de nacht was beter maar vanaf 5 uur wakker.

@Louisa

in februari woog ik 69kg (ben 1.84m) en nu 60,3 kg. Ik slaap slecht,  ben zenuwachtig, overprikkelt, angstig, hormoonhuishouding ligt overhoop,  en veel buikpijn en maagpijn momenteel.  Kan niet recht op staan van de pijn. 

Reden ? Stress. Het is niet geloven wat dat allemaal doet. En dat heb jij nu waarschijnlijk ook. Nu de spanning weg valt komt alles eruit. Sta toe dat je nu ziek bent en neem je rust.  Slapen en geen prikkels is goed voor je herstel. Niet te veel slapen natuurlijk anders lig je vannacht wakker.

En natuurlijk kan je het zelf! We gaan er voor!

Jeetje bel dan ben je echt mager. Ja spanning doet een hoop. Mn kaak is nog steeds vast... allemaal stress... Dat gebeurde net voor de opname En had dagen ervoor enorme spanning...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Bellie:

Haha, nou de nacht was beter maar vanaf 5 uur wakker.

@Louisa

in februari woog ik 69kg (ben 1.84m) en nu 60,3 kg. Ik slaap slecht,  ben zenuwachtig, overprikkelt, angstig, hormoonhuishouding ligt overhoop,  en veel buikpijn en maagpijn momenteel.  Kan niet recht op staan van de pijn. 

Reden ? Stress. Het is niet geloven wat dat allemaal doet. En dat heb jij nu waarschijnlijk ook. Nu de spanning weg valt komt alles eruit. Sta toe dat je nu ziek bent en neem je rust.  Slapen en geen prikkels is goed voor je herstel. Niet te veel slapen natuurlijk anders lig je vannacht wakker.

En natuurlijk kan je het zelf! We gaan er voor!

goedemorgen, ik heb weer als een blok geslapen, eerst erg onrustig maar later te . ja dat kan ook en ook dat is niet prettig. maar altijd nog beter dan niet slapen.

@Louisa, het lijkt er idd op dat je nu alle stress eruit gooit, misschien zelfs wel die zelfde je al voor de opname had. misschien heb je die onbewust wel vastgehouden tot de opname. want dat zou je redding zijn daar zou je bijna weer als nieuw weg komen. je geest kan soms rare dingen met je doen. wanneer je denkt ik kan het niet dan gaat het ook zeker niet lukken. en jij kon het niet alleen dacht je daarvoor had je die opname nodig. en nu laat je ze letterlijk een poepje ruiken:D en ga je ze laten zien dat je het echt wel kunt. volgens mij ben je aan het accepteren en loslaten. onderga dit met een positief gevoel. dit is het begin van het einde van de ellende. maak hier je mantra van. vanaf vandaag ben ik weer een stap dichter bij Mijn (mooie) Toekomst.

 

1 uur geleden zei Louisa:

Hm geen Bel in de nacht. Dus die heeft geslapen!! 

Nou ik ook. Ben zo moe en op terug van Radboud. 

Gister 37.7 en beroerd en krampen in darmen. Had eerst sputterpoep in de middag. In de avond heel mn darmen geleegd. Dat luchtte op en rest van de avond op bed gelegen en ik dacht gelukkig dat ik niet 2x naar de medicijnkamer in het Radboud moet lopen en kan blijven liggen... 

Werd heel naar wakker. Ik denk alle spanning die los komt... Nu zit ik in rustig vaarwater - hoofd is wat ontprikkelt - en dan krijg je de klap. Voel me ziek..malaise... 

Ben heel wazig en verward in mn hoofd. Moet mn draai nog vinden. Had me zo ingesteld 3 maanden weg te zijn. Het wil nog niet helemaal landen...

