Spring naar bijdragen

onze h. kamer 13-8-2020

bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen kanjers,

Bellie heb je vannacht toch wat kunnen slapen lieverd? Altijd erg spannend als één van de ouders opgenomen wordt hé, ze zijn toch kwetsbaar op die leeftijd. Probeer het een beetje rustig aan ter doen vandaag.:rose:

En de rest van de femmelie? Vandaag de laatste dag van de hitte. God zij dank want, ondanks dat ik toch redelijk geslapen heb, kan ik er moeilijk tegen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen kanjers,

Bellie heb je vannacht toch wat kunnen slapen lieverd? Altijd erg spannend als één van de ouders opgenomen wordt hé, ze zijn toch kwetsbaar op die leeftijd. Probeer het een beetje rustig aan ter doen vandaag.:rose:

En de rest van de femmelie? Vandaag de laatste dag van de hitte. God zij dank want, ondanks dat ik toch redelijk geslapen heb, kan ik er moeilijk tegen. 

@bolletje goedemorgen, heerlijk, ook de anderen ,vanmorgen een fikse bui hier en er komt nog meer. Ik ben die hitte spuugzat, weer een normaal leven en mijn matras weer naar boven. Ik wist afgelopen nacht niet waar ik het zoeken moest.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal, in welke provincie woon jij @Rixie wij hebben nog geen drup water gehad. man man wat hebben wij een afkoeling nodig.kun je ook een paar beste buien naar het noorden sturen?

fijn dat je toch goed hebt kunnen slapen @Bellie.  en dat je ondanks alles toch rustig blijft. ik kan begrijpen dat je er tegen op kijkt dat je zoon weer naar school moet. hoe oud is je zoon. en idd daar ligt de trigger waarschijnlijk van jou probleem. dat heb ik met een collega zij is niet degene waarmee het mis gong maar ze triggert. ik heb het al als ze me een appje stuurt. 

ik heb gisyeren de hele dag binnen gezeten het was voor mij echt te warm. ik ben er nu wel uit dat dat dus heel slecht voor me is. alles potdicht tegen dezon. bah. ik heb vanochtens eerst alle gordijnen opengedaan. en ben zelf ook weer buoten gaan zitten. dit is echt stukken beter.

goedemorgen @bolletje, volgensmij is er weinig wat jou neerslachtig maakt. heerlijk zo'n persoon hier. en ja de warmte maar ik kan me niet begrijpen dat er iemand is die dit prettig vind

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regen? Waar? Hier nog niks! Hoop vandaag. Ik lijd aan hittemoeheid ;) een nieuwe aandoening ontdekt. Onweer is de remedie zeggen ze.

Zo vannacht niet in slaap. Had een ijspack maar in 3 kwartier gesmolten en lauw. Nieuwe pakken. Echt absurd warm in de avond. Nu is t beter. Een briesje. Om vervolgens weer op te warmen.

Ik heb zo gezweten dan mn bed drijfnat was. Leek wel of ik mezelf onder geplast had zo nat!!!! 

Vanavond onweer zeggen ze. Ik hoop t zo!!! Maar nu nog gewoon warm hier. Maar goed had gister een beste dag. Dus mag niet klagen. Mn porien zijn wel open van deze sauna... Alleen in de namiddag zo moe van de hitte. Ik kan me nergens meer toe zetten.  Wassen met koud water en daarna weer zweten... dweilen met de kraan open zeg maar. 

Mijn kat heeft dr ventilatorangst 100 procent overwonnen! Ze was de 1e dag doodsbang en at niet meer. Ze plaste zelfs toen ik r oppakte. Zo zielig gewoon. Hoopje ellende. 

Ineen gekrompen achter de kast. 2e dag ging ietsje beter. En nu zitten we samen voor de ventilator! Ze heeft deze vent volledig geaccepteerd! Echt trots op mn beestje!

