Spring naar bijdragen

Huiskamer 8 januari 2020


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Ik had het vannacht weer eens. Kon niet in slaap komen. Dan gaat het goed qua gedachtes tot een uur of 2, maar daarna neemt de onrust en angst bezit van mij. Toch weer de fout ingegaan door iets in te nemen. Daarna nog wel een uur of 5 geslapen, maar ik sta rot op. Dit is niet wat ik wil, maar wat wel met de regelmaart van de klok gebeurt. Er zitten ook spontaan goede slaapnachten bij, dus het vermogen om te slapen is er wel. Waarom het dan toch niet lukt is mij dan ook een raadsel. Het belemmert mijn laatste stap naar herstel zo merk ik. 

Ik lees net dat @Yollie uit zichzelf 5 uur geslapen heeft, dat is toch al veel beter dan het eerst was? Geeft dat je geen vertrouwen? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yollie het zou juist beter moeten voelen. Heb je wellicht extra medicatie genomen? Of blijf je te lang liggen? Als ik vroeg wakker ben en niet meer kan slapen kan ik er beter uitgaan, anders word ik onrustig. Anders lig je maar in bed te hopen dat je nog even slaapt terwijl je eigenlijk al weet dat dat niet meer gebeurt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Goedemorgen allemaal,

Ik had het vannacht weer eens. Kon niet in slaap komen. Dan gaat het goed qua gedachtes tot een uur of 2, maar daarna neemt de onrust en angst bezit van mij. Toch weer de fout ingegaan door iets in te nemen. Daarna nog wel een uur of 5 geslapen, maar ik sta rot op. Dit is niet wat ik wil, maar wat wel met de regelmaart van de klok gebeurt. Er zitten ook spontaan goede slaapnachten bij, dus het vermogen om te slapen is er wel. Waarom het dan toch niet lukt is mij dan ook een raadsel. Het belemmert mijn laatste stap naar herstel zo merk ik. 

Ik lees net dat @Yollie uit zichzelf 5 uur geslapen heeft, dat is toch al veel beter dan het eerst was? Geeft dat je geen vertrouwen? 

 

Dag mensen ik heb zoveel emoties door elkaar heen angst bang om mezelf kwijt te raken om dood te  gaan angst verdriet  boos  mijn hoofd zit vol verdriet het is zo angstaanjagend tinnitus gaat te keer  ik wou zo graag mijn emoties uiten  liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Cyclad58 ik denk dat als je niet op tijd slaapt, je in de angst en paniekmodus gaat. Ik weet zeker dat je ook zonder tabletje wel in slaap zou zijj gevallen. En zo niet, zou dat een x zo erg zijn? Dan zou ik de volgende dag gewoon een dubbele dosis quetiapine nemen. Weet je zeker dat je deze wel wilt afbouwen? Kun je geen andere medicatie voor het slapen krijgen. Prometazine bijvoorbeeld. Voor incidenteel. Of risperidon, ook voor zo nodig. Af en toe 1 tabletje daarvan heb je echt geen last van. Heb je trouwens al eens een slaapcursus gevolgd? Misschien zou dat nog iets kunnen zijn. Of op fb zie ik vaak iets van slaapwijzer.voorbij komen. Google daar eens op. Geen idee of t wat is hoor, maar je kan altijd even kijken. Vind t zo vervelend voor je. Ik hoop dat je de dag een beetje goed doorkomt en dan vannacht weer heerlijk slapen.

@Yollie al die dingen die je opnoemt die je niet kunt, kan ik ook al weken niet. En zovelen op dit forum met ons. Je schrijft dat je goede dagen hebt gehad. Wees daar dankbaar voor en koester die. Het is een teken van herstel. Er zijn er genoeg die geen enkele goede dag ervaren. Ik merk dat je duidelijk moeite hebt om je klachten te accepteren en dat is ook zo verrekte moeilijk als je er middenin zit. Ik weet er alles van. Maar acceptatie is wel een toverwoord hierin. Vechten kost alleen maar negatieve energie, energie die je nu even nodig hebt voor herstel. Mijn advies zou zijn op de bank of in bed te gaan liggen en voldoende rust te nemen. Wees lief voor jezelf. Er komen echt weer goede dagen aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

@Yollie het zou juist beter moeten voelen. Heb je wellicht extra medicatie genomen? Of blijf je te lang liggen? Als ik vroeg wakker ben en niet meer kan slapen kan ik er beter uitgaan, anders word ik onrustig. Anders lig je maar in bed te hopen dat je nog even slaapt terwijl je eigenlijk al weet dat dat niet meer gebeurt. 