En dan de arts die zei dat ik mn gezondheid ga verliezen als ik naar huis ga en t zelf niet kan... 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bellie:

Ja ik weet het.  Vanwege diverse intoleranties en candida ben ik anders gaan eten.  Gezonder,  meer langzame koolhydraten en goede suikers en geen slechte suikers en slechte vetten meer. Maar naast de stress val ik daardoor natuurlijk ook af. Ik ga mij deze week super goed aan mijn voeding adviezen, om aan te komen dus,  houden en spierkracht oefeningen doen.  Val ik deze week dan alsnog af dan ga ik naar de huisarts.  Intoleranties of niet, er niet verandering in komen.  Mijn BMI is17,7...

Misschien nu de spanning van het Radboud weg is,  je kaak ook weer los komt?

jeetje bell 17.7 dat is idd echt niet gezond. ook geen wonder dat jij zoveel klachten hebt. ik eet aan de ene kant ook heel gezond. veelvezels, fruit, groente ennog enkele aanvullingen. maaar ik kan de ijsjes. lees punten en chocodip en pure chocolade ook niet meer weer staan. en de walnoten pfff. dus afvallen nou nee niet echt. en ook te weinig beweging. ik loop wel eens een blokje en probeer zoveel mogelijk buiten te zijn. maar dat zou beter kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Louisa door zo.n uitspraak van een psychiater dat je het alleen niet gaat redden en nog zieker wordt. Heeft mij een ptts gegeven en het wantrouwen naar hulpverleners. Want op je zwakste moment zoiets te horen krijgen van een psychiater komt hard aan. En dan ga je dat ook onbedoeld als waarheid geloven,waardoor je de wilskracht verliest en dan kom je in een negatieve spiraal en dan zeggen dat je het niet alleen kan zonder hun. Maar geloof mij jij bent sterker dan je denkt wie is hij om te zeggen dat je het niet redt zonder hun en nog zieker wordt. Ik denk en geloof dat je beter af bent zonder daar te zitten. Je mag trots zijn dat je ondanks je zwakte kwa gezondheid, voor jezelf hebt gekozen om naar je gevoel te luisteren en te weten dat daar geen succes lag voor je. Ik las dar je daar super overprikkeld werd en moest bedelen bijwijze van om je medicatie. Nou je zou daar zieker zijn geworden. Lieve louisa met zijn alle komen we er wel.

En ja ik kan een ander makkelijker advies geven want voor mijzelf geloof ik het ook niet altijd, ik ben ook onzeker. Maar toch moeten we er in blijven geloven en soms lukt dat en soms niet en dat is ook oke. 

@Bellie ik ben 165 ik ben  geen emotieeter en ik val ook heel gauw af, als ik me rot voel lukt eten gewoon  niet of ik het niet weggeslik krijg. Het laagste wat ik heb gewogen was 47 kilo. Ik heb ook een laag bmi ondanks dat ik gezond eet. Maar ik mag ook niet alles eten ivm hoog histamine. Is jouw schildklier weg goed. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je nacht beter was, @Bellie. Mijn BMI is 26.8. Als ik nou wat aan jou geeft zitten we allebei goed.

@Louisa ja spanning doet een hoop met een mens. Ik kan daar over meepraten helaas.

Wat mijn afbouw betreft: de afbouw van 3 naar 2 mg Diazepam lijk ik toch te merken. Gisteravond een gezellige en ontspannen avond gehad, vannacht redelijk goed geslapen, maar toch word ik gespannen en onrustig wakker. Dat heb ik een tijd niet gehad, nu wel. Ik herken dat helaas wel als afbouwverschijnsel. Zit nu wel 4 dagen op 2 mg, maar eens kijken hoe dit verder gaat alvorens ik weer een stapje terug zet. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal. De laatste dagen maar weer eens alles gelezen, ik durf niet te reageren omdat ik te negatief ben. Heb weer een opname bij Dimence achter de rug, maar kon het niet aan en ben huilend en agressief eerder naar huis gegaan. De kamers zijn prima, de zorg goed, en iedereen heeft een psychisch probleem of is depressief. Mijn ervaring ; Het personeel is de baas en jij bent een nummer. Gelukkig heb ik wel weer thuisbegeleiding, ik heb gesmeekt om de oxazepam weer te mogen gebruiken, wat natuurlijk niet mocht. De Quetiapine is verhoogd (rot spul met heel vervelende bijwerkingen) ook de tracydal is verhoogd ( dus weer extra oppassen met eten, tyramine beperkt dieet.) Ik ben alleen en vind het daarom fijn om jullie verhalen te lezen, ik kan er mij wel aan optrekken.  Voor iedereen sterkte en bedankt voor de eerlijke verhalen. We gaan gewoon door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Dikkie:

