Spring naar bijdragen

Breinschade


Louisa

Aanbevolen berichten

Wat denk je dat de uitslag zal zijn Louisa? En als het goed zou zijn zou je dat dan geloven? Ik zou je zo graag een dikke knuffel willen geven, je vast pakken en zeggen dat je veilig bent maar dat gaan niet. Jammer ik heb met je te doen.:heart:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei bolletje:

Wat denk je dat de uitslag zal zijn Louisa? En als het goed zou zijn zou je dat dan geloven? Ik zou je zo graag een dikke knuffel willen geven, je vast pakken en zeggen dat je veilig bent maar dat gaan niet. Jammer ik heb met je te doen.:heart:

Ik heb t niet van mezelf. Iemand anders had t erover omdat ik steeds van die explosies in mijn hoofd heb. Maar ik denk zelf dat een scan niks zal uitwijzen. 

Dank je voor de knuffel. Nee veilig met dit hoofd voel ik me niet :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Louisa:

Ik denk dat mn hersenen beschadigd zijn. Kan een mri dat aantonen. 

Hoofd is zo uitgeput... hersenen doen zo raar... vind geen verlichting meer

lieve Louisa, een scan zal niets uitwijzen. Niet omdat het  niet is beschadigd. Het is het juiste woord voor wat er in ons lichaam is gebeurd. Er is zeker iets of heel veel beschadigd. Maar de wetenschap is nog niet  zo ver. Ze weten niet wat de benzo's doen waardoor wij zo kapot zijn en ze weten ook niet hoe ze in kaart moeten brengen wat er nou precies beschadigd is. De onderzoeken daarnaar staan in de kinderschoenen en op de meeste plekken, ook in Nederland, wordt er helemaal geen onderzoek naar gedaan.

Het goede nieuws is : ook al is er nu schade, je zal hier weer van genezen. Iedereen met benzo-ontwenning geneest en knapt weer op. De klachten zullen verdwijnen. Het duurt soms wel lang, maar het zal ook voor jou op een dag komen. Je zal genezen! Dat zeg ik niet omdat ik naief geloof dat het zo is, maar omdat alle mensen die vóór ons benzo-ontwenning hebben gehad weer genezen zijn. Houd moed, het komt goed:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Louisa heb je het gevoel of het jeukt in je hoofd, en hoor je soms ook een soort geluid?

Nee geen jeuk. Eerder alsof iemand mijn hersenen knijpt. Heel uitputtend. Ik word er zo moe van dat ik nietmeerkan. Zelfs zitten op de bank is teveel. Zo moe in dat hoofd.

Ook een druk op mn schedel. Waardoor alles te vermoeiend is. 

 

Ik had Erik paling gebeld maar die liet zich niet uit of het door benzos kwam. Tja kan ook een angststoornis zijn of een depressie... beide heb ik wel. Maar juist door die symptomen! Je wordt er moedeloos van en het is heel eng 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Louisa:

Nee geen jeuk. Eerder alsof iemand mijn hersenen knijpt. Heel uitputtend. Ik word er zo moe van dat ik nietmeerkan. Zelfs zitten op de bank is teveel. Zo moe in dat hoofd.

Ook een druk op mn schedel. Waardoor alles te vermoeiend is. 

 

Ik had Erik paling gebeld maar die liet zich niet uit of het door benzos kwam. Tja kan ook een angststoornis zijn of een depressie... beide heb ik wel. Maar juist door die symptomen! Je wordt er moedeloos van en het is heel eng 

Daar heb je hem weer, die vicieuze denkcirkel van vele artsen. Er gebeurt iets onverklaarbaars in je lichaam, dus heb je een angststoornis. Ja inderdaad, de angst komt vanzelf als je dergelijke ervaringen hebt. Wat was er eerder, de kip of het ei? Stel dat je geen angst hebt, maar wel die druk op je hoofd? Word je dan wel serieus genomen? Ik word hier oprecht moe van, op deze wijze kan elke arts alles afdoen met angst of depressie en dat gebeurt helaas ook. Gelukkig houdt Eric Paling het nog "in het midden", maar als ik dit lees snap ik helemaal waarom benzoontwenners niet geloofd worden. Bizar en volslagen onterecht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Daar heb je hem weer, die vicieuze denkcirkel van vele artsen. Er gebeurt iets onverklaarbaars in je lichaam, dus heb je een angststoornis. Ja inderdaad, de angst komt vanzelf als je dergelijke ervaringen hebt. Wat was er eerder, de kip of het ei? Stel dat je geen angst hebt, maar wel die druk op je hoofd? Word je dan wel serieus genomen? Ik word hier oprecht moe van, op deze wijze kan elke arts alles afdoen met angst of depressie en dat gebeurt helaas ook. Gelukkig houdt Eric Paling het nog "in het midden", maar als ik dit lees snap ik helemaal waarom benzoontwenners niet geloofd worden. Bizar en volslagen onterecht. 

