Spring naar bijdragen

onze H. kamer 16-72020.


Aanbevolen berichten

48 minuten geleden zei Bellie:

Heerlijk hè een goede nachtrust?! Ik heb hier tot half 5 goed geslapen.  Bij het wakker worden meteen zenuwachtig.  Gelukkig nog wel regelmatig in slaap gevallen tot 7 uur, maar die zenuwen pff. Maar.... En dat vind ik opvallend,  absoluut geen snak in diazepam! De 1e is pas om half 9. Ik merk sowieso de laatste dagen dat ik hem vergeet en dan alsnog in neem. Goed teken!

Uit test is gebleken dat mijn progestron hormoon veel te laag is.  Dat geeft onrust een slecht  slapen.  En mijn cortisol veel te hoog.  Stond ik niet gek van te kijken dat laatste..   Had ik geen test voor nodig.

Maar het verklaart de zenuwen in de ochtend in ieder geval. @bolletje werk ze!

Waar heb je dat kunnen testen en wat gaan ze er aan doen? 

Hier ook in de ochtend wakker met zenuwen.

Hele erge pms elke maand. Dat heeft ook met hormonen te maken, maar ook met serotonine. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen , ik heb heel goed geslapen, niet wakker geweest, het gaat zo goed met afbouwen dat ik me afvraag ofdat ik niet sneller kan. Al paar dagen totaal geen klachten.  Ik heb geen last meer van hormonen zoals jullie, dat scheelt wel denk ik zo.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bellie:

Hoe snel ga je nu en waar zit je nu op? En met Diazepam toch?

Ik heb er nu 4 mg af van de 10.  4 sinds 5 dagen,  diazepam heb ik.

Maar ben 74 jaar dus de hormonen zijn uitgeraasd scheelt veel denk ik.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Bellie:

Goedemorgen @Louisa,

Ik loop sinds 3 weken bij een orthomoleculaire therapeute.  Via haar is het getest bij humanus santitas lab in Kamperland. Maar er zijn ook wel anderen die het doen en andere manieren. 1 test op een willekeurig moment heeft geen zin omdat het dan echt een moment opname is. Morgen  kan je hormoon huishouding weer anders zijn.

Onderstaand een link waar meer  info te vinden is over oestrogeen dominantie, progestron tekort en serotonine. Alles heeft met elkaar te maken. 

Toen ik te horen kreeg dat mijn progestron te laag was en dus mijn oestrogeen te hoog,  vielen de puzzelstukjes in elkaar.  Ik had namelijk van mijn overgangsconsulente oa oestrogeen pleisters gekregen. "Want iedereen in de overgang heeft een oestrogeen tekort". Nou, niet dus.  Zover ben ik dus helemaal niet! Met het gebruik van die pleisters werd het alleen maar erger.  Slapeloosheid,  doodzenuwachtig en alleen maar huilen.  Toen ben ik aan de pammen gezet.... En hallo welkom op het forum van verslaving de baas!!!! Toen ik stopte met die pleister ging het langzaam aan beter. Mijn pms klachten werden meteen minder.  Nu blijkt dus juist dat mijn progestron aan gepakt moet worden.  Ik  hoop dat het gaat helpen. 

Tjonge bel. Daar ben je ook lekker mee!!! Pfff nou daar ga je ook niet meer heen!

Ja ik heb weleens eerder gehoord van oestrogeencreme enz. Maar dat je echt Moet oppassen om dat te gebruiken.  Zo zie je maar weer je moet t echt weten hoe je hormonen er aan toe zijn! 

En nu progesteron smeren?

 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo @Bellie

Dit is echt goed om te horen  en misschien voor meer vrouwen een eye-opener! 

Krijg je voor het progesterontekort monnikspeper als supplement? Ik heb verleden jaar nog een boek gelezen van Ralph moorman dat heette de hormoonfactor. Ik dacht anderhalf jaar geleden eerst dat ik in een voorstadium van de overgang was beland. Achteraf bleek dat niet zo te zijn. Later kreeg ik die burn-out. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Louisa:

Tjonge bel. Daar ben je ook lekker mee!!! Pfff nou daar ga je ook niet meer heen!

Ja ik heb weleens eerder gehoord van oestrogeencreme enz. Maar dat je echt Moet oppassen om dat te gebruiken.  Zo zie je maar weer je moet t echt weten hoe je hormonen er aan toe zijn! 

En nu progesteron smeren?

