Spring naar bijdragen

onze h. kamer 17-2-2020


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal,

Hier weer goed geslapen en jullie?

Had ik al verteld dat ik een nieuw wasmachien gekocht heb? Nou die heb ik dus gekocht. Na twee keer geannuleerd te hebben van MediaM. zijn ze uiteindelijk de 3e keer gekomen. Werd aangebeld en de bezorgers stonden aan de deur. Frauw Bolle hebben wasmachien voor jouw. O oké. Ik naar binnen en die gasten achter me aan. Werd de deur dicht gegooid en hoorde ik een heel hoog pieptoontje, IEKKKKKK hoend.

Tja als je bij mij binnen komt staat er een welkomstcomité van twee hele lieve enthousiaste chihuahua's en twee katten je op te wachten. "Hoent wek". Waren het Marokkanen.:o  Goed, honden in de slaapkamer, gasten binnen. Moesten ze de wasmachine in de kelder zetten. 3 treetjes omlaag. Nou dat deden ze dus niet bang voor beschadiging. Ook het kapotte wasmachien zijn ze zogenaamd vergeten. Ik wilde wel een schadeformulier invullen dat het risico groot was. Hebben ze naderhand op de zaak gezegd dat ik dat geweigerd heb. Viespeuken.

Dus iemand anders gebeld voor het oude wasmachien.

Wordt er gebeld. "Frauw Bolle" O o,. Wil ik ze binnen laten...………..juist ja dat gilletje "IEEEEEKKKK Hoe..."ja ja ik weet het al. $%$%^*()):angry::ph34r:

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Bolletje, wat een verhaal! Ik heb net hartelijk zitten lachen.

Ik ben sinds een paar dagen weer in een angstmodus, slaap weer slecht en mijn ademhaling die weer verkeerd en te snel gaat en ineens slaap ik niet meer door en ben ik overal weer bang voor dat alles mis gaat. Oftewel, ik moet denk ik even minder snel gaan in mijn afbouw. Zit nu op 3,5 mg diazepam en heb net mijn arts gebeld of ik een aantal dagen daar kan blijven tot de boel zich weer normaliseert. Donderdag op vrijdag sliep ik nog 9 uur in een keer door... nu lig ik weer de hele nacht te draaien en me allerlei doemscenario's in mijn hoofd te halen...

Raar lichaam toch... En ineens weer hartkloppingen en de onrust... Ik hoop dat dit tijdelijk is en ik weer snel het hele gevoel van algehele kalmte mag ervaren wat ik had en ineens weer kwijt ben.

Fijne dag iedereen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed geslapen. Dat is een plusje. Gister was vreselijk met mijn hoofd. Pijn 24 7. Nu wakker en ook weer hersenpijn. Alles doet zeer wat ik doe. Denken doet pijn. Weet niet meer hoe ik kan leven. Het is ondraaglijk die hersenen. En dan hoge angst. Dus rustig zitten en staren lukt niet best. Voel nu een koffiemolen in mn hoofd. In mijn dromen kan ik alles. Word ik wakker kan ik niets meer. Oh zo'n hersenpijn.

Gister op de bank pijn! Janken. Pijn. Niet te harden. Terwijl ik ervoor al een uur rond had gelopen met au au au... 

Mn moeder kwam langs in de ochtend en zelfs dat is me teveel. 

Dat brein maakt me wanhopig en grote angsten voor die sensaties. Wat niet helpt om rust te vinden. Ik ben bang. 

Ik vergeet alles. Sla niks meer op en elke prikkel doet pijn want ik kan het niet verwerken. Load error. Ik heb dit al maanden maar nu is het extreem. Denk ik dat t niet erger kan, nou dan heb ik t nog slechter in mn hoofd. Waar houdt het op. Gister geroepen dat ik doodging in mijn hoofd op de bank. Ik hoop als ik slaap dat mijn hart het begeeft of mn brein. Fijn inslapen. Maar Ik word steeds weer wakker en een nieuwe dag overleven.

