Spring naar bijdragen

onze h. kamer10-3--2020


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen! 

Ik heb redelijk geslapen, gisteren gezellig gegeten met een vriendin in Den Haag en mijn halve marathon overwinning gevierd. En ik heb mijn eerste sollicitatiegesprek gehad, dat viel ook weer mee. 

Nu zit ik mijn belastingaangifte te doen omdat ik zo naar de fysiotherapeut moet... heeft de bank een product halverwege het jaar omgezet en zit ik weer in de wacht hoe ik dat moet invullen, maar dat is me altijd een ding met doorverbonden worden... van het kastje naar de muur zeg maar... 

Maar als hij dan eenmaal afgetikt is, ben ik er weer vanaf. Nu nog een paar dagen blijven op 2,5 mg diazepam, en dan ga ik weer verder met mijn langzame afbouw...

Nog ongeveer vijf weken. Af en toe heb ik wel rare wegtrekkers, dan voel ik ook echt de afbouw, maar het is weer beheersbaar nu heb ik het gevoel.

@Louisa, hoe is het gegaan? Ik ben nieuwsgierig! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi ik ben dood en doodop. Ik kan nu niet alles vertellen. Mn hoofd. Daar ter plekke heb ik t goed gedaan!!! Alle vragen beantwoord. Het werd me wel steeds zwaarder, moest me echt goed houden... 

Eenmaal thuis aangekomen overgeven trilbeen links (heb ik elke dag) en een breinpijn kwam opzetten ongelooflijk! Ruim 2 uur au oh oh tranen. Daarna was ik wasted.

Heb wel wat geslapen, maar ben kapot. Mn hoofd. Komende dagen rust rust rust! 

Ze gaan me opnemen! Duurt alleen nog minimaal 4 weken :( iets met corona virus vertraging was 2 weken stilgelegd alles... 

Opname kan zo'n 2.5 maand (dat is de max) zijn en ik bepaal zelf t afbouwen. 

Ik vergat veel ter plekke. Echt naar dat brein. Je kan t niet opslaan. Gelukkig moeder en man mee. Mijn externe harde schijven! 

Pfff ik ben moe en verrot... vannacht gezweten. Uhm ik wilde nog iets kwijt... Zit nu te denken maar ben t kwijt. Dat gebeurt steeds. Ik voel me net Cameron Diaz in 50 first dates. Het is vandaag dinsdag 10 maart... wat deed ik gister waar ben ik nu? Dagboek herlezen met de notities... 1 blur in mn hoofd. Paling zei dat je van benzos niet moe wordt in het hoofd. Deze professor zei "jazeker kan dat!"

O ja wat me verbaasde is dat ze het belachelijk vonden dat huisarts en ggz niets ondernamen aan onderzoek bij dat exploderende brein en me gewoon laten zitten. Dat vonden ze niet normaal. Dat zei mn familie ook al en nu eindelijk de hulpverlening. Dat vind ik wel fijn. Eindelijk serieus genomen zo voelde het. Huisarts had ook geen info doorgegeven. Dat liet hun betrokkenheid zien. Zero. 

Ben te moe om verder te schrijven. Er is zoveel verteld in 1.5 uur. Mn hoofd ia nig dizzy dazzy :blink: Misschien morgen. 

Fijne dag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kabouter0Wesley:

Niet meer nee, zie enkel nog mijn psychiater in de volgende week. Heb bang een psychose te hebben, waar ik niet meer uitraak.

Nee joh je hebt geen psychose. Je hebt niet eens een angststoornis. Je bent fobisch voor je ademhaling. Nu slechte nachten en dan wordt t niet beter je angst er voor. Je bent moe en dan is alles nog erger.  

Je bent benzo vrij.

Lieverd gun jezelf tijd te herstellen. Ik hoop dat ze me dat ook zeggen als ik benzo afgebouwd heb. 

Je bent zo aan het vechten en hier en daar herken ik mezelf er in. Ik zei dan ook ik hoop in te storten. Om te relativeren dat t je teveel wordt. Maar je stort niet in. 

Mijn broer werkt bij een angstcentrum. Die pakken dit soort klachten herl goed aan bang voor je ademhaling. Zij doen veel exposure. Miss iets voor jou?

Okee Nu duizelt mn hoofd... maar ik vind het zo erg dat je zo worstelt met je adem. 

1 ding je ademt stopt nooit zo lang je leeft. Dat gaat van nature vanzelf. Miss te vlug dus je hebt eerder teveel zuurstof dan te weinig. 

