Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 februari 2020


nancy

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Roberto:

@Smaragd, kun je dit voor mij wat toelichten?
Wat houdt voor jou vechten tegen jezelf in?

Hele goede vraag, die is/werd mij natuurlijk al vaker gesteld. Antwoord blijf ik lastig vinden maar moet er wel mee dealen.

Vechten tegen mijzelf is: Je moet sterk zijn, je moet niet zeuren en klagen. Je moet doen alsof er niets aan de hand is. Je moet mooi weer spelen naar de anderen etc.

En dat moet ik dus juist allemaal wel doen, mij uiten. Ben een opkropper/binnenvetter en dan barst de bom soms. Drank was een dempend iets en een inslaper voor mij. Daarom dronk ik ook vaak het liefst alleen thuis, nooit echt op feestjes. Ja netjes 2 glazen. Dus mijn omgeving had hier ook niet echt een idee van. Mijn partner natuurlijk wel.

Komt voort door mijn getraumatiseerde vader(die kon daar niets aandoen, hij bedoelde het goed) en mijn verkrachters, ik was 8 en dat werd mij gezegd en is lastig om dat te veranderen. Maar ben goed bezig. Wilde nooit over het misbruik praten omdat het mijn schuld was. Nu doe ik dat wel en dat is heeeeeeel lastig zonder de demping van alcohol. Maar voor nu wel heel goed, al voel ik mij soms wel heel wiebelig. Ben nu blij met de refusal, zelf had ik het niet kunnen doen/getrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil eigenlijk nog wel iets zeggen/tikken.

Het is heel goed als mensen hier terug komen, keer op keer. Ook met een andere naam. Zelf ook gedaan. Inherent aan ons gemeenschappelijke probleem/doel denk ik maar ook aan het mens zijn, snap dat heel goed. 

Maar ik heb het idee dat iemand/meerderen, een loopje nemen met dit forum en de voor mij kwetsbare forummers, inclusief mijzelf natuurlijk.

Ook weer in dit draadje en andere draadjes.

Hou daar zo niet van en zal er altijd op reageren en maar goed dat ik niet weet wie het is/zijn, want ik sta dan niet voor mezelf in. Dat zal ook het doel en de grap zijn voor die mensen. Irl durven ze dat niet maar als ik weet wie het is, heb je geen tanden of kunstgebit meer, kan ik je verzekeren ;) 

Geeft een onveilig gevoel, ik kan daar wel mee dealen, anderen misschien niet.

Tot morgen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet zo aggressief reageren op mensen die hier af en toe een opmerkingen maken en misschien heel lieve en aardige bedoelingen hebben, @Smaragd. Je veronderstelt te veel en maakt een drama wat voor anderen weer aanleiding is te reageren. Voor je het weet heb je hier een explosieve ruziesfeer. 

Niet doen dus. Gewoon rustig reageren of niet reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bob snap je goede bedoeling hoor. Hield mij nog in, netjes voor mijn doen.

Heb het niet over de mensen met goede bedoelingen. Er is iets gaande, al langer. Er is iemand bezig onder meerdere namen. En volgens mij niet met een alcohol probleem, wat het is maakt niet uit. Want dat weet ik ook niet. En ik mag daar wel degelijk wat over zeggen. Want het zit mij dwars. Niet dat ik het kan oplossen maar het is wel gaande. Nooit achteraf zeggen, goh dat heb ik niet gezien of geweten.

Ik en Bor zijn niet gek hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...