Louisa Geplaatst 16 april 2020 Rapport Share Geplaatst 16 april 2020 (bewerkt) Mn hoofd. Wat een ellende. Het is echt heftig. Gister zou de arts van Radboud bellen. Ik was heel gespannen dat t of nu direct opname kon en ik niet kan vanwege mn virusinfectie of dat t nog de hele zomer gaat duren. Ik heb maar 15 minuutjes gebeld, maar dat hoofd kan het gewoon niet meer aan. Zo moe ben ik. Was in de ochtend al moe wakker. Alle mensen wat een hoofd nadien. En zo ging ik slapen en zo word ik wakker. Uitgeput hoofd. Overprikkeld. Alles doet Pijn en is teveel. Ik kan het niet omschrijven wat het is om doodmoe in je hersenen te zijn. Alsof ze niet meer willen werken. Hoe erg wordt het nog? Wat kan ik doen om het te beteren? Gaat afbouwen het erger maken? Mn brein is niet meer normaal. Geheugenverwerking gaat raar. Korte termijn vergeet ik veel. Lange termijn dringt op. Prikkelverwerking wil niet meer. Constante derealisatie, hersenmoeheid, Cognitief denken (grapjes dingen niet herkennen moeite met je dagstructuur dingen door elkaar halen moeite met dingen uittellen als medicatie), geen helderheid verwardheid, drukgevoel. Alles is teveel. Ik ben zo uitgeput in het hoofd! En dat wordt steeds erger! Ik wil wel iets doen maar t lukt niet met mn hoofd. Kijk in de avond geluidloos inspirerende filmpjes met boordevol crea ideeën. Zou ze graag uitvoeren, maar mn hoofd wil niet. Nu zit ik nog in bed en t hoofd drukt. Gewoon een belletje en t is weer erger met t brein. Nu ook bv. neem altijd een maagtabletje bij t eten. Hij lag op mn bord. Ik wil m weer nemen en zie m niet meer en dus heb Ik m genomen. Ik weet t niet meer! Alleen dat ik t dacht. Gek word ik. Waanzinnig in mn hoofd. Dat gaat de hele dag door. Kwellend en je bent op weg naar insanity. Ik kan t niet omschrijven. Door de griep is t nog een graad erger. O ja ik kan in mei terecht voor opname, maar ik besef t niet meer en weet niet meer of ik dan nog weet wie ik ben. Weet niet of t me gaat slopen of helpen? Als ik hier de ellende lees van afbouwers. En de vele prikkels van omgevingwisseling....... de reis erheen. Mn man en kat niet meer. Mn vertrouwde omgeving. Had ik maar geld zei ik tegen mn man. En een groot huis. Dan kon ik artsen inhuren en thuisblijven. Met geld is alles mogelijk. Kunnen ze alle apparatuur meenemen en me gewoon thuis monitoren. Dat zou ik t liefst willen! De arts noemt t een lorazepamhoofd en dat wordt beter na afbouwen. Kon ik m maar geloven. Tot nu toe helpt de lora om de dag door te komen... en leun ik erop als mijn life savers... Ik probeer verhalen als van meisjeamsterdam en ikkannietmeer te nemen als inspiratie als dat t beter kan gaan na afbouwen maar dan denk ik steeds zij slikte niet zoveel en zolang en dan helpt t niet meer @face ik durf t afbouwen ook niet meer met dat hoofd. Echt klote want in november had ik gesprek met paling. Was t nog niet zo erg als nu. Ik had toen al een kwartje eraf gehaald en toen had ik eigenlijk gelijk moeten doorzetten. Ze hebben me veel te lang laten aanmodderen en nu ben ik er zo doorheen dat ik t allemaal niet meer zie zitten. 