Dikke knuffel. Ik doe voor t slapen bodyscan van Esther Coumans op YouTube. Miss helpt t jou ook?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste 2 mg van oxazepam (van de 10 mg) afgesnoept met taperingsstrips. Dit is mijn laatste benzo en als het zo blijft gaan als nu dan doe ik het er voor ! Elke 3 dagen gaat er een halve milligram af en voor mij werkt dat goed (tot nu toe dan) blijf het wel spannend vinden. Gelukkig werk ik alweer halve dagen en dat helpt mij enorm.

als ik s middags thuiskom probeer ik zoveel als mogelijk te wandelende. Dit weekend 2 keer 12,5 kilometer. Als ik alle verhalen lees schaam ik me ervoor dat ik ondanks dat ik zoveel kan nog niet blijer ben met mijn vorderingen. Dat heeft te maken met de angst waarmee ik de dag begin en de rare ideeen die ik heb. Als ik @Kabouter0Wesley lees dan ben ik ban dat ik dat krijg. Verder ben ik bang dat ik altijd het knipperen van mijn ogen zal opmerken. De klacht waar alles mee begon namelijk een overspannen (hypertone) bekkenbodem is wel enorm verbeterd. Gisteren bij de bekkenbodemtherapeut geweest en die gaf aan dat deze spier nog nooit zo ontspannen was geweest..

zo weer een hele verhaal. Voor de rest wens ik iedereen veel succes met zijn of haar afbouwtraject!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Louisa:

Nee joh je hebt geen psychose. Je hebt niet eens een angststoornis. Je bent fobisch voor je ademhaling. Nu slechte nachten en dan wordt t niet beter je angst er voor. Je bent moe en dan is alles nog erger.  

Je bent benzo vrij.

Lieverd gun jezelf tijd te herstellen. Ik hoop dat ze me dat ook zeggen als ik benzo afgebouwd heb. 

Je bent zo aan het vechten en hier en daar herken ik mezelf er in. Ik zei dan ook ik hoop in te storten. Om te relativeren dat t je teveel wordt. Maar je stort niet in. 

Mijn broer werkt bij een angstcentrum. Die pakken dit soort klachten herl goed aan bang voor je ademhaling. Zij doen veel exposure. Miss iets voor jou?

Okee Nu duizelt mn hoofd... maar ik vind het zo erg dat je zo worstelt met je adem. 

1 ding je ademt stopt nooit zo lang je leeft. Dat gaat van nature vanzelf. Miss te vlug dus je hebt eerder teveel zuurstof dan te weinig. 

Dikke knuffel. Ik doe voor t slapen bodyscan van Esther Coumans op YouTube. Miss helpt t jou ook?

 

Dit is dus exact wat ik dus ben te beseffen, maar toen zat ik dus al 16 jaar aan de benzo.

Het lijkt echt of mijn lichaam en brein 2 verschillende dingen geloven. De laatste weken van de afbouw begon mijn ademhaling ineens heel raar te doen. Leek wel of ik verplicht moest ademhalen. Voel me dan echt als passagier in mijn lichaam, dit enkele weken lang. Wist zelfs niet meer dat ik daar totaal nooit bewust ben mee bezig geweest.

bewerkt door Kabouter0Wesley
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kabouter0Wesley:

Dit is dus exact wat ik dus ben te beseffen, maar toen zat ik dus al 16 jaar aan de benzo.

Het lijkt echt of mijn lichaam en brein 2 verschillende dingen geloven. De laatste weken van de afbouw begon mijn ademhaling ineens heel raar te doen. Leek wel of ik verplicht moest ademhalen, dit enkele weken lang. Wist zelfs niet meer dat ik daar totaal nooit bewust ben mee bezig geweest.

Ga in elk geval niet aan de benzos. Je hebt een ademfobie. Joost mag weten hoe je er aan komt. Is niet belangrijk. Gaat er om hoe je er mee kan leven. Exposure zou denk echt goed zijn. Onder begeleiding bij een angstcentrum.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kabouter0Wesley:

Dit is dus exact wat ik dus ben te beseffen, maar toen zat ik dus al 16 jaar aan de benzo.

Het lijkt echt of mijn lichaam en brein 2 verschillende dingen geloven. De laatste weken van de afbouw begon mijn ademhaling ineens heel raar te doen. Leek wel of ik verplicht moest ademhalen. Voel me dan echt als passagier in mijn lichaam, dit enkele weken lang. Wist zelfs niet meer dat ik daar totaal nooit bewust ben mee bezig geweest.

En een ademhalingscoach oid? Die je het onder controle leert krijgen?

