Spring naar bijdragen

Het moet echt anders. Bijna alles kwijt.


Axel1978

Aanbevolen berichten

Goedenavond, ik zal me hier even voorstellen.

Ik ben een man van bijna 42 en drink veel te veel. Ik heb mijn relatie er een half jaar geleden al om verloren. Hij was het terecht zat. Ook verwaarloos ik mijn sociale contacten en sport niet meer. Vorige week kreeg ik op mijn werk een waarschuwing. Dat was het laatste dat ik nog kon verliezen. Ben heel open geweest en mijn chef steunt mij en staat achter mij. Nu is het dus tijd om echt te veranderen.

Ik leef voor mijn werk maar in mijn vrije tijd komen de halve liters bier voor de dag. Zeker als ik meerdere dagen achter elkaar vrij ben heb ik geen maat en drink zo'n 15 tot 20 blikken. Dacht dat ik er goed op functioneerde. Stak mijn kop in het zand. Erge fout gemaakt op mijn werk maar gelukkig een herkansing.  Wil ook weer gaan sporten want werk als beveiliger en vind dan wel dat je topfit moet zijn.

Plan: elke dag de blikken bier afbouwen. Heb drie weken vakantie en aan het eind daarvan wil ik het graag afgebouwd hebben tot een 5 per dag. Helemaal stoppen durf ik nog niet. Mijn ervaring is dat ik zonder alcohol me verveel in mijn vrije tijd, chaggerijnig  word en rusteloos.

Bedankt voor het lezen.

Axel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Zelf heb ik ervaring met afbouwen van 16 eenheden per dag naar 0, dus het kan. Al had ik geen schema in de zin van dat ik alles vooraf uitgedacht had. Ik nam de volgende stap op het moment dat het goed voelde. Ik begon met de stap van 16 naar 12. De stap van 12 naar 8 heb ik ongeveer na 3 weken genomen. De stap van 8 naar 4 na 2 weken en de stap naar 0 na een week ongeveer. De 0 houden gaat nu ruim een maand goed (dus ik heb zeker nog e.e.a. te bewijzen).

Je krijgt er sowieso veel vrije tijd bij. Probeer de tijd met iets te vullen dat je leuk vindt. Ga wandelen (het is er het seizoen voor). Neem desnoods een lange douche bij moeilijke momenten, of ga extra vroeg naar bed. Je weet inmiddels zelf heel goed dat drank de oplossing niet is. Ga ervoor, succes.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die vrij tijd vind ik juist moeilijk. Zeker enkele dagen achter elkaar vrij. Mooi Sandro dat het afbouwen bij jou lukte. Zelf krijg ik daar goede hoop door.

Cleo66 het lijkt me niet gezond om van zo'n 15/20 halve liters naar 0 te gaan. Ik word daar doodziek van. Daarom wilde ik afbouwen. Mijn huisarts heb ik al jaren niet gezien en ik weet eigenlijk ook niet wat zij voor mij kan betekenen. Zal toch zelf moeten minderen. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Axel,

Welkom, heel erg (eng) herkenbaar bijna.

Zeker wat betreft werk(dat het je zoveel geeft), relatie(ex) en de hoeveelheden. Aan die hoeveelheden kom ik niet meer, is niet vol te houden. Ben niet geheel gestopt. Wel dagen dat ik niet drink en de hoeveelheden ernstig afgebouwd.

Heel veel succes in hetgeen je nastreeft.

Moedig dat je hier naar toe gekomen bent.