 

ik heb zware tinitus de laatste tijd  harder wat kan ik doen het is gekmakent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Bellie:

@Dikkie waarschijnlijk niet nee.  Dat gevoel had ik al na  3 weken  maar het was toen al te laat. 

Orthomolicaire arts wordt niet vergoed tenzij je aanvullend verzekerd bent voor alternatieve geneeskunde. Het is helaas heel duur door alle onderzoeken.  Het is niet alternatief maar wetenschappelijk. Al vind de vereniging tegen kwakzalverij van wel.  Maar goed,  dat  zijn ook reguliere artsen op die site die dat zeggen. Je hebt ze natuurlijk wel maar deze is aangeraden door een kennis die heel goed geholpen is door  haar. 

Haar uitgangspunt zijn de darmen,  je 2e hersens.  Klachten van welk aard dan ook komt vaak vanuit de darmen.  Ik blijk dus een parasiet en een schimmel in mijn darmen te  hebben. Ik heb al sinds 2012 darm problemen. Dit wordt nu nog verder onderzocht.  En die site hormoon huishouding wat overhoop ligt.  Met supplementen en gezond eten kunnen veel klachten weg gaan. Zeggen ze...

Toen  ik maart van het padje raakte was ik zo misselijk dat ik mijn cola,  chips en andere ongezonde dingen niet wilde.  Ik moet zeggen dat het sindsdien ook beter gaat met mijn darmen.  Nu heb ik van haar er supplementen bij gekregen om het eea aan te vullen. En mag geen snelle koolhydraten en snelle suikers. 

mijn darmen moeten wel overhoop liggen, ik heb in november een antibiotica kuur gehad die mijn darmen totaal op de kop hebben gelegd. daarna nog 2 kuren gehad van 10 dagen. toen was het nog niet klaar toen 1 van 8 weken. gebruik nu weer probiotica. en eerder ook al een tijdje. ik ben in die tijd wel ingekakt. depressie en later concludeerden ze dat ik een burnout had. ik heb het het afgelopen jaar wel extreem druk gehad en zat er in november ook  echt wel compleet doorheen. maar daarna vakantie. met de kerstdagen lag ik dus plat door de kuur. darmen. dus weg vakantie. toen kreeg ik wel angstklachten. maar in het ziekenhuis kreeg ik meer klachten. ik wilde de gordijnen liever niet open en bezoek vond ik ook moeilijk. en werd extreem wantouwend. en angstig dat deze ziekte nooit weer voorbij zou gaan. eigenlijk nu ik dit schrijf denk ik. die burnout is gewoon gediagnosticeerd naar aanleiding van mijn verhaal. dat ik er doorheen zat. en dat ik graag met een onderdeel van dot werk wilde stoppen. dat heb ik nu dus ook opgezegd.  ja als je die testen invuld heb je al snel een depressie of burnout. ook al herken ik er wel veel van. 

bedankt voor je uitlleg @Bellie. ik had er wel wat overgelezen maar het is iid vreselijk duur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Louisa:

Tjonge bel. Daar ben je ook lekker mee!!! Pfff nou daar ga je ook niet meer heen!

Ja ik heb weleens eerder gehoord van oestrogeencreme enz. Maar dat je echt Moet oppassen om dat te gebruiken.  Zo zie je maar weer je moet t echt weten hoe je hormonen er aan toe zijn! 

En nu progesteron smeren?

 

@Bellie ik zie de link niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Bellie:

@Dikkie ik kan het zelf ook niet betalen.  Maar heb een hele lieve zus die het royaler heeft en mij uit de problemen wil zien. 

Dit is een hele goede probiotica. Die heb ik gekregen.  Google maar en je ziet op Google reviews. Geeft ook totaal geen klachten.

https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/sana-intest-mbr-probiotics-poeder-100g-907807.html?dfw_tracker=10656-907807&gclid=Cj0KCQjw9b_4BRCMARIsADMUIyru5UNGx2gdrtAjphDi13HPU3gqKEd9gfmBGLHa8nMlopXAtAxYglUaAmT3EALw_wcB

@Bellie dat is dan odd een hele lieve zus. ik gebruik op het moment probiotica van de apotheek. ik vind het moeilijk om te bepalen wat goed is. alles wat je leest is vaak de beste. touwens de maag lever darm arts vond het niet nodig zei hij. dit te gebruiken bij antibiotica om de goede bacteriën op peil te houden. was niet bewezen. mocht wel van hem. bij mij was het kwaad al geschied.  maar nu hoor ik het van iedereen dat het werkt. ik heb even gekeken ik ben er wel voor verzekerd. €40 per dag tot een max van €400. maar mijn gevoel zegt dat ik het daarmee niet ga redden. 

weet je ook het verschil tussen arts of therapeut?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Rixie:

Karin123, ik heb het ook eens zo snel geprobeerd, na een paar dagen heel ziek geworden.