De angst is ook zo hoog. Als ik nou dat kon minderen... Het zijn je hersenen die raar doen en ik word er gewoon heel bang van. Ook omdat t steeds erger wordt, waar houdt t op? Maar de angst is niet helpend. Gaat dit ooit over? Zo ik heb weer wat van me afgeschreven.

Ik heb ook last van extreme derealisaties en depersonalisatie. Dat laatste denk ik. In elk geval niet meer weten wie je bent en alles is vreemd. 

Korte termijn is drama. Ik vergeet wat uk doe. Heb ik mn pil ingenomen nou net? Kijk in het doosje. O ja toch wel. Dat maakt me gek. Steeds vergeten. Hoe was de ochtend denk ik in de middag. Wat deed ik gisteren? Overzicht kwijt. Kluts kwijt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje Wat fijn, dat je goed geslapen hebt. Mooi verhaal over de wasmachine, wat een toestand!

@Meisjeamsterdam Hè, wat akelig dat je je nu zo voelt en niet goed geslapen hebt. Ben je al lang aan het minderen met Diazepam en zit je al een tijdje op 3,5 mg? Wat ben je dan al ver! Het zou mooi zijn als je nu de boel even ‘on hold’ zou zetten. Maar ja, hoe lang gaat het nu duren hè, dat weet niemand..... Ik hoop, dat je arts je daar goed bij helpt. Sterkte hoor! 

@Louisa fijn dat je goed geslapen hebt! Tel je zegeningen, Louisa..... Ik weet hoe moeilijk dat is, ik zit zelf ook in een periode waarin ik niet vooruit lijk te kunnen gaan. Wat ik wel merk, is dat hoe meer ik focus op mijn klachten en mijn verdriet, hoe erger en zwaarder het allemaal wordt. Zonet ben ik ik even naar buiten geweest, met de rollator en heb ik een klein stukje in de zon gelopen. dat voelde zo goed, ondanks de adrenaline die door m’n lijf gierde. Vanmiddag naar fysiotherapie, hoe moeilijk dat nu ook lijkt, ik ga het toch proberen. Ik heb naast de ontwenningssymptomen van de Oxazepam ook nog COPD gold 4, het laatste stadium. Dus het slaat bij mij gauw op de ademhaling, al die angstgevoelens. 

Ik probeer de goede dingen te zien die er elke dag zijn: Mijn man, die ondanks zijn moeite om het allemaal te brgrijpen, mij de hele dag wil helpen; mijn lieve huisdieren, de dankbaarheid voor simpele dingen als bed, eten, dak boven mijn hoofd, toegang tot zorg. Het is allemaal zoveel meer dan wat heel veel mensen in de wereld om ons heen niet hebben.... 

Elke dag is weer een nieuwe kans om beter te worden. Ik hoop dat wij die ervaring allemaal mogen krijgen - beter worden, beter voelen! 

bewerkt door JohannaEliesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal, 

Ik heb ook goed geslapen ondanks dat ik vrij laat in slaap viel. 
Afgelopen zaterdag naar Intratuin geweest, zo fijn om weer iets te doen wat voorheen zo vanzelfsprekend was. 

@Louisa ik hoop van harte dat je zeer spoedig de oproep van Radboud krijgt, de juiste ondersteuning met het afbouwen.

Voor iedereen een fijne dag :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei JohannaEliesje:

 

@Meisjeamsterdam Hè, wat akelig dat je je nu zo voelt en niet goed geslapen hebt. Ben je al lang aan het minderen met Diazepam en zit je al een tijdje op 3,5 mg? Wat ben je dan al ver! Het zou mooi zijn als je nu de boel even ‘on hold’ zou zetten. Maar ja, hoe lang gaat het nu duren hè, dat weet niemand..... Ik hoop, dat je arts je daar goed bij helpt. Sterkte hoor! 