Warme hittegroeten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dikkie:

goedemorgen allemaal, in welke provincie woon jij @Rixie wij hebben nog geen drup water gehad. man man wat hebben wij een afkoeling nodig.kun je ook een paar beste buien naar het noorden sturen?

fijn dat je toch goed hebt kunnen slapen @Bellie.  en dat je ondanks alles toch rustig blijft. ik kan begrijpen dat je er tegen op kijkt dat je zoon weer naar school moet. hoe oud is je zoon. en idd daar ligt de trigger waarschijnlijk van jou probleem. dat heb ik met een collega zij is niet degene waarmee het mis gong maar ze triggert. ik heb het al als ze me een appje stuurt. 

ik heb gisyeren de hele dag binnen gezeten het was voor mij echt te warm. ik ben er nu wel uit dat dat dus heel slecht voor me is. alles potdicht tegen dezon. bah. ik heb vanochtens eerst alle gordijnen opengedaan. en ben zelf ook weer buoten gaan zitten. dit is echt stukken beter.

goedemorgen @bolletje, volgensmij is er weinig wat jou neerslachtig maakt. heerlijk zo'n persoon hier. en ja de warmte maar ik kan me niet begrijpen dat er iemand is die dit prettig vind

@Dikkie ik woon in midden Brabant, vanmorgen flinke bui gehad en ik hoop dat er komende dagen nog veel me:rolleyes:er valt. Wist gisterenavond niet waar ik het zoeken moest en dan zit er ook nog een hijgend hondje naar me te kijken ......help me uit deze hitte. Zo zielig. Jullie komen ook nog aan de beurt, maar ik zag op tv dat in het noorden de temperaturen lager waren. Ik zit al 8 dagen binnen , alles dicht overdag en ik woon alleen dus tegen hond praten en zo eens iemand bellen. Vriendinnen zaten ook binnen in hun huis. Heb altijd al te doen met bejaarden die bv in verzorgingshuis binnen zitten.

Ondanks dat ik mijn airco niks vind,hij koelt niet goed toch maar aan gezet. Ben blij dat ik mijn leven weer terug krijg , fietsen, leuke dingen gaan doen als ik me goed voel. Moet nog 2 mg. Afbouwen van pilletje heeft behoorlijke impact op mijn leven. Heb nu pauze.

P.S. ik zou het liefste aan zee wonen maar mijn huis staat hier :P

@Louisa regen komt eraan komende dagen. Ik heb het koelmatje van hond op mijn buik gelegd. Heerlijk fris. Rix moet er niets van hebben. Je word doodmoe van dit weer. Positief bekijken, poriën helemaal schoon. Net als in de sauna .Gezellig, de kat en jij samen voor de ventilator. Ik zie het voor me.:D

@Bellie fijn dat je goed geslapen hebt. Maar zoals ik lees komt er een hobbel aan. ( school);) sterkte en laat je niet van de wijs brengen.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Louisa:

Regen? Waar? Hier nog niks! Hoop vandaag. Ik lijd aan hittemoeheid ;) een nieuwe aandoening ontdekt. Onweer is de remedie zeggen ze.

Zo vannacht niet in slaap. Had een ijspack maar in 3 kwartier gesmolten en lauw. Nieuwe pakken. Echt absurd warm in de avond. Nu is t beter. Een briesje. Om vervolgens weer op te warmen.

Ik heb zo gezweten dan mn bed drijfnat was. Leek wel of ik mezelf onder geplast had zo nat!!!! 

Vanavond onweer zeggen ze. Ik hoop t zo!!! Maar nu nog gewoon warm hier. Maar goed had gister een beste dag. Dus mag niet klagen. Mn porien zijn wel open van deze sauna... Alleen in de namiddag zo moe van de hitte. Ik kan me nergens meer toe zetten.  Wassen met koud water en daarna weer zweten... dweilen met de kraan open zeg maar. 

Mijn kat heeft dr ventilatorangst 100 procent overwonnen! Ze was de 1e dag doodsbang en at niet meer. Ze plaste zelfs toen ik r oppakte. Zo zielig gewoon. Hoopje ellende. 

Ineen gekrompen achter de kast. 2e dag ging ietsje beter. En nu zitten we samen voor de ventilator! Ze heeft deze vent volledig geaccepteerd! Echt trots op mn beestje!