goedemorgen, ik heb weer als een blok geslapen, eerst erg onrustig maar later te . ja dat kan ook en ook dat is niet prettig. maar altijd nog beter dan niet slapen.

@Louisa, het lijkt er idd op dat je nu alle stress eruit gooit, misschien zelfs wel die zelfde je al voor de opname had. misschien heb je die onbewust wel vastgehouden tot de opname. want dat zou je redding zijn daar zou je bijna weer als nieuw weg komen. je geest kan soms rare dingen met je doen. wanneer je denkt ik kan het niet dan gaat het ook zeker niet lukken. en jij kon het niet alleen dacht je daarvoor had je die opname nodig. en nu laat je ze letterlijk een poepje ruiken:D en ga je ze laten zien dat je het echt wel kunt. volgens mij ben je aan het accepteren en loslaten. onderga dit met een positief gevoel. dit is het begin van het einde van de ellende. maak hier je mantra van. vanaf vandaag ben ik weer een stap dichter bij Mijn (mooie) Toekomst.

 

 

Klinkt goed

 Ik probeer

Ik ben al dagen dat ik smiddags een half uur slaap en avond slaap en nog moe.

Maar dat kan best Dikkie dat ik voor de opname veel spanning had. Kaak ging niet zomaar vast!! Ik denk dat je gelijk hebt en wat helder schrijf je dat op.

Dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste @Mientjeen @Louisa

Ik krijg toch sterk de indruk dat de beste plek om af te kicken gewoon thuis is. Het lijkt wel alsof hulpverlening er niet echt voor je is zoals je ze nodig hebt. Maar dat je moet schikken in hun protocollen en dat je dus inderdaad een nummer bent. En dat in zulke kwetsbare periodes in je leven. 

Dus gewoon alle moed verzamelen die er is en een nieuw pad bewandelen om zelf te gaan afbouwen. En wat voelt dat goed als je zelf die stappen hebt gezet. En met dit forum als ruggesteun komt dat echt wel goed! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Sanne20:

Ik ben zo bang voor kindling. Ik ben voor 3de x bijna op 1mg klonazepam. 1ste x was gemakkeliikm maar nu, kan alleen op bed liggen...

Ik benx zo bang dat k niet snel zal genezen, dit god wie weet hoelang duurt. 

Sanne

Ik heb al eerder van andere mensen op het forum gehoord dat het afbouwen van clonazepam werkelijk heel heftig is. Dus dat je je rot en beroerd en zeer onzeker voelt is heel erg te begrijpen en ook dat je hiervoor dus op bed ligt. Je bent er goed ziek van.

Maar het lichaam heeft een groot zelfhelend en zelfherstellend vermogen. Eerst moet al die rotzooi eruit. Dat brengt chaos. Hoe lang kan ik niet zeggen. Je hebt ook nog wat af te bouwen. Kon je zoiets ook niet omzetten naar diazepam?  Dat zou misschien prettiger zijn.

Ik denk niet dat je het kindling effect zal hebben. Geef jezelf en je lichaam de tijd. Angst voor kindling is niet nodig. Ik weet dat het makkelijk praten is van mijn kant als je er zo zwaar doorheen zit. Maar durf te vertrouwen dat het goed komt. 