Hoeveel heb je er nu op of moet je nog beginnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Axel,

hoe je ook gaat afbouwen/minderen of stoppen
je komt gejeid aan de sjaggie, verveling en rusteloosheid toe
dus op dat deel kun je je vast voorbereiden.
Als je een plan hebt dat voor jou werkt (want jij ben Sandro niet)
wordt het makkelijker. Je huisarts kan je wel degelijk bijstaan,
bijv. met thiamine, vit.B1.
Maar ook met gesprekken met huisartsondersteuner, verwijzing naar
verslavingsarts, mocht dat nodig blijken, of zo maar als extra steun.
Wees niet te trots om hulp te zoeken, het is al zo'n eenzaam proces, dat drinken.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is nog iets positiefs dat ik je niet wil onthouden @Axel1978. @Smaragd zegt het eigenlijk ook al een beetje: al snel begrijp je helemaal niet meer hoe je in hemelsnaam 15 tot 20 blikken kon drinken én daarbij alle ongemakken en ellende voor lief nam. Het is zo zonde allemaal, echt. 

Vaar zeker niet blind op hoe ik het doe. Doe het op je eigen manier. Ik doe het tot nog toe zonder hulp, maar jouw situatie is de mijne niet. Goede opmerking van @lady jane

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Axel ik vind het ontzettend dapper dat je open en eerlijk bent geweest naar je chef. En super fijn dat je nog een kans krijgt. Zelf zit ik ook in het proces om open en eerlijk te zijn in mijn omgeving. Doodeng vind ik het, zelfs dat ik er niet van kan slapen. Ik wens je heel veel sterkte en je kunt het! Lief zijn voor jezelf.

bewerkt door Estherdj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verstandig om verlof te hebben weet ik niet. Had deze drie weken al vanaf januari staan in het rooster.  De huisarts is nog een stap te ver voor mij nu maar ga morgen wel vitamine B kopen. Gisteren had ik 12 blikken, vanavond doe ik er 10. Vandaag twee verwaarloosde contacten geprobeerd nieuw leven in te blazen. Ziet er goed uit, willen beiden wel een keer praten.

Wilde vandaag ook een stuk gaan fietsen maar heb totaal geen conditie meer. Helemaal stoppen is echt veel te ver van mijn bed nog. Moet er werkelijk niet aan denken, wat moet ik dan met mezelf aan. Huisarts vind ik nog te vroeg, kom ik aan met een alcoholprobleem in deze coronatijd. Voelt niet goed.

Bedankt voor de antwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Axel1978:

Wilde vandaag ook een stuk gaan fietsen maar heb totaal geen conditie meer. Helemaal stoppen is echt veel te ver van mijn bed nog. Moet er werkelijk niet aan denken, wat moet ik dan met mezelf aan. Huisarts vind ik nog te vroeg, kom ik aan met een alcoholprobleem in deze coronatijd. Voelt niet goed.

Hoi Axel, welkom!

Juist in deze Coronatijd is alcohol voor veel mensen een groter probleem lijkt me. Als er veel dingen om je heen weg vallen, is alcohol een nog nabijere vriend dan voorheen misschien. Zeker huisartsen zullen dit probleem begrijpen. Maar je moet er aan toe zijn natuurlijk.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel die vitamines nemen. Thiamine(liefst verdeeld over de dag 4 maal daags), multi complex bruistabletten erbij en blijven eten, al zijn het kleine maaltijden met groente en etc. Onze arme hersenen. Zelfs in afbouw nemen we bijna geen vitamines meer op, zo werkt dat lichaam. Zeker de vitamine b/b12. Echt heel belangrijk. Hoor wie het zegt nogmaals. Kreeg net als meerderen de injecties in de bil, doet zeer, maar is niet voor niks. Hoop dat de contacten die je geprobeerd hebt nieuw leven in te gaan blazen helpen.

Vind je enorm stoer.

Vond het een goede vraag, waarom het verlof/vakantie nu maar is ook goede kans om je balans te gaan vinden.Vakntie/verlof zijn voor mij ook altijd triggers om mij te laten gaan. Herken dat zo.