 

1 uur geleden zei Roeltje31:

Net iets doms gedaan. Ik slik 20 mg paroxetine maar mijn arts heeft mijn recept gister niet goed doorgegeven dus gister maar 10 mg gehad. Krijg mijn recept vanmiddag pas maar net van een collega een pilletje gekregen ook paroxetine zei ze. Ik dacht dan heb ik voor vandaag in elk geval gehad. Later toen ik hem had ingenomen bleek het geen paroxetine maar citalopram te zijn. Kan dit kwaad? Maak me beetje zorgen. 

 

28 minuten geleden zei Vallenenopstaan1:

Is het Blue wednesday vandaag :wacko:, ik ervaar vandaag ook weer bakken sensatie's.

Allemaal heel veel sterkte :rose::rose::rose::rose::rose::rose:

@Vallenopstaan1 ben je al afgebouwd of zit je nog in afbouw. Bedoel je met sensaties trillingen in je lijf want dat heb ik. Ik heb trillingen in mijn linkerborstkas en linker been. Ik word er gek van. Was je met afbouwen ook angstiger. Mijn gezonde verstand zegt wel dat ik nergens bang voor hoef te zijn. Ik probeer mijn fam uit te leggen dat ik me angstig voel maar toch eigenlijk niet bang ben waardoor ik bep dingen ontwijk maar ze begrijpen me niet . Ze zeggen dat angst en bang hetzelfde zijn. Ik kan het moeilijk uitleggen. Doordat ik die sensaties voel denk ik dat ik bang ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei doorbijter:

Lieve @Cyclad58 ik denk dat als je niet op tijd slaapt, je in de angst en paniekmodus gaat. Ik weet zeker dat je ook zonder tabletje wel in slaap zou zijj gevallen. En zo niet, zou dat een x zo erg zijn? Dan zou ik de volgende dag gewoon een dubbele dosis quetiapine nemen. Weet je zeker dat je deze wel wilt afbouwen? Kun je geen andere medicatie voor het slapen krijgen. Prometazine bijvoorbeeld. Voor incidenteel. Of risperidon, ook voor zo nodig. Af en toe 1 tabletje daarvan heb je echt geen last van. Heb je trouwens al eens een slaapcursus gevolgd? Misschien zou dat nog iets kunnen zijn. Of op fb zie ik vaak iets van slaapwijzer.voorbij komen. Google daar eens op. Geen idee of t wat is hoor, maar je kan altijd even kijken. Vind t zo vervelend voor je. Ik hoop dat je de dag een beetje goed doorkomt en dan vannacht weer heerlijk slapen.

@Yollie al die dingen die je opnoemt die je niet kunt, kan ik ook al weken niet. En zovelen op dit forum met ons. Je schrijft dat je goede dagen hebt gehad. Wees daar dankbaar voor en koester die. Het is een teken van herstel. Er zijn er genoeg die geen enkele goede dag ervaren. Ik merk dat je duidelijk moeite hebt om je klachten te accepteren en dat is ook zo verrekte moeilijk als je er middenin zit. Ik weet er alles van. Maar acceptatie is wel een toverwoord hierin. Vechten kost alleen maar negatieve energie, energie die je nu even nodig hebt voor herstel. Mijn advies zou zijn op de bank of in bed te gaan liggen en voldoende rust te nemen. Wees lief voor jezelf. Er komen echt weer goede dagen aan

@Dank je doorbijter. De bank en bed maken me juist onrustiger dan ga ik malen. Mijn gedachten dwalen dan af. En smiddags slapen durf ik helemaal niet omdat een psyhiater mij had verboden smiddags te slapen en als ik nu wegdut schrik ik me wezenloos wakker omdat ik er een trauma in mijn hoofd aan hebt overgehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Vallenenopstaan1:

@Yollie, ik gebruik de app: Gratitude, bedoeling om er te schrijven wat je wel gelukt is op een dag. Handig om dan terug te zien als je je heel rot voelt. 

@Cyclad58, mag ik weten welk slaapmiddel jij gebruikt? 