16 april 2020 bewerkt door Louisa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 16 april 2020 Rapport Share Geplaatst 16 april 2020 2 uur geleden zei Louisa: De arts noemt t een lorazepamhoofd en dat wordt beter na afbouwen. Kon ik m maar geloven. Tot nu toe helpt de lora om de dag door te komen... en leun ik erop als mijn life savers... Ik heb ondertussen veel ervaring met mensen die afbouwen, praat dagelijks met mensen die afbouwen en ondersteun ze. De dingen die jij nu beschrijft herken ik, de manier van schrijven herken ik en de klachten zijn gelijk. De tijd van slikken is niet de oorzaak van de klachten, het is de pillen zelf. Er zijn mensen die veel korter slikken dan jij, bijvoorbeeld 2 jaar, en die hebben precies dezelfde klachten. Maar dat je zoo veel Lorazepam slikt kan ik nog steeds niet begrijpen van de arts die ze voorschrijft. En ik verbaas me dus niet over jouw klachten. Maar je moet er vanaf! Dat zal je redding zijn en is precies wat je nodig hebt om jezelf weer terug te krijgen. En je zal er doorheen moeten en kosten wat het kost voor je leven moeten vechten, wat er ook gebeurd. Je moet besluiten in jezelf dat je nooit meer hoger gaat, dat je nooit meer zomaar een pilletje neemt om de klachten tegen te gaan, want het zal je niet helpen. Het zijn geen life savers, het zijn killers. Dat is de waarheid die je niet meer mag loslaten. Jij moet dit gevecht van de pillen winnen om je leven terug te krijgen. Dat is de enige manier. Er is geen andere weg naar buiten. Je klachten zullen op een dag weg zijn, maar het zal niet snel gaan en dat zal je moeten accepteren. Als je dat doet, dan kan je dit gevecht winnen, net als ik, net als vele anderen. Met mij zijn vele anderen voor jou op weg gegaan om van de benzo af te komen en hun grip op je leven te verbreken. Want ze helpen je 2 weken en vanaf dat moment gaan ze je kapot maken. Dat is de simpele waarheid die je goed voor ogen moet houden en dat is waarom je mag weten dat elke mg die je eraf haalt ,winst zal zijn voor je lichaam. Waarom ben je in al die tijd niet zelf begonnen met afbouwen? ELL reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Louisa Geplaatst 16 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 april 2020 (bewerkt) 1 uur geleden zei Kannietmeer: Ik heb ondertussen veel ervaring met mensen die afbouwen, praat dagelijks met mensen die afbouwen en ondersteun ze. De dingen die jij nu beschrijft herken ik, de manier van schrijven herken ik en de klachten zijn gelijk. De tijd van slikken is niet de oorzaak van de klachten, het is de pillen zelf. Er zijn mensen die veel korter slikken dan jij, bijvoorbeeld 2 jaar, en die hebben precies dezelfde klachten. Maar dat je zoo veel Lorazepam slikt kan ik nog steeds niet begrijpen van de arts die ze voorschrijft. En ik verbaas me dus niet over jouw klachten. Maar je moet er vanaf! Dat zal je redding zijn en is precies wat je nodig hebt om jezelf weer terug te krijgen. En je zal er doorheen moeten en kosten wat het kost voor je leven moeten vechten, wat er ook gebeurd. Je moet besluiten in jezelf dat je nooit meer hoger gaat, dat je nooit meer zomaar een pilletje neemt om de klachten tegen te gaan, want het zal je niet helpen. Het zijn geen life savers, het zijn killers. Dat is de waarheid die je niet meer mag loslaten. Jij moet dit gevecht van de pillen winnen om je leven terug te krijgen. Dat is de enige manier. Er is geen andere weg naar buiten. Je klachten zullen op een dag weg zijn, maar het zal niet snel gaan en dat zal je moeten accepteren. Als je dat doet, dan kan je dit gevecht winnen, net als ik, net als vele anderen. Met mij zijn vele anderen voor jou op weg gegaan om van de benzo af te komen en hun grip op je leven te verbreken. Want ze helpen je 2 weken en vanaf dat moment gaan ze je kapot maken. Dat is de simpele waarheid die