Hij houdt zich gewoon in. Hij vond mijn breinklachten wel atypisch voor benzodiazepines. Ik denk voor de lorazepam van 13.5 mg heb ik dit nog nooit gehad. Zelfs niet met angstaanvallen! Het is naar mijn gevoel echt de pammen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Louisa ik vind ze niet atypisch hoor! Ik heb dezelfde verschijnselen gehad. Het gevoel alsof mijn hoofd tussen een bankschroef zat, het gevoel alsof mijn hersenen krimpen en weer uiteenzetten en dat de hele tijd achter elkaar. Het gevoel in je hoofd alsof je een bepaalde kant op getrokken wordt, of juist naar beneden geduwd wordt, alsof je een beroerte krijgt en dat dan de hele dag door, een gevoel van mist in je hoofd. Heb ze allemaal gehad en ze zijn eng. Ze knappen zeker op. Je moet hier doorheen. Wees er niet bang voor het hoort erbij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Louisa ik weet niet zo goed wat het is met de diagnose angststoornis en ben het met @Cyclad58 eens. Die angst is secundair en komt van al die sensaties. Dat willen artsen maar niet begrijpen. Ik weet niet wat dat is en vraag me dat vaak af. De sensaties voelen ook eng. Je raakt het vertrouwen in je lichaam uit. Rare sensaties functie verlies, natuurlijk is dat eng. Met het langzaamaan verminderen van de symptomen en de hevigheid die ervanaf gaat, zal straks ook je angst afnemen. Echt waar. Bovendien ga je uit jezelf een soort coping ontwikkelen. Ik ermee om te gaan. Elke keer dat ik weer een sensatie voelde die ik eerder had doorstaan, zei ik tegen mezelf; rustig maar, je bent veilig, dit gaat weer over, je hebt dit eerder doorstaan. Het is heel zwaar ik weet het. Maar je gaat er doorheen komen. Sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Annie87:

@Louisa ik vind ze niet atypisch hoor! Ik heb dezelfde verschijnselen gehad. Het gevoel alsof mijn hoofd tussen een bankschroef zat, het gevoel alsof mijn hersenen krimpen en weer uiteenzetten en dat de hele tijd achter elkaar. Het gevoel in je hoofd alsof je een bepaalde kant op getrokken wordt, of juist naar beneden geduwd wordt, alsof je een beroerte krijgt en dat dan de hele dag door, een gevoel van mist in je hoofd. Heb ze allemaal gehad en ze zijn eng. Ze knappen zeker op. Je moet hier doorheen. Wees er niet bang voor het hoort erbij. 

Ja het begon met hersenexplosies. Ik leerde dat ze opkwamen, maar ook weer zakte en vaak na prikkels... alsof mn brein het moest verwerken. Ik was er niet bang voor meer. Ook dat mijn benen in de middag hevig beginnen te schudden. Eerst was het eng, maar nu ik dat al maanden heb weet ik niet beter. Maar ik raak steeds uitgeputter en er kwamen steeds meer dingen bij. Opeens hersenbranden als ik ging zitten na zo'n explosief brein. Ook dat leerde ik verdragen. Maar nu is het zo erg met het hoofd dat het zijn al zwaar is. Afleiding lukt niet en rust heb ik dan niet. Nu begin ik me wel echt zorgen te maken met waar het heengaat. Ik doe iets en een seconde later vergeet ik dat ik t heb gedaan. Dat gaat heel de dag zo en heel de dag alsof iemand mijn hersenen kneed. Druk in het hoofdschedel. En ik krijg gewoon echt veel pijn in her hoofd op momenten. Nu ik dit schrijf voel ik ook die hersenen. Nou dat komt niet door angst of depressie. Cognitief ben ik aan het doodgaan. En ja dat geeft veel angst nu. Het is ondraaglijk. Maar ik moet blijven ademen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Annie87:

@Louisa ik vind ze niet atypisch hoor! Ik heb dezelfde verschijnselen gehad. Het gevoel alsof mijn hoofd tussen een bankschroef zat, het gevoel alsof mijn hersenen krimpen en weer uiteenzetten en dat de hele tijd achter elkaar. Het gevoel in je hoofd alsof je een bepaalde kant op getrokken wordt, of juist naar beneden geduwd wordt, alsof je een beroerte krijgt en dat dan de hele dag door, een gevoel van mist in je hoofd. Heb ze allemaal gehad en ze zijn eng. Ze knappen zeker op. Je moet hier doorheen. Wees er niet bang voor het hoort erbij. 