Dit heb ik van een random website van een ademhalingscoach gevist;

Ademhalingstherapie – directe hulp bij spanningen en hyperventileren

Adem diep in door je neus en blaas de lucht langzaam uit door je mond. Voel je het gevoel van ontspanning over jezelf heen dalen? Het is een kleine en simpele techniek die ontzettend belangrijk en effectief is. Wanneer ik aan jou de vraag stel ‘waarom is goed ademhalen zo belangrijk’ zal jouw eerste reactie waarschijnlijk zijn ‘zonder ademhalen ga je dood.’

Dat klopt, maar ademen  doet zoveel meer dan ons in leven houden. Het helpt bij onder andere vermoeidheid, concentratieproblemen, chronische pijnen en paniekaanvallen. Het houdt ons gezond, vitaal en ontspannen. Een verkeerde ademhaling, vaak als gevolg van stress, kan tot allerlei vervelende klachten leiden. Gelukkig werkt je ademhaling ook andersom en kan het allerlei vervelende klachten voorkomen of verhelpen.

Paniekaanval en benauwdheid door verkeerde ademhaling

Je hart begint hevig te kloppen. Je hebt last van benauwdheid. Terwijl je lichaam beeft probeer je met trillende en klamme handen het drukkende gevoel op je borst weg te masseren. Dit zijn de symptomen van een paniekaanval. Een paniekaanval ontstaat doordat het lichaam heftig reageert op angst. Angst is een levensnoodzakelijke reactie, maar het probleem ontstaat waneer deze onnodig aangezet wordt door spanning en stress. Wanneer je gespannen bent adem je automatisch op een diepe en snelle manier in. Hierdoor raakt het evenwicht tussen koolzuurgas en zuurstof in het bloed verstoord. Het begint met benauwdheid, maar blijf je langdurig op deze manier ademhalen dan is het uiteindelijke gevolg hyperventilatie.

Hyperventileren of chronische hyperventilatie door verkeerde ademhaling

Hyperventilatie is het gevolg van een verkeerde ademhaling die kan ontstaan door een paniekaanval. Je kent vast wel iemand die dit een keer heeft meegemaakt of misschien heb je het zelf ervaren. Je ademt alsof je rent, terwijl je eigenlijk stil zit achter je bureau. Je drukt keihard op het gaspedaal, maar je lichaam stopt niet.

Ademhalen is een onbewust proces, zo onbewust dat je soms niet eens merkt dat je te snel en diep inademt. Dit kan leiden tot chronische hyperventilatie, waarbij klachten licht aanwezig zijn, maar net zo vervelend als bij een hyperventilatie aanval. Door bewust te worden van je ademhaling en de adem vrij te laten stromen ontdek je verrassend veel nieuwe dingen over jezelf en de werking van je lichaam.

Ademhalingsoefeningen tegen hyperventilatie en stress

Je hebt last van vermoeidheid, hoofdpijn, hyperventilatie, voelt je depressief of zit niet lekker in je vel. Een bezoek aan de huisarts levert de diagnose ‘te veel stress’ op. Je wordt naar huis gestuurd met medicijnen om jezelf te kalmeren of pillen tegen een te hoge bloeddruk. Het zijn effectieve middelen, maar ze pakken jouw situatie niet bij de wortels aan. Ze onderdrukken alleen je symptomen. Ik help jou graag om de oorzaak van stress op een natuurlijke manier bij je weg te halen.

Ademhalingsoefeningen werken goed tegen hyperventilatie en stress, omdat je ademhaling de toegang is tot je autonome zenuwstelsel. Simpel uitgelegd: met je ademhaling kun je schakelen tussen het stress-systeem en het ontspanningssysteem van je zenuwstelsel. Met behulp van ademhalingsoefeningen word je bewust van je ademhaling en leer je kalmte en rust in je lichaam te brengen.

Ademhalingstherapie met behulp van een ademcoach

Je schrikt misschien bij het woord therapie. Het klinkt alsof het meenes is. Laat je niet afschrikken door dit woord. Ademhalingstherapie met mij als ademcoach is een samenwerking tussen jou en mij. Het gaat er puur om dat ik jou bewust maak van je ademhaling. Ik leer je hoe je jouw ademhaling kunt gebruiken om pijn en stress in je lichaam te beheersen en te reduceren.

Met ademhalingsoefeningen zoeken we de verbinding tussen je adem, gevoelens en gedachten.  Wat zijn jouw triggers? Wat zijn de signalen van je lichaam? Wat gebeurt er met je adem? De inzichten die je krijgt over jezelf en de werking van je lichaam zijn ontzettend waardevol. Blijf de oefeningen daarom thuis toepassen, zodat je de echte verandering blijft voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...