je goed voor ogen moet houden en dat is waarom je mag weten dat elke mg die je eraf haalt ,winst zal zijn voor je lichaam. Waarom ben je in al die tijd niet zelf begonnen met afbouwen? Was begonnen met een kwart die is er af zit nu van 13.5 of 13.25. Maar paling zei niet doen wacht op de opname. Niet zelf rommelen. Dus ben ik niet verder gegaan. Dank je voor je bericht. Dat moet ik horen. Wil je het af en toe herhalen dat t mn mantra wordt wat jij schrijft! Dank je knm liefs De arts is de huisarts. Pappen en nathouden en ik wist niet wat ik nu weet... Mn psycholoog toentertijd zei dat t niet hoog was en was dus pas een half jaar geleden door mn man tot inzicht gekomen dat lora me ziek maakt. Maar Ik raak t een beetje kwijt door de chaos en moeheid in mn hoofd. Dus blijf dit zeggen tegen me tot mei!! Dat bericht helpt me echt! Ik slik die hoge dosis nu een jaartje. Zat wel lang op de 5.5 mg maar toen voelde ik me goed zo'n 4 jaar lang. 16 april 2020 bewerkt door Louisa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 16 april 2020 Rapport Share Geplaatst 16 april 2020 28 minuten geleden zei Louisa: Was begonnen met een kwart die is er af zit nu van 13.5 of 13.25. Maar paling zei niet doen wacht op de opname. Niet zelf rommelen. Dus ben ik niet verder gegaan. ja, dat hoor ik hem vaker zeggen. In hoeveel weken willen ze hier dan vanaf halen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 16 april 2020 Rapport Share Geplaatst 16 april 2020 (bewerkt) 2 uur geleden zei Louisa: Dank je voor je bericht. Dat moet ik horen. Wil je het af en toe herhalen dat t mn mantra wordt wat jij schrijft! Dank je knm liefs graag gedaan. Het is echt de waarheid. Jij bent jezelf en er zijn meer mensen zoals jij die totaal het gevoel van contact met zichzelf verliezen en in de war raken. Het niet meer kunnen nadenken zullen veel mensen herkennen, maar ook die klacht zal weggaan na de afbouw. Wat er ook gebeurd, zorg dat je in je hoofd houdt dat de benzo de aanstichter is van alles en dat er niets mis is met jou. Als je maar van de benzo afkomt, dan kan alles genezen en vind je de weg terug naar jezelf. Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen. 16 april 2020 bewerkt door Kannietmeer ELL reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wilhelmina Geplaatst 16 april 2020 Rapport Share Geplaatst 16 april 2020 27 minuten geleden zei Kannietmeer: graag gedaan. Het is echt de waarheid. Jij bent jezelf en er zijn meer mensen zoals jij dit totaal het gevoel van contact met zichzelf verliezen en in de war raken. Het niet meer kunnen nadenken zullen veel mensen herkennen, maar ook die klacht zal weggaan na de afbouw. Wat er ook gebeurd, zorg dat je in je hoofd houd dat de benzo de aanstichter is van alles en dat er niets mis is met jou. Als je maar van de benzo afkomt, dan kan alles genezen en vind je de weg terug naar jezelf. Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen. Dit geef me weer hoop benzo is de oorzaak voor alles de aanstichter en ik wil mezelf weer worden ben nu een schimp van mezelf Kannietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ELL Geplaatst 16 april 2020 Rapport Share Geplaatst 16 april 2020 Hoi allemaal, klopt @Wilhelmina, de benzo is echt heel naar. Super dat je al zo ver bent gekomen! inderdaad, 1 ding is zeker @Louisa en de rest; je moet van de benzo af. Ik ben er zelf nu bijna 7 weken vanaf, en ben nog heel erg ziek. Vorig jaar kon ik bij klachten nog wel af en toe