Nee, hoe lang het gaat duren, dat weet niemand en dat maakt het zo moeilijk... Ik voelde me sinds een week of 3 weer normaal, ik bouw af door middel van taperingsstrips, en ben nu ruim twee weken onderweg. Van 7 afgebouwd naar 3,5, lijkt an sich snel, maar ik heb dus ook met mijn arts afgesproken dat ik onderweg mag halteren als het te snel gaat. Ik probeerde haar alleen net te bellen en het blijkt dat ze een week met crocusvakantie is... Al mijn ontwenningsverschijnselen zijn in een keer weer terug en ook alle bijbehorende gedachten. Ik begon zaterdagochtend met me een beetje onrustig voelen... en had vrijdag op zaterdag dat ik nadat ik wakker werd ineens niet meer in slaap kon komen, terwijl ik de weken ervoor weer zo relaxt was dat ik kon uitslapen en me kon omdraaien en verder slapen als ik 's nachts wakker werd... Nu ben ik ook ineens weer helemaal in paniek en voel ik de onrust in mijn benen weer terug, athacisia weer deels aanwezig en mijn hersens die maar half opnemen wat er wordt gezegd op kantoor etc etc. 

Ook de doemgedachten zijn weer terug. Ik wil het graag halteren hier en bel straks met de vervangend arts om te vragen of ik een tijdje op 3,5 mg mag blijven in de hoop dat ik wat stabiliseer. Ik durfde weer langetermijnplannen te maken en weet nu weer hoe het voelt om mezelf te zijn... Dit is overduidelijk te wijten aan de afbouw. Ik weet dus ook hoe snel het kan omslaan nu... van de een op de andere dag lijkt het. Ik hoop dat het hierbij ophoudt, want ik heb me wel eens nog rotter gevoeld in eerdere afbouwperiodes. Mijn lichaam kan in ieder geval weer slapen, relaxt zijn, mijn geest kan weer scherp zijn, ik kan weer genieten van dingen en plezier hebben... ik heb dan kennelijk gewoon een lange 'window' gehad... Nu weer wachten op de volgende. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieverds. Hier ben ik weer. Gisteren van 23.00 tot 5.00 geslapen zonder medicatie. Toch blijft de angst om niet te slapen aanwezig. Het is gewoon een obsessie geworden. Steeds bang om ergens naartoe te gaan maar ik ga toch. Baal dat ik de me de hele dag angstig voel. Ik zie dat anderen het nog zwaarder hebben dan ik. Wat klaag ik nou. Ik heb vandaag nog maar 0.50 alprazolam en 50 mg imipramine. Morgen naar de huisarts voor mijn bloeddruk. Ik neem het risico niet want mijn man heeft een hersenbloeding gehad door hoge bloeddruk. Toen is mijn angst begonnen. Ik wordt gek van de trilling in mijn borstkas en linkerbeen. Ik weet niet of ik het zelf veroorzaak. Vrijdag naar sollicitatiegesprek. Brrrrr. Volgende week vliegen naar mijn zoon. Brrrr ben bang de hele dag angstig te zijn en niet te slapen. Ik wil geen slaapmiddelen meer gebruiken. Echt angst voor angst. Wanneer houdt dit op? Ik weet niet of ik angstig ben door afbouw alprazolam. Bij hogere dosis voelde ik mij niet angstig maar sliep helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei JohannaEliesje:

@bolletje Wat fijn, dat je goed geslapen hebt. Mooi verhaal over de wasmachine, wat een toestand!

@Meisjeamsterdam Hè, wat akelig dat je je nu zo voelt en niet goed geslapen hebt. Ben je al lang aan het minderen met Diazepam en zit je al een tijdje op 3,5 mg? Wat ben je dan al ver! Het zou mooi zijn als je nu de boel even ‘on hold’ zou zetten. Maar ja, hoe lang gaat het nu duren hè, dat weet niemand..... Ik hoop, dat je arts je daar goed bij helpt. Sterkte hoor! 