Warme hittegroeten 

Hier nog 1 die lijdt aan hitte moeheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 ding zijn we het allemaal overeens het is veel te heet. we zitten in de hondsdagen. nou heb ik wel eens horen zeggen zoals ze starten zo blijven ze ook. ik weet niet meer precies hoe het weer toen was. wat ik wel weet is dat de laatste dag op 20 augustus is. en vandaag de 13e dat zou kunnen betekenen dat we nog een week misschien iets te veel warmte krijgen. ik hoop het niet. 

@Rixie, zeg je nou dat je het zwaar hebt met de afbouw nee toch?

ik durfde het ff niet aan om af tebouwen. maar goed ook want dit weer maakt me vreselijk labiel. het is ook gewoon veel te warm om wat dan ook te doen. dat heb ik wel nodig afleiding

bewerkt door Dikkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Dikkie:

1 ding zijn we het allemaal overeens het is veel te heet. we zitten in de hondsdagen. nou heb ik wel eens horen zeggen zoals ze starten zo blijven ze ook. ik weet niet meer precies hoe het weer toen was. wat ik wel weet is dat de laatste dag op 20 augustus is. en vandaag de 13e dat zou kunnen betekenen dat we nog een week misschien iets te veel warmte krijgen. ik hoop het niet. 

@Rixie, zeg je nou dat je het zwaar hebt met de afbouw nee toch?

ik durfde het ff niet aan om af tebouwen. maar goed ook want dit weer maakt me vreselijk labiel. het is ook gewoon veel te warm om wat dan ook te doen. dat heb ik wel nodig afleiding

Dikkie ,1x had ik bijna geen klachten nadat ik geminderd had. Dat was ook de enige keer dat ik even dacht er doorheen te fietsen.  Verkeerd gedacht.Gemakkelijk is het niet,  maar staat nu even stil. En de hitte en afbouwen is teveel. Temperatuur loopt nu ook weer op

Laat ik nou gedacht hebben dat jij in Limburg woonde , ik maakte dat ergens uit op.

Vaag ooit iets gehoord over hondsdagen, nog even te gaan dus.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier in Zuid Holland, Rotterdam, erg warm. Woon gelukkig in een groene wijk vlakbij het water maar het is hier ongelooflijk warm. Vannacht kort geslapen maar dat hebben er meer. Als dit iedere zomer zo wordt, dan overweeg ik te gaan verhuizen naar een koel oord. Zweden lijkt me wel wat maar de rest van de familie wil dat niet. Ben nu 2 weken benzovrij maar de klachten zijn nog niet weg. Wel merk ik verschil in mijn gedrag: voel.me weer langzáam mezelf worden. Wel last van maagklachten en slapeloosheid. Maar dat zal hoop ik minder worden. Ik hoop dat jullie ook snel van de benzo's af zijn maar dat zal ongetwijfeld lukken. Ik.moeg nog even afzien wat betreft warmte en afwenningsverschijnselen en hoop op betere tijden. Ook voor jullie gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Greta:

Hier in Zuid Holland, Rotterdam, erg warm. Woon gelukkig in een groene wijk vlakbij het water maar het is hier ongelooflijk warm. Vannacht kort geslapen maar dat hebben er meer. Als dit iedere zomer zo wordt, dan overweeg ik te gaan verhuizen naar een koel oord. Zweden lijkt me wel wat maar de rest van de familie wil dat niet. Ben nu 2 weken benzovrij maar de klachten zijn nog niet weg. Wel merk ik verschil in mijn gedrag: voel.me weer langzáam mezelf worden. Wel last van maagklachten en slapeloosheid. Maar dat zal hoop ik minder worden. Ik hoop dat jullie ook snel van de benzo's af zijn maar dat zal ongetwijfeld lukken. Ik.moeg nog even afzien wat betreft warmte en afwenningsverschijnselen en hoop op betere tijden. Ook voor jullie gewenst.

Klinkt heel positief Greta!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bellie mijn ervaring met het voorgezet onderwijs is dat ze de kinderen maar wat aan laten klooien. en nee hoor hier op school word niet gepest we hebben een niet pesten protocol. jaja door de ogen goed dicht te houden niet best.