Veel sterkte

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Sanne20:

Ik ben zo bang voor kindling. Ik ben voor 3de x bijna op 1mg klonazepam. 1ste x was gemakkeliikm maar nu, kan alleen op bed liggen...

Ik benx zo bang dat k niet snel zal genezen, dit god wie weet hoelang duurt. 

Waarom ben je daar zo bang voor, @Sanne20?

Als je al aan het afbouwen bent is  het meer dan waarschijnlijk geen kindling, maar zijn het ontwennings/afbouwverschijnselen. Die zijn  heel erg vervelend en zeker bij Clonazepam niet te onderschatten. 
Ik volg het advies van @Doorgaan: Clonazepam omzetten naar Diazepam. Beide pammen zijn langwerkend, dus die overstap hoeft niet zo heel vervelend te zijn. Daarbij komt dat de afbouwverschijnselen bij Diazepam doorgaans minder van aard zijn, Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Doorgaan:

Sanne

Ik heb al eerder van andere mensen op het forum gehoord dat het afbouwen van clonazepam werkelijk heel heftig is. Dus dat je je rot en beroerd en zeer onzeker voelt is heel erg te begrijpen en ook dat je hiervoor dus op bed ligt. Je bent er goed ziek van.

Maar het lichaam heeft een groot zelfhelend en zelfherstellend vermogen. Eerst moet al die rotzooi eruit. Dat brengt chaos. Hoe lang kan ik niet zeggen. Je hebt ook nog wat af te bouwen. Kon je zoiets ook niet omzetten naar diazepam?  Dat zou misschien prettiger zijn.

Ik denk niet dat je het kindling effect zal hebben. Geef jezelf en je lichaam de tijd. Angst voor kindling is niet nodig. Ik weet dat het makkelijk praten is van mijn kant als je er zo zwaar doorheen zit. Maar durf te vertrouwen dat het goed komt. 

Veel sterkte

 

Clonazepam afbouwen is niet veel anders dan diazepam..

Maad ik heb tot nu toe nog geen psy hiater...

Ik ben 3x opgehoogd, vandaar dat ik denk dat ik kindling heb en paws..

Ben zo bang, maar bedankt voor je gerustellende woorden. Ja het heefr een zelfhelend vermogen, maar aanvgezien k extreem overprikkeld ben, ben ik bang dat t niet snel goed komt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Cyclad58:

Waarom ben je daar zo bang voor, @Sanne20?

Als je al aan het afbouwen bent is  het meer dan waarschijnlijk geen kindling, maar zijn het ontwennings/afbouwverschijnselen. Die zijn  heel erg vervelend en zeker bij Clonazepam niet te onderschatten. 
Ik volg het advies van @Doorgaan: Clonazepam omzetten naar Diazepam. Beide pammen zijn langwerkend, dus die overstap hoeft niet zo heel vervelend te zijn. Daarbij komt dat de afbouwverschijnselen bij Diazepam doorgaans minder van aard zijn, Sterkte! 

Hieronder ook uitgelegdm ik ben 3x opgehoogd. Van 3 naar 1. De 1ste x had k bijna geen ontwenning

 Nu kan ik niks meer..

Ik heb geen psychiater due ik kan niet omgezet worden. En ze luisteren niet en geloven niet eens..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Cyclad58:

Waarom ben je daar zo bang voor, @Sanne20?

Als je al aan het afbouwen bent is  het meer dan waarschijnlijk geen kindling, maar zijn het ontwennings/afbouwverschijnselen. Die zijn  heel erg vervelend en zeker bij Clonazepam niet te onderschatten. 
Ik volg het advies van @Doorgaan: Clonazepam omzetten naar Diazepam. Beide pammen zijn langwerkend, dus die overstap hoeft niet zo heel vervelend te zijn. Daarbij komt dat de afbouwverschijnselen bij Diazepam doorgaans minder van aard zijn, Sterkte! 

Ik ken ook niemand die er zo erg aan toe is als mij. Alleen maar op bed kunnen liggen, al 9 maanden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...