de deur uit, zodat ik er niet teveel op gefocust was. Dat is nu praktisch onmogelijk. Vaak is een korte autorit als bijrijder al mega intensief. Ik merk dat de klachten zelfs verergeren momenteel. En dan heb ik een langzame taper gedaan. Ik vind het erg zwaar. Ik heb ook enorm veel last van mijn hormonen. Ruim 2 weken ben ik nog meer van de kaart dan de rest van de maand. Ik had gehoopt dat het stabieler zou blijven. Snelle genezing had ik niet verwacht, maar dit ook niet. Het is echt heel naar spul, en je moet er vanaf om ooit weer te kunnen genezen. Hoe gaat het bij jou @doorbijter? Is het nog te managen met de kinderen en de afbouw? Hoe is het bij jou @Cyclad58? En bij jou @Deligaf1? Liefs! Kannietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 16 april 2020 Rapport Share Geplaatst 16 april 2020 @ELL fijn even van je te horen. Minder fijn dat het nog niet echt beter gaat. Van dat vooruitzicht word ik ook niet echt vrolijk. Hier is t vol te houden, wel zwaar met de jongens thuis, al zijn die gelukkig 3 dagen elders huiswerk maken. En ben dom geweest door te snel gaan afbouwen met ap. Nu dus even zwaar ellendige dagen. Maar verder is er tov De afgelopen maanden niet heel veel veranderd. Ik zal toch al maanden in mn eigen quarantaine. Nou, ik hoop echt dat je snel een beetje opknapt. Houdt ons op de hoogte. Dikke knuffel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ELL Geplaatst 16 april 2020 Rapport Share Geplaatst 16 april 2020 (bewerkt) Doe ik lieve @doorbijter. Het is ook niet dat alles is verslechterd. Ik ben wel veel minder afgevlakt. Emoties komen meer terug. Maar het is duidelijk geen lineair proces. Veel hobbels in de weg. Veel overprikkeling nog. Ik wil niemand ontmoedigen, maar dit stuk is pittig. Met afbouwen heb je nog een soort project. Is dat klaar, dan is elke week ziek te lang qua gevoel (zo ervaar ik het). Geestelijk ben ik helderder, en dan is het zuur als je fysiek nog zo teruggefloten wordt na al zoveel geduld met taperen. Maar we gaan gewoon door! Wat super dat je van de AP af bent! Ja te snel kan zwaar vallen. Op hoeveel Dia zit je nu? Fijn dat de kinders een paar dagen ergens anders huiswerk maken. Inderdaad, de quarantaine zijn we als afbouwers wel gewend ;-) Knuffel terug! 16 april 2020 bewerkt door ELL Toevoeging Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 16 april 2020 Rapport Share Geplaatst 16 april 2020 1 uur geleden zei Wilhelmina: Dit geef me weer hoop benzo is de oorzaak voor alles de aanstichter en ik wil mezelf weer worden ben nu een schimp van mezelf je zal jezelf weer vinden Wil, echt waar. maar de bromazepam ligt bij jou in de weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 16 april 2020 Rapport Share Geplaatst 16 april 2020 2 uur geleden zei ELL: Hoi allemaal, klopt @Wilhelmina, de benzo is echt heel naar. Super dat je al zo ver bent gekomen! inderdaad, 1 ding is zeker @Louisa en de rest; je moet van de benzo af. Ik ben er zelf nu bijna 7 weken vanaf, en ben nog heel erg ziek. Vorig jaar kon ik bij klachten nog wel af en toe de deur uit, zodat ik er niet teveel op gefocust was. Dat is nu praktisch onmogelijk. Vaak is een korte autorit als bijrijder al mega intensief. Ik merk dat de klachten zelfs verergeren momenteel. En dan heb ik een langzame taper gedaan. Ik vind het erg zwaar. Ik heb ook enorm veel last van mijn hormonen. Ruim 2 weken ben ik nog meer van de kaart dan de rest van de maand. Ik had gehoopt dat het stabieler zou