Fijn dat iemand ook die sensaties kent. Was je ook zo moe in het hoofd? Alleen bij mij zijn het tolerantieverschijnselen... Ik moet nog afbouwen van de 13.25 mg lorazepam. Wat slikte je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

Fijn dat iemand ook die sensaties kent. Was je ook zo moe in het hoofd? Alleen bij mij zijn het tolerantieverschijnselen... Ik moet nog afbouwen van de 13.25 mg lorazepam. Wat slikte je?

Ja heel raar en mistig in het hoofd. Wattig. Ik zat op clonazepam. Volgens mij maakt het bijna niet uit welke benzo je hebt. Ik hoor op elke benzo gruwelijke verhalen. Ook heb in oxazepam gehad. Bij elkaar 6 maanden incl. afbouw. Nu 10 maanden vrij en nog steeds erg ziek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Louisa:

Hij vond mijn breinklachten wel atypisch voor benzodiazepines.

Ik vind ze echt super passend en sprekend benzo's . Die Erik begint me echt op mijn zenuwen te werken:angry:

Je zit op een echte hoge dosis Lorazepam en reken maar dat je hersenen hieronder lijden. Ze gaan langzaam kapot. Sorry dat ik het zo zeg, maar je moet er echt vanaf. Tolerantie op deze hoogte is in mijn ogen ook schokkend. Lieve Louisa, je moet echt van die pillen af. Heb je daar al een plan voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik vind ze echt super passend en sprekend benzo's . Die Erik begint me echt op mijn zenuwen te werken:angry:

Je zit op een echte hoge dosis Lorazepam en reken maar dat je hersenen hieronder lijden. Ze gaan langzaam kapot. Sorry dat ik het zo zeg, maar je moet er echt vanaf. Tolerantie op deze hoogte is in mijn ogen ook schokkend. Lieve Louisa, je moet echt van die pillen af. Heb je daar al een plan voor?

Ja afbouwen in Radboud maar lang wachten pfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Annie87:

Ja heel raar en mistig in het hoofd. Wattig. Ik zat op clonazepam. Volgens mij maakt het bijna niet uit welke benzo je hebt. Ik hoor op elke benzo gruwelijke verhalen. Ook heb in oxazepam gehad. Bij elkaar 6 maanden incl. afbouw. Nu 10 maanden vrij en nog steeds erg ziek. 

Ja sinds dat hoofd begon te exploderen en alle symptomen erbij heb ik niet meer gedoucht. Kan niet op mn benen blijven staan. Nu al maanden zo :( wassen gaat alleen... Maar ik vond douchen heerlijk en deed t om de dag... kan ook niet meer lopen en liep heel veel ervoor. Nu lukt dat niet meer. 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Louisa:

Ja sinds dat hoofd begon te exploderen en alle symptomen erbij heb ik niet meer gedoucht. Kan niet op mn benen blijven staan. Nu al maanden zo :( wassen gaat alleen... Maar ik vond douchen heerlijk en deed t om de dag... kan ook niet meer lopen en liep heel veel ervoor. Nu lukt dat niet meer. 

hoe oud ben je Louisa?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Louisa:

Ja sinds dat hoofd begon te exploderen en alle symptomen erbij heb ik niet meer gedoucht. Kan niet op mn benen blijven staan. Nu al maanden zo :( wassen gaat alleen... Maar ik vond douchen heerlijk en deed t om de dag... kan ook niet meer lopen en liep heel veel ervoor. Nu lukt dat niet meer. 

Vreselijk. Ik heb ook even niet kunnen lopen maar dat was een paar weken. Lag ook alleen maar in bad te weken. Wassen en douchen ging gewoon niet. Je komt erdoorheen echt. Veel sterkte en een knuffel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Louisa @Annie87 Ik kon in het bad zitten, zonder water, maar de douchekop erbij en mijn moeder waste me. Gelukkig ben ik vertrouwd en veilig bij mijn moeder.... Daarna kroop ik eruit en mijn moeder droogde me grotendeels. Zombieland:unsure: en echt half dood.
Het is echt belangrijk dat er wat veranderd aan jouw situatie Louisa. Vind het heel erg voor je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...