Goed bezig jij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 ding snap ik echt niet, dat je niet naar de huisarts gaat. Je chef/manager spreekt je aan. En dan nog ga je niet naar de huisarts, wat eigenwijs. Snap het maar dan nog, moet je wel heen gaan. Beetje zelfzorg. Je bent beveiliger, laat jezelf dan ook beetje beveiligen, verdien je heel erg. Come on, get real , step over it. Stap over je trots :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huisarts, ben geen watje. Ik zal gaan als ik het zelf niet kan. Dit is mijn eerste poging tot minderen en koop die vitaminen morgen. Als het dan nog niet lukt dan andere hulp. Denk nu dat ik het zelf nog kan en wil niet nadenken over de dag van morgen. 

En die corona zit me ook dwars, ga ik ook nog eens een beroep doen op het zorgstelsel met mijn probleem door mezelf veroorzaakt. Voelt echt zo fout. Mag er nog 2 dan zit ik op 10 dan stop ik. Ga nog even dokter House kijken.

Mijn chef sprak me aan op een erge fout, heb er nu nog last van dat dat kon gebeuren. Had ook niet door dat ik zo diep gezonken was. Altijd alert op mijn werk en nu dit. Ik kon niet anders dan vertellen over wat er aan de hand is.  Afgang. Wist niet hoe anders. Ga t.v. kijken en niet nadenken over morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschuwing op je werk, zelfs die heb ik nog nooit gehad. Nooit onder invloed op het werk. Je bent geen watje, zegt niemand, straks ben je je werk wel kwijt en wat dan? Je bent nog meer eigenwijs dan ik. Vitamines halen en nemen. 

Vooral niet nadenken nee, daar helpen die 10 blikken goed mee. sorry , jij bent mijn spiegel. Zover ga ik het niet laten komen als het op werk aankomt, roep wel hulp in.

Ben vervelend voor je weet het. Je bent zeker geen watje.

Laat je nu. Hou je bijeen. Eigenwijs.

Ws ben je ook nog eens een perfectionist, te herkenbaar.

Veel tv kijk plezier.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een fout gemaakt intern waardoor er een gevaarlijke situatie ontstond. Weet heus dat de alcohol me verslapt. Geestelijk en lichamelijk. Het is goed afgelopen en werk er al lang dus dan maar openheid van zaken. Wil met 10 blikken minderen en dan aan het eind van mijn vakantie op 5 blikken zitten en dan verder kijken. Kan nu gewoon niet overzien wat ik veroorzaakt heb. Ja ben een zuiplap, dat wil ik niet, wil fit zijn. Vanavond 10 en morgen weet ik nog niet. Helemaal 0 kan ik nu niet overzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Axel, Welkom

Ik geloof dat je je hier niet voor niks hebt aangemeld. En voorgesteld hebt.

Je hebt zelf door dat je een probleem hebt met alcohol en ik denk ook dat het niet verstandig is om in 1 X te stoppen.

Alleen als je je huisarts inschakelt kan hij/zij je misschien wel raad geven en ondersteunen. Die zijn best wat gewend en over het algemeen oordelen ze niet. Ze hebben ook beroepsgeheim. Qua werk zul je daar geen last mee krijgen iig. Ik vind het dapper dat je tegen je chef eerlijk bent geweest. Heel veel succes en ik hoop dat je van deze rotzooi af komt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, lastig blijft het. Cold turkey of afbouwen. Maar met jouw hoeveelheden denk ik dat enigzins afbouwen wel verstandig is. En huisarts bezoeken waarschijnlijk ook (maar ja, dat heb ik niet gedaan, dus ik begrijp je heel goed). Afbouwen vereist wel veel discipline. Koop niet meer dan je die dag gaat drinken. En niet bijhalen natuurlijk (dat stuk is tricky). Je krijgt er veel tijd bij waarvan je in eerste instantie niet weet wat je ermee moet. Wees daarin niet te streng voor jezelf. Er is een hoop geoorloofd, zo lang het maar geen drank is. 

Drinken is een (destructieve) gewoonte, het is zaak om daar een andere, gezondere gewoonte van te maken. En geloof me, die nieuwe gewoonte slijt er sneller in dan je nu denkt! Wat dat betreft is onze geest kort van geheugen, of flexibel, het is maar net hoe je het ziet :P

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...