Rustiger aan bevalt me beter.

Ik wil die 2,5 mg er eerst af hebben en daarna rustig aan doen. Stik nu ook al van de angst erger kan toch niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Rixie:

Goedemorgen , ik heb heel goed geslapen, niet wakker geweest, het gaat zo goed met afbouwen dat ik me afvraag ofdat ik niet sneller kan. Al paar dagen totaal geen klachten.  Ik heb geen last meer van hormonen zoals jullie, dat scheelt wel denk ik zo.

Rustig aan Rixie. Er zit toch niemand achter je aan?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei bolletje:

Rustig aan Rixie. Er zit toch niemand achter je aan?;)

Nee, zit niemand achter me aan maar je kunt er maar vanaf zijn, dacht ik  ;-))totdat ik vanmiddag opeens zo erg begon te transpireren ( heb ik nooit) dat ik dacht.....zal er ook wel bij horen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

@antibiotica vernietigt ook de goede bacteriën. Dus probiotica kan wel degelijk helpen.

Nee daar redt  je het niet mee.  Maar ik ben nogal een complex geval. Waadt je niet gehuurd krijgt is wel weer van de belasting af te trekken. Een consult bij haar is €120,00. Supplementen kunnen ook aardig oplopen en het onderzoek van de ontlasting was €200. Daarna kan je natuurlijk zelf aan de slag als je weet wat je mankeert.  Dus dat scheelt. 

Een arts heeft een diplomaatje meer? geen idee eigenlijk.  Die ik heb is echt heel goed. Ik weet niet waar jij woont, maar deze is in Nieuw Vennep. 

nee helaas ik aan de andere kant van het land. in friesland.ik heb even gesneupt op internet maar er staan ook idd abracadabra behandelaars tussen dat maak t het wel moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rixie:

Nee, zit niemand achter me aan maar je kunt er maar vanaf zijn, dacht ik  ;-))totdat ik vanmiddag opeens zo erg begon te transpireren ( heb ik nooit) dat ik dacht.....zal er ook wel bij horen. 

@Rixie dat had ik vanochtend ook maar het was ook best drukkend, ik kon na het stofzuigen eerst onder de douche en allemaal schone kleren aantrekken. heb ik normaal niet ook niet tijdens het gebruik van die lekkere pilletjes. doe aub niet te snel doe er dan als je je idd goed voelt er gewoon 1 af en kijk het dan weer eventjes aan. ik weet niet hoesnel de ontwenningsverschijnselen normaal om het hoekje komen kijken bij diazepam. je bent zo lekker op weg. als je nu negatieve ervaring krijgt dan word het alleen maar angstiger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Bellie:

Nieuw Vennep is bij mij ook niet in de buurt hoor. Maar ik kan wel vragen of zij een goede in Friesland weet als je dat wil. 

@bellie ja als je dat wilt doen dan graag, dan kan ik haar website of zo eens bekijken. als diegene die heeft. man /vrouw haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Dikkie:

@Rixie dat had ik vanochtend ook maar het was ook best drukkend, ik kon na het stofzuigen eerst onder de douche en allemaal schone kleren aantrekken. heb ik normaal niet ook niet tijdens het gebruik van die lekkere pilletjes. doe aub niet te snel doe er dan als je je idd goed voelt er gewoon 1 af en kijk het dan weer eventjes aan. ik weet niet hoesnel de ontwenningsverschijnselen normaal om het hoekje komen kijken bij diazepam. je bent zo lekker op weg. als je nu negatieve ervaring krijgt dan word het alleen maar angstiger

@Dikkie heb je gelijk in, afgelopen nacht weer onrustiger geslapen. Voel ik me een dag helemaal top, komt er wel weer man met de hamer. Vandaag prikkelbaar .

Bij diazepam komt dat wat later, bij mij tenminste. Dus maar weer even op deze dosis blijven. Kon vanmorgen in de supermarkt de aardbeien tomaten enz wel door de winkel smijten. Kort lontje;-)) toch maar niet gedaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...