@Vallenenopstaan1 heel erg, maar ik gebruik dan Temazepam. Dat is het enige waarmee ik in slaap val. Quetiapine heb ik ook, maar helpt niet en bouw ik af. Zit nu op 12,5 mg Quetiapine. 

Het erge met de Temazepam is dat ik al 2 jaar vrij ben van Lorazepam, heb dat netjes afgebouwd. De slaapklachten blijven. Eigenlijk zou ik de Temazepam moeten weggooien, maar dat durf ik niet omdat ik dan in de nacht echt niet meer in slaap val soms. UIteraard ben ik de dag daarna weer boos op mezelf dat ik er toch weer ingetuind ben. Het probleem is dat als ik al een paar uur wakker lig de onrust toeslaat en ik helemaal niet meer slaap. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Yollie:

@Vallenopstaan1 ben je al afgebouwd of zit je nog in afbouw. Bedoel je met sensaties trillingen in je lijf want dat heb ik. Ik heb trillingen in mijn linkerborstkas en linker been. Ik word er gek van. Was je met afbouwen ook angstiger. 

Hoi @Yollie, ik ben nog aan het afbouwen van diazepam. 
Heb ook angst en niet wetend waarvoor, zo'n bloednerveus gevoel, zweten, hartkloppingen, emotioneel vlak, soms lijkt het gevangen te zijn in jezelf, zit maar in mijn bubbel, darmklachten, uh moet ik doorgaan? :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Cyclad58:

@Vallenenopstaan1 heel erg, maar ik gebruik dan Temazepam. Dat is het enige waarmee ik in slaap val. Quetiapine heb ik ook, maar helpt niet en bouw ik af. Zit nu op 12,5 mg Quetiapine. 

Het erge met de Temazepam is dat ik al 2 jaar vrij ben van Lorazepam, heb dat netjes afgebouwd. De slaapklachten blijven. Eigenlijk zou ik de Temazepam moeten weggooien, maar dat durf ik niet omdat ik dan in de nacht echt niet meer in slaap val soms. UIteraard ben ik de dag daarna weer boos op mezelf dat ik er toch weer ingetuind ben. Het probleem is dat als ik al een paar uur wakker lig de onrust toeslaat en ik helemaal niet meer slaap. 

@Cyclad58, ik snap je, ik heb ook nog 2 strips temazepam in huis, durf ze eerlijk gezegd niet terug te brengen naar de apotheek... dacht in geval van nood. 
Zo'n nood had ik afgelopen weekend in de nacht, ik werd zo bang etc etc toen dacht ik; ik moet iets innemen anders draai ik door, ik twijfelde tussen de diazepam en de temazepam, koos voor de temazepam, dacht die heeft een kortere uitwerktijd, maar weet ook niet of ik daar slim aan heb gedaan.  

Ik vind je al een held dat je Lora vrij bent! :rose:

Iedereen wel een held die de strijd aangaat.

bewerkt door Vallenenopstaan1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi allemaal.

Een update van mij, ik ben nu langer dan 2 weken al weer terug op mijn voor laatste dosis seroquel. Ik denk wel dat het wel weer allemaal weer stabiel is. 
 

Vanaf half december heb ik heletijd al een extreem drukkend gevoel op mijn borst bij mijn hart, ik word daar heel onrustig van. De HA zegt dat ik nog te jong ben om hart klachten te hebben. 
Elke dag probeer ik iets te doen om weg te gaan uit huis, als ik weg ben wordt ik overrompelt door de onrust en ga ik weer snel naar huis en ben dan helemaal van slag af. Er vloeien dan wel tranen en thats it.

Ik heb er nog veelste veel belang bij om aan al die emoties vast te houden waar ik mee zit. Dat veroorzaakt voor mij veel weerstand

Ik wilde dit even van me afschrijven 
 

Groetjes Tim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Deligaf1:

@Cyclad58

Wat rot voor je dat je weer een mindere nacht had en dat je daardoor weer wat hebt ingenomen. Is het misschien geen beter idee om dan een extra seroquel in te nemen of als je daar mee bent gestopt dat te gebruiken ipv een benzo?

Ha Tim @Deligaf1, ik ben de Seroquel aan het afbouwen. Zat op 25 mg, nu op 12,5 . Dat gaat op zich goed (okay, tot vannacht). Ik heb al eens eerder extra Seroquel genomen, maar dat hielp mij niet. 