@Louisa fijn dat je goed geslapen hebt! Tel je zegeningen, Louisa..... Ik weet hoe moeilijk dat is, ik zit zelf ook in een periode waarin ik niet vooruit lijk te kunnen gaan. Wat ik wel merk, is dat hoe meer ik focus op mijn klachten en mijn verdriet, hoe erger en zwaarder het allemaal wordt. Zonet ben ik ik even naar buiten geweest, met de rollator en heb ik een klein stukje in de zon gelopen. dat voelde zo goed, ondanks de adrenaline die door m’n lijf gierde. Vanmiddag naar fysiotherapie, hoe moeilijk dat nu ook lijkt, ik ga het toch proberen. Ik heb naast de ontwenningssymptomen van de Oxazepam ook nog COPD gold 4, het laatste stadium. Dus het slaat bij mij gauw op de ademhaling, al die angstgevoelens. 

Ik probeer de goede dingen te zien die er elke dag zijn: Mijn man, die ondanks zijn moeite om het allemaal te brgrijpen, mij de hele dag wil helpen; mijn lieve huisdieren, de dankbaarheid voor simpele dingen als bed, eten, dak boven mijn hoofd, toegang tot zorg. Het is allemaal zoveel meer dan wat heel veel mensen in de wereld om ons heen niet hebben.... 

Elke dag is weer een nieuwe kans om beter te worden. Ik hoop dat wij die ervaring allemaal mogen krijgen - beter worden, beter voelen! 

Hoe kom je aan copd en ja ik heb ook een lieve man en huisdieren waar ik me aan optrek en de dingen die ik wel heb, maar mn hersenen zijn zo naar dat dat gewoon je dag bepaalt. Zo moe in dat hoofd hoe goed Ik ook slaap. Nu elke dag pijn in mn brein. Koffiemolen in mn brein. Hele enge sensaties... Ik kan niet veel meer doen zo moe in dat hoofd. Denken is vermoeiend en ik weet niet hoe ik in Nijmegen kom nu ik zo moe ben en hoe ik het daar ga trekken met dat overprikkelend hoofd zonder man die altijd bij me is nu. Durf niet alleen te zijn meer. En mn lieve dieren waar ik heel veel steun bij zoek... Ik zie tegen de opname op. Dat zal ook wel zijn spanningen geven. Ook al wil ik dat niet toegeven bewust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Vallenenopstaan1:

Goedemiddag allemaal, 

Ik heb ook goed geslapen ondanks dat ik vrij laat in slaap viel. 
Afgelopen zaterdag naar Intratuin geweest, zo fijn om weer iets te doen wat voorheen zo vanzelfsprekend was. 

@Louisa ik hoop van harte dat je zeer spoedig de oproep van Radboud krijgt, de juiste ondersteuning met het afbouwen.

Voor iedereen een fijne dag :rose:

Ik zie er als een berg tegen op met dat overprikkelend hoofd zonder man en huisdieren en veilige huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bah baal van dat donkere weer. Hebben jullie ook inwendige trillingen. Is het zo hoe meer je afbouwt hoe angstiger je wordt? Kan aan niks anders denken dan aan angst. Komt het door mijn afbouw dat ik mij de hele dag angstig voel? Angst om niet te slapen is een obsessie voor mij geworden. Ondanks dat ik gisteravond redelijk heb geslapen.

bewerkt door Yollie
Niet af
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Louisa:

Hoe kom je aan copd

Door het roken wat ik vroeger deed. Niet alle rokers krijgen dit, maar zo’n 20% . Ik val dus goed in de prijzen Ik heb nog zo’n 26 % longcapaciteit. 

Je moet niet teveel tegen de opname in het Radboud opzien, Louisa. Je zult daar in goede handen zijn. Bij mensen die weten wat je doormaakt en de juiste keuzes met jou kunnen maken. 

Ik ben van 21 oktober t/m 24 december opgenomen geweest in Beatrixoord in Haren. Dat was voor de COPD, maar ik kwam daar met 24/7 angstaanvallen en 30 mg Oxazepam per dag en ‘s nachts 15 mg Zolpidem. 