@Rixie goh ik meende iig 2x en dat was toen je niet te grote stappen nam volgens mij :P. het ging bij mij toen ook erg goed moet ik zeggen. ik weet niet hoe het nu zou gaan aangezien ik door deze hitte ff gestopt ben. maar ik word er niet beter op moet ik eerlijk toegeven, onrustiger en emotioneler daar had ik tijdens de afbouw van de ochtend dosis geen last van. en de eerste week op alleen op de avond dosis ook niet het begon toen ik eigenlijk weer zou afbouwen, maar toen werd het ook weer heet.

dus daar geef ik de schuld maar aan, ik heb ook gedacht zou het kunnen komen door dat ik niet meer afbouw? maar dat lijkt me ook een beetje raar. het is niet zo dat ik denk oh gelukkig ik mag weer een dosis daar denk ik helemaal niet aan. maar het lijkt me ook niet verstandig om de laatste dosis er maar in 1x af te halen.

Ik bouw dus af met lorezepam, maar ik heb op dit forum al heel wat gelezen en vraag me af waarom iedereen adviseert om af te bouwen met diazepam. ja 1 ding weet ik door dat de werking langer is. dus dat je niet zo snel afbouw verschijnselen krijgt omdat de rest nog een beetje werkt. en bij lorezepam het na een paar uur in principe uit je lichaam is en dat je lichaam dat dus sneller merkt. maar na verloop van tijd dus na de afbouw zullen de klachten gelijk zijn of zit ik er helemaal naast? @Cyclad58 jij hebt hier ervaring mee misschien kan jij mij meer vertellen hierover.

@Greta, jij bent er van af gewelidig. ik hoop dat je niet veel klachten krijgt en dat deze snel over zijn. Iedereen die je hier leest heeft klachten maar niet iedereen krijgt zoveel klachten alleen dat lees je hier dan weer niet. die mensen gaan door met hun leven. ik hoop dat jij bij de laatste groep hoort. succes meid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei karin123:

Wat fijn Greta.

Hier in het Oosten is het altijd het warmst samen met Limburg. Al jaren een hel hier in de zomer. IJsland lijkt me wel wat.

ik zei gisteren ook al naar de noordpool verhuizen, houtkachel mee natuurlijk anders word het te koud. haha. maar ook mijn man zag dat niet zitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Dikkie:

ik zei gisteren ook al naar de noordpool verhuizen, houtkachel mee natuurlijk anders word het te koud. haha. maar ook mijn man zag dat niet zitten

Lijkt me ook wel wat, alles beter dan elk jaar deze hel. Hoe ouder ik werd hoe minder goed ik er tegen kan, alles ligt stil dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bellie, ik weet niet of het daarom gaat of je nu 2 of 1 dosis neemt per dag. maar de halfwaarde tijd is voor een dia langer dan voor een kortwerkende. dit betekent dus dat een kortwerkende dus korter werkt en langer in je lichaam een beejte werkzaam blijft. dus hij werkt nog een beetje de volgende dag. ik krijg bij lora eigenlijk gelijk de volgende dag de klap al en de 2e nog iets meer. jij krijgt hem met dia waarschijnlijk later, dit komt omdat je lichaam het later merkt dat er iets mist, maar de klap komt toch. en ik denk dat aan het einde dus zeg maar na een maand van de afbouw het voor ons allemaal even zwaar is.

het langzame afbouw is eigenlijk precies het zelfde je bouwt langzamer af zodat de klap niet in 1x zo heftig is en dat je daardoor het waarschijnlijker beter aan kan. maar ik heb hier ook mensen gelezen die cold turkey zijn gestopt en die gingen idd door een hel maar aan het eind deden ze ongeveer net zo lang over de totale herstel tijd. de 1 dus in het begin met minder klachten beter draagbaar maar daar door duurt het langer. en de ander die krijgt dus gelijk een bak met klachten maar doen er in maanden zeg maar even lang over . dus vanaf het moment van 0 naar helemaal klachten vrij. snapie?

dus denk ik waarom omzetten in diazepam daarbij krijg je ook vaak al veel klachten voordat je kan beginnen met afbouwen.