Het gaat met jou nog niet helemaal lekker begrijp ik. Jij hebt de Seroquel weer opgebouwd? Je hebt nog hele wat te verwerken, neem daar je tijd voor! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Yollie:

@Cyclad58 ik blijf te lang liggen en malen

@Cyclad58. Gister ongeveer 4 geslapen uit mezelf maar wordt gek van angst. Slaap nu door afbouw van Xanax maar wordt angstiger. Ik ben wel gelijk opgestaan. Je wordt toch dol van alle medicatie. Nu op het nieuws paracetamol en ibuprofen de meest giftige medicatie. Ik wil geen enkele rotzooi meer slikken. Ik durf nu niks meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-1-2020 om 09:39 zei Cyclad58:

Goedemorgen allemaal,

Ik had het vannacht weer eens. Kon niet in slaap komen. Dan gaat het goed qua gedachtes tot een uur of 2, maar daarna neemt de onrust en angst bezit van mij. Toch weer de fout ingegaan door iets in te nemen. Daarna nog wel een uur of 5 geslapen, maar ik sta rot op. Dit is niet wat ik wil, maar wat wel met de regelmaart van de klok gebeurt. Er zitten ook spontaan goede slaapnachten bij, dus het vermogen om te slapen is er wel. Waarom het dan toch niet lukt is mij dan ook een raadsel. Het belemmert mijn laatste stap naar herstel zo merk ik. 

Ik lees net dat @Yollie uit zichzelf 5 uur geslapen heeft, dat is toch al veel beter dan het eerst was? Geeft dat je geen vertrouwen? 

 

Hey ad, hier ben ik weer eventjes. Wat rot dat je niet altijd fijn slaapt. Is dat nu van de afbouw van vorig jaar nog?? Liefs Lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lynn86:

Hey ad, hier ben ik weer eventjes. Wat rot dat je niet altijd fijn slaapt. Is dat nu van de afbouw van vorig jaar nog?? Liefs Lynn

Hey @Lynn86, fijn om je hier even te "zien".

Ja, ik denk echt dat het soms rottige slapen nog ene restje is van de afbouw/benzoschade. Vannacht ging het weer prima, soms komt het mij gewoon even pesten.

Hoe is het verder met jou?

Liefs, Ad

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-1-2020 om 11:32 zei doorbijter:

Dan zou ik de volgende dag gewoon een dubbele dosis quetiapine nemen. Weet je zeker dat je deze wel wilt afbouwen?

Seroquel is nu niet bepaald een middel waar je lang op wilt zitten. De lange termijn gebruik laat duidelijk zien dat  mensen erop achteruit gaan. Net als op benzo's trouwens.
Afbouwen is in mijn ogen noodzakelijk voor veilig herstel van de hersenen. 
Effect van lang gebruikers is enigszins in kaart en is echt jakkie. Artsen spreken dan al gauw over het feit dat een hele lage dosis minder erg is. Maar leer mij de medische wereld  kennen.....  Ik weet nog dat een bevriende arts tegen mij zei dat de Lorazepam waar ik op zat, de 2 mg, een homeopatische dosis was.  ....dus ik geloof niet dat als ze dat zeggen over de Seroquel het echt waar is. Want het is een psychodrug, die net zo hard met je brein knoeit uiteindelijk.

Wat je eerder schreef is veel meer de waarheid en het goed advies in mijn ogen ;-).  En dat gaat Ad hopelijk ook nog doorkrijgen. Iets in hem moet daar meer vertrouwen in krijgen. En ik geloof echt dat hij dat kan en zal leren. :);)

 

Op 8-1-2020 om 11:32 zei doorbijter:

Lieve @Cyclad58 ik denk dat als je niet op tijd slaapt, je in de angst en paniekmodus gaat. Ik weet zeker dat je ook zonder tabletje wel in slaap zou zijj gevallen. En zo niet, zou dat een x zo erg zijn?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-1-2020 om 09:04 zei Yollie:

@Cyclad58. Gister ongeveer 4 geslapen uit mezelf maar wordt gek van angst. Slaap nu door afbouw van Xanax maar wordt angstiger. Ik ben wel gelijk opgestaan. Je wordt toch dol van alle medicatie. Nu op het nieuws paracetamol en ibuprofen de meest giftige medicatie. Ik wil geen enkele rotzooi meer slikken. Ik durf nu niks meer