Door alle gesprekken en bewegingstherapie enz. ben ik er lichamelijk in ieder geval goed op vooruitgegaan (ook al geneest de COPD niet meer). Ook geestelijk ben ik daar erg opgeknapt! Door het praten, door de regelmaat, door het ‘met lotgenoten’ zijn, alles heeft mij geholpen. Ik heb geen angstaanvallen meer en ik kwam thuis met al 10 mg minder Oxazepam. Eind januari heb ik er zelf weer 5 mg. afgehaald. Ik zit nu op 15 mg. Nu zit ik ook weer even in een ‘wave’, een periode dat ik me eigenlijk gewoon heel k*t voel. Ik treed maar niet in details, want jij weet er alles van. Maar wees blij, dat je deze hulp krijgt straks, Louisa! Wanneer mag je beginnen?

Nog één ding, Louisa, ik ken de verschijnselen van ontwennen. En er is altijd baas boven baas wat dat betreft. Ik merk alleen wel, dat ik me hoe langer hoe rotter ga voelen als ik de hele tijd in termen van klachten praat en denk. Het heeft in ieder geval nog nooit geholpen. 

Als ik probeer er wat minder aan te denken en me wat meer met anderen bezighoud, heb ik soms geluk en vergeet ik even mezelf en voel me dan soms een ietsiepietsie beter 

bewerkt door JohannaEliesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei JohannaEliesje:

Door het roken wat ik vroeger deed. Niet alle rokers krijgen dit, maar zo’n 20% . Ik val dus goed in de prijzen Ik heb nog zo’n 26 % longcapaciteit. 

Je moet niet teveel tegen de opname in het Radboud opzien, Louisa. Je zult daar in goede handen zijn. Bij mensen die weten wat je doormaakt en de juiste keuzes met jou kunnen maken. 

Ik ben van 21 oktober t/m 24 december opgenomen geweest in Beatrixoord in Haren. Dat was voor de COPD, maar ik kwam daar met 24/7 angstaanvallen en 30 mg Oxazepam per dag en ‘s nachts 15 mg Zolpidem. 

Door alle gesprekken en bewegingstherapie enz. ben ik er lichamelijk in ieder geval goed op vooruitgegaan (ook al geneest de COPD niet meer). Ook geestelijk ben ik daar erg opgeknapt! Door het praten, door de regelmaat, door het ‘met lotgenoten’ zijn, alles heeft mij geholpen. Ik heb geen angstaanvallen meer en ik kwam thuis met al 10 mg minder Oxazepam. Eind januari heb ik er zelf weer 5 mg. afgehaald. Ik zit nu op 15 mg. Nu zit ik ook weer even in een ‘wave’, een periode dat ik me eigenlijk gewoon heel k*t voel. Ik treed maar niet in details, want jij weet er alles van. Maar wees blij, dat je deze hulp krijgt straks, Louisa! Wanneer mag je beginnen?

Nog één ding, Louisa, ik ken de verschijnselen van ontwennen. En er is altijd baas boven baas wat dat betreft. Ik merk alleen wel, dat ik me hoe langer hoe rotter ga voelen als ik de hele tijd in termen van klachten praat en denk. Het heeft in ieder geval nog nooit geholpen. 

Als ik probeer er wat minder aan te denken en me wat meer met anderen bezighoud, heb ik soms geluk en vergeet ik even mezelf en voel me dan soms een ietsiepietsie beter 

Gister avond kwam een vriendin even aanwaaien. Ik ben zo overprikkeld. Ik kan het niet processen in mijn hersenen. Ze was weg. Huilen hersenpijn. Zo ben ik in slaap gevallen en nu ook zo wakker. Ik heb t niet meer. Ik heb door dat hoofd ook veel angst. Doodeng. Mn hersenen begeven t gewoon. Ik kan geen prikkel meer verwerken. Toch absurd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...