of jhet moet zijn dat je er zo gevoelig voor bent dat je ook echt niet kan afbouwen in een vergelijkbare dosis.  in het begin bouwde ik af met 0.50 in drie dagen. dat zou met diazepam als ik het goed heb 2.5 diazepam in 3 dagen zijn. ja dat klinkt wel heel veel dat is waar. maar het was te doen zonder problemen. daarna overgegaan naar 0.25 dat was ook prima te doen. het is wel zo dat ik hier gekomen angstiger ben geworden. ik kwam hier omdat ik de laatste stap dus veel te snel gedaan heb ik was nog niet stabiel. gewoon een stomme fout van mij. ik bouw dus nu af met 0.005 per week. en dat gaat tot nu toe uitstekend. behalve nu door de hitte. ik heb geen verzetjes meer .

hoeveel temazepam gebruik je nog @Bellie, ik heb hier ook genoeg gezien die hier toch ook best snel vanaf waren. schijnbaar is dat minder zwaar dan de lorezepam.

ik hoor bijna iedereen hier waar ze ook af komen dat slapen een probleem geeft gek genoeg.

bewerkt door Dikkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Greta:

@Greta geweldig, jij bent ervan af. Jij had het ook in een snel tempo gedaan. We hopen allemaal zover te komen als jij. Zal even tijd kosten , maaar je hebt het ergste achter de rug. Nu nog slapen en je bent nieuw mens :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Bellie:

Elke arts die mij ooit nog iets wil geven wat eindigt op pam of ine krijgt een dreun. 

geweldig, mijn huisarts vroeg het aan mij. ik had eerder zoiets gebruikt in een depressie om de tijd te overbruggen tot de ad werkte dus toen geen enkele problemen gehad met afbouw. en ook niet met de ad. was er heel snel weer af. maar eerst wel mijn problemen opgelost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dikkie:

@Bellie mijn ervaring met het voorgezet onderwijs is dat ze de kinderen maar wat aan laten klooien. en nee hoor hier op school word niet gepest we hebben een niet pesten protocol. jaja door de ogen goed dicht te houden niet best.

@Rixie goh ik meende iig 2x en dat was toen je niet te grote stappen nam volgens mij :P. het ging bij mij toen ook erg goed moet ik zeggen. ik weet niet hoe het nu zou gaan aangezien ik door deze hitte ff gestopt ben. maar ik word er niet beter op moet ik eerlijk toegeven, onrustiger en emotioneler daar had ik tijdens de afbouw van de ochtend dosis geen last van. en de eerste week op alleen op de avond dosis ook niet het begon toen ik eigenlijk weer zou afbouwen, maar toen werd het ook weer heet.

dus daar geef ik de schuld maar aan, ik heb ook gedacht zou het kunnen komen door dat ik niet meer afbouw? maar dat lijkt me ook een beetje raar. het is niet zo dat ik denk oh gelukkig ik mag weer een dosis daar denk ik helemaal niet aan. maar het lijkt me ook niet verstandig om de laatste dosis er maar in 1x af te halen.

Ik bouw dus af met lorezepam, maar ik heb op dit forum al heel wat gelezen en vraag me af waarom iedereen adviseert om af te bouwen met diazepam. ja 1 ding weet ik door dat de werking langer is. dus dat je niet zo snel afbouw verschijnselen krijgt omdat de rest nog een beetje werkt. en bij lorezepam het na een paar uur in principe uit je lichaam is en dat je lichaam dat dus sneller merkt. maar na verloop van tijd dus na de afbouw zullen de klachten gelijk zijn of zit ik er helemaal naast? @Cyclad58 jij hebt hier ervaring mee misschien kan jij mij meer vertellen hierover.

@Greta, jij bent er van af gewelidig. ik hoop dat je niet veel klachten krijgt en dat deze snel over zijn. Iedereen die je hier leest heeft klachten maar niet iedereen krijgt zoveel klachten alleen dat lees je hier dan weer niet. die mensen gaan door met hun leven. ik hoop dat jij bij de laatste groep hoort. succes meid

Klopt wat je zegt @Dikkie als ik langzaam afbouw, 0,5 mg heb ik niet zoveel klachten maar dat schiet niet zo op, dus probeer dan toch weer 1 mg. Dan goed beroerd. Eigenlijk doe ik maar wat, vijl ook niet, breek gewoon stukje af en probeer elke dag even groot. Hier staat het ook even stil, wilde paar dagen geleden weer beginnen, maar wacht nog effe. Eerst normale temperaturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...