@Yollie voel je je vandaag wat beter? Paracetamol en ibuprofen zijn toch alleen maar gevaarlijk als je meer neemt over langere tijd dan de maximale dagdosis? Bij incidenteel gebruik is er volgens mij niets aan de hand. Ik heb dat nieuws overigens gemist. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Kannietmeer:

Seroquel is nu niet bepaald een middel waar je lang op wilt zitten. De lange termijn gebruik laat duidelijk zien dat  mensen erop achteruit gaan. Net als op benzo's trouwens.
Afbouwen is in mijn ogen noodzakelijk voor veilig herstel van de hersenen. 
Effect van lang gebruikers is enigszins in kaart en is echt jakkie. Artsen spreken dan al gauw over het feit dat een hele lage dosis minder erg is. Maar leer mij de medische wereld  kennen.....  Ik weet nog dat een bevriende arts tegen mij zei dat de Lorazepam waar ik op zat, de 2 mg, een homeopatische dosis was.  ....dus ik geloof niet dat als ze dat zeggen over de Seroquel het echt waar is. Want het is een psychodrug, die net zo hard met je brein knoeit uiteindelijk.

Wat je eerder schreef is veel meer de waarheid en het goed advies in mijn ogen ;-).  En dat gaat Ad hopelijk ook nog doorkrijgen. Iets in hem moet daar meer vertrouwen in krijgen. En ik geloof echt dat hij dat kan en zal leren. :);)

 

 

Lieve @doorbijter en @Kannietmeer, ik vind Quetiapine/Seroquel niet onschuldig. Ik slikte het als vervangend slaapmiddel, maar of ik nu 12,5, 25 of 50 mg slik, het maakt niet uit. Ik ben al begonnen met het afbouwen van mijn dosering van 25 mg, ik slik nu al een week 12,5 mg. Mogelijk komen de slaapproblemen van nu (het is deze week erger dan de 2 jaar hiervoor) daar vandaan, maar ik wil er echt vanaf. Mijn ex-psychiater had ook zo'n mooie babbel: "sommigen slikken 800 mg, jij hebt ongeveer 1/40e deel, geen zorgen". Ik ben het met Liz eens, de dosering kan nog zo laag zijn, uiteindelijk heeft het hersenschade tot gevolg. Bovendien vind ik de risico's op diabetes en andere kwalen niet fijn. Artsen zeggen dat Quetiapine niet verslavend is, maar zoveel beter en veiliger dan een benzo is het m.i niet. Ik heb daar al te veel slechte verhalen over gelezen. 

En @doorbijter, als ik een nachtje niet slaap zegt mijn verstand dat dat niet erg is., Mijn gevoel zegt echter heel wat anders. Ik moet inderdaad vertrouwen krijgen in een goede slaap. En het lukt in veel nachten ook, maar het is niet stabiel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

@Yollie voel je je vandaag wat beter? Paracetamol en ibuprofen zijn toch alleen maar gevaarlijk als je meer neemt over langere tijd dan de maximale dagdosis? Bij incidenteel gebruik is er volgens mij niets aan de hand. Ik heb dat nieuws overigens gemist. 

@Cyclad58 klopt als je de max dosis overschrijft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

@Yollie voel je je vandaag wat beter? Paracetamol en ibuprofen zijn toch alleen maar gevaarlijk als je meer neemt over langere tijd dan de maximale dagdosis? Bij incidenteel gebruik is er volgens mij niets aan de hand. Ik heb dat nieuws overigens gemist. 

@Cyclad58klopt bij max dosis overschrijden slecht. Met mij niet goed. Ging juist beter slapen bij vermindering alprazalom en kon de quetiapine laten staan maar angst erger. 3 dg geleden stukje verminderd en gisteren en vandaag erger. Huisarts adviseerde me om weer te verhogen. Sta nu voor een dilemma. Minder alprazalom meer angst maar beter slapen zonder quetiapine of meer alprazalom minder angst en weer aan de quetiapine. Ik ben radeloos. Ik wil van die troep af. Daarnaast heb ik nog imipramine die ik niet mag afbouwen. Ik voel me niet eens depressief alleen angstig de hele dag en last van trillingen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...