blijven. Snelle genezing had ik niet verwacht, maar dit ook niet. Het is echt heel naar spul, en je moet er vanaf om ooit weer te kunnen genezen. Hoe gaat het bij jou @doorbijter? Is het nog te managen met de kinderen en de afbouw? Hoe is het bij jou @Cyclad58? En bij jou @Deligaf1? Liefs! Ha @ELL, rottig dat je nog zoveel last hebt. Het is inderdaad geen lineair proces, zoveel is mij ook al duidelijk geworden. Helaas heeft het Corona gedoe me teruggeworpen, het komt te dichtbij en dat is niet fijn. Onze vriend in Brabant ligt al 5 weken in het ziekenhuis, waarvan 4 weken op de IC. Daar is hij nu vanaf, maar het herstel gaat vreselijk lang duren, het kis zelfs onbekend of hij wel volledig gaat herstellen. Een andere vriend van mij in mijn woonplaats heeft het ook gehad, is inmiddels voorzichtig weer thuis aan het werk, maar is nog heel moe. Wij waren op 13 maart bij hem en zijn vrouw op visite, 3 dagen later werd hij ziek.... Gek genoeg heeft zijn vrouw geen klachten en wij ook niet, maar het komt dichtbij. Slapen gaat heel slecht, daar moet ik weer vertrouwen in krijgen. Verder gaat het eigenlijk best goed. Klinkt paradoxaal, maar behalve zorgen om naasten en het slaapprobleem mag ik echt niet klagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yollie Geplaatst 16 april 2020 Rapport Share Geplaatst 16 april 2020 46 minuten geleden zei Cyclad58: Ha @ELL, rottig dat je nog zoveel last hebt. Het is inderdaad geen lineair proces, zoveel is mij ook al duidelijk geworden. Helaas heeft het Corona gedoe me teruggeworpen, het komt te dichtbij en dat is niet fijn. Onze vriend in Brabant ligt al 5 weken in het ziekenhuis, waarvan 4 weken op de IC. Daar is hij nu vanaf, maar het herstel gaat vreselijk lang duren, het kis zelfs onbekend of hij wel volledig gaat herstellen. Een andere vriend van mij in mijn woonplaats heeft het ook gehad, is inmiddels voorzichtig weer thuis aan het werk, maar is nog heel moe. Wij waren op 13 maart bij hem en zijn vrouw op visite, 3 dagen later werd hij ziek.... Gek genoeg heeft zijn vrouw geen klachten en wij ook niet, maar het komt dichtbij. Slapen gaat heel slecht, daar moet ik weer vertrouwen in krijgen. Verder gaat het eigenlijk best goed. Klinkt paradoxaal, maar behalve zorgen om naasten en het slaapprobleem mag ik echt niet klagen. @Cyclad58ben je al gestopt met de quetiapine? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yollie Geplaatst 16 april 2020 Rapport Share Geplaatst 16 april 2020 Het kan natuurlijk niet in deze tijd. Maar ik durf geen weekendje weg of op vakantie. Halverwege afbouw een weekje weggeweest in Riga. Slapen ging goed. 5.00 wakker. Nu durf ik niet meer maar mijn zoon woont in Riga Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 17 april 2020 Rapport Share Geplaatst 17 april 2020 Op 16-4-2020 om 18:10 zei Yollie: @Cyclad58ben je al gestopt met de quetiapine? Ja, daar ben ik nu 3 weken vanaf. Niet geheel ondenkbaar dat dat ook een rol speelt bij het slechtere slapen. Verder heb ik geen last gehad van de afbouw van de quetiapine. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yollie Geplaatst 17 april 2020 Rapport Share Geplaatst 17 april 2020 37 minuten geleden zei Cyclad58: Ja, daar ben ik nu 3 weken vanaf. Niet geheel ondenkbaar dat dat ook een rol speelt bij het slechtere slapen. Verder heb ik geen last gehad van de afbouw van de quetiapine. @Cyclad58daar ben je ook mooi van af. Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden